رویدادها

هشدار درباره ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

علی اکبر حسینی محراب سه شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان در محل استانداری بیان کرد: با توجه به صدور هشدار قرمز بارش باران در خوزستان به ویژه در بالا دست سد دز و سد‌های های زنجیره‌ای کارون در ستاد بحران استان تمهیدات لازم برای مدیریت و پیشگیری از حوادث و اتفاقات احتمالی اندیشیده شده است. همچنین از عشایر استان خواسته شده که باتوجه به شروع کوچ آن‌ها از استان، در مجاورت رودخانه‌ها اسکان نداشته باشند.

استاندار خوزستان اظهارکرد: باتوجه به فعالیت سامانه بارشی جدید در استان و پیش بینی گرفتار شدن عشایر در سیلاب، برنامه ریزی‌های لازم در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به منظور انجام امدادرسانی‌های به موقع در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفت. همچنین پیش بینی‌های لازم در خصوص قطعی آب شرب در مناطقی که بارش شدید باران دارند انجام شد که در صورت چنین این اتفاقی، روند آبرسانی به مردم تداوم یابد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه توده ابری این سامانه از فردا صبح وارد استان می‌شود ادامه داد: با توجه به بارش شدید باران در این سامانه از مردم درخواست داریم در کنار رودخانه‌ها و مناطق پر خطر حضور نیابند تا شاهد حادثه جانی نباشیم. از شهروندان خواسته می‌شود تا مطابق به دستورالعمل‌های ستاد بحران استان توجه کنند تا از بروز حوادث جانی پیشگیری شود.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت یک سامانه بارشی از فردا چهارشنبه در استان، هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

گفتنی است، در لرستان به عنوان حوضه آبریز بالادست استان خوزستان، با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص بارش‌های سیل آسا، دستور تخلیه برخی روستا‌های پرخطر و ممنوعیت گردشگری در این استان صادر شده است.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا