۱۵۰ هزار واکسن‌ آنفلوانزا به وزارت بهداشت تحویل دادیم

۱۵۰ هزار واکسن‌ آنفلوانزا به وزارت بهداشت تحویل دادیم
: فتاب‌‌نیوز:

کریم همتی در مورد آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا افزود: هلال احمر وظیفه تأمین دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا را بر عهده داشت که متأسفانه به دلیل مجازات های سختگیرانه دولت آمریکا ، مشکلاتی در زمینه تأمین و واردات این واکسن به ایران ایجاد شد.

وی ادامه داد: تاکنون محموله ای از واکسن آنفلوانزا به این جمعیت داده نشده و هیچ چیز وارد کشور نشده است اما امیدواریم تا پایان هفته جاری خبرهای خوبی منتشر کنیم.

در تاریخ 13 اکتبر ، رهبر جمعیت هلال احمر به مناسبت آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا اضافه کرد: هلال احمر مسئول تهیه 2 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا است که از طرف این شرکت برای ما مشکل ایجاد کرد.

وی گفت: “متأسفانه ، چند روز پیش فهمیدیم كه دولت آمریكا بانك شهر ، بانك كارگزار ارزی ما را برای واكسن تحریم كرده است ، اما آنها قول دادند كه به روشهای دیگر مشكل را حل كنند.”

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: ما از بخشی که داشتیم بیش از 200 هزار دوز به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اهدا کرده ایم و امیدواریم بتوانیم طی چند روز آینده این مشکلات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: ما از مشکلات ایجاد شده توسط ایالات متحده مطلع هستیم و انتظار داشتیم که دولت ظالم آمریکا در این مرحله دیگر مشکلی ایجاد نکند ، اما همانطور که مشاهده می کنید چند روز پیش چندین بانک خصوصی تحریم شدند.

همتی افزود: اگرچه 16 میلیون دوز لازم برای واردات از ابتدا با مشکلاتی روبرو بود اما توزیع واکسن برای کادر پزشکی از مدتی قبل آغاز شد تا این گروه آسیب پذیر کمترین آسیب را به تاج ببینند. .

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون به طور قطع 526 هزار و 490 نفر در کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند و با مرگ 253 بیمار کرونا در 24 ساعت گذشته ، تعداد مرگ های تاج در کشور به 30 هزار و 123 نفر رسیده است. مردم رسیده اند.

قربانیان تاج طی یک هفته گذشته در این کشور به بالاترین رکورد رسیده اند که جای نگرانی است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ، سیمی سادات لاری ، 526 هزار و 490 نفر به طور قطع از طریق بیماری کرونا در کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند و در 24 ساعت گذشته 253 بیمار کرونا درگذشتند (9 شنبه ، تعداد مرگ های تاج در کشور به 30 هزار و 123 نفر رسید.

طبق منابع پزشکی ، آنفلوانزا دارای سه نوع ویروس است ، از جمله انواع A ، B و C ، که خطرناک ترین آنها A است و هر ساله تغییر می کند. به همین دلیل هر ساله واکسن با توجه به میزان جهش ویروس و نوع آن تهیه می شود که در ایران برای دو نوع واکسن A و B موجود است.

این یک بیماری ویروسی مسری است که در هر سنی می تواند به همه مبتلا شود و شستن دست بهترین راه برای جلوگیری از آن است. شیوع این بیماری در فصول سرد سال بیشتر است و دلیل آن حضور طولانی مدت افراد در داخل خانه و تماس متقابل نزدیک است. تب ، علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ ، سرفه و گلودرد ، خستگی و سردرد و دردهای عضلانی از علائم مهم این بیماری است.

دکمه بازگشت به بالا