برترینهای کسب و کارعمومی

مهمترین نکات ویپینگ برای مبتدیان

فرض می شود مخاطبان این مستند افرادی هستند كه به تازگی وارد دنیای ویپ شده اند یا ویپر های تازه کار هستند و میخواهند نحوه استفاده از ویپ را یاد بگیرند یا اینكه صرفاً در مورد ویپ كنجكاو بوده و به دنبال رفع كنجكاوی خود هستند. کارکنان متخصص دیجی اسموک را ویپر های حرفه‏ ای با سالها تجربه ویپ تشكیل می دهند. هدف ما از تهیه این آموزش، تشریح ویپ و خرید سالت از جای مطمئن است تا برای مخاطب درک صحیح و واقعی این جایگزین رو به رشد سیگار را فراهم نماید.

ویپ چیست؟

سیگار الكترونیك چیست و تولید آن از كجا شروع شد؟

سیگار الکترونیکی یا بخارساز شخصی وسیله‌ای است که یک جایگزین برای سیگار تنباکویی به شمار می رود و با تبدیل مایع مخصوص -تركیبی از پروپیلن گلیكول، گلیسیرین گیاهی و طعم دهنده و گاهی هم نیكوتین- به بخار، عمل سیگار كشیدن را برای ما شبیه سازی می كند.

اولین سیگار الکترونیکی همانطور که ما آن‌ها را می‌شناسیم توسط یک داروساز چینی به نام Hon Lik در سال ۲۰۰۳ ایجاد شد اما تا اواخر سال ۲۰۰۶ وارد بازار آمریکا نشد. از آن زمان به بعد، این صنعت رشد فزاینده ای داشته است. امروزه، طیف گسترده ای برای انتخاب ابزار ویپر وجود دارد. تمام تجهیزات اولیه در چین تولید شدند، اما در حال حاضر توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک در سراسر جهان تولید می‌شوند.
در حالی که تقریبا همه وسایل اولیه شبیه به سیگار سنتی بودند، مصرف کنندگان اولیه اغلب به خاطر فقدان تنوع و ویژگی‌ها، دستگاه‌های خود را تغییر داده یا خود اقدام به ساختن ابزار مورد علاقه خود می كردند.

نخست اینكه در حال حاضر بخش بزرگی از ابزار ویپر با عنوان مود یا mod (مخفف كلمه تنظیم و تغییر داده شده یا modified) نامیده می‌شوند.
دوم اینكه اگر شرکت‌های سیگار الکترونیک بخواهند که در صحنه باقی بمانند و به فروش محصولات خود ادامه دهند، باید انواعی از ابزار را به طور متنوع و خلاقانه ارائه نمایند تا با نیازهای جامعه هم گام پیش روند. ​

آناتومی سیگار الكترونیك و ویپ

​​​​​علی‌رغم طیف وسیع گزینه های قابل انتخاب که امروزه در دسترس هستند، در تمام دستگاه‌های ویپر چند ویژگی مشترك وجود دارد. در ساده‌ترین حالت، تمام دستگاه‌های ویپر از باتری لیتیومی برای گرم کردن یك كویل سیمی استفاده می‌کنند. از یک فتیله برای جذب و رساندن مایع یا ای جوس (E-Juice) به كویل استفاده می‌شود. هنگامی که مایع توسط كویل گرم می‌شود، بخار شده و سپس می‌تواند مشابه سیگار كشیدن، استنشاق شود. تشابه ها به همین جا ختم می شود. ​در ادامه نگاهی به مؤلفه ها و اجزای مختلف ابزار ویپ خواهیم داشت. ​

بدنه اصلی

دستگاه های ویپ می‌توانند با گستره ای از رنگ‌ها و اشکال تولید شوند که اغلب به کاربردهای خاص خود وابسته هستند. برخی ممکن است شبیه یک سیگار سنتی باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است شبیه به یک خودکار، یک لوله، یک جعبه یا اشکال دیگر باشند اما همه آن‌ها یك هدف را دنبال می‌کنند. ​ بدنه اصلی به عنوان انتقال دهنده برق تولید شده توسط باتری به اتومایزر عمل می كند.

اتومایزر

این بخش كه مقاوم در برابر حرارت است، دارای یک یا چند سیمی مقاومتی و فتیله (‏های)‏آن است كه اغلب نوعی از مخزن مایع (ای جوس) را نیز در خود دارد. سبک‌های متفاوت زیادی برای اتومایزرها وجود دارد، كارتریج های اتومایزشده (‏منسوخ)‏، كلیرومایزرها، كارتومایزرها، اتومایزرهای مخزنی قابل بازسازی، اتومایزرهای چكه ای قابل بازسازی، اتومایزرهای تركیبی (تركیبی از اتومایزر مخزنی و جنسیس). هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مایع

مایع که به نیز مشهور است، یك محلول شامل پروپیلن گلیکول، گلیسیرین گیاهی، طعم‌دهنده‌های غذایی و گاهی نیکوتین است. این مایع می‌تواند نسبت های PG / VG و دوز نیکوتین متفاوتی داشته باشد. به طور معمول بیشتر افراد سیگاری استفاده از سیگار الكترونیك را با دوز بالای نیکوتین شروع می كنند و در طول زمان دوز نیكوتین را كاهش می دهند.

اغلب افراد برای شروع از دوز ۱۸ میلی‌گرم در میلی‌لیتر (‏سیگاری‌ها سنگین به اندازه ۲۴ میلی‌گرم در میلی‌لیتر)‏ استفاده می كنند، اما اغلب پس از مدت كوتاهی دوز خود را به ۱۲ میلی‌گرم در میلی‌لیتر تغییر می دهند. استفاده از مایع با نیکوتین بالای ۱۸ میکروگرم بر میلی‌لیتر را توصیه نمی‌کنیم.
در واقع ما استفاده از حداقل دوز نیکوتین مورد نیاز برای فرو نشاندن میل به نیکوتین را توصیه می‌کنیم زیرا با کاهش مقدار نیکوتین طعم بخار بهبود می‌یابد.

لازم به ذکر است که کاربران حرفه ای با استفاده از وسایلی که بخار بیشتری تولید می‌کنند، معمولا از نیکوتین پایین‌تر استفاده می‌کنند زیرا وقتی بخار بیشتری تولید می‌شود و استنشاق می‌شود، غلظت کلی نیکوتین همان مقدار باقی می‌ماند. غلظت‌های بالاتر نیکوتین منحصر به دستگاه‌های تولید کننده بخار کمتر است. کسانی که از وسایل پیشرفته استفاده می‌کنند معمولا مایعات با درصد ۳ mg / ml یا ۶ mg / ml ترجیح می‌دهند. برای اینکه در مورد نحوه ویپ و ای جوس، مستند آموزشی ما را مطالعه كنید

فتیله

ساخته‌شده از مواد مختلفی از جمله ، تافته سیلیكا، eko – پشم، سرامیک، و استیل ضد زنگ است كه مایع ‏را به كویل منتقل می‌کند. مواد فیتیله مایع را از مخزن مستقیما روی كویل منتقل می كنند. ​

کدام دستگاه برای مبتدیان مناسب تر است؟

این یک سوال بسیار رایج است که از ما پرسیده می‌شود و همچنین یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین پرسش‌ها است که ما با آن مواجه هستیم.
بسیاری از ویژگی های ویپ مانند طعم سلیقه ای است و آنچه که برای یک فرد بهترین است ممکن است برای دیگری به نظر مناسب نیاید. این موضوع با وجود انواع زیاد دستگاه‌ها که امروزه در دسترس هستند، پیچیده‌تر هم می‌شود. به جای گفتن یک یا دو دستگاه خاص، بهتر است سبک‌های مختلف دستگاه‌ها را با توجه به تجربه و سطح مهارت لازم دسته بندی كنیم تا خودتان تصمیم بگیرید و بدانید که هرگاه آماده استفاده از یک دستگاه پیشرفته‌تر بودید، در چه جهتی باید حرکت کنید. ​

ویپر مبتدی

ما یک مبتدی را به عنوان فردی با تجربه کم یا بدون تجربه تعریف می‌کنیم. کسی که با مفاهیم الکتریکی مانند قانون اهم و ژول آشنا نیست. برای این دسته، ما وسایل تنظیم شده با خروجی پایین را پیشنهاد می‌کنیم که از باتری داخلی یکپارچه استفاده می‌کنند. این دستگاه ها با کلیرومایزرهای قابل تعویض همراه هستند كه استفاده و جایگذاری آن ها ساده است و مقاومت كویل های آن بیش از 1 اهم است. این کار ایمنی و سهولت استفاده را به حداکثر می‌رساند. اگرچه دستگاه‌های پیچیده‌تر از این بهتر عمل می‌کنند، اما اغلب برای بیشتر کاربران مناسب‌تر هستند. ما طیف وسیعی از كیت های استارتر و دستگاه‌های Pod مانند کیت استارتر JUUL در اختیار داریم که برای این منظور مناسب است.

ویپر متوسط یا نسبتاً حرفه ای

ما یک ویپر متوسط یا نسبتاً حرفه ای را به عنوان فردی تعریف می‌کنیم که با سیگار الکترونیک آشنا است و تا حدی تجربه استفاده از آن‌ها را دارد.
درکی از نحوه کار دستگاه‌ها دارد. چگونگی نگهداری و رفع مشکلات اصلی دستگاه‌های را می داند. فردی که به دنبال تولید بخار بیشتر یا عطر بیشتر است. برای مبتدیانی که به دنبال تبدیل شدن به کاربران نیمه حرفه ای هستند، ما دستگاه‌های تنظیم‌شده با توان متوسط (‏۸۰ وات یا کم‌تر)‏ و كلیرومایزرهایی با كویل قابل تعویض را با مقاومت بیشتر از 0.5 اهم توصیه می‌کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مستند آموزشی ما در این خصوص بیندازید: همچنین پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به برنامه آموزشی خود بیندازید: این دستگاه‌ها باعث افزایش طعم و تولید بخار بیشتر می‌شوند در حالی که سهولت استفاده و ایمنی را نیز حفظ می‌کنند.

ویپر پیشرفته یا حرفه ای

ما یک کاربر حرفه ای را به عنوان یک ویپر تعریف می‌کنیم که درک درستی از عملکرد دستگاه‌های ویپ دارد. کسی که قوانین اهم و ژول و ریسک‌های مربوط به وسایل قابل بازسازی را درک می كند. کسی که آگاه است و نكات ایمنی ویپ و باتری را رعایت می كند.

کاربران نیمه حرفه ای که می‌خواهند گامی رو به جلو بردارند، باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند وارد دنیای دستگاه‌های قابل بازسازی شوند یا خیر. اگر كار با گجت ها، چیزی است که شما از آن لذت می‌برید، احتمالا برایتان مناسب است. در غیر این صورت بازم هم می توانید از این سری دستگاه ها استفاده كنید.

برای کسانی که علاقه‌ای به بازسازی ندارند اما می‌خواهند گام دیگری به سمت دنیای ویپ بردارند، ما یک mod تنظیم‌شده با توان بالا و یک كلیرومایزر ساب اهم با توان بالا را پیشنهاد می‌کنیم. در حالی که دستگاه‌های کنترل توان بالا پیشنهاد شده مناسب هستند اما برای دستگاه‌های قابل بازسازی نیز می‌توانید از mods مکانیکی استفاده کنید.

این دستگاه‌ها بسیار ساده هستند که آسیب رساندن به آن‌ها را دشوار می‌سازد اما فاقد هر گونه مدار محفاظتی هستند. یک ابزار تنظیم‌شده بیشتر شبیه یک ماشین است در حالی که یک وسیله مکانیکی بیشتر شبیه یک موتور سیکلت است. در این حالت یک ریسک ذاتی با این دستگاه‌ها وجود دارد و اگر شما با این وسایل با ملاحظه رفتار نکنید، ممكن است به خودتان آسیب برسانید.

همچنین گزینه های بسیاری برای اتومایزرهای مخزنی و چكه ای قابل بازسازی وجود دارد. پس فقط باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از اتومایزر مخزنی استفاده كنید یا چكه ای. ​

ویپر خبره

در این دستگاه ها اتومایزر در تماس مستقیم باتری قرار می گیرد. برای جلوگیری از آسیب دیدن یا صدمه دیدن دستگاا، پین (قطب) مثبت باید به طور قابل‌ملاحظه‌ای فراتر از شیارهای كانكتور 510 اتومایزر قرار گیرد تا از اتصال كوتاه شدید باتری جلوگیری شود. اتصال كوتاه باتری می تواند موجب منفجر شدن یا آتش گرفتن دستگاه شود. ​این یک ریسك ذاتی در ارتباط با مود های هیبریدی است

نتیجه گیری

امیدوارم اکنون بدانید که چگونه از سیگار الكترونیك، بخارسازهای شخصی یا سایر ابزار ویپ استفاده كنید. همچنین انتظار می رود مایعات مورد استفاده در آن‌ها و این که چه وسایلی برای سطح مهارت و تجربه شما مناسب‌تر هستند، را بدانید. حالا آماده شروع استفاده از ویپ هستید. اگر هنوز در مواردی ابهام دارید می توانید از مقالات متنوع آموزشی دیجی اسموک  بهره ببرید. ​ ​​​​​​ شما می توانید برای ، ، و به فروشگاه آنلاین ما مراجعه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا