رویدادها

گسل‌های کشور زیر ذره‌بین مدیریت بحران

معاون آمادگی و تقابل سازمان برای مدیریت بحران در کشور از نظارت بر اشتباهات در این سازمان خبر داد.

در مصاحبه با اخبار ما محمد فرید لطیفی وی در همین رابطه اظهار داشت: “سازمان مدیریت بحران در کشور از موسسه ژئوفیزیک خواسته است تا خطاهای موجود در کشور ، به ویژه خطاهایی را که اخیراً فعال بوده اند ، نظارت کند و بر رفتار آنها نظارت کند.”

وی با بیان اینکه گزارشی از رفتار همه خطاها وجود دارد ، اضافه کرد: “این زمین لرزه هنوز غیرقابل پیش بینی است ، اما اگر موارد مشکوک یا به عبارتی غیرمعمول وجود داشته باشد ، به مقامات محلی یک سری هشدارها و توصیه ها داده می شود.” اما این به معنای پیش بینی زلزله نیست.

وی اضافه کرد: “به عنوان مثال ، چند سال پیش ، ساکنان منطقه از تغییر دمای چشمه ها در منطقه خود خبر دادند و ما حتی به این موضوع حساس شدیم و دستور بررسی صادر کردیم.”

در مورد رفتار خرابی موش که منشأ زلزله تهران نیز بود ، لطیفی اظهار داشت: برخی خطاها به ویژه به دلیل فعالیت های اخیر و همچنین وضعیتی که در آن ها تحت تأثیر قرار گرفته به ویژه مورد بررسی قرار گرفته و کمترین زمین لرزه و فعالیت آنها ثبت شده است. از این خطاها و فعالیت آن پایش می شود.

وی در عین حال تصریح کرد: این زمین لرزه غیرقابل پیش بینی است و توضیح داد: افرادی که ادعا می کنند زمین لرزه را پیش بینی می کنند مطمئناً افراد صادقی نیستند و اهداف دیگری در پشت صحنه دارند ، بنابراین شهروندان نیز باید به جای استرس توجه کنند و از زلزله شما هراسان باشند. به حساسیت سازنده و مثبت

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا