سلامت

کووید ۱۹ هنوز تمام نشده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: همه باید بدانیم و فراموش نکنیم که کووید ۱۹ هنوز تمام نشده است و باید مراقب باشیم. در حال حاضر سويه غالب در ايران مانند بسياري از كشورهاي جهان BA.5 است و بيش از 85 درصد موارد كرونا در ايران مربوط به اين زير سويه است.

به گزارش اخبار ما، دکتر. حسین فرشیدی اظهار داشت: روند مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در اکثر مناطق سازمان جهانی بهداشت ثابت یا رو به کاهش است، اما نمی توان به طور دقیق مشخص کرد چه زمانی با پیک جدید کرونا مواجه خواهیم شد.

وی افزود: عوامل مختلفی از جمله ناشناخته بودن بیماری، عدم آگاهی کافی در مورد استفاده از ماسک، روش‌های پیشگیرانه و عدم تولید یا فراوانی واکسن در شکل‌گیری پیک‌های قبلی کرونا موثر بوده است. ویروس‌ها و بیماری‌های ویروسی در یک منطقه نمی‌مانند و با حرکت و تعامل بین کشورها جابه‌جا می‌شوند، اما خوشبختانه در حال حاضر اکثریت جمعیت کشور واکسن کرونا تزریق شده‌اند و برخی بیماری را به حالت خفیف منتقل کرده‌اند. فرم.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: وبدا یادآور شد: انتظار نداریم در آینده نزدیک با شیوع جدی و گسترده کرونا مواجه شویم، اما باید در نظام بهداشت و درمان آمادگی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا