برترینهای کسب و کارعمومی

چرا جاروبرقی کار نمیکنه

جاروبرقی از ابزارها و دستگاه های مصرفی هر یک از ما در خانه می باشد که ممکن است برحسب نیاز به‌صورت هفتگی یک الی سه بار از این دستگاه برای تمیز کردن گرد و غبار استفاده کنیم. اما تصور کنید دستگاهی با این میزان مصرف به‌صورت ناگهانی خاموش می شود و با انجام هر تکنیکی نمی توانید آنرا روشن نمایید نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش خدمات متنوعی عرضه می کند.

. با این وجود ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که علت روشن نشدن جاروبرقی ال جی چیست؟ در ابتدا باید به شما اطلاع دهیم که در صورت روشن نشدن جاروبرقی، آنرا استفاده نکنید و از برق بکشید. تعمیر بوش می تواند به کمک شما بیاید.

یک نکته مهم که باید از آن مطلع باشید این است که علت روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک با علت روشن نشدن جاروبرقی پارس خزر و هر برند دیگری متفاوت نیست و تمامی مواردی که قرار است ما در این گزارش برای شما عزیزان تشریح کنیم، پاسخگوی برند جاروبرقی شما می باشد.

از این رو اگر با این مشکل روبرو شوید، یقینا اختلال در برنامه روزانه و همچنین عدم تمیز شدن گرد و غبار محیط خانه یا محل کارتان روبرو می شوید که این مشکل می تواند گاهی مواقع یک مشکل غیرقابل تحمل برای ما باشد.

با این وجود مشکل روشن نشدن جاروبرقی می تواند بنابر دلایل مختلف و متعددی اتفاق بیافتد که رخ دادن این خرابی می تواند مانع استفاده شما از این وسیله کاربردی شود

. معمولا این خرابی بنابر دلایل فنی به وجود می آید که در این صورت باید در مورد تعمیر قرار گیرد و از طرفی دیگر شاید یک سری مسائل ساده مانع روشن شدن دستگاه شما شوند که خودتان می توانید این مشکل را بدون نیاز به تکنسین رفع کنید. به همین دلیل در ادامه این گزارش قصد داریم شما را با دلایل روشن نشدن جاروبرقی آشنا سازیم.

  1. خراب شدن موتور جاروبرقی

اصلی ترین قطعه جاروبرقی که می تواند تحت شرایط مختلفی دچار آسیب شود، موتور جاروبرقی می باشد که در صورت استفاده نادرست در ابتدا گرم می شود و به مراتب پس از گذشت چند دقیقه از کار می افند! اما به چه علت؟ زمانیکه موتور جاروبرقی به میزان زیادی گرم شود، فورا خاموش می شود و این بیانگر استفاده نادرست و اشتباه شما عزیزان از این دستگاه می باشد. راهکاری که ما در این بخش به شما توصیه می کنیم این است که حتما جاروبرقی را از برق بکشید و استراحت کافی بدهید!

این استراحت نیز حداقل باید 30 دقیقه باشد که از همان ابتدا هم باید دوشاخه برق جاروبرقی را از برق بکشید. پس از گذشت این 30 دقیقه، مجددا جاروبرقی را به برق متصل کرده و دستگاه را تست کنید. اگر با مشکل روشن نشدن جاروبرقی ال جی روبرو شدید، باید به مراجعه کنید تا این مشکل توسط تکنسین های مجموعه رفع گردد. لازم به ذکر است که موتور جاروبرقی یک قطعه تشکیل شده از چندین قطعه زیر مجموعه می باشد که تحت فشار زیاد می تواند کارایی خود را از دست بدهد.

  1. خرابی فن جاروبرقی

اکثر جاروبرقی های نسل جدید دارای فن خنک‌کننده موتور هستند که از طریق این فن، گرمای تولید شده توسط موتور به بیرون از دستگاه منتقل خواهد شد و عملا مانع داغ شدن موتور جاروبرقی می شود. اما اگر این فن به هر دلیلی دچار خرابی شود، طبیعتا باید منتظر خرابی و داغ شدن بیش از موتور جاروبرقی و در نتیجه از کار افتادن آن باشید! با این وجود اگر فن جاروبرقی دچار خرابی شود، با مشکل روشن نشدن جاروبرقی به دلیل خرابی موتور روبرو خواهید شد که باید توسط تکنسین مجرب تعمیر شود.

در تعمیرگاه آریابهکار تمامی خدمات تعمیر و تعویض قطعات جاروبرقی سامسونگ و سایر برندهای موجود در بازار کشور انجام می شود.

  1. از کار افتادن رله؛ علت روشن نشدن جاروبرقی فیلیپس

تمامی جاروبرقی ها دارای قطعه ای به نام رله هستند که وظیفه رله اتصال برق ورودی دستگاه به موتور می باشد که از این طریق موتور شروع به کار خواهد نمود. بنابراین قطعه ای که می تواند باعث روشن شدن و شروع فعالیت موتور جاروبرقی شود، رله است که معمولا به دلیل استفاده طولانی مدت و نادرست دچار خرابی گسترده می شود و باید به مراجعه کنید.

با این وجود تشخیص خرابی یا سوختن رله جاروبرقی کار ساده و آسوده ای نیست و حتما باید توسط تکنسین مجرب با استفاده از ابزارهای تعمیراتی بروز دنیا صورت گیرد. به همین دلیل اگر با مشکل روشن نشدن جاروبرقی پارس خزر روبرو شده اید، توصیه می کنیم کمی صبورانه عمل کنید و با شماره مرکزی آریابهکار تماس بگیرید و درخواست مشاوره در این خصوص نمایید. تیم پشتیبانی ما همواره همراه شما عزیزان هستند.

  1. خرابی کلید پاور جاروبرقی

معمولا اکثر ما معقتد هستیم که دکمه پاور جاروبرقی یا همان دکمه خاموش/روشن جاروبرقی به نحوی طراحی شده است که ما با انگشتان پا آنرا بفشاریم! اما این یک تصور اشتباه می باشد و صرف یک عادت قدیمی این اشتباه را هنوز هم انجام می دهیم. لازم به ذکر است که سوئیچ زیرین دکمه پاور جاروبرقی بسیار حساس می باشد و اگر فشاری به هر دلیلی به آن وارد شود، باید منتظر خورد شدن و شکستن این سوئیچ باشید که در نتیجه منجر به روشن نشدن جاروبرقی شما خواهد شد!

همچنین این در حالی می باشد که تمام قطعات موتوری جاروبرقی شما سالم است و هیچ مشکل جزئی هم حتی برای بخش فنی پیش نیامده و صرفا سوئیچ دکمه پاور جاروبرقی شما باید توسط قطعه جایگزین توسط تکنسین مجرب تعویض شود که ما این خرابی را با قطعه وارداتی و برند جایگزین می کنیم.

  1. قطع و وصلی دوشاخه برق جاروبرقی

دوشاخه برق جاروبرقی یکی دیگر از قطعات دستگاه شما می باشد که دارای عمر مفید است و پس از گذشت یک بازه زمانی که بستگی به نحوه استفاده شما دارد، کارایی خود را از دست خواهد داد و دچار پوسیدگی، قطع و وصلی و عدم برق رسانی همانند سابق خواهد شد. بنابراین اگر چندین سال است که از جاروبرقی استفاده می کنید و یا در طی یک اتفاق دوشاخه جاروبرقی شما زیر فشار وزنه سنگین قرار گرفته است، حتما علت روشن نشدن جاروبرقی پارس خزر اینجاست!

اما زمانیکه دوشاخه برق جاروبرقی دچار خرابی می شود، باید از این موضوع مطلع باشید که نباید دوشاخه جاروبرقی را با یک دوشاخه بی کیفیت پلاستیکی تعویض کنید! در این صورت مشکل دستگاه شما صرفا برای یک هفته نهایتا یک ماه برطرف خواهد شد؛ چرا که این دوشاخه های پلاستیکی توانایی کنترل نوسان برق را ندارند و در صورت نوسان برق، موتور و تمام بخش های فنی دستگاه شما از کار خواهند افتاد.

از این رو اگر متوجه خرابی دوشاخه برق جاروبرقی شدید، توصیه می کنیم به یکی از شعب تعمیراتی ما در شرق و غرب تهران مراجعه کنید تا مشکل شما در اسرع وقت توسط تکنسین های مجرب و قطعات جایگزین برطرف گردد.

بخوانید:

  1. اتمام ذغالی موتور جاروبرقی

یکی از مهمترین قطعات زیر مجموعه موتور جاروبرقی، ذغالی موتور می باشد که در روشن شدن موتور جاروبرقی دارای نقش و وظیفه مهمی می باشد چرا که به کلکتور می چسبد و سپس مدار شروع به فعالیت می کند. اما زغال موتور جاروبرقی همانند سایر قطعات دارای طول عمر مفید می باشد که بستگی به میزان و نحوه استفاده شما از جاروبرقی دارد! با این وجود چگونه بفهمیم زغال جاروبرقی تمام شده است؟ بارزترین نمادی که گویای اتمام ذغالی موتور می باشد، جرقه زدن جاروبرقی در حین کار است.

لازم به ذکر است که این جرقه معمولا قابل مشاهده نیست و صرفا با بدست گرفتن دسته جاروبرقی آنرا لمس خواهید کرد. با این وجود در این مواقع توصیه می کنیم از جاروبرقی استفاده نکنید و فورا دستگاه را به منتقل کنید تا آسیب جدی به موتور وارد نشود و نیازی به تعویض موتور دستگاه نداشته باشید. بنابراین اتمام طول عمر مفید ذغالی یکی از دلایل روشن نشدن جاروبرقی ال جی می باشد که حتما باید مورد عیب یابی قرار گیرد.

  1. اتصالی قطعات داخلی

اگر چندین سال است که از جاروبرقی استفاده می کنید و حتی یکبار هم دفترچه راهنمای جاروبرقی را مطالعه نکرده اید و در تمام طول این چند سال به بدترین شیوه ممکن از دستگاه استفاده نموده اید، قطعا با مشکل اتصال داخلی قطعات جاروبرقی روبرو خواهید شد که در نتیجه منجر به روشن نشدن جاروبرقی شما می شود. با این وجود معمولا در صورت اتصالی قطعات، به دلیل در بر گرفته شدن تمام قطعات، ارزش تعمیر دستگاه پایین است و توصیه می کنیم دستگاه جدید خریداری کنید.

با این وجود توصیه می کنیم برای تعمیر چنین خرابی به مراکز مجاز و معتبر تعمیرات جاروبرقی مراجعه کنید تا با بررسی دقیق دستگاه، ارزش تعمیر برحسب قیمت واقعی دستگاه را اعلام کنند. برای مثال اگر جاروبرقی شما در بازار فعلی دارای ارزش 6 میلیون تومانی است، در صورت اتصال قطعات داخلی و سوختن تعداد زیادی از قطعات ممکن است ناچار به پرداخت هزینه حدودا 4-5 میلیون تومانی باشید که در این صورت ما توصیه می کنیم از تعمیرات بگذرید و دستگاه جدید خریداری کنید.

  1. خرابی سیم جمع کن

سیم جمع کن جاروبرقی دارای وظیفه جمع کردن سیم جاروبرقی است که در صورت کشیده شدن بیش از حد سیم یا عدم استفاده مناسب می تواند کارایی خود را از دست بدهد و تبدیل به یک قطعه معیوب شود. اما کار نکردن و خرابی سیم جمع کن چگونه می تواند تبدیل به یک عامل برای روشن نشدن جاروبرقی شود؟ طبیعتا برای آنکه جاروبرقی را روشن کنید، باید در ابتدا دوشاخه جاروبرقی را از طریق سیم جمع کن بیرون بکشید و در صورت خراب بودن این قطعه، کابل بیرون نخواهد آمد.

بنابراین در این مواقع باید مشکل خرابی سیم جمع کن را بررسی کنید تا مشکل آن برطرف گردد و بتوانید به راحتی گذشته کابل برق را بیرون بکشید.

  • دکمه سیم جمع کن جاروبرقی را با استفاده از انگشتان دست بفشارید.
  • اگر با مشکل گیر کردن کابل در سیم جمع کن جاروبرقی روبرو شده اید، با شماره های مندرج بر روی سایت ما تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کنیم.
  1. خرابی پریز برق؛ دلیل روشن نشدن جاروبرقی ال جی

گاهی اوقات هم ممکن است علت روشن نشدن جاروبرقی پاناسونیک ناشی از خود دستگاه نباشد و مشکل ناشی از برق رسانی نادرست رخ داده باشد! برای مثال ممکن است مشکل دستگاه شما از طرف پریز برق باشد که احتمال رخ دادن چنین خرابی بسیار پایین می باشد و با این وجود باز هم توصیه می کنیم این مورد را تست کنید. برای تست هم می توانید سایر پریزهای برق موجود در خانه را تست کنید. اگر مشکل از این بخش نبود، موارد دیگر در این گزارش از را مطالعه نمایید.

  1. سوختن برد جاروبرقی

برد الکترونکی جاروبرقی یک قطعه بسیار حساس و متشکل از قطعات ریز بسیار زیادی می باشد که در صورت وارد شدن هر گونه فشار زیادی می تواند عملکرد و قابلیت خود را از دست بدهد! با این وجود تست و بررسی خراب بودن برد جاروبرقی کار ساده ای نیست و حتما باید توسط تکنسین مجرب صورت گیرد که در مجموعه ما تکنسین ها با استفاده از ابزارهای تعمیراتی بروز دنیا در حضور شما به‌صورت کاملا رایگان انجام می دهند. به همین دلیل توصیه می کنیم به مراکز تعمیر مجاز مراجعه کنید.

معمولا برد جاروبرقی به دلیل استفاده نادرست، طولانی مدت و اعمال فشار بیش از حد به موتور دچار خرابی می شود و اگر این خرابی را در همان ابتدا تعمیر کنید، نیازی به تعویض برد جاروبرقی نخواهید داشت. اما اگر این خرابی را پشت گوش بیندازید، نه تنها برد را باید تعویض کنید، بلکه باید قطعات کلیدی دیگر را نیز تعویض نمایید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا