اقتصادیبرترینهای کسب و کارعمومی

چرا برخی خانم ها لباس های جذاب می پوشند

افزایش اعتماد به نفس

 

یکی از دلایلی که اغلب افراد همواره تلاش می‌کنند تا سفید بپوشند افزایش اعتماد به نفس است. همان‌طور که می‌دانید سیاه به معنای عدم وجود رنگ و سفید به معنای وجود تمام رنگ‌ها به حساب می‌آید. سفید شامل تعادل یکسانی از طیف رنگ‌هایی است که جنبه‌های مثبت و منفی خود را به نمایش می‌گذارند. به طور کلی سفید می‌تواند اطمینان خاطر را در شما افزایش دهد. خود را در یک کت و شلوار سفید رنگ تصور کنید. چقدر ظاهر شما جذاب و نشاط بخش خواهد بود. اگر می‌خواهید به یک مصاحبه کاری بروید قطعاً یکی از اجزای استایل خود را به رنگ سفید انتخاب کنید. می‌توانید مرکز استایل را مد نظر قرار داده و رنگ آن را سفید کنید. به طور مثال یک پیراهن سفید رنگ می‌تواند اعتماد به نفس شما را هنگام مصاحبه افزایش دهد. در جلسات دفاع از پایان نامه، جلسات سخنرانی و بسیاری از جلسات این چنینی می‌توانید برای افزایش اعتماد به نفس، رنگ سفید را انتخاب کنید.

اعلام بی طرفی

لباس مجلسی زنانه اگر تابه‌حال فیلم‌های تلویزیونی را دیده باشید هنگامی که کشورها با یکدیگر مبارزه می‌کنند کشورهایی که می‌خواهند اعلام بی طرفی کنند پرچم سفید را بر بالای منطقه نظامی افراشته می‌کنند. معمولاً از لباس‌های سفید برای اعلام بی طرفی استفاده می‌شود. به طور کلی رنگ سفید نمادی است برای اعلام بی طرف بودن. به همین دلیل داوران مسابقات معمولاً لباس‌های سفید به تن می‌کنند. احتمالاً تابه‌حال داور مسابقات متفاوت را دیده باشید. آن‌ها اغلب تیشرت و شلوارک سفید می‌پوشند. حتی کلاه لبه دار آنها نیز به رنگ سفید است.

نشان دادن تمیزی و کارایی

احتمالاً تابه‌حال پزشکان و پرستاران را دیده‌اید. می‌دانید که آنها روپوش سفید رنگی را به تن می‌کنند. در واقع روپوش سفید رنگ پزشکان و پرستاران نشان از تمیزی و کارایی آنها است. از آنجایی که تمام فعالیت‌های پزشکی باید در شرایطی فوق‌العاده استریل انجام شود، رنگ سفید می‌تواند این شرایط را به نمایش بگذارد. جالب است بدانید که حتی کفش پای پرستاران نیز معمولاً سفید رنگ است. اگر تابه‌حال به بیمارستان و درمانگاه رفته باشید متوجه سفید بودن دیوارهای آنجا نیز خواهید شد. رنگ سفید تا حد زیادی می‌تواند تمیزی را به نمایش بگذارد. معمولاً افرادی که وسواس دارند و یا می‌خواهند همواره تمیز به نظر برسند رنگ سفید را انتخاب می‌کنند.

سفید رنگ خنثی است

همان‌طور که می‌دانید رنگ‌های خنثی قابلیت ست شدن با رنگ‌های متعدد دیگر را دارند. به همین دلیل اغلب افراد چند مدل لباس گوناگون را به رنگ سفید در کمد خود نگهداری می‌کنند. لازم است بدانید که سفید از جمله رنگ‌های خنثی است که قابلیت به کار بردن با رنگ‌های دیگر را دارد. حتی می‌توانید سفید را با سایر رنگ‌های خنثی نیز به کار ببرید این عامل نیز یکی دیگر از علت‌هایی است که برخی از افراد تمایل به داشتن لباس‌های رنگ سفید دارند. هنگامی که شما یک پیراهن سفید را خریداری کنید می‌توانید آن را با هر رنگ کت یا هر رنگ شلواری به کار ببرید.

سفید هرگز از مد نمیافتد

همان‌طور که می‌بینید هر سال، رنگ خاصی مد می‌شود. برخی از رنگ‌های جیغ مانند کله غازی و یا آبی کاربنی ممکن است برای یک سال ترند بوده و برای سال بعد از مد بیفتند. اما رنگ سفید هرگز این‌گونه نیست. این رنگ هیچگاه از مد افتاده و قدیمی به نظر نمی‌رسد و هم اکنون در گذشته یا در آینده برای لباس‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خنک ماندن

معمولاً رنگ‌های روشن را در فصل تابستان برای خنک ماندن استفاده می‌کنند. لباس‌های رنگ روشن می‌توانند اشعه های نور خورشید را پس فرستاده و سبب خنک ماندن افراد شوند. یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از افراد تمایل به استفاده از رنگ سفید در استایل خود دارند تمایل به ایجاد احساس خنکی است. رنگ سفید مقدار زیادی از نور خورشید را پس فرستاده و می‌تواند گرما را از فرد استفاده کننده دور کند.

توجه به روانشناسی رنگ سفید

همان‌طور که می‌دانید هر رنگی، روان‌شناسی مخصوص به خود را دارد. پوشیدن برخی از رنگ‌ها می‌تواند ویژگی‌هایی را در شما تقویت کند. به طور مثال هنگامی که شما لباس سبز رنگ را انتخاب می‌کنید یعنی می‌خواهید آرامش را در خود تقویت کرده و آن را به دیگران نیز انتقال دهید. در ارتباط با رنگ سفید نیز این قضیه صید می‌کند. برخی از افراد با توجه به روان‌شناسی رنگ سفید آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. لباس‌های سفید رنگ می‌توانند نمادی باشند از احساسات مختلف مانند معصومیت، پاکیزگی، آرامش و یا حتی پوچی. برخی از افرادی که به این احساسات علاقه‌مند هستند ترجیح می‌دهند همواره لباس‌های سفید رنگ را انتخاب کنند.

برجسته نشان دادن سایر رنگها

گاهی اوقات افراد برای اینکه بخواهند سایر رنگ‌ها را در استایل خود به صورت برجسته نشان دهند از رنگ سفید در ترکیبات لباس‌های خود استفاده می‌کنند. به طور مثال اگر شما می‌خواهید کت جین خود را به صورتی برجسته نشان دهید می‌توانید زیر آن یک تاپ سفید رنگ را به کار ببرید. به طور کلی برای برجسته نشان دادن نوع خاصی از لباس یا رنگی ویژه از سفید استفاده می‌شود.

در مد، رنگ سفید می‌تواند سبک‌های متفاوتی را به تصویر بکشد. این رنگ، واقعاً بی انتها است و معمولاً پوشنده را ترغیب می‌کند که حرفه‌ای، مدرن، رسمی و براق به نظر برسد. بدون آنکه هیچ گونه زیاده روی در کار باشد. به طور کلی لباس‌های سفید رنگ برای مراسم‌های متفاوت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتماً می‌دانید که همواره لباس عروس بسیاری از کشورها سفید رنگ است. عروس‌ها معتقدند برای سفید بخت بودن باید در شب عروسی لباس سفید رنگ به تن کنند. معمولاً در این شب قسمت اعظمی از استایل داماد نیز سفید است.

مشکلات استفاده از لباسهای سفید

استفاده از لباس‌های سفید مشکلاتی دارد که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به دلیل آن مشکلات، رنگ سفید را کمتر استفاده کنند. از جمله رایج‌ترین مشکلات می‌توانیم به قابلیت لکه شدن لباس‌های سفید اشاره کنیم. لباس‌های سفید به سرعت کثیف شده و یا لکه می‌شوند. شاید اگر شما یک پیراهن قهوه‌ای داشته باشید احتیاجی نباشد که هر روز یا بعد از هر بار استفاده آن را بشویید. اما در صورتی که یک لباس سفید را به تن کنید به دلیل ایجاد لکه عرق یا بسیاری از لکه‌های دیگر بعد از استفاده و یا هر روز باید آن لباس را بشویید.

در ارتباط با شستن لباس‌های سفید، مشکلاتی وجود دارد. لباس‌های سفید را نمی‌توانید با لباس‌های رنگی و یا لباس‌های مشکی در ماشین لباسشویی بیندازید. ممکن است این لباس‌ها رنگ بگیرند. از آنجایی که قابلیت رنگ‌گیری لباس‌های سفید بیش از اندازه است. باید آنها را به صورت جدا با استفاده از دست و مواد شوینده ملایم بشویید.

مشکل دیگری که بسیاری از افراد با آن آشنا هستند چاق و درشت نشان دادن فرم هیکل با استفاده از لباس‌های سفید است. به طور معمول افراد لاغری که می‌خواهند درشت نشان داده شوند سعی می‌کنند لباس‌های سفید را استفاده کنند. اما افراد چاق همواره به علت تمایل به پنهان کردن اضافه وزن خود، حداقل لباس‌های سفید را در کمد خود دارند. سفید می‌تواند خطای دید ایجاد کرده و شما را چاق‌تر از آن گونه که هستید نشان دهد.

همان‌طور که می‌دانید هنگام استفاده از برخی عطرهای غلیظ ممکن است لکه عطر روی لباس مشخص باشد. در ارتباط با لباس سفید امکان بروز و مشخص شدن این لکه چند برابر می‌شود. به طور معمول اغلب افراد ترجیح می‌دهند روی لباس‌های سفید خود از عطر و اسپری‌های غلیظ استفاده نکنند؛ چرا که لکه آن کاملاً بعد از استفاده مشخص خواهد شد.

سفید مانند رنگ‌های دیگر گاهی اوقات در سایه‌های متفاوتی وجود دارد. اما سایه‌های رنگ سفید مانند سایه‌های رنگ‌های دیگر نیست. یعنی ما سفید پررنگ و سفید کم‌رنگ نداریم! سایه‌های متفاوت رنگ سفید وقتی مشخص می‌شوند که آن را با رنگ‌های دیگر به کار ببرید. به طور مثال برخی از سفیدها هنگام به کار بردن با لباس قهوه‌ای، کمی به زردی می‌زنند و یا شاید فکر کنید که آن سفید نیست و شیری رنگ است!

معمولاً خانم‌ها رنگ سفید را برای شال یا مانتو و بلوز انتخاب نمی‌کنند. در صورت انجام آرایش و میکاپ به سرعت لکه آن روی لباس سفید مشخص خواهد شد. اگر می‌خواهید لباس سفید را همراه با آرایش مورد استفاده قرار دهید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا لباس خود را پوشیده و سپس اقدام به آرایش کردن کنید تا هنگام پوشیدن لباس پارچه با مواد آرایشی برخورد نکند

منبع : de.shein.com

دکمه بازگشت به بالا