بین الملل

فنلاند مجوز فعالیت کنسولگری روسیه را لغو می‌کند

خبرگزاری رویترز عنوان کرد که دولت فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کرده گه این کشور مجوز فعالیت کنسولگری روسیه در تورکو را لغو خواهد کرد.

به گزارش اخبار ما، رسانه‌های فنلاندی به نقل از دولت این کشور اعلام کردند که اقدام روسیه در ششم ژوئیه (۱۵ تیر) مبنی بر بستن کنسولگری فنلاند در سن‌پترزبورگ اقدام متقابل نامناسبی درقبال اخراج‌های انجام گرفته از سوی هلسینکی بوده و بسته شدن کنسوگری روسیه در تورکو اقدام تقابلی در پاسخ به روسیه بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پانزدهم تیرماه اعلام کرد که وزارت خارجه سفیر فنلاند در مسکو را در اعتراض به سیاست ضد روسی که هلسینکی دنبال می‌کند، احضار کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود: وزارت امور خارجه روسیه امروز سفیر فنلاند در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را در رابطه با سیاست تقابلی ضد روسی که توسط مقامات در هلسینگی دنبال می‌شود، اعلام کند.

در همین حال، وزارت امور خارجه روسیه همچنین ۹ تن از کارمندان سفارت فنلاند در مسکو و در سرکنسولگری این کشور در سن پترزبورگ را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ارتباط با اخراج ۹ تن از نمایندگان سفارت روسیه از فنلاند در ژوئن سال جاری میلادی، ۹ تن از کارمندان سفارت فنلاند در روسیه و سرکنسولگری این کشور در سن پترزبورگ به عنوان عنصر نامطلوب اعلام شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در پاسخ به اقدامات تقابلی مقامات فنلاند، مسکو همچنین تصمیم گرفت تا مجوز فعالیت سرکنسولگری فنلاند در سن پترزبورگ را از اول اکتبر (۹ آنلاین) لغو کند.

انتهای پیام

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا