برترینهای کسب و کارعمومی

ملحفه کشدار یا کاور کشدار تشک چیست؟

کاور فرش یا روفرشی مدرن از روفرشی هایی است که مدتی طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. این روفرشی ها با چاپ طرح بر روی پارچه مخمل تولید می شود. کشدوزی برای این روفرشی ها سبب می شود که از سر خردن روفرشی جلوگیری شود و حتی بتوان روی آن جارو کشید. به دلیل وزن کمتر این روفرشی نسبت به روفرشی های معمولی (روفرشی یزدی) شستن حتی سایزهای بزرگ آن در ماشین لباسشویی امکان پذیر است. کاور فرش کشدار که در وب سایت منسوجات رامش عرضه می شود از پارچه دو رو مخمل با تراکم بالا است و علاوه بر کش دوردوزی از یک کش کمری و چهار کش ۲ سانتی در گوشه ها برای ثابت کردن کاور بر روی فرش استفاده شده است.

روکش تشک تختخواب، به ملحفه‌هایی گفته می‌شوند که بر روی تشک تخت انداخته می‌شوند. در سرویس‌های روتختی و ، روکش تخت هم موجود است . ملحفه تشک به شکل‌های مختلف و در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون و همچنین به صورت ست تولید و به بازار
عرضه می‌شوند. در ادامه قصد داریم برای شما انواع ملحفه تشک را معرفی کنیم.

ملحفه تشک همان طور که گفتیم دارای تنوع بسیار زیادی هستند. از مواردی که باعث ایجاد تنوع در ملحفه‌های تشک می‌شود جنس پارچه  ملحفه است. برای اینکه بتوانید درک بهتر و درستی از پارچه ملحفه داشته باشید باید گفت که جنس پارچه ملحفه در واقع همان الیافی است
که در تولید ملحفه از آن استفاده شده است.
شاید برای شما سوال باشد که چگونه می‌توان جنس پارچه انواع ملحفه تشک را تشخیص داد؟
در واقع برای تشخیص جنس پارچه دو راه وجود دارد؛ یکی از آن‌ها به نوعی تجربی است و شما با لمس کردن نوع پارچه را خواهید فهمید که
در این روش احتمال خطا کردن بسیار زیاد است اما روش دیگر این است که شما با انواع پارچه‌هایی که در ملحفه‌ها و کاورها به کار می‌روند،
آشنا شوید که در ادامه این مقاله قصد داریم، تمامی آن‌ها را برای شما معرفی و بررسی کنیم.

در carpetdepo روفرشی دور کشدار ترک تفاوت قابل توجهی نسبت به سایر روفرشی ها دارد چون به دلیل شکل خاصی که دارد کاملا با فرش ست شده و روی فرش سر نمی خورد نحوه ست شدن این نوع روفرشی به گونه ای است که به دلیل کشدار بودن دور تا دور آن و همچنین وجود ۲ عدد کش در زیر رو فرشی(در کمر روفرشی) دورتادور فرش را احاطه کند و با فرش چفت و مچ شود .

بهترین جنس ملحفه تشک

  •  پارچه تترون: یکی از انواع ملحفه تشک آن‌هایی هستند که از پارچه تترون ساخته می‌شوند. پارچه تترون در واقع از پلی استر و ویسکوز ترکیب شده است. این پارچه در حقیقت فواید زیادی همچون لطیف و نرم بودن را دارد و البته یکی دیگر از فواید بسیار مهم این نوع پارچه‌ها این است که در هنگام شستن رنگ پس نمی‌دهند. این پارچه تراکم بافت بسیار خوبی دارد. پس اگر برایتان جنس پارچه بسیار مهم است توصیه می‌کنیم این نوع پارچه را خریداری کنید زیرا که این پارچه با داشتن ۶۰ درصد فلامنت جنس بسیار با کیفیتی را دارد.
  •  پارچه پلی استر پنبه‌‌ای : یکی دیگر از انواع ملحفه تشک آن‌هایی هستند که دارای پارچه پلی استر پنبه ای هستند. از این پارچه‌ها معمولا برای روتختی‌ها و کالاهای خواب مختلفی استفاده می‌‌شود. از فواید مهم این نوع پارچه‌ها می‌‌توان به مقاومت بسیار بالا در هنگام شستن آن‌ها و یا به هنگام ساییده شدن اشاره کرد.

البته مقاومت بالای آن‌ها در مقابل گرد و خاک دیگر فایده این نوع ملحفه‌ها هستند که همین امر موجب شده است که افراد زیادی طرفدار این نوع پارچه شوند.در این پارچه ترکیبی از ۶۵ درصد پلی استر و ۳۵ درصد پنبه وجود دارد.

  •  پارچه فلامنت پنبه‌‌ای : از این پارچه‌ها معمولا برای تولید انواع ملحفه تشک در بیمارستان‌ها و یا کلینیک‌های مختلف درمانی استفاده می‌شود. این ملحفه‌ها نیز دارای کیفیت مناسبی هستند.
  •  پارچه کتان : در واقع پارچه ی کتان یکی دیگر از انواع پارچه‌هایی است که باعث تنوع در ملحفه‌های تشک شده است. یکی از مهم‌ترین
    و جالب ترین ویژگی این نوع پارچه‌ها این است که گرمای بدن را جذب می‌کنند و همین ویژگی باعث می‌‌شود که استفاده کردن از این نوع ملحفه تشک برای فصول گرم یعنی بهار و تابستان بسیار مناسب باشند.
    البته این پارچه فقط یک نکته ی منفی دارد و آن هم این است که این بسیار مستعد چروک شدن است و به راحتی چروک می‌‌شود.
  •  پارچه ترکیبی : این پارچه‌ها همان طور که از اسم آن‌ها مشخص است ترکیبی هستند و در واقع خود آن‌ها نیز دارای انواع مختلفی هستند، البته ترکیب اصلی آن‌ها پنبه است. از جمله پارچه مورد استفاده در این نوع پارچه پلی استر پنبه است.
    همچنین این نوع از پارچه‌ها دارای پنبه بامبو و ریون هستند.
    از فواید پارچه‌ ترکیبی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این نوع پارچه‌ها معمولا ضد چروک هستند و همچنین دوام و ماندگاری بالای دارند و قیمت بسیار مناسبی را نیز دارند. بنابراین به دلیل این مزیت‌ها، پارچه‌ ترکیبی برای کالای خواب کودکان نیز بسیار کاربردی خواهند بود‌.
  •  پارچه تنسل : از جمله پارچه ی دیگری که در انواع ملحفه تشک مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه تنسل است.
    از ویژگی‌های بارز این پارچه می‌توان به لطافت زیاد، ماندگاری بالا و ضد باکتری بودن آن‌ها اشاره کرد.
    از جمله فایده ی دیگری که پارچه تنسل دارد این است که این پارچه به دلیل اینکه آب، مواد شیمیایی و انرژی کم‌ تری نسبت به پنبه
    برای تولید آن مورد نیاز است برای محیط زیست بسیار مفید خواهد بود.
    البته شاید تنها ویژگی منفی که این نوع پارچه دارند این باشد که نسبت به پنبه هوای کمتری را از خود عبود می‌دهند و بنابراین ممکن است به هنگام استفاده از آن‌ها چسبندگی به وجود آید.
  •  پارچه پنبه‌‌ای : یکی از بهترین پارچه‌های به کار رفته در انواع ملحفه تشک است. این نوع پارچه دوام و ماندگاری بالایی دارد و بسیار لطیف و نرم است. معمولا این پارچه‌ها ساده هستند اما بسیار کاربرد راحتی دارند.
  •  پارچه ابریشمی : نوع دیگری از پارچه به کار رفته در انواع ملحفه تشک است که همانند پنبه بسیار نرم و لطیف است اما با تعریق بدن
    به مرور زمان جنس و رنگ آن تغییر می‌کند.
  •  پارچه‌‌های گلدوزی شده : این نوع پارچه‌ها را به کمک پارچه‌های کتان یا پنبه تولید می‌کنند و سپس با استفاده از نخ‌های پشمی
    بر روی آن گلدوزی می‌کنند‌.
  •  پارچه رانفورس : یکی از مهم ترین پارچه‌هایی است که در تولید انواع ملحفه تشک به کار می‌رود و دارای تراکم و مقاومت بالایی است.
  •  پارچه طرح دار : این پارچه‌ها از جذابیت بسیار ویژه ای برخوردار هستند و باعث زیباتر شدن اتاق می‌شوند. این پارچه‌ها همچنین می‌توانند دارای طرح‌های فانتزی باشند که برای اتاق‌های خواب دخترانه بسیار مناسب هستند. البته این نوع پارچه‌ها همچنین برای بزرگسالان بسیار پر کاربرد هستند. پس اگر قصد خریداری کردن ملحفه زیبایی هستید، ملحفه پارچه طرح دار را به شما توصیه می‌کنیم.

ملحفه کشدار تشک

حالا که با انواع ملحفه تشک از لحاظ تفاوت پارچه به کار رفته در آن‌ها آشنا شدید در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با نوعی از ملحفه‌ها آشنا کنیم که به ملحفه کشدار تشک معروف هستند. اما چیست؟ روتشکی کشدار یا همان ملحفه کشدار تشک در واقع پوششی است که برای انواع تشک‌های طبی و یا طبی که فنری باشند، استفاده می‌شوند، البته ممکن است برخی افراد برای دیگر تشک‌ها
نیز از این نوع استفاده کنند. ملحفه کشدار تشک همان طور که از اسم آن نیز مشخص است همراه با کش است که در طرح‌های مختلف و یا پارچه‌های مختلفی تولید و وارد بازار می‌شوند.

ملحفه رو تختی و طرز نگهداری

دقت کنید که هر کالای خواب از جمله روکش تشک و لحاف برای اینکه دوام داشته باشد و شما بتوانید مدتی طولانی از آن استفاده کنید،
باید یک سری نکات مراقبتی را رعایت کنید. برای مثال شما حتما باید به طور مرتب به شستن ملحفه‌ها بپردازید تا هر نوع کثیفی از آن
پاک شود، همچنین هنگام شست و شو از شوینده‌های قوی استفاده نکنید تا الیاف ملحفه رو تختی آسیب نبیند‌.
نکته ی دیگر این است که اولا ملحفه را باید در دمای محیط خشک کنید و ثانیا حتما دقت کنید که ملحفه کاملا خشک شده باشد زیرا که ملحفه  نم‌دار محل رشد کپک و قارچ است.

باتوجه‌به ارزش بالای فرش‌، استفاده از روفرشی راه خوبی برای مقابله با کثیف شدن فرش یا قرارگرفتن آن در معرض نور و گرما است. اما درست مانند هر وسیله دیگری، خرید روفرشی مناسب هم نیازمند کمی تحقیق و بررسی مدل‌های مختلف است؛ برای مثال، باید بدانیم که چه تفاوتی در کاربرد روفرشی‌های کشدار و روفرشی‌های ساده وجود دارد و بر اساس نیاز خود انتخابی هوشمندانه داشته باشیم.

کلام آخر

اتاق خواب به دلیل اینکه محل استراحت و آرامش است، زیبایی و کیفیت آن بسیار می‌تواند بر روی افراد تاثیر گذار باشد به همین دلیل سعی کنید ملحفه ای برای تخت تان استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، کیفیت و نوع جنس پارچه‌ای که در آن استفاده شده است نیز بسیار مرغوب و با کیفیت باشد. اگر علاقمند هستید که بهترین نوع ملحفه تشک و روتختی را با بهترین جنس خریداری کنید حتما به که دارای انواع ملحفه تشک و روتختی است مراجعه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا