اقتصادیبرترینهای کسب و کار

چند درصد در فارکس سود میکنند؟

معاملات فارکس یکی از رایج ترین و سودآورترین راه های کسب درآمد آنلاین است. اما، به اندازه ای که به نظر می رسد آسان نیست. ما در nezarat.com تمامی نکات را برای این راه درآمدی بازگو کرده ایم. شما باید یک استراتژی قوی، یک مدیریت ریسک خوب، و بسیاری از صبر و انضباط داشته باشید تا در این بازار موفق شوید. در این مقاله، ما با شما برخی از نکات و ترفندهایی را در مورد چگونگی کسب سود روزانه از معاملات فارکس به اشتراک می گذاریم. ما موضوعاتی مانند:

چگونه سود روزانه مورد انتظار خود را از معاملات فارکس بر اساس نرخ برد، نسبت پاداش به ریسک، و حجم معاملات محاسبه کنید. چگونه سود روزانه خود را از معاملات فارکس با استفاده از روش های قابل اعتماد و مناسب مانند ارزهای دیجیتال برداشت کنید. چگونه سود روزانه خود را از معاملات فارکس با استفاده از بهره ترکیبی و تنوع سبد سرمایه گذاری خود افزایش دهید. چگونه ریسک و احساسات خود را در معاملات فارکس مدیریت کنید و از خطاهای رایج که می توانند سود شما را نابود کنند جلوگیری کنید.

میزان سود در فارکس به عوامل مختلفی وابسته است. صرافی changenow.io یکی از صرافی های معتبر در این امر است. طبق گزارش سایت TheBalanceMoney، «به طور میانگین، معامله‌گران فارکس با داشتن نرخ بُرد (Win Rate) مناسب، استراتژی معاملاتی سودده و اهرم معاملاتی (Leverage) می‌توانند سودی معادل ۵ تا ۱۵ درصد در ماه به دست بیاورند.»  از این جمله می‌توان نتیجه گرفت که متوسط سود ماهانه در فارکس به فاکتورهای مختلفی مانند میزان وین ریت، نوع استراتژی معاملاتی و اهرم معاملاتی وابسته است. البته درصد سود معامله‌گران حرفه‌ای می‌تواند بیشتر از 15٪ در ماه نیز باشد.

عوامل تاثیرگذار بر میزان سود در فارکس

جهت محاسبه سود فارکس و پیش‌بینی مقدار آن باید تسلط به عوامل زیر را در نظر بگیرید. اگر میزان مهارت شما در این موارد بالا باشد امکان کسب سود در فارکس برای شما نیز بیشتر خواهد بود.

۱- تحلیل تکنیکال

  • اندیکاتورها و اسیلاتورها
  • نحوه تنظیم اندیکاتورها و ترکیب بهینه آنها با یکدیگر
  • انواع الگوهای قیمتی (الگوهای کلاسیک قیمتی، الگوهای شمعی ژاپنی)
  • پرایس اکشن
  • ترکیب پرایس اکشن و اندیکاتورها
  • امواج الیوت
  • فیبوناچی و سایر ابزارها

2- تحلیل فاندامنتال

  • بررسی اخبار مهم تاثیرگذار بر بازار
  • آشنایی با مفاهیمی مانند تولید ناخالص ملی GNP))
  • نحوه استفاده از سایت Forexfactory و اخبارهای مهم آن
  • آشنایی با شاخص‌های مهم مانند شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)

۳- استراتژی معاملاتی

استراتژی معاملاتی تمام نکات مهم یک معامله مانند نقاط دقیق ورود و خروج، حد سود و ضرر، نسبت ریسک به ریوارد و… را تعیین می‌کند.

یک استراتژی معاملاتی موفق، متناسب با شخصیت معامله‌گر و به روش کوچینگ طراحی می‌شود.

سودده بودن استراتژی باید از قبل تست شده باشد.

۴- مدیریت ریسک

  • تعیین اصولی حد ضرر و حد سود
  • تعیین حجم معامله یا سایز پوزیشن
  • تعیین نسبت ریسک به ریوارد مناسب
  • تعیین اصولی اهرم معاملاتی و سایر موارد

۵- اهرم معاملاتی

تعیین میزان مناسب ضریب اهرمی با توجه به میزان سرمایه، ریسک پذیری فرد و استراتژی معاملاتی

۶- میزان سرمایه اولیه

با هر مبلغی می‌توان به کسب سود در فارکس پرداخت. طبیعتا هر چه میزان سرمایه اولیه بیشتر باشد، سود به دست آمده بیشتر است اما به همان میزان ریسک معاملات نیز بیشتر می‌شود. با سرمایه خیلی کم و استفاده اصولی از اهرم معاملاتی یا لوریج می‌توانید سود بیشتری در فارکس به دست بیاورید.

۷- کنترل احساسات

کنترل احساساتی مانند ترس، طمع، ترس از دست دادن (FOMO)، اعتماد به نفس بیش از حد، عجول بودن و استرس به هنگام ترید کردن، موجب کسب سود بیشتر در فارکس شده و از ضرر کردن شما جلوگیری می‌کند.

سود روزانه از فارکس

اگر می خواهید بدانید که سود روزانه شما در ورود به فارکس چقدر است، باید به استراتژی های معاملاتی خود اشاره کنیم. استراتژی های مختلف با توجه به عواملی مانند نسبت پاداش به ریسک، نرخ برنده تاریخی، پیش بینی آینده و مدیریت ریسک، سود متفاوتی را به شما می دهند. در اینجا ما با استفاده از سه استراتژی فارکس با پارامترهای مختلف، سود روزانه فارکس را محاسبه می کنیم تا به شما نشان دهیم که چقدر مهم است که یک استراتژی مناسب و خوب داشته باشید.

سود روزانه فارکس برای یک استراتژی فارکس با درصد برد 50 درصد و سود به ریسک 1:1

فرض کنید شما با 100 واحد از یک ارز (مثلا دلار، پوند، یورو و غیره) معامله در بازار فارکس را آغاز می‌کنید. شما از یک نسبت سود به ریسک 1:1 استفاده می‌کنید، که یعنی هر برد یا باخت شما 1 واحد از ارز را تغییر می‌دهد. شما 50 درصد شانس برد یا باخت در هر معامله را دارید. سود یا زیان شما بر اساس تفاوت موجودی نهایی و اولیه، تقسیم بر موجودی اولیه، و ضرب در 100 محاسبه می‌شود.

احتمال اینکه شما 0 تا 5 درصد سود کنید برابر است با جمع احتمالات اینکه شما 50 تا 52 برد از 100 معامله داشته باشید، که حدود 21 درصد است. احتمال اینکه شما 5 تا 10 درصد سود کنید برابر است با جمع احتمالات اینکه شما 53 تا 55 برد از 100 معامله داشته باشید، که حدود 6 درصد است.

مبلغ شروع به 100 واحد از ارز (مثلا دلار، پوند، یورو و غیره) فرض کنید. نسبت پاداش به خطر 1:1 است، یعنی هر برد یا باخت معادل 1 واحد از ارز است. درصد برد 50 درصد است، یعنی احتمال برد یا باخت هر معامله 0.5 است. سود یا زیان به عنوان تفاضل بین مبلغ نهایی و مبلغ شروع، تقسیم بر مبلغ شروع، و ضرب در 100 محاسبه می شود. احتمال کسب سود صفر تا 5 درصد، مجموع احتمالات داشتن 50 تا 52 برد از 100 معامله است، که برابر است با:

0.07958923738717842 + 0.056313514709472656 + 0.0739288330078125 = 0.20983158510446358

یا حدود 21 درصد. احتمال کسب سود 5 تا 10 درصد، مجموع احتمالات داشتن 53 تا 55 برد از 100 معامله است، که برابر است با:

0.03696441650390625 + 0.0173187255859375 + 0.006496429443359375 = 0.060779571533203125

سود روزانه فارکس برای یک استراتژی فارکس با درصد برد 50 درصد و سود به ریسک 2:1

فرض کنید شما با یک نسبت سود به ریسک 2:1 و یک درصد برد 50 درصد، با 100 دلار معامله در بازار فارکس را شروع می‌کنید. این یعنی هر برد برابر با 2 دلار و هر باخت برابر با 1 دلار است.

احتمال اینکه شما بین 0 تا 5 درصد سود کنید برابر است با جمع احتمالات اینکه شما 48 تا 50 برد از 100 معامله داشته باشید، که حدود 21 درصد است. احتمال اینکه شما بین 5 تا 10 درصد سود کنید برابر است با جمع احتمالات اینکه شما 51 تا 53 برد از 100 معامله داشته باشید، که حدود 11 درصد است.

احتمال اینکه شما 10 درصد یا بیشتر از موجودی اولیه خود را از دست دهید برابر است با جمع احتمالات اینکه شما 44 برد یا کمتر از 100 معامله داشته باشید، که حدود 38 درصد است.

حداکثر سود روزانه در فارکس

فرض کنید هر معامله 3 واحد پاداش و 1 واحد ریسک دارد. یعنی اگر ببرید، 3 واحد سود می کنید و اگر ببازید، 1 واحد ضرر می کنید.فرمول زیر ارزش مورد انتظار هر معامله است:

ارزش مورد انتظار = (0.6 x 3) – (0.4 x 1) = 1.4 واحد

این یعنی در بلند مدت، هر معامله به طور متوسط، 1.4 واحد سود می دهد.

حال فرض کنید 100 معامله انجام دهید. این فرمول ارزش مورد انتظار کل است:

ارزش مورد انتظار کل = 1.4 x 100 = 140 واحد

این یعنی در بلند مدت، به طور متوسط، 100 معامله 140 واحد سود می دهد.

ولی این فقط یک میانگین است. نتایج واقعی ممکن است با توجه به تعداد بردها و باخت های شما، فرق کند. برای پیدا کردن توزیع نتایج، باید از فرمول توزیع دوجمله ای استفاده کنید:

P(X = k) = (n choose k) x (p)^k x (1 – p)^(n – k)

که در آن P(X = k) احتمال k برد در n معامله، n تعداد معاملات، k تعداد بردها و p احتمال برد در هر معامله است. می توانیم احتمال هر تعداد برد در 100 معامله را با فرمول زیر محاسبه کنیم:

P(X = x) = (100 choose x) x (0.6)^x x (0.4)^(100-x)

سپس این احتمال را در سود یا ضرر هر معامله ضرب می کنیم تا سود خالص را بدست آوریم. برای مثال، اگر 60 معامله ببریم و 40 معامله باخته باشیم، سود خالص ما برابر است با:

سود خالص = (3 x 60) – (1 x 40) = 140 واحد

این عدد همان ارزش مورد انتظار است که منطقی است. چون 60 برد بیشترین احتمال را دارد وقتی نرخ برد 60 درصد  است.

برای پاسخ به سوال شما، باید حداکثر سود را پیدا کنیم که حداقل 20 درصد شانس دارد. این یعنی باید کمترین تعداد بردهای لازم را پیدا کنیم که احتمال تجمعی آن حداقل 0.8 باشد. به عبارت دیگر، باید عدد k را پیدا کنیم به طوری که:

P(X >= k) >= 0.8

برای این منظور، می توانیم از جدول، ماشین حساب، یا صفحه گسترده استفاده کنیم. من با استفاده از صفحه گسترده، احتمالات و سودهای خالص هر نتیجه را محاسبه کردم و دیدم که عدد k باید حداقل 66 باشد. پس حداکثر سود قابل دستیابی با حداقل 20 درصد شانس، سود خالص برای 66 برده است که برابر است با

سود خالص = (3 x 66) – (1 x 34) = 164 واحد

پاسخ سوال 164 واحد است. این عدد نشان می دهد که بالاترین مقدار ممکن درآمد را دارید. شرایط لازم برای این درآمد یک نرخ برد 60 درصد و یک نسبت پاداش به ریسک 3 به 1 است. همچنین، احتمال این که این درآمد را کسب کنید حداقل 20 درصد است.

نحوه برداشت سود روزانه در فارکس

برای برداشت سود روزانه در فارکس، ابتدا باید هدف سود خود را قبل از شروع معامله مشخص کنید. سپس از استاپ لاس مناسب استفاده کنید که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. به استاپ لاس های جمع و جور اما نه خیلی جمع و جور پایبند باشید. همچنین همیشه از تیک پروفیت به عنوان بخشی از معامله استفاده کنید و از استاپ لاس پیرو برای شکار حرکات منفجرانه در جلسات نیویورک بهره ببرید.

دارای تکنیک های مدیریت ریسک قابل اعتماد باشید، به برنامه خود پایبند باشید و از این دستورالعمل در هر معامله ای که انجام می دهید استفاده کنید. سود خود را بردارید و آن را در دارایی های قابل اعتماد تر در چرخه سرمایه گذاری کنید، مثلا هفتگی یا ماهانه. زمانی که می خواهید سود خود را بردارید، حیاتی است که عملکرد خود را در آن هفته یا ماه تجزیه و تحلیل کنید و اطلاعات را درباره اینکه کدام جفت ها بهتر از شما بودند و کدام موقعیت ها سودآور تر بودند جمع آوری کنید.

برای برداشت سود روزانه در فارکس، شما باید از یک کارگزار معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید. اگر شما از ایران معامله می کنید، باید مطمئن شوید که کارگزار شما از روش های پرداخت مبتنی بر رمز ارز، مانند تتر USDT TRC20، پشتیبانی می کند. این روش به شما این امکان را می دهد که سود خود را به صورت روزانه و بدون هیچ مشکلی دریافت کنید. همچنین، شما نیازی ندارید که برای تبدیل دلار به ریال، از نرخ تبادل کارگزار استفاده کنید که ممکن است به ضرر شما باشد. بنابراین، همیشه به این نکته توجه داشته باشید و از لیست کارگزارانی که توسط ایران بورس تایید شده اند، استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا