برترینهای کسب و کارعمومی

ویزای نوع A اسپانیا (ویزای ترانزیت)

اینفوگرافیک ویزای ترانزیت اسپانیا

اگر قصد دارید از کشور اسپانیا به‌ عنوان مقصد سوم استفاده داشته باشید، بهتر است بدانید چه شرایطی پیش پای شما می‌باشد.

ویدئو ویزای ترانزیت اسپانیا

در این زمینه کارشناسان و مشاوران شرکت الست گروپ به شما کمک خواهند کرد تا بهترین شرایط را برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا سپری کنید و امکان سفر به دیگر کشورها را نیز داشته باشید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود.

مطالبی که در این مقاله بررسی خواهند شد، عبارتند از:

 درباره ویزای ترانزیت چه میدانید؟

قبل‌ از این‌ که به بررسی شرایط موجود برای دریافت  وقت سفارت فرانسه بپردازیم، بهتر است توضیح مختصری از ویزای ترانزیت برای شما داشته‌ باشیم. زیرا نام این ویزا بارها و بارها با گوش افرادی که قصد مهاجرت و یا مسافرت به کشورهای دیگر دارند، آشنا است. کاملاً طبیعی است که مسافران برای این‌ که به کشورهای متنوع مراجعه کنند، نیازمند دریافت ویزا می‌باشند.

حال اگر پرواز مستقیمی از کشور مبدا برای کشور مقصد وجود نداشته باشد، فرد موظف است در ابتدا به کشور سوم برود و سپس، از آنجا برای رفتن به کشور مقصد پرواز نماید. در این مسیر، توقف کوتاه‌ مدتی که لازم است در کشور ثالث انجام شود، نیاز به ارائه ویزا است.

برخی افراد تصور می‌کنند که دریافت ویزای اصلی برای کشور مقصد کافی است. در صورتی ‌که حتما نیاز است تا اقدام به دریافت ویزای ترانزیت برای کشور مقصد کنید. برای ‌این که این ‌موضوع را بهتر درک کنید، لازم است بگوییم که اگر به عنوان مثال قصد سفر کردن به کشور آمریکا را دارید، نیازمند دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا می‌باشید. در این‌ صورت نیاز است در ابتدای امر، بلیت کشور اسپانیا را تهیه کنید.

سپس بعد از رسیدن به کشور اسپانیا، باید مراحلی برای تغییر هواپیما صورت بگیرد تا بتوانید به کشور مقصد برسید. تمامی این موارد را مثال زدیم تا به درک بهتری از موضوع اهمیت ویزای ترانزیت برسیم.

نکته مهم در مسئله مهم در این زمینه این است که هنگامی ‌که فرد در کشور اسپانیا توقف می‌کند، در بازه زمانی که منتظر سوار شدن به هواپیمای بعدی و رسیدن به مقصد اصلی می‌باشد، نیازمند ارائه ویزای ترانزیت یا ویزای فرودگاهی می‌باشد.

در صورتی‌ که فردی اقدام به دریافت ویزای ترانزیت نکند، قطعا شرایط توقف در کشور اسپانیا را نخواهد داشت و نمی‌تواند به ادامه سفر خود بپردازد و مأمورین فرودگاهی مجبور به برگرداندن شخص خواهند شد.

معرفی بیشتر ویزای ترانزیت اسپانیا

 

به ‌همین دلیل بهتر است که سطح اطلاعات خود را در زمینه شرایط دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا افزایش دهید. زیرا برای رسیدن به برخی از کشورها باید در ابتدا به کشور اسپانیا سفر داشته باشید. به این نوع پرواز، پرواز متصل یا ترانزیت گفته می‌شود.

نه ‌تنها در کشور ما، بلکه ممکن است برخی از کشورهای دیگر شرایط پرواز مستقیم از کشور مبدا به کشور مقصد را نداشته باشند. در این مواقع رفتن به کشور ثالث امکانات خوبی را برای فرد متقاضی فراهم خواهد ساخت تا بتواند به کشور مقصد دسترسی داشته باشد. اغلب کشورهایی همچون استرالیا، آمریکا، کانادا و دیگر موارد، نیازمند دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا خواهند بود.

استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا برای ایرانیان

برای کشورهای دوری همچون آمریکا، کانادا، استرالیا و دیگر موارد، از کشور ما ایران امکان پرواز مستقیم وجود نخواهد داشت. بنابراین شخصی که قصد سفر کردن به این کشورها را دارد، در ابتدا باید اقدامات خاصی را برای دریافت ویزای ترانزیت صورت بدهد. یکی از بهترین کشورهایی که شرایط دریافت ویزای ترانزیت برای افراد را صادر کرده ‌است، کشور اسپانیا می‌باشد.

کشور اسپانیا یک کشور اروپایی است که به‌ عنوان کشور سوم، پذیرای برخی از مسافران می باشد تا از این طریق به کشور مقصد خود پرواز کنند. البته در صورتی قانون و دولت اسپانیا اجازه ماندن افراد در فرودگاه و یا اقامت چند روزه در کشور را خواهد داد که فرد دارای ویزای ترانزیت اسپانیا باشد.

کمک گرفتن از متخصصان و افراد با تجربه در این زمینه به شما کمک می‌کند تا راه هموارتری را پیش رو داشته باشید و هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا را انجام بدهید. در این زمینه کارشناسان ما در شرکت الست گروپ راهنمای خوبی برای شما خواهند بود تا بتوانید به ویزای ترانزیت اسپانیا دسترسی داشته باشید.

اهمیت صادر شدن ویزای ترانزیت اسپانیا

برای این ‌که بدانید اهمیت استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا در چیست، بهتر است بگوییم که این ویزا به نوعی یک ویزای کوتاه‌ مدت و غیر مهاجرتی می‌باشد و دسترسی خاصی را برای فرد متقاضی فراهم نخواهد ساخت. فقط این امکان را به او می‌دهد تا در مدت‌ زمان تعیین‌ شده‌ای که شامل پیاده شدن از هواپیمای اول تا سوار شدن به مقصد دوم می‌باشد، بتواند در فرودگاه کشور اسپانیا اوقات خود را بگذراند.

پس می‌توان این ویزا را به‌ عنوان مجوزی برای ماندن در فرودگاه در چندین ساعت برای مسافر تعیین کرد. به واسطه این روش، کشور اسپانیا که به ‌عنوان کشور سوم یا واسطه شناخته می‌شود، پروازهای غیر مستقیمی را برای این افراد در نظر خواهد گرفت تا بتوانند به کشور مقصد بروند.

کشور اسپانیا به‌ عنوان یک میانجی قادر است تا این شرایط را برای مسافرینی که قصد رفتن به برخی از کشورهای دیگر دارند، فراهم سازد. شرایطی که برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا وجود دارد، این است که فقط به مدت ۲۴ ساعت معتبر خواهد بود.

شخصی که موفق به دریافت ویزای ترانزیت در کشور اسپانیا گردد، فقط مجاز است در محدوده زمانی‌ که منتظر هواپیمای بعدی برای رفتن به مقصد می‌باشد، در محوطه فرودگاه رفت ‌و آمد داشته باشد و مجوز خارج شدن از فرودگاه را نخواهد داشت.

این اقامت شرایطی را برای افراد فراهم می‌کند تا در این بازه زمانی بتوانند مناطق دیدنی کشور اسپانیا را نیز مشاهده کنند و در آخر، قبل ‌از به اتمام رسیدن مدت ‌زمان تعیین ‌شده در فرودگاه برای رسیدن به مقصد اصلی خود حضور داشته باشند. در غیر این صورت عواقب قانونی گریبانگیر افراد خواهد شد که ممکن است آن‌ها را دچار مشکل کند.

علت صادر شدن ویزای ترانزیت اسپانیا

ممکن است این سوال در ذهن تعداد بسیار زیادی از افراد شکل بگیرد که به چه دلیل حتما باید از ویزای ترانزیت استفاده شود و چرا دولت اسپانیا این شرایط را برای مسافران در نظر گرفته است. هنگامی ‌که به بررسی دقیق‌تر این‌ موضوع پرداختیم، دریافتیم تعداد بسیار زیادی از این کشورها به خصوص اسپانیا به دلیل این‌ که بتوانند در رابطه با ورود پناهنده‌ها از خاک کشور خود محافظت کنند، شرایط دریافت ویزای ترانزیت را اعلام کرده اند.

زیرا کشورهایی که در محدوده شرایط جنگی وجود دارند، از جمله کشور ما ایران ممکن است به ‌عنوان پناهنده به کشور اسپانیا پناه ببرند. از همان موقع تا به امروز سختگیری‌هایی در رابطه با دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا انجام‌ شده است و مسافران حتماً باید این‌ موضوع را ثابت کنند که به ‌هیچ ‌عنوان هدف آن‌ها از سفر به کشور اسپانیا ماندن در این کشور نیست، بلکه فقط قصد دارند به کشور مقصد از این طریق دسترسی داشته باشند.

برای ‌این که افراد بتوانند به‌ سادگی از ویزای ترانزیت اسپانیا بهره‌مند شوند، نیاز به کمک گرفتن از افراد زبده در این زمینه دارند. مشاوران و کارشناسان ما در شرکت الست گروپ به‌ عنوان بهترین شرکت مهاجرتی به دلیل داشتن اطلاعات کافی برای اخذ این نوع از ویزا، می‌توانند به شما کمک کنند تا برای رسیدن به کشور مقصد، شرایط خوبی را تجربه کنید و با کمک گرفتن از متخصصین، دچار چالش‌های سفر نشوید.

مدارک موجود برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا چیست؟

برخی از افراد هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با مدارک ارائه ‌شده برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا ندارند. بنابراین در ادامه این مطلب، لیست کوتاهی در رابطه با مدارک مورد نیاز در این زمینه برای شما خواهیم داشت. در صورت لزوم، با کمک گرفتن از کارشناسان شرکت الست گروپ به عنوان بهترین گروه مهاجرتی، شما نیز می توانید برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا موفق باشید.

فرم درخواست ویزا

یکی از مهم‌ترین مدارکی که افراد برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا باید ارائه دهند، فرم ویزا در بازه زمانی کوتاه‌ مدت می‌باشد. این فرم به واسطه فرد متقاضی باید با اطلاعات صحیح تکمیل گردد و از روی آن دو بار پرینت گرفته شود. سپس فرد متقاضی موظف است که انتهای هر دو نسخه را امضا بزند و آن را تایید کند. ارائه عکس عکس استانداردی که براساس قوانین اتحادیه اروپا گرفته‌ شده باشد، از دیگر مهم‌ترین مدارک موجود برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا می‌باشد. قوانینی در رابطه با استانداردهای عکس در اتحادیه اروپا وجود دارد که با کمک گرفتن از مشاورین و کارشناسان شرکت الست گروپ می‌توانید برای گرفتن این عکس اقدام کنید.

ارائه گذرنامه معتبر

مدرک اصلی و مهمی که فرد موظف است برای دریافت این ویزا به ‌همراه داشته باشد، گذرنامه است. البته تاریخ اعتبار گذرنامه و پاسپورت شخص باید حداقل ۳ ماه بیشتر از روزی‌ که قصد عبور از کشور اسپانیا را دارد، ذکر شده باشد. این شرایط می‌تواند برای افراد، روند دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا را فراهم کند. کپی صفحات پاسپورت افراد متقاضی موظف هستند تا از صفحات مختلف پاسپورت خود که حاوی اطلاعات شخصی می‌باشد و در زمینه ویزاهای قبلی و مجوزهای اقامت اشخاص اطلاعاتی در آن درج شده است، کپی استانداردی در برگه‌های A 4 داشته باشند. ارائه دادن اصل و کپی تمامی صفحات پاسپورت، امری الزامی می‌باشد.

بلیت و یا سند سفر بعدی

به این نکته دقت داشته باشید که ارائه این مدرک از مهم‌ترین نکات ممکن برای دریافت ویزای توریستی و ویزای ترانزیت اسپانیا می‌باشد. زیرا قطعا با وارد شدن به فرودگاه کشور اسپانیا باید ثابت کنید که قصد دارید به کدام یک از کشورها سفر کنید و آیا اجازه وارد شدن به آن کشور را دارید؟ در صورتی ‌که مدارک موجود در این زمینه را داشته باشید، می‌توانید به‌ سادگی از شرایط دریافت ویزای ترانزیت استفاده کنید.

مهم‌ترین مدارکی که در این ‌راستا باید ارائه دهید، مواردی همچون ویزای مربوط به کشور مقصد و بلیت رزرو شده برای کشور مقصد  می‌باشد. با در دست داشتن این مدرک‌ها، یکی دیگر از مراحل دریافت ویزای ترانزیت را سپری کرده‌اید.

ارائه بیمه سلامت و بیمه درمانی

درست است که با استفاده از ویزای ترانزیت به‌هیچ ‌عنوان حق خروج از فرودگاه بین ‌المللی اسپانیا را نخواهید داشت، اما همچنان یکی از ملزمات اصلی برای ارائه‌ی ویزای ترانزیت در این کشور، ارائه دادن بیمه‌های درمانی و بیمه سلامت می‌باشد. در صورتی ‌که هزینه‌های مربوط به بیمه درمانی و سلامت را پرداخت نکرده باشید، شرایط موجود برای دریافت ویزای ترانزیت را نخواهید داشت.

باید اطمینان حاصل کنید که مبلغ حداقل ۳۰ هزار یورو باعث پوشش‌دهی بیمه شما برای کل قلمرو شینگن می‌شود. زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل، بیماری یا حادثه در هنگام اقامت در اسپانیا، ارائه بیمه الزامی است و از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد

منبع : gouv.fr

دکمه بازگشت به بالا