عمومی

چگونه مشتریان خود را با کمک CRM ردیابی کنیم؟

ردیابی مشتریان به کمک سی ار ام

“به گفته ۶۹٪ از مشتریان، به دلیل بی تفاوتی از شرکتهایی که قبلاً در آنها کار می کردند استعفا دادند.”

– جان کارلسون

داشتن یک لیست طولانی از مشتریان، آرزوی هر مدیر کسب و کاری است. اما کار با یک مشتری در حال رشد می تواند کابوسی بدون ساختار سازمانی سالم باشد.

روش های مختلفی برای ردیابی مشتریان وجود دارد:

  • ابزار فاکتور
  • سیستم فایل
  • تقویم های آنلاین
  • فیلترها و برچسب ها
  • مدیریت ارتباط با مشتری

حال بیایید یاد بگیریم که چگونه CRM را مدیریت کنیم!

CRM چیست و چگونه می تواند به من کمک کند؟

طبق گفته Salesforce، مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، یک فناوری برای مدیریت کلیه روابط شرکت شما با مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه است.

هدف ساده است: توسعه روابط تجاری برای رشد تجارت خود. سیستم CRM به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند، فرایندها را ساده و سودآوری را افزایش دهند.

وقتی مردم در مورد CRM فارسی صحبت می کنند، معمولاً به چارچوب CRM مراجعه می کنند، ابزاری که به مدیریت ارتباطات، مدیریت فروش، بهره وری و موارد دیگر کمک می کند. برنامه CRM می تواند روابط مشتری را در طول چرخه زندگی مصرف کننده، از جمله بازاریابی، فروش، توزیع دیجیتال و تعاملات پشتیبانی مشتری ردیابی کند.

ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، راه حل های ردیابی قوی تری را برای مشتریان ارائه می دهند. CRM قابل سفارشی و انعطاف پذیر است، تعاملات مشتری را ردیابی می کند و تجارت را برای هر مشتری مدیریت می کند. به عنوان مثال، CRM به شما خواهد گفت كه توافق نامه خاصی در چه مرحله ای است.

استفاده از سیستم یا برنامه یکپارچه به شما این امکان را می دهد که با رشد کسب و کار خود بهتر در خدمت آنها باشید. به همین دلیل، توصیه می کنیم از بیش از یک برنامه CRM صفحه گسترده استفاده کنید. اگر از ده مشتری راضی هستید و قصد رشد یا گسترش بیش از آن را ندارید، بله، فقط به یک جدول نیاز دارید. اما در غیر این صورت، اگر از برنامه های CRM استفاده نکنید، ضرر می کنید.

CRM چه چیزی می تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را ردیابی کنید؟

استفاده از CRM یک راه برای ردیابی مشتریان شما است. برخی CRM ها ممکن است ویژگی های بیشتری نسبت به آنچه در تجارت خود استفاده می کنید، ارائه دهند. بنابراین، هنگام انتخاب CRM، باید هم بودجه و هم انتظارات خود را در نظر داشته باشید.

اگر برای ردیابی مشتریان یا برخی از صفحات گسترده یا فریم های سفارشی خود از یک صفحه اکسل استفاده می کنید، صادر کردن همه این داده ها و وارد کردن آنها به سیستم CRM بسیار آسان است.

مهم نیست که چگونه داده های موجود خود را به یک سیستم عامل CRM تبدیل می کنید، روند استقرار نسبتاً ساده است و به محض راه اندازی، کسب و کار شما مانند گذشته تعطیل می شود.

مزایای CRM با این موارد شروع می شود:

تاریخچه مشتری

CRM طی چند مرحله کل سابقه تماس مشتری را برای شما فراهم می کند. تاریخچه مشتری در نوک انگشتان شماست، می توانید ببینید چه زمانی به مشتری رسیده اید و موضوعات را پوشش می دهید.

چند ماه پیش، ممکن است یک مصرف کننده به کالایی علاقه داشته باشد و بخواهد برای خرید آن صبر کند. شما سابقه این علاقه را از طریق یک برنامه نضارت بر مصرف کننده دارید و می توانید یک تماس تلفنی را برای گرفتن توافق ردیابی کنید. CRM تمام این سابقه را به شما ارائه می دهد.

سازمان

CRM موثر به شما امکان می دهد تمام فعالیت های مشتری را در یک مکان سازماندهی کنید. پس از تکمیل مخاطبین و کار برای آنها، این برنامه ها به شما امکان می دهند ایمیل ارسال کنید، وظایف را مدیریت کرده و حساب های مشتری را ضبط کنید. این یک رویای مدیریت کامل است.

CRM به شما کمک می کند تا تمام اطلاعات مربوط به مشتریان خود را در یک برنامه ساده پردازش کنید. این شامل مواردی مانند تقویم است. وقتی داده های مشتری را با استفاده از CRM سازماندهی می کنید، دیدگاه منحصر به فردی نسبت به مشتری خواهید داشت.

یک حافضه مهم از پایگاه داده

اگر می خواهید شرکت خود را گسترش دهید و مشتری بیشتری جذب کنید، به یک برنامه ردیابی مشتری نیاز دارید. وقتی فقط یازده نفر وجود دارد، ردیابی داده های مشتری از طریق حافضه آسان است، اما با گسترش شرکت، قابلیت های حافضه شما گسترش نمی یابد.

CRM موفق هرگز اطلاعات مشتری را که وارد کرده اید فراموش نخواهد کرد. تقریباً با حافضه نامحدود، می توانید هر نقطه ای را به رکورد مشتری اضافه کنید. این می تواند باعث شود مشتریان شما بیشتر احساس عضویت در یک تیم را داشته باشند

دسترسی دائمی به وضعیت مشتری

با نضارت بر مشتری، می توانید اطلاعات مشتری را بر اساس وضعیت فعلی مشتری سازماندهی کنید. مزایای این CRM به بخش فروش و بازاریابی کمک می کند تا با مشتریان بالقوه ای که آماده یک تماس تلفنی هستند ارتباط برقرار کند.

از طریق یک برنامه ردیابی مشتری، می توانید در مورد میزان علاقه مشتری به چنین کالاها یا خدماتی صحبت کنید. تیم فروش بلافاصله نمی داند که منافع مصرف کننده کجاست و از او سال نمی کند.

دسترسی به همه ایمیل ها از یک مکان

اگر از برنامه ردیابی مشتری استفاده نمی کنید، احتمالاً همه ایمیل های مشتری خود را در یک پوشه نگه می دارید، اما در اسناد آنها اینگونه نیست. ممکن است ایمیل هایی روی لپ تاپ، برخی روی دسک تاپ و برخی دیگر روی تلفن خود داشته باشید. با CRM، همه ایمیل های مشتری را در یک مکان ارائه می دهید و پیوندی به جزئیات مشتری ارائه می دهید.

از اطلاعات مشتری محافظت کنید.

اگر تیم فروش دارید که سوابق مصرفی را در دفترها نگهداری می کند، ممکن است جزئیات کاملاً از دست رفته باشد. با نرم افزار CRM می توایند از اطلاعات پشتیبان گیری کنید، بنابراین مشکل رایانه نشان نمی دهد که داده های شما در معرض خطر است.

سخن پایانی

آیا برای تجارت خود از سیستم مدیریت مشتری استفاده کرده اید؟ به افزایش فروش و رونق تجارت کمک کردید؟

اگر پاسخ منفی است، برای پیگیری مشتریان خود از برنامه CRM استفاده کنید. اگر قبلاً از اسناد Excel / CSV استفاده می کرده اید، اما می خواهید تغییر دهید، ابزار پارس ویتایگر مناسب ترین گزینه برای شماست!

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا