رویدادها

گسل مشاء پتانسیل ایجاد زمین‌لرزه‌های بزرگ را دارد

آفتاب نیوز:

براساس اعلام سازمان هواشناسی و جستجوی کشور ، این مرکز زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر در شمال شرقی تهران ، نزدیک به مرکز زمین لرزه و مرکز لرزه گزارش شده است. این همان است

بر این اساس ، یک مطالعه جدید توسط موسسه تحقیقات زمین لرزه سازمان تحقیقات زمین شناسی و تحقیقات معدنی در مورد کمبود ماشا حاکی از وجود شواهد زمین شناسی فراوان از فعالیت لرزه ای آن است.

به گفته شهریار سلیمانی آزاد ، در یک مطالعه لرزه نگاری قدیمی ، اقدام زمین شناسی آخرین واقعه لرزه نگاری در تهران 190 سال پیش (1830 قبل از میلاد) با بزرگی 7.2 ریشتر در منطقه این گسلها رخ داده است ، در منطقه این گسلها ، در قسمت شرقی ، در تقاطع ، شمال تهران واقع شده است. ثبت شده و تحقیق شده است.

محققان دریافتند که آخرین یافته های دفتر ارزیابی ریسک زلزله ، محیط زیست و مهندسی – زلزله زدایی و زلزله شناسی و گروه زلزله – دریافته اند که ماشا مقصر در جنوب شرقی است و دو منطقه گسل موازی دیگر در منطقه گسل پنج طبقه ای اراخ وجود دارد. Km و Kajan در حدود 15 کیلومتری واقع شده اند که به دلیل ویژگی های هندسی و جنبشی آنها ، هر دو پتانسیل ایجاد زمین لرزه های متوسط ​​و بزرگ را دارند.

سلیمانی آزاد تأکید کرد: “بر این اساس ، منطقه گسل اراکویی مکانی است که شهرهایی مانند دماوند ، رودهن ، بومهان و شهر جدید پردیس بر روی آن ساخته شده است.”

به گفته این محقق ، منطقه جریان کجان که یکی دیگر از گسلهای فعال در جهت کلی شرقی – غربی است نیز از جنوب منطقه آبسرد به جنوب منطقه جاجرود گسترش یافته است. این دو منطقه گسل را شناسایی کنید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا