اقتصادی

بعضی پروژه‌های مسکن آنلاین هنوز روی خاک است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: برای تکمیل مسکن آنلاین شهر جدید پردیس 8 هزار میلیارد تومان و در سایر شهرها 7 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. وی گفت: برخی از پروژه های مسکن آنلاین همچنان در صحنه است. تکمیل واحدهای مسکن آنلاین بدون تحمیل هزینه به متقاضیان را در دستور کار قرار دادیم.

علیرضا جعفری در گفت وگو با اخبار ما، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت هایی که در سال های اخیر صورت گرفته، اکنون موضوع اصلی اعطای وام برای تکمیل واحدهای مسکن آنلاین است. عمده واحدهای مسکن آنلاین تحویل نشده در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد قرار دارند.

وی افزود: بر اساس برآوردها بودجه و اعتبار شهر جدید پردیس 8 هزار میلیارد تومان است. برای سایر شهرها حدود 7 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که بیشتر آن مربوط به پرند و هشتگرد است و باید مقداری از این رقم برای شهرهای جدید دیگر نیز تامین شود. در شهرهای جدید 80 هزار واحد مسکن آنلاین نیمه کاره وجود دارد که حدود 40 هزار واحد آن تکمیل شده است اما به دلیل نبود خدمات و انشعاب قابل استفاده نیست. 40000 واحد تکمیل نشده است. بیشتر این پروژه ها در شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد است.

جعفری در خصوص تاکید آیت الله رئیسی بر تکمیل مسکن آنلاین گفت: پیرو دستور رئیس جمهور مبنی بر تکمیل واحدهای مسکن آنلاین، جلساتی را با معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص نحوه تامین منابع و تعیین تکلیف باقی مانده مسکن آنلاین برگزار کردیم.

ما هزینه ای از نامزدها دریافت نمی کنیم

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: برخی از پروژه های مسکن آنلاین همچنان در حال انجام است و پیمانکاران هنوز اقدام به ساخت آن نکرده اند. برخی شروع به مواجهه با مشکل افزایش قابل توجه قیمت قراردادهای مسکن آنلاین کردند. در ابتدای قرارداد با پیمانکاران، قراردادها به صورت مقطوع منعقد می شد و اکنون با افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی، هیچ یک از پیمانکاران از پروژه راضی نیستند زیرا مشمول مشمولیت قابل توجهی هستند. تلفات. در ساخت و ساز مسکن

وی ادامه داد: بنابراین دو مانع اصلی داشتیم یکی تعیین قرارداد با پیمانکاران و دیگری بحث منابع لازم تا بتوانیم گزارشی از وضعیت پیمانکاران ارائه کنیم. با توجه به اینکه بودجه، وام و حتی هزینه های متقاضیان هزینه شده است، عملاً پولی برای تکمیل بلوک ها نداشتیم و هزینه های جدیدی به متقاضیان تحمیل نخواهیم کرد.

جعفری با بیان اینکه قراردادهای پیمانکاران را در مراجع ذیصلاح پیگیری کردیم، گفت: ضرایب مربوط به قرارداد پیمانکاران مسکن آنلاین اعمال شد و این پرونده برنده شد. در واقع گره اولیه امروز باز شده است، چرا که اخیراً توانستیم یک قانون قرارداد تهیه کنیم تا به پیمانکاران اطمینان دهیم که از اتمام پروژه متضرر نمی شوند و می توانند به کار خود ادامه دهند.

حمایت مالی، تولید و تصفیه به منظور تکمیل واحدها

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سه راهکار برای تامین منابع مسکن مهرا پیش بینی شده است. یکی بحث حمایت مالی از تکمیل پروژه به منظور ایجاد جریان نقدی اولیه در اجرای پروژه بود. دوم مولد است تا بتوانیم از ظرفیت بودجه مورد نیاز زمین در مناطق شهری یا توسعه استفاده کنیم.

راهکار سوم تامین منابع از طریق پاکیزگی است و گفت: در شهرهای جدید از زمین یا پروژه های مشترک ارزش افزوده ایجاد می شود و این منابع می تواند پشتوانه بحث تکمیل مسکن آنلاین باشد. ما این منابع را به پیمانکاران اختصاص می دهیم.

به گفته جعفری، اکثر واحدها از کمبودهایی مانند کمبود انشعاب، مشکلات محوطه سازی و یا نبود آسانسور رنج می برند. این عدد از دولت قبل باقی مانده است اما فرقی نمی کند کدام دولت باشد و ما مصمم هستیم که به آن پایان دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا