اقتصادی

کنترل بخش زیادی از تنش آبی پاییز در خوزستان

اخبار ما/ خوزستان استاندار خوزستان از فصل پاییز گفت: وی گفت: این فصل به گونه ای اجرا شده که تنش ها را به حداقل می رساند.

صادق خلیلیان در نشست مشترک پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله با بحران استان و شورای کشاورزی که امروز ۱۹ آذرماه با موضوع بررسی ذخایر سدها و پایش مصرف آب در حوضه های مختلف اهواز برگزار شد، گفت: : خشکسالی و البته استان خوزستان نیز از این معضل مصون نیست.

به گزارش اخبار ما، وی با اشاره به کم آبی تابستانی خوزستان، افزود: خوشبختانه در فصل پاییز بر اساس هماهنگی بین دستگاه های مختلف اجرایی و تغییر الگوی کشت، توانستیم بسیاری از تنش آبی استان را کنترل کنیم. “

استاندار خوزستان گفت: در آنلاین و آبان کشت کلزا و چغندرقند در خوزستان کاهش یافت و برعکس در آذرماه بحث توسعه کشت گندم را دنبال کردیم تا به بارندگی های زمستانی برسیم.

خلیلیان گفت: در بالادست رودخانه های کرخه، دز، کارون، مارون و زهره ساماندهی شده اند تا بتوانیم بر اساس تغییر بین کشاورزان، آب سدها را وارد مناطق پایین دست کنیم و همه کشاورزان از آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مشکل هویزه تا حدودی برطرف شده و آب به اکثر کشاورزان منطقه می رسد.

استاندار خوزستان گفت: در حوزه انتخابیه باوی مشکل داشتیم که مقرر شد با اقدامات سازمان آب و برق آب شبکه منطقه تامین شود.

خلیلیان در خصوص آخرین وضعیت رودخانه مارون گفت: با هماهنگی صورت گرفته آب به شادگان برسد تا کشاورزان شادگان به کشت و کار بپردازند.

وی افزود: در گفتگو درباره رودخانه زهره و تامین آب و کشاورزی هندی هماهنگی های لازم انجام شد تا آب مورد نیاز این قطعه برای سومین بار از سد کوثر رهاسازی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به فصل پاییز گفت: این فصل به گونه ای اداره شده که تنش ها به حداقل خود رسیده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا