بین الملل

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

به گزارش اخبار ما به نقل از اخبار ما بنا بر این گزارش، پلیس فرانسه روز جمعه ۳۱ فروردین اطراف ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در آن مردی تهدید به منفجر کردن خود می‌کرد، محاصره کرده است. پلیس فرانسه اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

همزمان با ترتیبات امنیتی در اطراف ساختمان کنسولگری ایران در پاریس پلیس فرانسه از توقف حرکت مترو و اتوبوس در ایستگاه های منتهی به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس خبر داده است.

برخی منابع خبری همچون دیلی میل مدعی شده‌اند که این فرد به همراه چند ماده انفجاری در ساختمان کنسولگری ایران حضور دارد.

پس از انتشار این خبرها، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پلیس فرانسه فردی را که با نارنجک دستی یا جلیقه انفجاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، دستگیر کرده است.

طبق جزئیاتی که توسط سفارت ایران در اختیارمان قرار گرفته، یکی ایرانیان مقیم که دچار اختلال روانی بوده امروز با وانمود کردن به اینکه مواد انفجاری به خودش بسته است، وارد بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس شده و در روند خدمت رسانی به ایرانیان مقیم اختلال ایجاد کرده است.

با صحبت های انجام شده با این فرد نهایتا قانع شده و بخش کنسولی سفارت را ترک کرده است. پس از خروج از ساختمان سفارت ایران نهایتا پلیس این فرد را دستگیر کرده است. 

طبق اعلام سفارت ایران در پاریس این فرد همان شخصی است که مدتها قبل در مقابل درب سفارت ایران لاستیکی را به آتش کشیده است. وی پیشتر دادگاهی شده بود و حکم اولیه علیه او صادر شده بوده است. 

اعضای بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس در سلامت کامل هستند و هیچ خسارتی به بخش کنسولی وارد نشده است.

۳۱۱۳۱۱

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا