اقتصادی

هنوز ۵۹ هزار نفر پولی برای مسکن ملی واریز نکرده اند

تاکنون حدود 192000 نفر حساب باز کرده اند و 133،000 نفر وجوهی را در برنامه اقدام ملی مسکن واریز کرده اند که بر اساس آن بیش از 58،000 نفر پول واریز نکرده اند. این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی بارها هشدار داده است که اگر متقاضیان حدود 40 میلیون تومان مانده را واریز نکنند ، حذف می شوند.

به گزارش اخبار ما ، از 300 هزار متقاضی برنامه اقدام ملی مسکن که در مناطق فرسوده قرار ندارند ، تاکنون 192 هزار و 387 حساب افتتاح کرده اند که از این تعداد 133 هزار و 628 وجوه اولیه خود را به حساب پروژه های خود واریز کرده اند. بر این اساس ، 58759 متقاضی لیست خود را تکمیل نکردند.

با این حال ، طبق همان آماری که بانک مسکن ارائه کرده ، حدود 56٪ متقاضیان سپرده ای نداشته اند که نشان می دهد تمدید چهار برابر سپرده ها تأثیر زیادی در تلاش برای تکمیل ترازنامه این متقاضیان نداشته است. بنابراین این نگرانی وجود دارد که پروژه ها متوقف شوند.

تاکنون مجموع سپرده های 133 هزار متقاضی بالغ بر 5600 میلیارد تن بوده است که در نهایت برای اجرای پروژه هزینه می شود.

مهلت تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف متقاضیان ضعیف لایحه اسکان ملی 26 ژانویه بود که تا پایان ژانویه تمدید شد. اما با توجه به اینکه تاکنون چهار بار این مهلت تمدید شده است ، نمی توان اطمینان داشت که این آخرین فرصت است.

در مراحل اول تا سوم ثبت نام ، حدود 460،000 نفر به عنوان متقاضیان واجد شرایط برنامه اقدام ملی مسکن شناسایی شدند که 160،000 نفر در لیست رزرواسیون هستند و طبیعتاً این فرصت را دارند که محاسبات بد را جایگزین کنند.

از طرف دیگر ، برای مرحله چهارم ثبت نام ، که بین 18 تا 25 ژانویه انجام شد ، 41296 واحد در نظر گرفته شد ، البته 223000 نفر ثبت نام شده. در نصیرشهر واقع در استان تهران که در مرحله چهارم تأمین زمین انجام شد ، 800 واحد در نظر گرفته شد که 56000 تهرانی برای آن اقدام کردند! محمودزاده در این زمینه به اخبار ما گفت که اکثر متقاضیان واجد شرایط نیستند ، نتایج تحقیقات تا پایان ماه فوریه منتشر می شود.

در فازهای اول تا سوم ، برخی از متقاضیان به اشتباه شهر مورد نظر خود را انتخاب کردند که به زودی به آنها امکان اصلاح شهر را می دهد. این زمان احتمالاً اوایل هفته آینده خواهد بود.

بنابراین در ماه های آینده که وضعیت داوطلب درجه چهار مشخص می شود ، بر اساس ظرفیت های خالی از مرحله اول تا چهارم ثبت نام ، امکان ثبت نام مجدد وجود دارد ، اگرچه هنوز نمی توان ارزیابی دقیقی در این زمینه انجام داد.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا