برترینهای کسب و کارعمومی

هزینه تعمیر پکیج چقدر است ؟

هزینه سرویس پکیج ۱۴۰۲

هزینه سرویس پکیج با توجه به عوامل متعددی ثابت نیست. در جدول بالا با حدود قیمت سرویس پکیج آشنا شدیم. در ادامه به معرفی عوامل تاثیرگذار بر هزینه سرویس پکیج، نحوه تاثیرگذاری و جزئیات قیمت می‌پردازیم.

هزینه تعمیرات پکیج

هزینه تعمیر سرویس پکیج را با توجه به نوع خرابی می‌توان به موارد زیر تقسیم  کرد:

عوامل تاثیرگذار بر هزینه تعمیر و سرویس پکیج

سرویس پکیج به افزایش راندمان آن کمک می‌کند. سرویس‌های کلی که شامل بررسی تک‌تک کارکرد قطعات است، به صورت دوره‌ای یا چند ساله اجرا می‌شود.

در فرآیند سرویس پکیج به بررسی دما، چک رادیاتور، سنجیدن مقدار ورودی و خروجی و بررسی فن پرداخته می‌شود.

اما در تعمیر پکیج ابتدا سرویس عیب‌یابی شده و بعد از آن هزینه تعمیر محاسبه می‌شود. عوامل تاثیرگذار بر ثابت‌‎نبودن هزینه تعمیر و سرویس پکیج عبارت‌اند از:

نوع پکیج

پکیج‌‎ها دو نوع دارند.

هر دو نوع این پکیج‌ها به چند دسته پکیج گازسوز، پکیج گازوئیل‌سوز و پکیج برقی تقسیم می‌شوند.

  • پکیج زمینی معمولا برای متراژهای وسیع‌تر استفاده می‌شود.
  • پکیج گازوئیل‌سوز معمولا خارج از واحد مسکونی، مثلا در زیرزمین، نصب می‌شود.
  • پکیج گازسوز نسبت به پکیج برقی هزینه کمتری را بابت مصرف انرژی به خود اختصاص می‌دهد و برای مصرف‌کننده به صرفه‌تر است.

به همین خاطر هر نوع پکیج نیاز به تجهیزات مخصوص به خود دارد و در نتیجه هزینه سرویس پکیج دیواری با هزینه تعمیرات پکیج زمینی معمولا متفاوت است.

برند پکیج

  • بهتر است برای تعمیر هرکدام از برندهای تولیدی به سراغ تعمیرکار متخصص آن برند بروید.
  • از آنجایی‌که هر برند از قطعات مخصوص خودش در پکیج استفاده می‌کند، بهتر است برای کمتر شدن هزینه تعمیرات پکیج به دنبال نمایندگی آن باشید.
  • برای مثال هزینه سرویس پکیج ایران رادیاتور با هزینه سرویس پکیج بوتان و دیگر پکیج‌ها متفاوت است و هر تعمیرکار با توجه به برند و مشکل ایجاد شده برای پکیج، قیمت مخصوص به خود را ارائه می‌کند.

محل قرارگیری پکیج

 پکیج دیواری یا زمینی، محل قرارگیری آن و سختی کار از دیگر عواملی است که اجرت و دستمزد سرویس و تعمیر پکیج را تغییر می‌دهد

نوع خرابی پکیج

همانطور که در جدول‌های قیمت دیدید، نوع خرابی، نوع تعمیر و نیاز به جایگزینی دستگاه و ابزار در هزینه کل تاثیرگذارند

  • تعمیرکار پکیج اول باید عامل خرابی را پیدا کند و به اصطلاح عیب‌یابی پکیج را انجام دهد و سپس هزینه سرویس پکیج را طبق نرخ اتحادیه تعمیر پکیج اعلام کند.
  • گاهی به دلیل خرابی یکی از قطعات نیاز به تعویض قطعه خواهید داشت. برای مثال تعویض ترموکوپل یا دیگر قطعات آن. به همین خاطر یکی از عواملی که بر تعرفه تعمیرات پکیج تاثیر دارد، هزینه خود قطعات پکیج خواهد بود.

گزینه دیگری که بر هزینه تعمیر پکیج تاثیر دارد، قیمت برد آن است. هزینه تعمیر برد پکیج با توجه به برند پکیج و نوع آن متفاوت است. دلیل بالا بودن هزینه تعمیر برد پکیج این است که قطعه‌های الکترونیکی برای عیب‌یابی پروسه‌ای طولانی و پیچیده دارد. به همین دلیل اجرت تعمیرات پکیج بیشتر می‌شود.

هزینه ایاب و ذهاب

معمولا متخصصان و تعمیرکاران سرویس و تعمیر پکیج هزینه‌ای برای ایاب و ذهاب در نظر می‌گیرند. پس بهتر است قبل از اعزام درباره حدود قیمت رفت و برگشت با تعمیرکار صحبت و توافق کنید.

اگر نشانه‌های زیر را در عملکرد پکیج دیدید، یعنی زمان است:

  • روشن‌نشدن پکیج
  • سرد بودن آب پکیج
  • گرم نشدن رادیاتور یا شوفاژ
  • چکه‌کردن آب از رادیاتور
  • خاموش‌شدن پی‌در‌پی پکیج
  • ریست شدن ترموستات پکیج
  • بوی بد پکیج

هرچه دوره سرویس پکیج منظم‌تر باشد، کمتر به تعمیرات احتیاج پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید که اجرت تعمیرات پکیج هم در مبلغ نهایی هزینه تعمیر پکیج لحاظ می‌شود.

کاهش هزینه سرویس و تعمیر پکیج

به سرویس دوره‌ای و سالانه می‌توانید از صحت کارکرد پکیج اطمینان حاصل کنید و هزینه سرویس پکیج را کم کنید.

  • معمولا سرویس پکیج در خانه‌های قدیمی با هزینه بیشتری همراه است.
  • البته در نظر داشته باشید با یک بار صرف هزینه کلی برای تعمیر دیگر نیازی به هزینه‌های مجدد خرابی‌های آینده نخواهید داشت.

هزینه تعمیر برد پکیج که توسط تعمیرکاران دریافت می‌شود، متفاوت است. همان طور که می‌دانید در داخل ساختمان‌ها، پکیج را برای گرم کردن آب، مورد استفاده قرار می‌دهند.

برد، مهم‌ترین قطعه پکیج است که هر گونه خرابی در آن، کل سیستم پکیج را به هم می‌ریزد. با توجه به میزان آسیب‌دیدگی برد، هزینه‌ای که در قبال تعمیر آن دریافت می‌شود، متفاوت است. برندهای مختلفی از پکیج‌ها وجود دارند که هر کدام دارای برد منحصربه‌فردی هستند که خرابی هرکدام از آن‌ها، هزینه مربوط به خود را دارد.

(کلیک کنید)

(شاید این مقالات برایتان کاربردی باشد)

محاسبه قیمت در هزینه تعمیر برد پکیج چقدر است؟

هزینه تعمیر برد پکیج، به عوامل مختلفی بستگی دارد. ساختار برد، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و وظیفه دارد که تمام قسمت‌های پکیج را مدیریت کند و دستورات لازم مربوط به هر بخش را برای آن ارسال کند.

چنانچه در برد پکیج، مشکلی به وجود آید، کل سیستم از کار می‌افتد و نیاز است که تعمیر شود. با توجه به ساختار پیچیده برد، تعمیر آن باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود. حال این سوال پیش می‌آید که هزینه دریافتی بابت تعمیر برد پکیج به چه میزان است؟

در بررسی‌هایی که توسط سرویسکار، روی برد پکیج صورت می‌گیرد، مشخص می‌شود که برد، چقدر آسیب دیده است و آیا نیاز به تعمیر دارد یا اینکه باید تعویض شود. بر این اساس است که هزینه نهایی به مشتری ارائه می‌شود. به صورت کلی عوامل مؤثر در تخمین هزینه‌های تعمیر برد پکیج، به شرح زیر است:

  • طول عمر پکیج
  • شدت خرابی در برد و نیاز ضروری به تعویض برد پکیج
  • مبلغ پرداختی برای رفت و برگشت در ایام تعطیلی
  • مبلغ پرداختی جهت خرید قطعات نو و جایگزین آن‌ها با قطعات معیوب

به طور معمول، هزینه پرداختی برای تعمیر برد پکیج، چیزی بین 250 تا 350 هزار تومان متغیر است؛ ولی با توجه به نوسانات بازار این قیمت فرق می‌کند.

(شاید این مقالات برایتان کاربردی باشد)

انواع برد پکیج و قیمت تعمیر و تعویض آن

اگر برد پکیج دچار مشکل شود، با توجه به میزان خرابی، می‌توان آن را تعمیر یا تعویض کرد. انواع متنوعی از برندهای برد وجود دارند که هرکدام قیمت متفاوتی از دیگری دارد. حال در ادامه همراه ما باشید تا با انواع برندهای برد پکیج موجود در بازار، آشنا شوید.

(کلیک کنید)

برد پکیج ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور، از جمله برندهایی هست که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این مدل پکیج، در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که قیمت آن‌ها با هم فرق دارد. شکل برد، در هر کدام از این پکیج‌ها فرق دارد.

اگر برد پکیج شما نیاز به تعویض دارد باید بگوییم محدوده شروع قیمت برد پکیج برند ایران رادیاتور از یک میلیون تومان وجود دارد. این مبلغ با توجه به تورم موجود در بازار دچار نواساناتی است. به عنوان نمونه، برد مدل 128ff، از مدل‌های این برند، با قیمت1.480.000 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

اگر خرابی برد پکیج ایران رادیاتور به اندازه‌ای نباشد که نیاز به تعویض آن نباشد می‌توان با هزینه‌ای حدود 50 تا 350 هزار تومان آن را تعمیر کرد.

برد پکیج بوتان

پکیج بوتان، در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از این مدل‌ها، بردهای مخصوص به خود را دارند. با توجه به تنوع مدل‌های پکیج بوتان، اگر برد پکیج شما نیاز به تعویض دارد، این نکته را در نظر بگیرید که مدل بردی که انتخاب می‌کنید مناسب پکیج باشد تا مشکلی پیش نیاید. در ادامه، همراه ما باشید تا با انواع بردهای پکیج بوتان، آشنا شوید.

یکی از انواع مدل‌های برد بوتان، کالدا ونزیا، است که شروع قیمت آن در محدوده 1.170.000 هزار تومان است که با توجه به تورم موجود در بازار، قیمت آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

برد پرلا، از دیگر انواع بردهای پکیج بوتان است که با قیمت 1.190.000 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. مدل برد اپتیما، نیز با قیمت 1.160.000 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. اگر برد پکیج شما از نوع کالدا ونزیا است و نیاز به تعمیر دارد می‌توانید با هزینه‌ای بین 50 تا 350 هزار تومان، این کار را انجام دهید که با توجه به میزان خرابی برد متغیر است.

برد پکیج گلدیران

پکیج گلدیران نیز مدل‌های مختلفی دارد که قیمت‌های آن‌ها متفاوت است. به عنوان مثال مدل پایونیر آن با قیمت 2.200.000 هزار تومان به فروش می‌رسد و مدل پرستیژ با قیمتی حدود 800 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

علائم و نشانه‌ های لازم جهت تعمیر برد پکیج

در این جا لازم می‌دانیم تا علائم ایجاد مشکل در برد پکیج را برای شما مورد بررسی قرار دهیم تا با مشاهده هرگونه نشانه، بتوانید سریعاً با تعمیرکار در میان بگذارید و از آسیب رسیدن به بخش‌های دیگر پکیج جلوگیری کنید.

  • پکیج‌هایی که از نوع سری آنالوگ هستند، مجهز به چراغ‌های LED هستند. چنانچه برد این پکیج‌ها دچار مشکل شود، چراغ‌های آن به حالت روشن در می‌آید.
  • پکیج‌هایی که به صورت سری دیجیتال هستند در بدنه خود نمایشگر LCD دارند. این نمایشگر ارورهای بخش‌های مختلف پکیج را نشان می‌دهد. اگر در صفحه نمایش ارور E50 نشان داده شود به این منظور است که برد پکیج معیوب شده است.
  • وجود اشکال در پمپ پکیج، نشانه مهمی از خرابی برد آن است.
  • اگر آب گرم خروجی از پکیج به اندازه مناسب داغ نباشد، می‌تواند دلیلی بر وجود مشکل در برد پکیج باشد.
  • از نشانه‌های بارز در خرابی برد پکیج، می‌توان به ریستارت شدن آن بلافاصله بعد از شعله‌ور شدن پکیج، جهت گرم کردن آب اشاره کرد.
  • چنانچه محل قرارگیری پکیج در فضای باز و آزاد باشد، ممکن است گردوغبار به داخل آن راه پیدا کند و همین امر سبب خرابی برد پکیج می‌شود.
  • ریزش قطرات آب روی برد پکیج، سوختگی برد را در پی دارد و آن را از کار می‌اندازد.

سخن پایانی

اگر پکیج ساختمان شما عملکرد نادرستی داشت، حتماً با یک سرویس کار ماهر و متخصص مشورت کنید؛ چرا که اگر این کار را به فرد کار آزموده‌ای نسپارید، ممکن است تشخیص درستی در مورد مشکل پکیج ارائه ندهد.

چنانچه مشکل پکیج به برد آن مربوط است، هزینه‌ای که باید برای تعمیر برد پرداخته شود بستگی به این دارد که آیا برد پکیج سوخته است یا اینکه نیاز به تعویض قطعات آن هست یا با تعمیر قطعات آن می‌توان دوباره از آن استفاده کرد. همه این موارد در دریافت هزینه نهایی از مشتری توسط سرویس کار مؤثر است.

جهت خدمات تهران سرویس آنلاین با ما تماس بگیرید

منبع: https://www.tehranservic.com/water-heater/wh-repair/

دکمه بازگشت به بالا