سلامت

چند قدم تا زندگی در سیاره “زهره” مانده است؟

به نقل از طبیعتلئوناردو تستی ، ستاره شناس در رصدخانه جنوب اروپا در گارچینگ ، آلمان گفت: “اکنون که فسفین پیدا کردیم ، باید بدانیم که آیا این درست است که نشانه ای از زندگی است.”

در 14 سپتامبر ، دانشمندان اعلام کردند که با استفاده از سری Great Atacama در شیلی و تلسکوپ James Clerk Maxwell در هاوایی ، حدود 55 کیلومتر بالاتر از سطح زهره ، فسفین را در جو ونوس پیدا کرده اند. داده های رادیویی نشان می دهد که نور در طول موج های میلی متر مربوط به غلظت فسفین 20 قسمت در میلیارد در جو جذب می شود.

متخصصان نجوم ، فسفین (ترکیبی سمی از هیدروژن و فسفر) را به عنوان علامت احتمالی حیات در سایر سیارات شناسایی کرده اند. جالب است بدانید که فسفین توسط برخی موجودات روی زمین نیز تولید می شود.

کلارا سوزا-سیلوا ، اخترفیزیکدان مولکولی در انستیتوی فناوری ماساچوست در کمبریج و از نویسندگان مطالعه تشخیص فسفین ، گفت: “خوشبختانه عمر بی هوازی فسفین به طور کامل تولید می شود.” اما این گاز باید در جو سخت و اسیدی زهره تجزیه شود.

این امر محققان را به این نتیجه رساند که باید مکانیزم دوباره پر کردن گاز وجود داشته باشد که به تولید بیولوژیکی یا فرآیند شیمیایی ناشناخته ای اشاره داشته باشد که دانشمندان هنوز توضیح نداده اند. محققان به طور آزمایشی اظهار داشتند كه در مناطقی از جو كه فسفین یافت می شود – به دور از فشار خرد كننده و دمای سطح درخشان این سیاره – برخی از میكروب ها در هوا می توانند زنده بمانند.

قبل از بررسی جدی این احتمال ، دانشمندان مشتاقند تشخیص دهند که آیا واقعاً فسفین در ناهید وجود دارد ، زیرا برخی از محققان هنوز مشکوک و قانع نشده اند.

متیو پاسک ، بیوشیمی دان کیهانی از دانشگاه فلوریدا جنوبی در تامپا ، گفت: “این شک و تردید تا حدی به این دلیل است که محققان فقط یک خط برای دریافت فسفین در داده های خود شناسایی کرده اند ، بنابراین سایر محققان باید آن را تأیید کنند.” باغها

اکنون ستاره شناسان امیدوارند که آن را با تلسکوپ های دیگر روی زمین ردیابی کنند. جیسون دیتمن ، دانشمند سیاره ای در انستیتوی فناوری ماساچوست که قصد دارد مشاهدات خود را با همکاری سوزا-سیلوا انجام دهد ، گفت: “ما از دو ابزار استفاده خواهیم كرد.” یکی از این ابزارها در تجهیزات تلسکوپ مادون قرمز ناسا در هاوایی است. ابزار دیگر رصدخانه مادون قرمز نجار استراتوسفر رصدخانه NASA است.

رصدخانه استراتوسفر مادون قرمز ، معروف به SOFIA ، نام رصدخانه هوایی است. این رصدخانه که به طور مشترک در اختیار مراکز فضایی آلمان و ناسا است ، بر روی یک بوئینگ 747 SP نصب شده و به یک بازتابنده 2.5 متری مجهز شده است که برای رصد آسمان در محدوده 1 تا 655 میکرومتر طراحی شده است.

مشاهدات در طیف های مادون قرمز و سایر طیف ها به دانشمندان اجازه می دهد تا به دنبال سایر خطوط جذب مرتبط با فسفین باشند و راهی برای تأیید وجود آنها پیدا کنند. آنها همچنین می توانند اطلاعات بیشتری در مورد محل یافتن فسفین و نحوه تغییر سطح آن در طی روزها و هفته ها ارائه دهند. دیتمن و دیگر محققان امیدوار بودند که در ماه ژوئیه سال 2020 زهره را ببینند ، اما شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد.

دیتمن گفت: “ما امیدواریم كه در آینده اطلاعات جدیدی بدست آوریم.”

دانشمندان علاوه بر مطالعه زمین ، در کشف سایر سیارات نیز بسیار تلاش کرده اند. سه پرواز در اطراف ونوس برای ماههای آینده برنامه ریزی شده است. این مأموریت ها شامل فضاپیمای BepiColombo آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس فضایی ژاپن در مدار عطارد و مدار خورشیدی آژانس فضایی اروپا و مدار خورشیدی پارکر ناسا است که به دور خورشید می چرخد. بله خواهد شد.

مشاهدات این فضاپیما مفید است زیرا محدود به جو زمین نیست. با این حال ، باید در نظر داشت که این کاوشگرها برای مشاهده سیاره هایی مانند سطح عطارد یا خورشید طراحی شده اند ، بنابراین مشخص نیست که آیا آنها به اندازه کافی حساس هستند که بتوانند فسفین را در جو ونوس تشخیص دهند.

Bipi Colombo شانس کمی برای تشخیص گاز در پرواز آینده در ماه اکتبر و شانس بیشتری در ماه آگوست آینده با ابزار مادون قرمز خود خواهد داشت. کاوشگر خورشیدی پارکر با استفاده از دستگاهی که برای مطالعه ذرات خورشیدی طراحی شده است ، می تواند این گاز را تشخیص دهد.

نور رئوفی ، متخصص فیزیک نجومی در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در مریلند ، دانشمند پروژه ماموریت پارکر ، گفت: “بعید است ، اما من کاملاً آن را رد نمی کنم.”

این فضاپیما در حال حاضر به دور زهره در حال چرخش است و این کاوشگر Akatsuki یا Venus یا Planet-C است ، یک کاوشگر فضایی که توسط آژانس تحقیقات فضایی ژاپن به منظور بررسی جو ونوس در مدار قرار گرفته است.

یک کاوشگر ژاپنی در سال 2015 وارد مدار ناهید شد و اکنون در حال کاوش در زمان ناهید و جستجوی آتشفشان است. اگرچه این کاوشگرها ابزار دقیق لازم برای ردیابی مستقیم فسفین را ندارند ، اما می تواند از راه های دیگر به دانشمندان کمک کند.

تاکهیکو ساتو از آژانس فضایی ژاپن و دانشمند پروژه گفت: “جو و ابر اساس زندگی هستند.” ما می توانیم اطلاعات مربوط به آن را ارائه دهیم

موضوعات امیدوار کننده احتمالاً مأموریت هایی هستند که در حال حاضر در دست توسعه هستند و می توانند برای تشخیص بهتر فسفین استفاده شوند. ه کشف هلبرت از مرکز هواپیمایی آلمان ، که یکی از اعضای تیم پکن از کلمبو است ، گفت که این کشف توسعه این نوع مأموریت ها را در اسرع وقت تقویت می کند.

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) مدارگردی برای ناهید دارد به نام “Shukrayaan-1” که قرار است در سال 2025 راه اندازی شود. سازمان تحقیقات فضایی هند به درخواست مجله Nature برای اظهارنظر در مورد برنامه های خود برای زهره پاسخ نداده است. اما سانجی لیمائی ، دانشمند سیاره ای از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گفت که سازمان تحقیقات فضایی هند وقت کافی برای تجدید نظر در ابزارهای خود دارد. اگر این فرصت را از دست بدهید اشتباه بزرگی است.

ایالات متحده و اروپا همچنین در حال بررسی مأموریت هایی به ناهید هستند که می توانند اطلاعات مفیدی در مورد زیستگاه کره زمین فراهم کنند یا حتی به طور مستقیم به دنبال نشانه های زندگی باشند.

سو اسمرکار از نیروگاه پیشران جت ناسا و محقق اصلی در ماموریت VERITAS ناسا که علائم زندگی را کنترل می کند ، گفت: “Viritas صدها پوند جرم پرتاب اضافی دارد که ناسا می تواند از آن استفاده کند.” برای ساخت یک سفینه کمکی کوچک که برای این منظور طراحی شده استفاده کنید.

“VERITAS” مخفف “توانایی انتشار ونوس ، علم رادیو ، تداخل سنجی رادار با دیافراگم کامپوزیت ، توپوگرافی و طیف سنجی” است. به توانایی انتشار یا انتشار ماده ای ، توانایی انتشار تابش به سطح یک جسم گفته می شود. این توانایی انتشار تابش خاصیت ماده ای است که نسبت انرژی تابش شده از ماده به انرژی تابش شده توسط یک جسم سیاه در همان دما را بیان می کند. رادار تداخل سنج دیافراگم مصنوعی که به آن InSAR یا IfSAR نیز گفته می شود ، روشی راداری در ژئودزی و سنجش از دور است که از تداخل سنجی برای ارسال امواج به گیرنده های فاز و از آن استفاده می کند. به شما امکان می دهد یک مدل سطح سه بعدی ایجاد کنید.

گزارش شده است که این ماموریت ارزان است و دو سال به طول خواهد انجامید. در طول ماموریت ، فضاپیمای Trident ماهواره ای را در مدار ونوس قرار می دهد که قادر به انجام تجزیه و تحلیل دقیق از سطح سیاره خواهد بود. هدف اصلی این مأموریت ، با هدایت آزمایشگاه پیشرانه ناسا ، درک تفاوت ها و شباهت های بین زهره و زمین است. این فضاپیما به چندین حسگر مجهز شده است که می تواند یک نقشه توپوگرافی سه بعدی از ناهید ایجاد کرده و فعالیت تکتونیکی و آتشفشانی این سیاره را مطالعه کند. علاوه بر این ، می تواند دمای سیاره و میدان گرانشی آن را نیز اندازه گیری کند.

پاسك در پايان گفت: “مدل سازي در حال حاضر پاسخ منطقي است.” بیشتر شیمی که ما برای یک کشور متصور هستیم تحت تأثیر آب است. در ونوس اینگونه نیست. بنابراین ، بسیاری از آزمایشات در حال انجام است که هیچ کس قبلاً آنها را انجام نداده است. پسک گمان می کند که فسفین روی ونوس وجود زیست شناسی را به جای یک فرآیند شیمیایی ناشناخته نشان می دهد.

وی افزود: “من فکر می کنم این امکان وجود دارد ، اما من در آن شک دارم. این معما را فقط می توان با داده حل کرد.

2323

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا