بین الملل

وعده اروپا درباره دهمین بسته تحریمی علیه روسیه

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا این وعده را در جریان سفر به کی‌یف و دیدار با مقامات رسمی اوکراین از جمله ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور داد.

روز پنجشنبه هیئتی از اتحادیه اروپا وارد کی‌یف شدند تا علاوه بر دیدار با همتایان اوکراینی خود، همکاری‌های خود را تعمیق کنند.

فون در لاین در حالیکه کنار زلنسکی ایستاده بود، گفت: روسیه بهای سنگینی را به خاطر تحریم‌های اعمال‌شده می‌پردازد. تحریم‌های ما اقتصاد این کشور را فرسایش می‌دهد و آن را یک نسل به عقب پرتاب می‌کند. در ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ درست در یک سالگی حمله روسیه به اوکراین، قصد داریم “دهمین بسته تحریم‌ها” علیه مسکو را وضع کنیم. ما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را مجبور می‌کنیم تا بهای این “جنگ بی‌رحمانه” را پرداخت کند.

وی جزئیاتی را درخصوص این بسته تحریمی و اینکه شامل چه مواردی خواهد بود، ارائه نداد.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی از اتحادیه اروپا خواست تا “فشار مالی” را علیه کرملین افزایش دهند.

وی گفت: به نظر ما، سرعت تحریم‌ها در اروپا کمی کاهش یافته است و در این حال، مسکو سازگاری و مقاومت خود را در برابر تحریم‌ها افزایش می‌دهد. ما خواستار افزایش تحریم‌ها علیه روسیه هستیم.

ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ حمله به اوکراین را با هدف “نازی زدایی” و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را “عملیات ویژه نظامی” نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مساله نشان دهد و “شدیدترین تحریم‌ها” را علیه روسیه اعمال کند. از طرفی، روسیه هم در “اقداماتی تلافی‌جویانه” تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

311311

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا