برترینهای کسب و کارعمومی

چند نوع نهال گردو داریم؟

چرا خرید نهال گردو برای سرمایه گذاری یک گزینه ی مطلوب به شمار می رود؟

مغز گردو از جمله مغزهای بسیار خوش طمع و چربی می باشد که ارای چربی مفیدی هم می باشد.مغز حاصل از پرورش نهال گردو؛ در بسیاری ازئ مصارف تجاری و غیر تجاری کاربرد دارد و از همین جهت خرید نهال های گردو؛ در سال های اخیر با توجه به قیمت و سود بالای آن صورت گرفته است.  کشاورزان بسیاری زیادی اقدام به خرید اینترنتی نهال گردو؛ و کاشت آن می نمایند اما چه می شود که درخت گردویی با ۴ عدد گردو فصل را پایان میدهد و درختی با ۷۰ کیلو باردهی ؟ پس تا انتهای این متن لطفا همراه ما باشید.

برای اینکه ما ذر هر مرحله از زندگی بتوانیم به بالاترین راندمان دست بیابیم لازم است تا با مقدماتی از قبل آشنا شده باشیم. این مقدمات باعث می شود ما با کمترین زمان صرف شده به بیشترین بازدهی درخت گردو؛ خوب دست پیدا کنیم.

به نقل از گلد نهال و  خرید نهال گردو؛ در ابتدا آسان به نظر می رسد اما در گذر سال ها متوجه می شوید هر ساله با چالش های نسبتا سخت ممکن است دچار سردرگمی شوید پس ما در ادامه به بررسی تمام جوانب و نکات مهم در کاشت و پرورش گردو پرداخته این کافیست شما صبور باشید و تا انتها بخوانید و در هر مرحله می توانید با مراجعه به انتهای صفحه سوال خود را از ما بپرسید تا کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ آن را برایتان ارسال نماییم.

در مورد خواص مغز گردو بیشتر بدانیم:

مغز گردو یکی از انواع مغزهای پر خاصیت و پرطرفدار محسوب می شود. خواص اعجاب انگیز مغز گردو برای سلامتی قلب و عروق، مغز، پوست و مو و سلامت عمومی بدن منجر به استفاده از آن به اشکال مختلف شده است. مغز گردو سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان و انواع مواد معدنی است.

خاصیت های بی نظیری که مغز میوه ی حاصل از درخت گردو؛ در خود جای داده است موجب بهبود راندمان ماهیچه هایی مانند قلب و عروق می باشد . حتی گفته می شود اگر گردو تازه مصرف شود می تواند ویتامین های بیشتر شامل حال مصرف کنندگان شود.گردو با چربی های مفیدی که دارد حتی باعث بهبود عملکرد در چربی سوزی شود . با گذر زمان مردمان متوجه شدند که نهال گردوها؛ از چوب تا برگ آن خواص و فواید زیادی دارد. از اقسام این مغز بهشتی در مصارف گوناگونی استفاده می شود.حال قصد دارم در ادامه به مراحل پرورش گردو؛ از اولین قدم یعنی خرید نهال گردو؛ تا مراحل کشت تا پرورش بذر یا درختان پیوندی گردو یا گردو اصلاح شده بپردازیم:

بهترین نهال گردو برای کاشت و نکات مهم در نحوه کاشت و خرید نهال گردو:

کاشت به روش بذر یکی از روشهای کاشت درخت گردو، است. برای اینکار می توانید از گلدان و یا باغ و باغچه بطور مستقیم استفاده کنید. البته برای کارایی بهتر و کسب نتیجه مطلوب توصیه می شود بذرها ابتدا در محل موقت بنام خزانه کاشته شده و پس از جوانه زدن و رشد کافی به محل اصلی انتقال داده شوند. خرید نهال گردو؛ اگر انجام شود نسبت به کاشت بذر ساده تر است.

جدول برسی ارقام نهال گردو خارجی

آماده کردن بذر گردو به جای خرید نهال گردو:

با این حال برخی افراد ترجیح می دهند که کاشت بذر گردو، را خود تجربه کنند. برای این امر در قدم اول گردو ها را به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساغت درون یک ظرف پلاستیکی درون آب قرار دهید. سپس بذرها را درون یک کیسه نایلونی قرار دهید و در نایلون را ببندید. می توانید درون پلاستیک را با پرلیت پر کرده و گردوها را درون آن بگذارید. گردوها به مدت یک هفته باید در یخچال نگهداری شوند. در طول این مدت چنانچه گردوها خشک شدند آن را مرطوب کنید.

پس از این مدت بذرها آماده کاشت در خاک هستند. عمق کاشت ما بین ۳ تا ۵ سانتیمتر مناسب است. بهترین نوع خاک برای کاشت بذر و نهال گردو؛ ترکیبی از خاک کمپوست، خاک باغچه یا گلدان و شن و ماسه است. دقت کنید که سطح خاک همواره مرطوب باشد. دمای مناسب برای جوانه زنی بذرها ما بین ۲۲ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است. برای کاشت در گلدان باید گلدان را در محل آفتابگیر قرار دهید. محل کاشت در باغ و باغچه نیز باید کاملا در معرض نور خورشید با سایه کم باشد.

جوانه زنی حداقل یک ماه تا دو ماه طول می کشد. پس از جوانه زدن بذرها دقت کنید که محل گیاهان گردو؛ در معرض نور خورشید باشد. برای اینکار می توانید گلدان را روزانه چند ساعت در فضای بیرون قرار دهید. نهال گردو؛ بطور متوسط نیاز به ۲.۵ لیتر آب در هفته دارد. ماههای اول نیاز به آبیاری هفتگی و در سالهای بعد می توان آنرا هر دو تا سه هفته انجام داد.

هرس درخت گردو چگونه و چند روش انجام می شود:

هرس درختان گردوی جوان و یا کهنسال مسئله ی مهمی می باشد که واجب است حین احداث باغ گردو آن را آموزش ببینید، به طور خلاصه می توان هرس را عملی جهت اصلاح شاخه های زائد درخت دانست که با قطع و یا کوتاه کردن شاخه ها، می توان باعث جان گرفتن مجدد درخت شد. این عمل هم در جهت تابش آفتاب به شاخه هایی که در لایه های زیرین قرار گرفته اند انجام می شود و هم برای آنکه توازن قدرت تغذیه ای درخت در تمامی شاخه ها به طور مناسب پخش شود. معمولا انواع روش هایی که می توان برای هرس درخت گردو در نظر داشت:

  • هرس زمستانه درخت گردو
  • هرس تابستانه هرس ضعیف
  • هرس متوسط
  • هرس شدید
  • هرس فرم

و هرس باردهی… می باشد که بسته به سن نهال یا درخت گردو و شرایط پیش رو یک روش انتخاب می شود.

انواع ارتفاعات مناسب کاشت گردو:

  • معمولا چهار دسته ارتفاع برای کاشت درختان گردو انتخاب می شود:
  1. دسته ی اول: استان و شهر هایی با ارتفاعات کم که در شهر های جنوب کشور یا شمال کشور بیشتر دیده می شود مانند: بوشهر، خرمشهر، آبادان، کیش و… یا در استان و شهر های شمالی کشور مانند: ماذندران، رشت، ساری، بندر انزلی، نوشهر، بندر عباس و… که ارتفاعی از سطح دریا ندارند و در نهایت عددی بین ۸- تا ۵۰ متر نسبت به سطح دریا می باشد که در اینجا ژن های گردوی آمریکایی مانند نهال گردو پکان بسیار مورد کاشت و خریداری قرار میگیرد.” seedlings walnut Pecan”
  2. دسته ی دوم: ارتفاعاتی کمی که اب و هوای گرمسیری دارند اما از سطح دریا در حدود ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ متری آن قرار گرفته اند مانند استان قم، مشهد و.. نام برد که در این استان و شهر هایی با این سطح ارتفاع معمولا درختان گردویی مانند: نهال گردو ژنوتیپ گلد نهال توصیه می شود زیرا این رقم تحمل بسیار خوبی در برابر گرما از خود نشان می دهد.
  3. دسته ی سوم: ارتفاعات بیش از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر که جز استان و شهر هایی می باشند که دارای آب و هوایی معتدل تا نسبتا سردسیر را شامل می شوند. از این استان ها می توان به استان های: اصفهان، شیراز، سنندج، بیرجند، ایلام، کرج، کرمانشاه، ارومیه، خرم آباد و…. دیگر استان ها نام برد که با توجه به ارتفاع سطح دریای این شهر ها گردوهایی مانند: گردوی چندلر، نهال گردو روند، نهال گردو تویسرکان، نهال درخت گردو خوشه ای، درخت گردو اسرائیلی و… نام برد.
  4. دسته ی چهارم و آخر: استان و شهر هایی که در ارتفاعاتی بیش از ۱۵۰۰ متر نسبت به سطح دریا قرار گرفته اند که برای این ارتفاعات کوهستانی و سردسیر از ارقام دیرگل گردو می بایست استفاده شود تا مقاومت بسیار خوبی را در برابر سرما از خود نشان می دهند. استان هایی مانند: زنجان، اراک، اصفهان، همدان،یاسوج،شهر کرد و… نام برد که از انواع گردوهایی که مناسب مناطق کوهستانی می توان نام برد: درخت گردو فرنور، گردوی کانادایی و.. نام برد.

آشنایی با خرید انواع نهال گردو و مشخصات آنها:

نهال های گردو؛ دارای انواع مختلفی است. زیستگاه اصلی درخت گردو ایران است با اینحال پس از انتقال این میوه به کشورهای دیگر و انجام اصلاحات ژنتیکی، انواع نهال گردو؛ با مشخصات و ویژگی های مختلف به وجود آمدند. ارقام مختلف نهال های گردو ویژگی های کمابیش متفاوتی داشته و برای مناطق و شرایط مختلف آب و هوایی مناسب است. از طرفی ظاهر میوه های گردو با یکدیگر اندکی متفاوت است. در حال حاضر بیش از ۳۰ نوع نهال گردو؛ در جهان پرورش داده می شود.

برخی از ارقام پرفروش نهال گردوی شامل : نهال های گردو چندلر ، گردو فرنور، نهال خوشه ای، نهال گردو پیوندی تو سرخ، نهال ژنوتیپ گلد نهال ، نهال کانادایی، نهال شیلی، نهال بیلچک، نهال پاریزین، نهال پدرو، نهال پکان آمریکایی، نهال پیوندی فرانکت، نهال خوشه اسرائیلی، نهال تویسرکان، نهال گردو لارا، نهال روند، نهال دماوند، نهال رقم جمال، نهال ساندلند، نهال گردوی سجنو ، نهال گردو شبین، نهال کاما، نهال خوشه ای فرانسوی، نهال هارتلی، نهال وینا، نهال گردو یالووا و نهال ضیاآباد است.

از انواع گردو که در دنیا مورد کشت قرار می گیرند می توان به گردوهای زیر اشاره کرد:

  1. Walnut Pecan tree
  2. Walnut Chandler
  3. Walnut Fernor seedlings
  4. walnut lara
  5. walnut franquette
  6. walnut Canadian Seeds
  7. Walnut Pedro tree
  8. Walnut Hartley
  9. Walnut Vina tree
  10. walnuts red

خرید نهال گردو خوشه ای:

  • یکی از انواع نهال گردوی؛ مناسب آب و هوای نسبتا کوهستانی رقم خوشه ای است که بیش از ۳۰ سال کشت می شود.
  • این نهال بومی کشور ایران بوده و در گونه ای هم وارداتی بوده و مبدا آن کشور فرانسه است.
  • باردهی این نهال گردو به صورت خوشه ای است که هر خوشه از ۵ تا نهایت ۳۰ گردو را شامل می شود.
  • درخت گردو خوشه ای، از اولین سال کاشت خود باردهی را آغاز می نماید و هم به صورت پایه بذری و هم پیوندی امکان پرورش دارد.
  • یکی از مناسب ترین نهال های گردو در ایران برای پرورش درختان در زمینه ی باغداری محسوب می گردد.
  • رشد درختان گردوی خوشه ای معمولا به شکل قائم و نیمه قائم است.

خرید نهال گردو چندلر پیوندی:

  • این نهال گردو، جزء یکی از معروف ترین ارقام نهال گردوی آمریکایی در ایران شناخته می شود.
  • چربی مغز گردوی چندلر بسیار مناسب می باشد و دارای گردوهایی با پوسته ای کاغذی است.
  • تحمل به سرمای این نهال در حد بالایی بوده و تا ارتفاعات بین ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ متر عمکلرد بسیار خوبی دارد.
  • جز یکی از اقتصادی ترین و پربارترین گردوهای ایران و قاره ی آسیا و آمریکا لقب گرفته است.
  • ریشه و گل دهی این درخت گردو در گلخانه ها یا نهالستان گردو بسیار مناسب است.
  • پوسته ی بذر یا هسته و مغز گردوی چندلر از مقاومت خوبی برخوردار می باشد.
  • قیمت نهال گردوی چندلر در پاییز سال ۱۴۰۱ بازه ی ۲۲۳.۰۰۰ الی ۲۵۰.۰۰۰ هزار تومان است.

خرید نهال گردو فرنور پیوندی:

  • یکی از انواع نهال وارداتی گردو، ایران که بیش از ۱۰ سال است پرورش آن رونق گرفته است، متعلق به نژاد فرنور است.
  • توصیه گلد نهال این است که ین نهال بهتر است در مناطقی با سطح ارتفاعاتی میانگین بین ۱۵۰۰ الی ۲۴۰۰ متر پرورش داده شود.
  • این نهال گردو؛ تحمل بسیاری زیادی نسبت به بسیاری از بیماری ها و آفات اغلب درختان گردو از جمله بلایت و یا شانکر باکتریایی دارد.
  • قیمت نهال دوساله گردو؛ امریکایی چیزی در زمستان (۱۴۰۱) در حدود ۲۲۳.۰۰۰ الی ۲۵۰.۰۰۰ هزار تومان است.
  • زیستگاه اصلی این گونه ی درخت گردو، کشور زیبای فرانسه است که توسط نهالستان گلد نهال بومی سازی شده است.
  • جوانه زنی و شکوفه دهی نهال فرنور، در فصل بهار آغاز می شود و رشد ریشه زایی آن تا اوایل تابستان ادامه خواهد داشت.

خرید نهال گردو اسرائیلی:

  • نهال گردوی اسرائیلی یا فلسطینی، یک گونه گردوی ایرانی است که به این اسم شهرت یافته است.
  • مغز گردو این درخت گردو در ابعادی نسبتا ریز و متوسط می باشد اما در مقابل بسیار پر بار است.
  • در حدود ۱۵ الی ۲۵ عدد گردو به روی هر شاخه معمولا ظاهر می شود.
  • بعد از کشت نهال در حدود ۹ الی ۱۸ ماه باردهی اولیه آن آغاز می شود.
  • قیمت نهال گردوی اسرائیلی همانند نهال های گردوی بذری در رده متوسط قیمت است.
  • چاله و گودال حفر شده ی خاک برای کاشت این نهال گردو  می بایست حدودا ۷۰ سانت تا ۱ متر باشد.
  • ارتفاع این درخت بالغ اسرائیلی در حدود ۲۰ الی ۳۰ متر است و مناسب ارتفاعات کوهستانی و سردسیر هم میباشد.

خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر گلد نهال:

  • یکی از پر بارترین نهال گردوی پایه بذری این گردوهای ژنوتیپ گلد نهال است.
  • تحمل خشکی این درخت گردو؛ در هوای گرم و مناطق گرمسیری مناسب است.
  • پوست چوبی گردوی ژنوتیپ، نازک و دارای پوستی نسبتا کاغذی نیز است.
  • باردهی این نهال در اولین سال کاشت خود شروع می شود.
  • این درخت گردو زودبازده است؛ دارای پایه هایی با ارتفاع کوتاه بوده و غیر پیوندی است.
  • قیمت نهال گردوی این نژاددر رده نهال های ارزان قیمت قرار دارد.
  • تناژ باردهی که گردوهای ژنوتیپ دارند معمولا در هر هکتار چیزی در حدود ۵.۵ الی ۶ تن است.
  • یکی از  در مناطق گرمسیر، معتدل تا نسبتا سردسیی محسوب می شود و زودگل تا میان گل است.

خرید نهال گردو فرانکت:

  • یکی از گونه های خارجی نهال گردو فرانکت است که منشا آن کشور آمریکا است.
  • از این نهال معمولا برای استفاده ای به جز باردهی استفاده می شود این یعنی برای بارور کردن ارقام دیگر توصیه می شود.
  • مناطق مناسبی که این درخت گردو بهتر است کاشت شود از ارتفاعی حدودا ۵۵۰ تا ۱۵۰۰ متر است.
  • دمای هوای مورد نیاز پرورش درخت گردو در حدود ۱۰ تا ۴۰ درجه ی سانتی گراد است.
  • قیمت نهال گردوی فرانکت در حدود ارقام گردوی چندلر و فرنور پیوندی است.
  • بذر گردو این نهال هم برای اولین بار نیز در آمریکا کاشته شده است.
  • گرده زایی و گرد افشانی این نهال بسیار زیاد و مناسب گردافشانی درختان تجاری دیگر می باشد.

خرید نهال گردو تویسرکان:

  • قطعا یکی از ژن های بی نظیر گردو ، نهال گردو؛ این نژاد ایرانی می باشد که زیست بوم آن شهر تویسرکان می باشد.
  • این seedlings ؛ یکی از گونه های گردوی قدیمی می باشد که تا قامت درخت گردوی آن به ۱۵ الی ۱۸ متر هم می رسد.
  • فاصله ی کاشت گردو؛ این نهال تویسرکان بهتر است چیزی در حدود ده متر در ده متر باشد.
  • مقدار باردهی درخت گردوی ۱۰ ساله آن سالانه حدود چیزی بین چهل تا شصت کیلو بار می دهد.
  • قابلیت رشد در ارتفاعات نیز زیاد و کوهستانی را دارد و پرورش آن در ارتفاع از سطح دریا نسبتا محدودیتی ندارد.
  • بیماری بلایت گردو یکی از بیماری هایی می باشد که بسیار به درختان گردو آسیب وارد می کند.

خرید نهال گردو کانادایی:

  • این نهال گردو؛ را می توان در ارتفاعات زیاد همانند رقم های سردسیری پرورش داد.
  • از دیگر ویژگی های بارز این نهال باردهی در سال دوم یا سوم می باشد .
  • هر درخت ۸ تا ۱۰ ساله ی درختان گردو کانادایی در حدود ۴۰ الی ۶۰ کیلو باردهی خواهد داشت.
  • موقع کاشت نهال گردو؛ باید فاصله ی ۶*۷ را رعایت کرد. مناسب ترین روش کاشت این نهال ۷ در ۷ متر مربع است.
  • قیمت این نهال های گردو؛ در این رقم بذری ۱۳۰ هزار تومان و در ارقام پیوندی ۲۴۰ هزار تومان در زمستان ۱۴۰۱ است.
  • از ارقام دیرگل گردو است و باردهی آن به صورت نهال های زود بارده گردو محسوب می شود.

خرید نهال گردو پدرو:

  • این نهال گردو؛ مناسب آب و هوای نسبتا سرد است.
  • درخت گردوی پدرو نسبتا کم ارتفاع و پایه کوتاه است. از این رقم جهت کشت متراکم استفاده می شود.
  • این ژن از نهال های گردو، از عملکرد نسبتا راضی کننده ای در امریکا برخوردار است.
  • توصیه می شود این نهال در مناطقی که تابستان خنک دارند کشت شوند.
  • این درخت گردو، همچنین از عمر اقتصادی بیشتر از ۵۰ سال برخوردار است.
  • نیاز سرمایی این رقم دمای ۰ تا ۷ درجه سانتیگراد می باشد.

خرید نهال گردو هارتلی پیوندی:

  • از ویژگی های بارز این نهال گردو، مقاومت نسبت به بیماری و بلایت است.
  • این نهال به صورت عمودی رشد می کند و وزن مغز میوه این نوع رقم ۵ گرم است.
  • گردوی این نژاد توانایی مقاومت در برابر سرما را ندارد.
  • این درخت مقاومت نسبتا خوبی در برابر بیماری دارد.
  • میزان آبیاری این گیاه ، ۱۵ لیتر در ۱۵ روز است.
  • شاتون های این بذر گردو، در برابر سرما متاسفانه از بین می روند.
  • هارتلی یکی از انواع نهال گردو پیوندی می باشد.

خرید نهال گردو دماوند:

  • این رقم نهال گردو، نسبت به بیماری بلایت نسبتا حساس است.
  • این نهال نسبت به بیماری های زیادی همچون بیماری انتراکتوز نیز مقاوم است.
  • رنگ مغز میوه این گردوی دماوندی قهوه ای روشن است.
  • همچنین گردو دماوند از ضخامت پوست چوبی متوسط برخوردار است.
  • به نظر نمی توان این نهال را در دسته ی بهترین ارقام نهال گردو، نام برد زیرا عملکردی متوسط دارد.
  • این رقم نهال، از حداکثر عملکرد میوه ۳ تا ۳.۵ تن در هکتار برخوردار است.
  • یکی از اقلام نهال گردو بسیار محبوب در بخشی از تهران محسوب می گردد.

خرید نهال گردو جمال Z63:

  • این رقم نهال گردو، به صورت نیمه گسترده و پراکنده نیز رشد می کند.
  • به عبارتی می توان گفت قدرت رشد این نوع نهال های گردو، متوسط و کم نیز است.
  • گل ها و شکوفه های ماده گردوی جمال روی شاخه های جانبی نیز به وحود و تکسیر پیدا می کنند.
  • این گردوها نسبت به سرمای زمستانه مقاومت نسبتا کمی را از خود نشان می دهد.
  • شکل باردهی این درخت گردو به صورت دراز یا کشیده است و رنگ مغز گردوی آن هم کهربایی است.
  • قیمت نهال گردوی این نژاد جمال در حدود ۱۲۰ الی ۱۳۰ هزار تومان در زمستان ۱۴۰۱ است.

خرید نهال گردو وینا:

  • این درخت گردو از رشد و باردهی متوسطی دارد.
  • این نهال از کیفیت مغز گردوی بالایی برخوردار است و در اواسط فصل برداشت به ثمر می نشیند.
  • این نهال گردو، با مناطق گرم و خشک سازگاری دارد. میوه آن سایز متوسطی دارد.
  •  عمر اقتصادی نهال وینا، بیش از ۱۰۰ سال است.
  • از این نهال در مناطق نسبتا گرمسیر می توان بهره مند شد.
  • فروش نهال گردوی وینا به علت مقاومت کم در براب آفت در ادر گلد نهال متوقف شده است.

خرید نهال گردو مراغه:

  • این نژاد نهال گردو، زود بازده است و نسبت به سرما بسیارم مقاوم است.
  • یکی از ویژگی های بارز این درخت گردو، درشت بودن میوه و کاغذی بودن پوسته ی آن است.
  • بهترین روش کاشت این رقم گردو در طرح ریزی باغ مربع است.
  • فاصله کاشت نهال گردو، ۸*۸ متر مناسب است. برای کاشت به روش زراعی باید حدود ۵ا، ۴۰ سانتی متر شخم زده شود.
  • لازم است هر سال اطراف تنه درخت را به شعاع ۱ تا ۱.۵ متر شخم زده شود.
  • بهترین فصل کاشت نهال گردو، در اواخر پاییز یا اسفند ماه می باشد.

خرید نهال گردو بیلچک:

  • یکی از انواع نهال گردوی زودبازده می باشد که زود به ثمر می نشیند اما دیر گل می دهد.
  • این نهال یکی از پربارترین نهال ها به حساب می آید.
  • سایز میوه این نوع رقم گردو مطلوب است. درصد مغز این نوع گردو ۷۰ تا ۷۵ درصد است.
  • همچنین مغز گردو آن رگه دار است. یکی از خصوصیات بارز این نوع رقم مقاوم بودن آن نسبت به باکتریوز است.
  • بنابراین این نژاد نهال های گردوی را به صورت نیمه گسترده کشت می کنند.
  • همچنین قیمت نهال گردو، در این نژاد نسبت به باردهی آن به صرفه نمی باشد.

خرید نهال گردو روند (RDM) :

  • این رقم نهال گردو؛ از ظرفیت باردهی بسیار بالایی برخوردار است.
  • مغز این گردو بیشتر مصرف آجیلی دارد. زیرا طعم مغز گردوی این رقم بسیار مطبوع می باشد.
  • رنگ مغز گردو این رقم روشن است. این نهال دمای بالاتر از ۴۵ درجه  دچار آسیب خواهد شد.
  • این نوع رقم درخت گردو؛ در برابر سرمای بهاره مقاوم است.
  • جهت پر شدن مغز گردو روند و افزایش چربی باید چند هفته قبل از برداشت در دمای ۲۷ تا ۳۳ درجه قرار بگیرند.
  • نسبت به بیماری آنتراکنوز مقاومت خوبی را در برابر خط سیاه بیماری تشکیل می دهد .

خرید نهال گردو پاکوتاه ضیاءآباد:

  • این رقم نهال گردو؛ در سال های اولیه رشد خود بسیار پربارده است.
  • این درخت گردو به سرما و گرمای بیش از حد حساسیت دارد.
  • این نهال اگر در طول دوره خواب زمستانه باشد سرمای ۱۱- درجه سانتی گراد را تحمل می کند.
  • اما پس از طول دوره رشد سرمای۲- و یا ۳-درجه سانتی گراد سبب صدمه به درخت خواهد شد.
  • همچنین دمای بیش از ۳۸ درجه سانتی گراد باعث آفتاب سوختگی و پوک شده میوه های درخت می شود.
  • خرید نهال گردو ؛ نژاد ضیاءآباد برای مناطق استان قزوین ، الموت ، طالقان و .. بیشتر توصیه می شود .

خرید نهال گردو شیلی:

  • یکی از ارقام نهال گردویی می باشد که مغز ان از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • باردهی این نهال ها ، پربازده می باشد. اما این نوع نهال دیرگل می دهد.
  • پوسته میوه ی درخت گردو شیلی، بسیار نازک و کاغذی است.
  • شکل میوه این نوع رقم بیضی است. درصد بیشتری از میوه حدودا ۸۰ تا ۸۵ درصد شامل مغز میوه می باشد.
  • رنگ مغز این گردو کهربایی است و پوسته مغز این گردو صاف می باشد.
  • قیمت خرید نهال گردو؛ آن هم متوسط می باشد و برگ دهی، ساقه ی جوان و رأس ساقه آن باعث راست شدن درخت می شود .

خرید نهال گردو پکان آمریکایی:

  • مغز این نژاد نهال گردو، سرشار از ویتامین، کلسیم، روی، فسفر و مواد معدنی است.
  • مغز این نوع رقم گردو بسیار روشن است. شکل میوه آن به صورت بیضی می باشد.
  • زیرا میوه درخت گردو پکان آمریکایی جدا کننده سخت داخلی ندارد.
  •  ارتفاع Walnut seedlings؛ این نوع رقم حدود ۸ الی ۱۲ متر می باشد که در برخی منابع از ۲۰ تا بیش از ۴۰ متر هم قید شده است.
  • برگ های درخت این نوع رقم گردو ۳۰ سانتی متر می باشد.
  • قیمت نهال گردو، در این رقم نسبتا زیاد می باشد.
  • شاید کاخ سفید هم (White House) به این کشف بذر گردو این رقم هم افتخار می کند .

خرید نهال گردو سجنو:

  • این رقم نهال گردو، مناسب مناطق با یخبندان زیاد می باشد.
  • در مناطق با سرمای بهاره می توان این نوع گردو را کاشت کرد.
  • پوسته میوه این نوع نهال نازک و صاف است. شاخه های درخت گردو سجنو به صورت گسترده و بزرگ رشد می کنند.
  • این شاخه ها به طور همزمان گل می دهند. دوره گلدهی این نوع نهال گردو ۷ روزه می باشد.
  • نمی توان این رقم درخت گردو را جز بهترین درخت گردو، نام برد.
  • خرید نهال دو ساله گردو، در این رقم توصیه می شود اما حتما مجوز گواهی بهداشت را چک بفرمایید .

خرید نهال گردو توسرخ:

  • یکی از انواع نهال گردو ،گردوی تو سرخ می باشد به دلیل مغز قرمز روشن از جذابیت خاصی برخوردار است.
  • این نوع گردو قدرت باردهی بالایی دارد. مغز این نوع گردو به راحتی از پوست آن قابل جدا شدن است.
  • پایه ی نهال این گردو، توسرخ کوتاه است. کشت این نوع گردو مناسب مناطق سردسیر می باشد.
  • این نهال گردو دیر گل، است. سایز میوه این نوع گردو متوسط و وزن آن ۱۲ گرم است.
  • روش پیوند این گردو ها در نزد گلخانه داران و نهال فروشان همیشه مانند یک راز درمان کرونا باقی مانده است. ☻

خرید نهال گردو سانلند:

  • این نهال گردو، برگ های زود رشد  است، اما برگ های آن دیرتر می ریزد.
  • گردو های این سبک گردو روشن می باشد و گل های بسیار زیبایی دارد.
  • گردو ساندلند از عمر اقتصادی بیش از ۵۰ سال برخوردار می باشند.
  • نیاز آبیاری نهال گردو، ۱۵ لیتر در ۲۰ روز می باشد.
  • می توان گفت این نوع رقم درخت گردو، تحمل خشکی را دارد.
  • قیمت خرید نهال گردوی؛ این رقم در دسترس نمی باشد.
  • در youtube فیلم های مناسبی در این باره منتشر شده است .

خرید نهال گردو شبین:

  • این رقم نهال گردو، جزء پربازده و زودبازده ترین گردوهای کشور ترکیه است.
  • این نوع گردو به دلیل پربازده بودن جزء گردوهای تجاری است.
  • این نهال دیر گل می دهد. پوست گردوی شبین کاغذی است.
  • یکی از خصوصیات این نوع نهال حساسیت آن ها نسبت به نورآفتاب و سوختگی می باشد.
  • مناطق با تابستان گرم و سوزان مناسب کشت این نوع درخت گردو نیستند.
  • در کشور ترکیه در مناطقی این گردو را بهترین نهال ، می نماند.

خرید نهال گردو کاما:

  • این نژاد ،نهال گردو، نهایتا تا ارتفاع ۴ الی ۵ متر می تواند رشد می کند .
  • ویژگی بارز این نهال این است که در برابر سرما مقاوم می باشد.
  • عملکرد این نوع رقم در مناطق یخبندان بسیار زیاد است.
  • این رقم ،درخت گردو، از تحمل خشکی خوبی برخوردار می باشد.
  • سال پنجم کاشت این نهال ثمردهی فوق العاده ای دارد.
  • این رقم Walnut seedlings، سالانه ۲۵ تا ۳۵ کیلو گردو تولید می کند.
  • قیمت نهال دوساله گردو؛ آن بیش از قیمت ۱۱۰ تا ۱۸۰ تومان می باشد .

خرید نهال گردو تخم مرغی:

  • این رقم نهال گردو؛ از رشد مناسب و نسبتا بالایی برخوردار می باشد .
  • این گردو زودگل، می تواند تا ارتفاع جدودا ۱۰ متر هم گاها نیز رشد کند.
  • میوه این نوع درخت ، ریز می باشد . شکل میوه این نوع رقم نسبتا به شکل تخم مرغی رشد خواهد کرد .
  • رنگ مغز گردو نسبتا شیری تا سفید می باشد . این نوع نهال را میتوان نسبتا دیر گل نامید .
  • این نهال ؛ باردهی خوبی از خود نشان می دهد اما گردوهای آن ریز می باشند.
  • احداث باغ گردو؛ در این رقم بسیار توسط کشاورزان صورت می پذیرد.
  •  این گردو هر ساله بسیار مورد توجه باغداران قدیمی نیز قرار می گیرد .

خرید نهال گردو یالووا:

  • این نهال از مقاومت بالایی نسبت به دیگر انواع ارقام نهال های گردوی سرما برخوردار است.
  • کشت این نهال گردو دیر بازده، رقم مناسب مناطق سردسیر می باشد. از دیگر ویژگی های آن این است که زود بازده می باشد.
  • این seedlings، نسبت به باکتریوز مقاوم است. بنابراین گردو یالووا مناسب کشت نیمه گسترده می باشد.
  • منشاء این گردو کشور ترکیه است و در ترکیه هم کاشت و خرید نهال گردو، این رقم پر طرفدار نمی باشد.
  • فاصله ی کاشت نهال های گردوی خارجی در حدود ۶*۶ معمولا می باشد اما در رقم های قدیمی ایرانی ۱۲*۱۲ معمولا می باشد .

خرید نهال گردو پاریزین:

  • خرید نهال گردو ؛ این نژاد با توجه به رشد نسبتا کندی که دارد متوسط و غیر اقتصادی است .
  • پوسته گردو پاریزین کاغذی می باشد و یکی از وجه تمایز های این رقم نهال گردو؛ این است که نسبت به باکتریوز از مقاومت بالایی دارد .
  • نهال پاریزین نهال دیرگل می باشد. به عبارتی از سال سوم به بار می نشیند و میوه این نوع رقم گردو بیضی است.
  • این نوع گردو در کشور فرانسه به عنوان گردو تجاری شناخته شده است.
  • قیمت نهال گردو؛ در این رقم نسبتا مناسب می باشد.
  • محصول دهی آن نسبتا از سال ۹ تا ۱۰ در مناطق کوهستانی با رشد مناسبی همراه خواهد بود.

خرید نهال گردو لارا:

  • این رقم نهال گردو؛ رقمی پرمحصول است. این رقم گردو زود گل می دهد و تنه ای نیمه بلند و نیمه گسترده دارد.
  • این گردو مناسب مناطق سردسیر نمی باشد.
  • بنابراین موقع کاشت این نهال نیازی به گردو همراه و گرده افشان ندارد.
  • اما این درخت گردو؛ نسبت به بیماری باکتریوز حساس می باشد.
  • این انواع نهال درخت گردو؛ نسبت به دیگر ارقام از قیمت نهال گردو؛ پایین تری برخوردار می باشند.
  • از این نمونه بذر گردوی آن هم برای کاشت و احداث باغ گردو، مورد استفاده قرار می گیرد .

 

دکمه بازگشت به بالا