برترینهای کسب و کارعمومی

پوشش مناسب سقف شیبدار برای مناطق بادخیز

سقف شیبدار یکی از انواع پوشش‌ های سقفی می‌باشد که می‌تواند برای مناطق مختلف آب‌ و هوایی مورد استفاده قرار بگیرد. به‌ طور کلی انواع متفاوت سقف شیبدار می‌توانند در هر دمایی و با هر شرایط محیطی، ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد خودشان را حفظ کنند‌. اما می‌توان با انتخاب درست یک سقف شیبدار دوام و عمر این محصولات را تا حد بسیار زیادی افزایش داد.انواع پوشش سقف شیروانی با ایجاد ارتفاع می‌توانند باعث به وجود آمدن سقف های شیبدار روی پشت ‌بام شوند و دوام عمر سازه را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند‌.

Suitable cover for sloping roofs for windy areas

علاوه ‌بر فاکتور زیبایی، این سقف ‌ها می‌تواند از باقی ماندن آب باران و برف جلوگیری کنند و همچنین می‌توانند به‌ عنوان یک نوع عایق نیز مورد استفاده قرار بگیرند. این سقف‌ ها می‌توانند با طراحی‌ ها و پوشش‌ های متفاوتی به بازار عرضه شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. همین موضوع باعث شده تا دست مصرف‌ کنندگان برای انتخاب انواع متفاوت این محصولات تا حد بسیار زیادی باز باشد. علاوه‌ بر این موضوع، نصب و استفاده از انواع متفاوت این سقف هزینه‌ های بسیار پایینی را در بردارد. شما می‌توانید با کمترین هزینه، این سقف ها را نصب کنید و از آن ‌ها بهره ببرید.

انواع گوناگون و متفاوتی از این سقف‌ها وجود دارند که به واسطه قوانین فیزیک و فاکتورهای آب ‌و هوایی، برخی از آن‌ ها برای شرایط آب ‌و هوایی خاصی مناسب‌تر هستند. البته پیش‌تر نیز برای شما گفتیم که تقریباً تمامی سقف‌ های شیبدار ویژگی ‌های مشابهی دارند اما استفاده از برخی از آن‌ ها در شرایط آب‌ و هوایی خاص انتخاب هوشمندانه‌تری می‌باشد.

سقف چهاربر

سقف های شیبداری که دارای چهار قسمت مسطح هستند و چهار زاویه را به وجود می‌آورند‌، با نام سقف شیب‌دار چهاربر شناخته می‌شوند. در این مدل سقف معمولاً بیشترین شیب ممکن ایجاد می‌شود. این‌ موضوع باعث می‌شود تا ویژگی ‌های منحصر به‌ فرد سقف شیبدار بیش ‌از پیش نمایان شود. اما با استفاده از این سقف می‌توان یک اتاق زیر شیروانی داشت و از فضا بیشترین استفاده را برد. این سقف بیشتر مناسب آب‌ و هوای به‌ شدت بارانی می‌باشد زیرا به واسطه شیب زیاد،  به ‌هیچ ‌عنوان آب باران روی سقف ساختمان نگه‌داشته نمی‌شود و همچنین رطوبت نیز نمی‌تواند تاثیر چندانی روی خود سقف و همچنین خانه داشته باشد.

اکثراً پیشنهاد می‌شود که از سقف شیبدار در شمال کشور و مناطق بارانی بهره گرفته شود. در مناطق اروپایی نیز به واسطه آب ‌و هوای بارانی، این سقف به‌ عنوان بهترین انتخاب شناخته می‌شود. شما با کمی تحقیق و جست‌ و جو متوجه می‌شوید که در کشور های اروپایی که زیاد باران می‌بارد، این سقف به‌ عنوان یک انتخاب هوشمندانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این نوع سقف در برابر بارش برف سنگین دوام زیادی نخواهد داشت.

سقف وی ‌شکل یا پروانه‌ای

اولین موردی که باید از لیست سقف شیبدار مناسب آب و هوای مختلف بررسی شود، سقف شیب‌دار پروانه‌ای است. این سقف به‌ عنوان پراستفاده ترین و مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین نوع سقف شیب‌دار شناخته می‌شود که از دو پره تشکیل ‌شده است. دو ضلع در میانه سقف با یکدیگر اتصال پیدا می‌کند و یک زاویه باز را به وجود می‌آورند. معمولاً این سقف در نواحی گرمسیری گزینه مناسب‌تری است زیرا با  جریان هوای مناسب باعث خنک‌تر شدن فضای داخلی ساختمان می شود. تقریباً در نواحی معتدل این نوع سقف‌ ها استفاده گسترده‌ای دارند و به ‌عنوان یک انتخاب معقول و مناسب شناخته میشوند. اگر شما نیز به ‌دنبال یک طراحی معمولی برای سقف شیب‌دار خودتان هستید، انواع پروانه‌ای این سقف‌ ها گزینه مناسبی هستند.

سقف تک بر

مورد دیگری که باید از لیست سقف شیبدار مناسب آب و هوای مختلف مورد بررسی قرار بگیرد، سقف شیبدار تک بر می‌باشد. همان‌ طور که از نام این محصول پیداست، این نوع سقف تنها یک صفحه دارد به‌ صورت یک سقف شیب‌دار یک‌طرفه روی ساختمان نصب شده‌ است. یعنی دیوار یک سمت ساختمان بلندتر و دیوار بخش دیگر کوتاه‌تر می‌باشد. این سقف هزینه‌ های بسیار کمتری را در بر دارد و می‌توان از فضای زیرین آن برای ساخت یک اتاقک بهره برد. این سقف ها در مقابل بارش باران مقاوم می‌باشند اما به‌ هیچ‌ عنوان سقف مناسب برای مناطق بادخیز و طوفان‌خیز اند.

اگر آب ‌و هوای منطقه مورد نظر شما آب و هوای معتدل و ملایمی است و در برخی فصول سال باران زیادی می‌بارد، این نوع سقف گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر در منطق طوفان ‌خیز زندگی می‌کنید، به‌ هیچ‌ عنوان از این نوع سقف بهره نبرید.

سقف قوسی

پوشش سقف شیبدار و قوسی از انواع دیگر سقف‌ هایی است که باید در لیست سقف شیبدار مناسب آب و هوای مختلف مورد بررسی قرار بگیرند. نیز تقریباً ویژگی‌های مشابه سقف شیب‌دار تک بر را دارد؛ اما در این نوع سقف شیبدار تفاوت ارتفاع دیوار وجود ندارد و ساختمان به ‌صورت متقارن ساخته می‌شود. پانل هایی که برای ساخت این سقف ‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، پانل ‌های منحنی هستند. درست مانند سقف شیبدار تک بر بهتر است که از این سقف‌ ها در آب‌ و هوای طوفانی بهره گرفته نشود.

پوشش ‌های سقف شیبدار مناسب آب ‌و هوای مختلف

علاوه‌ بر طراحی سقف شیبدار به حالت ‌های مختلف، استفاده از مواد اولیه برای پوشش سقف شیبدار مناسب آب و هوای مختلف نیز روی دوام این سقف ها تاثیر دارد. هر کدام از پوشش‌ ها برای آب ‌و هوای گوناگونی مناسب می‌باشند.

شینگل

شینگل نوعی پوشش می‌باشد که در رنگ‌بندی ‌های گوناگون و متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. این محصول حالتی مدرن و کلاسیک دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر شینگل استفاده‌ شده کیفیت خوبی داشته باشد، می‌توان از آن در هر آب و هوایی بهره برد. این محصول می‌تواند در برابر رطوبت، دما، صدا، و غیره عایق باشد.

آندوویلا

پوشش آندوویلا یکی دیگر از پوشش ‌های بسیار سبک و بادوام می‌باشد که می‌تواند برای سقف شیبدار مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول برای آب ‌و هوای بارانی بسیار مناسب می‌باشد زیرا می‌تواند صدای تگرگ و باران را به ‌خوبی خنثی کند. این محصول در برابر رطوبت نیز گزینه‌ای بسیار مناسب می‌باشد.

ورق PVC

سقف پی وی سی محصولی بسیار باکیفیت و مقرون‌ به‌ صرفه است که می‌تواند در برابر فاکتور رطوبت و نور خورشید دوام خودش را حفظ کند. شما می‌توانید از این محصول در هر آب ‌و هوایی که می‌خواهید بهره ببرید.

پوشش فلزی

پوشش فلزی از دیگر پوشش ‌های متداول می‌باشد که می‌تواند برای آب‌ و هوای بسیار مرطوب و بارانی مورد ابهترین پوشش سقف شیروانی برای مناطق بادخیز: سقف‌ شیبدار یکی از انواع بسیار پرطرفدار سقف ها می‌باشند که در سازه‌ های ویلایی در کشورمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همه دوست دارند در یک محیط خوش ‌آب ‌و هوا یک ویلای زیبایی داشته باشند، در این صورت برای ، قطعا انتخاب اول شما استفاده از انواع سقف شیبدار می‌باشد. در حال حاضر با توجه به تنوع آب ‌و هوایی انواع گوناگون و متفاوت پوشش سقف شیبدار در بازار موجود می‌باشند. در نتیجه برای باید بررسی بیشتری انجام دهیم. در ادامه در رابطه با انواع پوشش‌ هایی که می‌توانند در برابر باد و طوفان، مقاومت مناسبی از خودشان نشان دهند، صحبت می کنیم.

کنده شدن سقف شیبدار در اثر وزش طوفان

در بسیاری از موارد مشاهده‌ شده که پوشش در اثر وزش طوفان ‌های شدید، اولین بخش از خانه است که کنده می‌شود. اگر فیلم‌ های مربوط به طوفان‌ های معروف در کانادا و آمریکا را مشاهده کرده باشید، قطعا متوجه این ‌موضوع شده‌اید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که عدم نصب درست سقف شیبدار باعث این ‌موضوع شده است‌‌. اما این تصور اشتباه است. میان پوشش سقف شیبدار و سقف خانه، فضای خالی موجود می‌باشد، هنگام وزش طوفان‌ های شدید، جریان هوایی که بین خانه و سقف شیبدار قرار می‌گیرد، باعث می‌شود تا سقف شیبدار راحت‌تر از روی خانه جدا شود. اما می‌توان با استفاده از نکات مهندسی شده و دقیق از این مشکل جلوگیری کرد.

انتخاب بهترین سقف شیبدار برای مناطق بادخیز

نکات گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند در کنار استفاده از انواع متفاوت پوشش سقف شیبدار، امنیت خانه خودتان را هنگام وزش طوفان‌ های شدید حفظ کنید.

استفاده از درزبندی های محکم

اگر شما از پلان دو ضلعی پوشش سقف شیبدار استفاده کنید، در دو انتهای سقف شیب‌دار درزهایی وجود خواهد داشت. بهتر است که این درزها را با استفاده از پنجره ‌های مناسب بپوشانید. می‌توانید در روزهای گرم سال برای گردش هوای مناسب، این پنجره ‌ها را باز بگذارید. اما بهتر است که در فصل فصول سرد و هنگامی ‌که حس می‌کنید ممکن است که طوفان ایجاد شود، این پنجره‌ ها را به ‌طور کامل ببندید. این راهکار به شما کمک می‌کند تا از ایجاد جریان هوا بین سقف خانه و پوشش سقف شیبدار جلوگیری کنید و اجازه ندهید که سقف شیب ‌دار، دچار آسیب شود.

استفاده از پوشش سقف شیبدار چند پلانی

نکته دیگری که به شما کمک می‌کند تا پوشش سقف شیبدار مقاومی در برابر طوفان داشته باشید، استفاده از پلان ‌های چهار ضلعی، شش ‌ضلعی و یا هشت ‌ضلعی می‌باشد. در این شرایط تمام اضلاع پلان ‌های خانه شما با استفاده از پوشش سقف شیبدار گرفته می‌شوند و هیچ راه ورود بادی باقی نخواهد ماند.

استفاده از سقف شینگل

روش دیگری که می‌تواند به شما کمک کند بهترین پوشش سقف شیبدار برای مناطق بادخیز را داشته باشید، استفاده از برای پوشش سقف شیبدار می‌باشد. این محصولات طوری طراحی شده‌اند که علاوه ‌بر مقاومت بالا، طراحی نسبتاً زیبایی نیز دارند. برای تولید انواع متفاوت سقف شینگل از مواد اولیه گوناگونی بهره گرفته می‌شود که هر کدام از این محصولات می‌توانند به ‌نحوی کیفیت این محصول را بالا ببرند. این محصول طوری مهندسی شده که در برابر بادهای شدید مقاومت بسیار خوبی از خودش نشان دهد و به ‌هیچ ‌عنوان در شرایط آب ‌و هوایی بد آسیب نبیند.

استفاده از ورق سنگ ‌ریزه‌ای

این ورق از هشت لایه متفاوت تشکیل ‌شده که لایه رویی آن با استفاده از سنگ ‌های ریز شده و پودر شده پوشانده شده است. این‌ موضوع باعث شده تا این نوع ورق ‌ها در طرح‌ ها و رنگ‌ های متفاوتی موجود باشند و فاکتور زیبایی را راحت‌تر روی سقف خانه شما پیاده کنند. این محصولات به دلیل این ‌که ذرات تولید کننده آن کاملاً با یکدیگر ترکیب شده‌اند، می‌توانند دربرابر طوفان ‌های شدید و وزش باد به جهات مختلف مقاوم باشند. طبق تحقیقات انجام ‌شده این محصولات می‌توانند مقاومت نسبتاً خوبی در برابر وزش باد های شدید از خودشان نشان میدهند.

تفاوت سقف آردواز و سقف شیبدار
سقف شیبدار و سقف آردواز دو نوع ساختار سقف هستند که در معماری و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته، تعریف دقیق این دو نوع سقف ممکن است در مناطق و استانداردهای مختلف متفاوت باشد. در ادامه، تفاوت‌های اصلی بین سقف شیبدار و سقف آردواز را بررسی خواهیم کرد:

1. **شیبدار (Pitched Roof):**
– **شیب سقف:** سقف شیبدار شامل یک شیروانی (شیب) است که از نقطه تلاقی دو دیوار یا دو ستون به بالا و یا به یک طرف خاکستری می‌شود.
– **استفاده گسترده:** این نوع سقف معمولاً در مناطق با بارندگی زیاد استفاده می‌شود، زیرا شیب سقف امکان خروج آب باران را بهبود می‌بخشد.
– **ظاهر سنتی:** سقفهای شیبدار به دلیل ظاهر سنتی و کلاسیک خود در بسیاری از معماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2. **آردواز (Flat Roof):**
– **سطح مسطح:** سقف آردواز دارای یک سطح مسطح است و بدون شیب یا با شیب کمی طراحی می‌شود.
– **استفاده در مناطق خشک:** این نوع سقف معمولاً در مناطق با بارندگی کمتر یا مناطق خشک استفاده می‌شود.
– **کاربری گسترده:** سقف آردواز برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی با توجه به سبک معماری و نیازهای مختلف قابل استفاده است.

در مجموع، انتخاب بین سقف شیبدار و آردواز بستگی به عوامل مانند منطقه جغرافیایی، آب و هوا، نیازهای معماری و شرایط ساختمانی دارد. همچنین، نصاب سقف آردواز به عنوان یک فرد ساختاری مهم برای ساختن سقف مسطح آردواز استخدام می‌شود تا طرح دلخواه شمارا به بهترین شکل اجرا کند.

دکمه بازگشت به بالا