بین الملل

کمکهای بشردوستانه کورونا در مقبره حفاری در مأموریت زندانیان فرانسه / آمریکا سرقت شد


سخنگوی گفت كه بیش از 5 كشور از صندوق بین المللی پول (IMF) برای مقابله با شیوع كروناویروس جدید كمك گرفته اند و در مجموع بیش از 20 میلیارد دلار درخواست شده است.

به گفته وی ، بسیاری از کشورهای کم درآمد ، کشورهای کوچک و اقتصادهای در حال توسعه تماس هایی دارند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: آمریکا 6 هفته زمان دشوار و دردناک دارد

آمریکا

دانشگاه جان هاپکینز می گوید 243 نفر بر اثر نوع جدیدی از کروناویروس در ایالات متحده در 24 ساعت گذشته جان باخته اند.

یک هواپیمای حمل و نقل نظامی روسی شب گذشته با کمک های بشردوستانه وارد نیویورک شد. محموله هواپیما عمدتا از تجهیزات محافظ شخصی تشکیل شده است.

کمک های بشردوستانه روسیه

مقامات شهر نیویورک به زندانیان جزیره ریکرز در ساعت 5 دلار برای حفر قبر گسترده برای دفن جسد کرنر پیشنهاد داده اند.

سخنگوی دفتر شهردار در شهر نیویورک این موضوع را تأیید کرد ، اما گفت که این حرکت محدود به Covid-1 نیست ، که سالهاست این گورستان را در جزیره قلب اداره می کند.

از طرف دیگر ، داده های FBI نشان می دهد که با انتقال ویروس کرونا ، فروش اسلحه در ایالات متحده افزایش یافته است. در ماه مارس ، بیش از 3 میلیون درخواست برای چک کردن پس زمینه به FBI ارسال شد ، که یک رکورد جدید است. این تعداد در ماه فوریه دو و نیم میلیون نفر بود.

اروپا

بیلی هاچیسون ، نماینده دائم ایالات متحده در ناتو در یک نشست خبری آنلاین گفت: ناتو و روسیه باید به یکدیگر کمک کنند تا ویروس کرونا را نابود کنند.

ناتو روسیه

این دیپلمات افزود: “جهان در حال حاضر با یک بحران انسانی و بهداشتی روبرو است و ما باید از یکدیگر حمایت کنیم.”

وی خاطرنشان کرد: اگر روسیه و ناتو این فرصت را پیدا کنند که به یکدیگر کمک کنند ، باید از آن استفاده کنند.

رسانه های فرانسوی گزارش دادند که در اوایل ماه مارس ، دولت ضمن عبور از شهر لئون ، ماسک 3 میلیون کمک مالی سوئدی به ایتالیا و اسپانیا بدست آورد.

به دنبال شیوع کورونا و عدم وجود ماسک ، دولت فرانسه دستور داد همه ماسک های موجود در قلمرو آن توسط دولت پذیرفته شود. این دستور بهانه ای است برای ماسک های مخصوص حمل شده به ایتالیا و اسپانیا در وضعیت بدتر از فرانسه.

پاریس موافقت کرده است که پس از دو هفته اعتراض ، نیمی از این ماسک ها را به ایتالیا و اسپانیا بدهد.

پیش از این ، جمهوری ایتالیا ماسک هایی متعلق به جمهوری چک را در اختیار داشت.

ایتالیا می گوید کرونا ویروس در 9 ساعت گذشته 5 نفر دیگر را کشته و تعداد کل تلفات عروق کرونا در ایتالیا به 6،67 نفر رسیده است.

اگرچه اکثر کشورها در سراسر جهان اقدامات جدی برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا قلب انجام داده اند ، اما سوئد رویکرد متفاوتی گرفته است. نخست وزیر سوئد ، استفان لوون ، از مردم خود خواست كه مانند بزرگسالان فكر كنند و رفتار كنند ، و از Corona خواست كه خود را ترك نكند و كار خود را در داخل خانه انجام دهد و بیش از 3 جماعت نباشد.

اما وظیفه سوئد آنقدر متفاوت از همه کشورها است که هیچ محدودیتی برای آنچه در سایر کشورها وجود دارد ، به معنای این است که پیام ها فقط پیشنهاد می شود و افراد می توانند به همه اماکن عمومی ، از جمله فیلم در پارک های مدرسه و … بروند و کاری خاص انجام دهند. محدودیت هایی وجود دارد.

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین قانونی را درمورد حق این کشور برای اعلام شرایط اضطراری در این کشور امضا کرده است. این سند که در پرتال اطلاعات حقوقی منتشر شده است ، به دولت فدراسیون روسیه اجازه می دهد تا در زمینه عفونت ویروس عروق کرونا در این کشور وضعیت اضطراری را اعلام کند. به ویژه ، دولت قادر به هماهنگی کار ساختارهای پیشگیری و واکنش یکپارچه خواهد بود.

چکمه

رئیس جمهور روسیه ، ولادیمیر پوتین

همچنین کابینه این اختیار را دارد که اقدامات خاصی را برای ثبت و گردش داروها و وسایل پزشکی جهت استفاده در مواقع اضطراری و پیشگیری و درمان بیماریهای خطرناک برای عموم مردم انجام دهد. الف

غرب آسیا

وزیر جنگ اسرائیل ، نفتی بنت گفت: شرط کمک دره غزه برای مبارزه با ویروس کرونا بازگشت دو جسد مفقود شده به منطقه است.

دره غزه تقریباً پنج سال است که بطور غیرانسانی مسدود شده است و سوءاستفاده صهیونیست ها از شیوع تاجی در سرزمین های اشغالی منجر به کمبود تجهیزات پزشکی شده است ، اما تل آویو در تلاش است تا به عنوان یک تراشه چانه زنی به منطقه کمک کند.

تاکنون پنج مورد کروناویروس در دره غزه رخ داده است که جمعیت آن در حدود 1 میلیون نفر است اما طبق گفته مسئولان بهداشت محلی ، فقط پنج دستگاه تنفسی در منطقه وجود دارد.

از طرف دیگر ، مقامات بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش حدود 600 نفر در مناطق اشغالی طی 24 ساعت گذشته خبر دادند و رئیس وزیر بهداشت اسرائیل که از این تاجگذاری صدمه دیده است ، در خانه قرنطینه قرار گرفت.

با وجود اقدامات دقیق و تفکیک عمومی ، شیوع ویروس Covid-1 در سرزمین های اشغالی همچنان رواج دارد.

تعداد کل مبتلایان به کروناویروس در ترکیه به 15 هزار و 679 نفر رسیده است که از این تعداد 2 هزار و 214 مورد جدید کشف شده است. علاوه بر این ، ارائه دهندگان خدمات درمانی ترکیه تعداد بیماران را افزایش می دهند و هنوز 4 نفر از اعضای کادر پزشکی ترکیه به کرونا آلوده هستند.

فخر الدین کوکا ، وزیر بهداشت ترکیه با تأکید بر افزایش محدودیت های اجتماعی در سراسر کشور طی 24 ساعت گذشته و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس Coroner در ترکیه افزود: “اخبار رسانه ها گذشته نیست.” همه کشورهای جهان به عنوان جبهه در این جنگ در نظر گرفته می شوند. همبستگی و دفاع در برابر این دشمن فقط از طریق انزوا امکان پذیر است.

وی گفت: “سه كلمه كلیدی این مبارزه ، ارتباط ، فاصله و انزوا است.” اگر این سه اصل اساسی را رعایت نکنیم ، دیگر نمی توانیم از خود دفاع کنیم. تهدیدات برای همه یکسان است ، بنابراین حرکت باید یکسان باشد.

سفیر فیلیپین در لبنان برنادیتا کاتالا از بیماری عروق کرونا رنج می برد. در سن وفات یافت.

وی از مشکلات مزمن تنفسی رنج می برد و در بیمارستان عیسی قلب قلب بیروت تحت معالجه بود.

تعداد کل مبتلایان به کرونا ویروس پس از 9 مورد جدید در لبنان به 4 نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام / 4033 /


انتشارات سایت به وسیله استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار خبر می نماید، لذا مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده منابع خبری بوده و سامانه آنلاین اخبار ما هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله نخواهد داشت.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا