برترینهای کسب و کارعمومی

ویزای توریستی دبی برای افغانها

مشابه متن زیر در اینترنت پر هست .متاسفانه این اطلاعات غلط هست.افغانستانی ها حتی با ثبت شرکت هم اجازه  اقامت در امارات را ندارند چه برسد که ویزای کار بگیرند یا نه.اجازه ثبت شرکت دارند .ولی امارات آی دی و در نتیجه ویزا به آنها داده نمیشودفقط  یک راه وجود دارد و آن هم داشتن یک ویزای غیر افغانستانی مثل ویزای ترکیه یا پاکستان  می باشد اطلاعات زیر که نوشته به افغانی ها با پاسپورت افغانستان ویزا داده میشود صحیح نمی باشد. افغان ها می توانند با مراجعه به سفارت امارات در کابل و درخواست ویزای کار، در صورت تایید، اقامت دو ساله در دبی دریافت کنند

. برای درخواست ویزای توریستی دبی ،  باید فرم درخواست را پر کرده و مدارک مورد نیاز را به همراه پاسپورت خود ارائه دهند و پرداخت را انجام دهند و درخواست ویزا را به سفارت امارات ارسال کنند همچنین، مهاجرتی براق نیز می تواند به افغان ها در اخذ ویزای دبی کمک کند

در صورت دریافت ویزای کار، افغان ها می توانند به صورت قانونی در دبی کار کنند. آیا افغانستانی‌ها می‌توانند از طریق آژانس‌های توریستی دیگری به جز براق اقدام به دریافت ویزای اقامت در دبی کنند؟

بله، افغانستانی ها می توانند از طریق آژانس های توریستی دیگری به جز براق نیز اقدام به دریافت ویزای اقامت در دبی کنند. با این حال، باید توجه داشت که برخی از آژانس های توریستی ممکن است به دلیل محدودیت هایی مانند تحریم ها و مقررات داخلی، نتوانند به افغانستانی ها کمک کنند. همچنین، برای دریافت ویزای اقامت در دبی، افغانستانی ها باید مدارک مورد نیاز را به همراه پاسپورت خود ارائه دهند و پرداخت را انجام دهند و درخواست ویزا را به سفارت امارات ارسال کنند

برای اخذ اقامت دبی برای افغانها، شما باید از مراحل زیر عبور کنید:

  1. یک شغل در دبی پیدا کنید: اولین و مهمترین مرحله برای اخذ اقامت در دبی یافتن یک شغل مناسب است. بیشتر شرکت‌های دبی برای کارکنان خارجی پروانه کار به همراه اقامت ارائه می‌دهند.
  2. پروانه کار: بعد از یافتن کار، شما نیاز به پروانه کار دارید. کارفرمای شما می‌تواند این مراحل را برای شما اام دهد. با دریافت پروانه کار، شما قادر خواهید بود از کشور افغانستان به دبی سفر کنید.
  3. اقامت دائمی: پس از ورود به دبی، شما نیاز به اقامت طولانی مدت دارید. باز هم کارفرمای شما می‌تواند در اخذ پروانه اقامت کمک کند. این پروانه معمولاً برای یک سال و قابل تمدید است.
  4. اخذ تأیید از پلیس: یکی از مراحل اخذ پروانه اقامت کار ارائه تأیید پلیس است. شما نیاز به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که در افغانستان تهیه کرده اید به اداره پلیس دبی دارید.

فرآیند اخذ اقامت در دبی بستگی به نوع اقامت و شغلی که دارید دارد و ممکن است تا چند هفته طول بکشد. در نهایت، مهم است که همیشه از قوانین و مقررات محلی و کشوری دبی آگاه باشید و آن‌ها را رعایت کنید.

شرایط جدید صدور ویزای توریستی دبی:

  • متقاضیان می‌بایست دارای بیمه نامه مسافرتی کشور امارات باشند (صدور بیمه نامه مسافرتی باید توسط کشور امارات متحده و از طریق کارگزاران معتبر ویزای دبی باشد.).
  • طبق قوانین جدید محدودیت صدور ویزا برای آقایان مجرد زیر سن 50 سال برداشته شده است. بنابر این قانون آقایان همانند قبل می‌توانند برای اخذ ویزا و سفر به دبی اقدام نمایند.

در حال حاضر محدودیت های ویزای دبی برای ایرانیان برداشته شده است اما مسافرین می‌بایست بعد از دریافت ویزا دبی برای سفر به امارات متحده عربی موارد زیر را انجام دهند:

  • افراد زیر سن 12 سال نیازی به ارائه تست کرونا در فرودگاه را ندارند.
  • افرادی که تابعیت امارات را دارند در هنگام خروج از ایران نیازی به ارائه تست کرونا ندارند اما تست PCR در فرودگاه امارات از آنها گرفته خواهد شد.
  • تمامی افراد مجددا در فرودگاه امارات تست کرونا خواهند داد و در صورت مثبت بودن جواب مسافر با هزینه شخصی خود در مکانی که دولت امارات مشخص کرده است قرنطینه خواهد شد.

انواع ویزای توریستی دبی:

  1. ویزای توریستی عادی: شما می‌توانید با دریافت این ویزا به مدت 14 روز در دبی اقامت بگیرید.
  2. ویزای توریستی یکماهه: با کسب این نوع ویزا شما می‌توانید از 1 تا 30 روز در دبی اقامت داشته باشید.
  3. ویزای توریستی یکماهه چند بار ورود: با در دست داشتن این نوع ویزا شما می‌توانید در طول یک ماه هر چند بار به شهر دبی رفت و آمد داشته باشید.
  4. ویزای توریستی سه ماهه: با کسب این نوع ویزا شما می‌توانید از 1 تا 90 روز در دبی اقامت داشته باشید.
  5. ویزای توریستی سه ماهه چند بار ورود: با در دست داشتن این نوع ویزا شما می‌توانید در طول سه ماه هر چند بار به شهر دبی رفت و آمد داشته باشید.

آیا افغانها میتوانند در دبی کار کنند؟

بله، افغانستانی ها می توانند در دبی کار کنند، اما اولین گام برای کار کردن در دبی این است که باید یک اقامت و مجوز کار بگیرند. این چیزی است که اغلب توسط کارفرمایی که شما را استخدام می کند تهیه می شود. بعد از داشتن اقامت، فرد می تواند به دنبال کار بگردد و پس از پیدا کردن کار، کارفرما اقدام به گرفتن مجوز کار برای فرد می کند. با این حال، قوانین و مقررات کاری و مهاجرتی ممکن است تغییر کنند، بنابراین کسانی که علاقه مند به کار کردن در دبی هستند باید قوانین و مقررات کنونی را جستجو کنند.

شرایط کار در دبی برای افغانها

همانطور که در بالا عرض شد شرایط کار در دبی برای افغانها به این صورت هست که باید یک پاسپورت (گذرنامه ) غیر افغانی بگیرند مثل پاسپورت پاکستان -ترکیه

بعد از طریق این پاسپورت اقدام کنند و اقامت امارات را بگیرند و بعد دنبال کار بگردند یا جایی مشغول به کار شوند .ویزای کار دبی برای افغانها فقط با پاسپورت غیر افغانی امکان پذیر می باشد. قیمت ویزای کار دبی برای افغانها به همین مراحل بستگی دارد یکی هزینه اخذ پاسپورت غیر افغانی دوم اخذ اقامت امارات

که اخذ اقامت امارات با ثبت شرکت امکان پذیر  می باشد .اخذ ویزای دبی برای افغانها یکبار دیگر همین اطلاعاتی که در اینجا ذکر شد مطالعه فرمایید.با مراحلی که ارز شد ویزا دبی برای افغانها امکان پذیر می باشد .ویزای امارات برای افغانها اگر موفقیت آمیز باشد شرایط بسیار خوبی برای کسب درآمد برای افغانها صورت میگیرد

اگر دنبال کاریابی در دبی برای افغانها هستید بعد از اخذ اقامت امارات از طریق سایتهای کاریابی که در صفحه اول همین سایت ذکر شد میتوانید اقدام به یافتن کار کنید

در حال حاضر دلیل دقیق ممنوعیت دائم افغانی‌ها در دبی مشخص نیست. با این حال، بر اساس گزارش‌ها، در سال 2020، امارات صدور ویزا برای اتباع افغانستان و چند کشور دیگر را به دلیل شرایطی متوقف کرده بود

. همچنین، در سال 2012، ممنوعیت اسکان و اقامت اتباع خارجی در مرزهای کشور، شامل اردوگاه‌های ویژه اتباع خارجی مستقر در این مناطق و همچنین اتباع بیگانه ساکن در شهرهای مختلف کشور، شامل افغانی‌ها نیز بود

. با این حال، در سال 2022، یک تاجر اماراتی به صد دختر افغان زمینه تحصیلات در دُبی را فراهم کرده بود

. به همین دلیل، دلیل دقیق ممنوعیت دائم افغانی‌ها در دبی هنوز مشخص نیست.

 

دکمه بازگشت به بالا