برترینهای کسب و کارجامعه

ویزای دانمارک برای افغانها

معرفی دانمارک

از جمله کشورهای زیبا و مرفه حوزه اسکاندیناوی است. اما این موارد برای مهاجرت به این کشور کافی نیستند و شما به عنوان متقاضی باید اطلاعات بیشتری نظیر هزینه‌های زندگی، میزان درآمد سالانه، رفاه زندگی، زبان رسمی، سیستم آموزشی و سیستم بهداشت و درمان داشته باشید. به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی کشور دانمارک می‌پردازیم تا با مقصد مهاجرتی خود برای مهاجرت اتباع افغان به دانمارک بیشتر آشنا شده و سپس مناسبترین روش دریافت ویزا را انتخاب نمایید.

مهاجرت افغان ها به دانمارک از مبدا ایران و افغانستان

افغان های عزیز مهاجرت به دانمارک باید توجه داشته باشند که میتوانند از دو مبدا  و  برای مهاجرت به دانمارک استفاده کنند. در ادامه به اختصار به هر دو روش اشاره خواهد شد

با نام رسمی پادشاهی دانمارک یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپا و از کوچکترین کشورهای حوزه است. دانمارک کشوری امن و آرام با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان است. مساحت این کشور حدود است و از چندین جزیره در دریای تشکیل شده و پایتخت آن یعنی نیز در جزیره شیلند واقع شده است.

دانمارک به دلیل داشتن زمین‌های بسیار حاصلخیز، از جمله بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی، گندم و میوه‌هایی چون سیب، آلو و گلابی است. از طرفی به دلیل رونق صنعت دامپروری، دانمارک صادرات بالایی در انواع محصولات لبنی، تخم مرغ و گوشت نیز دارد. این امر باعث شده است مهاجرت افغان ها به دانمارک همراه با یافتن و اشتغال به شغل مناسبی باشد.

مفتخر است همزبانان ارجمند و گرامی خود را در امر مهاجرت افغانی ها به دانمارک کمک نموده و در طول این مسیر همراهشان باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 آب و هوای دانمارک

دانمارک آب و هوایی دارد که علت آن هم وزش بادهای غربی و وجود دریاست که این کشور را احاطه کرده است. از سردترین ماه‌های سال و از گرمترین ماه‌های سال در این کشور است که برای مهاجرت افغانی ها به دانمارک بسیار مناسب است. جالب است بدانید که اختلاف دمای آنچنانی میان روز و شب در دانمارک وجود ندارد و تنها ممکن است وزش بادهای ناگهانی باعث تغییر سریع آب و هوا در این کشور شود. لازم به ذکر است که این بادها در فصل زمستان بیشتر می‌وزند.

به طور کلی دانمارک نیز مانند سوئد و سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی، شهرهای شمالی سردی دارد ولی اوضاع آب و هوایی در شهرهای جنوبی معتدل تر و متعادل تر است.

معرفی کشور دانمارک

مهاجرت افغان ها به دانمارک

جاذبه های گردشگری  دانمارک

دانمارک است اما زیباترین و بکرترین جاذبه‌های گردشگری برای مهاجرت افغان ها به دانمارک را دارد و میتواند برای مهاجرت اتباع افغانی به دانمارک بسیار جذاب باشد. جالب است بدانید که بیشترین فاصله با دریا در دانمارک تنها ۵۰ کیلومتر است و این کشور ۷۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی اختصاصی دارد. ما دانمارک را با امپراتوری کهن وایکینگ‌ها می‌شناسیم. در ادامه برخی از جاذبه‌های گردشگری دانمارک را معرفی می‌کنیم:

 اقتصاد دانمارک

درست است که دانمارک مساحت کمی دارد اما دارای در حوزه‌های ، ، ، ، ، ، و … است که فضای مناسبی برای کار در صورت مهاجرت افغان ها به دانمارک ایجاد نموده است. لازم به ذکر است که ۸۰ درصد از درآمدهای کشور دانمارک از صادرات محصولات کارخانه‌های این کشور تأمین می‌شود. آلمان از بزرگترین شرکای تجاری دانمارک است و ۶ درصد از درآمد دانمارک از صادرات به این کشور است. هرچند که دانمارک مانند بسیاری از کشورهای دیگر منابع نفتی آنچنانی ندارد اما روزانه ۳۲۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کند.

دانمارک در سال‌های پی‌درپی به عنوان کشوری نمونه با معرفی شده است. جالب است بدانید که استفاده از کارت‌های بانکی و کارت‌های اعتباری در این کشور بسیار رایج بوده و مردم کمتر از پول نقد برای خرید استفاده می‌کنند. در واقع تنها ۵ درصد از تراکنش‌های مالی در دانمارک از طریق پول نقد انجام می‌شود. این شرایط باعث شده که مهاجرت افغانی ها به دانمارک با مشکلات شغلی و درآمدی همراه نباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

سیستم آموزشی دانمارک

دوره در مدارس دانمارک حدود ۱۰ سال به طول می‌انجامد. جالب است بدانید که دانش‌ آموزانی که در پایان سال نهم شرایط ورود به را دارند، نیازی نیست سال دهم ابتدایی را بگدرانند. دوره دبیرستان در این کشور ۳ سال به طول می‌انجامد. در مدت ۳ سال دانش آموزان در چندین امتحان شرکت کرده و با موفقیت در امتحان نهایی می‌توانند مدرک دیپلم خود را دریافت کنند.

دانش‌ آموزان پس از دریافت مدرک دیپلم خود می‌توانند در ۸ رشته دانشگاهی ادامه تحصیل دهند. به این ترتیب دانشجو می‌تواند در یکی از دانشگاه‌ها و یا موسسات فنی و حرفه‌ای این کشور در رشته‌هایی چون بازرگانی، مهندسی، پزشکی و … تحصیل کند.

در نظر داشته باشید که در صورت مهاجرت افغان ها به دانمارک، تحصیل فرزندانی که در سن مدرسه هستند به صورت رایگان خواهد بود. آماده ارائه خدمات جهت مهاجرت افغانها به دانمارک با بهترین شرایط و امکانات میباشد.

لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های دانمارک می‌توانند از دو سهمیه برای ورود به دانشگاه استفاده کنند. سهمیه اول مخصوص افرادی است که در دوران مدرسه نمرات خوبی در دروس پایه مانند ریاضی، فیزیک، دو زبان خارجی و شیمی کسب کرده باشند. سهمیه دوم مخصوص افرادی که بدون داشتن مدرک دیپلم و تنها با داشتن تجربه فنی و حرفه‌ای ادامه تحصیل می‌دهند.

تحصیل در دوره کارشناسی در دانمارک بین ۳ تا ۴ سال به طول می‌انجامد. اما تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حداقل ۲ سال است و متقاضی می‌تواند با توجه به نمرات دوره کارشناسی و بدون شرکت در آزمون ورودی وارد این مقطع شود. در برخی از رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد مانند دامپزشکی و معماری متقاضی می‌تواند با در دست داشتن مدرک دیپلم مشغول به تحصیل شده و پس از یک دوره ۵ الی ۶ ساله مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کند.

در دوره متقاضیان می‌توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند اما باید مدرک مستر دانشگاه‌های دانمارک یا معادل آن در کشورهای خارجی را ارائه دهند. تحصیل در مقطع دکتری حدود ۴ سال به طول می‌انجامد و دانشجو باید پایان‌نامه‌ای قوی ارائه دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 مهاجرت افغان ها به دانمارک از مبدا ایران

همزبانان عزیز برای مهاجرت افغان ها به دانمارک از مبدا ایران باید دارای  و  باشند.  کارتی است که به منظور احراز هویت اتباع خارجی و به دلیل اقامت موقت در ایران صادر می‌ شود که اقدامات بعدی تمامی اتباع خارجی منوط به دریافت  معتبر است. در صورت نداشتن کارت آمایش، افغان های ارجمند باید از طریق  اقدام نمایند.

مهاجرت افغان ها به دانمارک از مبدا افغانستان

در صورتی که متقاضی مهاجرت افغانی ها به دانمارک هستید و کارت آمایش ندارید، مسیر مهاجرتی متفاوتی پیش رو دارید. در ابتدا توجه داشته باشید که آماده ارائه خدمات مهاجرت افغان ها به دانمارک از هر دو مبدا ایران و افغانستان میباشد و همزبانان ارجمند افغان میتوانند در هر کجای جهان که هستند از این خدمات بهرمند شوند.

در صورتی که متقاضی،  باشد، باید از طریق  اقدام نمایند. شما در صورت داشتن یک پاسپورت معتبر میتوانید با استفاده از خدمات موسسه حقوقی بین المللی سفیران ایرانیان اقدام به مهاجرتی امن و مطمعن به کشور دانمارک نمایید.

همچنین شما عزیزان ارجمند میتوانید برای اطلاع از شرایط به این مقاله مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت افغان ها به دانمارک

در ابتدا باید اشاره کرد که مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت افغان ها به دانمارک، بستگی به نوع و روشی که برای مهاجرت و اقامت در دانمارک انتخاب کرده اند دارد.

مدارک و سوابق تحصیلی شامل دانشنامه و ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی دارد.

: مدارک و سوابق شغلی میباشد شامل گواهی کار و یا سوابق بیمه.

ارائه یک پذیرش معتبر از یکی از بیمارستان های دانمارک.

ارائه یک دعوتنامه معتبر از دانمارک و یا انگیزه نامه و تمکن مالی

خرید ملک، ثبت شرکت و یا راه اندازی یک کسب و کار

 هزینه مهاجرت افغان ها به دانمارک

مهاجرت افغان ها به دانمارک هزینه های متغیر و متفاوتی دارد. برخی از این هزینه ها قبل و بعضی از هزینه ها بعد از سفر لحاظ میشود.

هزینه های قبل از سفر شامل هزینه های اقدام برای اخذ ویزا و امور سفارت و… میباشد که شما عزیزان میتوانید در ارتباط با موسسه سفیران ایرانیان، این اقدامات را به وکلای مجرب ما بسپارید.

هزینه های بعد از سفر برای مهاجرت افغانی ها به دانمارک نیز شامل هزینه های بلیط هواپیما، منزل و محل سکونت و هزینه های عمومی زندگی مانند خوراک، پوشاک و حمل و نقل میباشد.

در این مقاله به اعداد و ارقام هزینه ها اشاره نمیشود چرا که تمامی هزینه های نام برده شده، بستگی به سبک زندگی و حدود انتظارات شما از محل اقامت، نوع و سطح خوراک و پوشاک، استفاده از حمل و نقل عمومی یا وسیله شخصی و… دارد که باعث تغییر محسوس در هزینه های شما خواهد شد.

پروسه زمانی مهاجرت افغان ها به دانمارک

به طور معمول مدت زمان اخذ ویزا و آمادگی برای سفر به دانمارک برای افغان ها، بستگی به آماده بودن مدارک، مناسب بودن شرایط مالی و اقدام به موقع و هوشمندانه دارد که شما میتوانید مورد آخر را در ارتباط با موسسه سفیران ایرانیان پیگیری نمایید.

به طور معمول این پروسه با در نظر گرفتن موارد فوق بین ۶ تا ۸ ماه به طول خواهد انجامید که شما میتوانید این زمان را با استفاده از خدمات موسسه سفیران ایرانیان به حداقل برسانید.

سخن پایانی

اتباع محترم کشور افغانستان که با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر این کشور تصمیم به ترک افغانستان گرفته اند و معمولا مرزهای ایران را برای رسیدن به کشورهای اروپایی مخصوصا دانمارک انتخاب میکنند. آن دسته از عزیزان افغان که در ایران کارت آمایش دریافت نموده اند میتوانند با استفاده از خدمات حقوقی موسسه بین المللی سفیران ایرانیان اقدام به اخذ انواع ویزا نمایند.

شما عزیزان و هم زبانان گرامی میتواند در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی در مراحل مختلف اخذ ویزای دانمارک روی کمک مشاورین مجرب ما حساب کنند و ما را همواره در این راه یار و یاور خود بدانند

دکمه بازگشت به بالا