سلامت

مصوبه‌ای مبنی بر حذف شرط تزریق واکسن و تست منفی کرونا برای حضور در مدارس ابلاغ نشده است

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه مصوبه لغو شرایط واکسیناسیون و تست تاج منفی برای حضور در مدرسه منتشر نشده است، گفت: آزمایش PCR منفی برای افرادی که واکسن دریافت نکرده اند برای حضور در مدرسه اعلام نشده است. مکان هایی مانند مدرسه اجباری است.

به گزارش اخبار ما، دکتر کمال حیدری، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتشار مصاحبه هایی در فضای مجازی مبنی بر رفع نیاز به واکسیناسیون و تست تاج منفی به عنوان شرط ورود به فضای آموزش و پرورش مدارس. ، گفت: موضوع جلسات متعدد با مربیان و مراقبان این بود که در صورت اجرای سامانه حفاظت از مدارس، وزارت بهداشت کمتر دغدغه مدیریت و کاهش بروز بیماری در دانش آموزان در مدارس را داشته باشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که هنوز این امر محقق نشده است، بنابراین هنوز نسخه صفر هفت اخطاریه وجود دارد و برای افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، آزمایش PCR منفی دارند، حضور در مکان هایی مانند مدرسه ضروری است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: حضور مجازی در کلاس ها یا حضور در کلاس های غیر از زمان واکسینه شدن در مدارس، از مواردی است که در جلسات متعدد با عزیزان آموزش و پرورش مطرح شد.

حیدری گفت: تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر عدم نیاز به انجام آزمایش PCR از ستاد ملی کرونا دریافت نکرده ایم. اما به این نکته اشاره می شود که اگر راه حلی وجود دارد باید پیگیری شود. موضوع در کمیسیون تخصصی ستاد کرونا مطرح شده و همچنان منتظر تایید هستیم.

به گزارش وب دا، وی گفت: از سوی دیگر وزارت کشور نیز با توجه به اطلاع رسانی سامانه امید به منظور رفع هوشمند محدودیت ها در تمامی سازمان ها، نهادها و جامعه طی نامه ای به وزارت بهداشت پاسخ داد. لازم است این موضوع مناسب باشد هر چند با توجه به عدم اجرای کامل این سامانه در تمامی مدارس همچنان باید با وسواس به این موضوع رسیدگی شود تا انشالله مسئولین مدرسه مواظب ورود این عزیز باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا