برترینهای کسب و کارعمومی

10  نکته برای ایمن سازی وب سایت وردپرسی

سال 2023 است و با افزایش تعداد جرایم سایبری، زمان نیاز به انجام اقدامات خاصی برای ایمن سازی وب سایت شماست. وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوای موجود است و این خود به این معنی است که  مورد هدف هکرها است. وب سایت وردپرس شما می تواند یکی از بهترین راه ها برای معرفی کسب و کار آنلاین شما باشد.

 شما باید هر چه زودتر وب سایت خود را ایمن کنید. به دلیل سهولت استفاده و در دسترس بودن، مهم است که همه وب سایت ها ایمن باشند. تیم توسعه وردپرس قبلاً اقدامات امنیتی زیادی را در نظر گرفته است، اما همیشه کارهای بیشتری وجود دارد که باید انجام دهید. خبر خوب این است که برای یافتن راه‌حل عالی، لازم نیست همه کارها را انجام دهید، زیرا این 10 روش برای ایمن کردن وب‌سایت وردپرس شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد!بنابراین اگر وب‌سایت خود را مهم می‌دانید باید به بهترین اقدامات امنیتی وردپرس توجه کنید. در این مقاله برخی از اصلی‌ترین نکات و راهکارهای امنیتی WordPress را برای محافظت از وب‌سایت خود در برابر هکرها و بدافزارها بررسی می‌کنیم.

1.  بروزرسانی وردپرس

به روز نگه داشتن وردپرس راه خوبی برای کمک به امنیت وب سایت شما می باشد. بسیاری از به‌روزرسانی‌ها شامل رفع حفره‌های امنیتی هستند که در صورت اصلاح نشدن، می‌توانند توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گیرند.

افزونه‌ها و تم‌هایی نیز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا خودتان از به‌روزرسانی‌ها مطلع شوید. همچنین باید مطمئن شوید که از فایروال و نرم افزار آنتی ویروس و همچنین استفاده از رمزهای عبور قوی . به‌روزرسانی‌ها آسیب‌پذیری‌ها را برطرف می‌کنند، بنابراین مهم است که همه چیز از جمله افزونه‌ها، تم‌ها و فایل‌های اصلی خود وردپرس را به‌روز نگه دارید.

یکی از راه های افزایش امنیت به وب سایت وردپرسی خود استفاده از HTTPS به جای HTTP است. این داده‌های ارسال شده بین مرورگر کاربر و سرور وب شما را رمزگذاری می‌کند و مشاهده اطلاعات حساس در حین انتقال را برای مهاجمان دشوارتر می‌کند.

  • تفاوت HTTP و HTTPS

2. استفاده از رمزعبور قوی

رمز عبور جزء اصلی امنیت وب سایت است. آنها باید قوی و برای هر حساب متفاوت باشند. برای قوی تر کردن رمزهای عبور خود، اعداد، نمادها و حروف بزرگ و کوچک را در رمز عبور خود قرار دهید.

همچنین می توانید ازسایتهای  تولید کننده رمز عبور آنلاین مانند تولید کننده رمز عبور خودکار Google استفاده کنید. این ابزار رمزهای عبور تصادفی امنی را ایجاد می کند که لازم نیست آنها را به خاطر بسپارید.

تغییر رمز عبور مدیریت سایت راه دیگری است. حتماً نام کاربری پیش فرض ادمین را تغییر دهید و رمز عبور مدیریت سایت را به صورت دوره ای تغییر دهید.

از احراز هویت 2 عاملی (2FA)ستفاده کنید. احراز هویت دو مرحله ای مستلزم آن است که کاربر دو مورد از سه مورد را ارائه دهد که عبارتند از: رمز عبور، شماره پین یا داده های بیومتریک قبل از اینکه بتواند در هر دستگاهی وارد حساب خود شود.

3.  استفاده از یک پلاگین امنیتی

برخی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزودن امنیت به وب‌سایت وردپرس، نصب یک افزونه امنیتی و افزودن یک فایروال است. یک پلاگین امنیتی به شما کمک می کند تا آسیب پذیری های سایت خود را شناسایی و رفع کنید، و یک فایروال به محافظت از شما در برابر تهدیدات خارجی کمک می کند.

نصب پلاگین های امنیتی برای هر کسی که مهارت های فنی اولیه را دارد به اندازه کافی آسان است، اما اگر با این فرآیند راحت نیستید، بهتر است فردی را استخدام کنید که این چنین است.

4. از Admin به عنوان نام کاربری خود استفاده نکنید

هنگام راه اندازی وب سایت وردپرس خود از نام کاربری پیش فرض استفاده نکنید. آن را به چیزی منحصر به فرد و غیر قابل حدس زدن تغییر دهید. از یک رمز عبور قوی با اعداد، نمادها و حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید.

مطمئن شوید که رمز عبور شما حداقل دوازده کاراکتر یا بیشتر باشد. همچنین می‌توانید از افزونه‌ای مانند WP Security Guard استفاده کنید که به‌طور خودکار پس از 30 دقیقه عدم فعالیت، شما را از حسابتان خارج می‌کند، که مانع از دسترسی شخصی به حساب شما می‌شود، حتی اگر نام کاربری و رمز عبور را بداند.

5. محدود کردن تلاش برای ورود

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای ایمن کردن وب‌سایت وردپرسی خود، محدود کردن تلاش‌های ورود به سیستم است. این به خنثی کردن هرگونه حمله بالقوه brute-force علیه صفحه ورود شما کمک می کند.

حد پیش فرض 20 است، اما می توانید این محدودیت را در فایل wp-config.php تغییر دهید. همچنین ممکن است بخواهید هشدارهای ایمیلی را برای ورود ناموفق یا رویدادهای دیگری که می تواند نشانه حمله احتمالی به سایت شما باشد تنظیم کنید.

اگر چندین وب‌سایت میزبانی می‌کنید و به cPanel برای هر سایت دسترسی دارید، باید مسدود کردن IP را تنظیم کنید تا اگر شخصی سعی کرد از یک آدرس IP جدید وارد شود، به طور خودکار مسدود شود و بتوانید بیشتر بررسی کنید.

  • سی پنل cPanelچیست؟

6. غیرفعال کردن گزینه ویرایش فایل

اولین قدم این است که مطمئن شوید ویرایش فایل را در سایت خود غیرفعال کرده اید. این کار مانع از دسترسی هر کسی به فایل‌ها و ایجاد تغییرات بدون دانستن کارشان می‌شود.

7. wp-config.php را ایمن کنید

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای ایمن سازی وب سایت وردپرس خود انجام دهید، محافظت از فایل wp-config.php است. این فایل حاوی اطلاعات مهمی در مورد پیکربندی پایگاه داده شما است، که اگر هکرها موفق به نفوذ به آن شوند، ممکن است سعی کنند و به آن دسترسی پیدا کنند. شما باید همیشه یک کپی از این فایل در رایانه خود و همچنین یک نسخه پشتیبان خارج از سایت داشته باشید، فقط در صورتی که روزی به آن نیاز داشته باشید. . چند راه وجود دارد که می توانید این فایل را ایمن کنید، اما در اینجا بهترین روش ها وجود دارد:

  • از رمزهای عبور قوی برای ورود به سیستم MySQL و FTP استفاده کنید.
  • فایل wp-config.php باید فقط توسط مالک قابل ویرایش باشد .
  • گزینه password_protect_key نیز باید در فایل کانفیگ تنظیم شود.
  • کاربر ادمین باید یک رمز عبور قوی با حداقل 8 کاراکتر، با حداقل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک، یک عدد و یک علامت داشته باشد.
  • مطمئن شوید که وبلاگ خود را به آخرین نسخه وردپرس به روز کرده اید و هیچ آسیب پذیری امنیتی شناخته شده ای در افزونه ای که برای سایت خود استفاده می کنید وجود ندارد
  • به روز رسانی خودکار را روشن کنید تا در آینده فراموش نکنید که وب سایت خود را به روز کنید.

8.محافظت ازفایل htaccess

فایل htaccess یکی از مهم ترین فایل های وب سایت شما است. نحوه رفتار وب سایت شما را به روش های مختلف کنترل می کند، از جمله اینکه چگونه خطاها را مدیریت می کند، چه دایرکتوری هایی نشان داده می شوند و چه دایرکتوری هایی پنهان می شوند. فایل .htaccess با هر سایت جدیدی که ایجاد می کنید ایجاد می شود و می توانید آن را در پوشه public_html پیدا کنید.

هنگام ویرایش این فایل، مهم است که درک خوبی از موارد زیر داشته باشید:

     شما هرگز نباید هیچ تغییری در این فایل ایجاد کنید، مگر اینکه در پیکربندی سرور متخصص باشید یا دقیقاً بدانید که چه کاری انجام می دهید.

     با افزودن دستورالعمل‌های امنیتی به فایل htaccess. می‌توانید از سایت خود در برابر انواع آسیب‌پذیری‌ها و حملات محافظت کنید.

9. از SSL/HTTPS استفاده کنید

حفظ یک وب سایت امن کار سختی نیست. راه‌های زیادی برای افزودن امنیت به وب‌سایت وردپرس وجود دارد، از خرید گواهی SSL برای سایت گرفته تا استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای برای ورود به سیستم و بقیه ی ورودی ها به حساب‌های دیگر. وقتی SSL فعال باشد، وب‌سایت شما به جای HTTP به استفاده از HTTPS تغییر می‌کند و نوار آدرس مرورگر یک قفل در کنار آدرس وب‌سایت شما نمایش می‌دهد که به این معنی میباشد  داده های شما محافظت شده اند.

10. بکاپ منظم داشته باشید

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید وب‌سایت‌های وردپرسی خود را ایمن کنید، اما یکی از مهم‌ترین راه‌ها این است که پشتیبان‌گیری منظم داشته باشید. همیشه داشتن بیش از یک نسخه پشتیبان در صورت خراب شدن یا حذف شدن یک ایده خوب است.

جمع بندی

راه های زیادی وجود دارد که می توانید امنیت را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید، و با این نکات، به خوبی در راه رسیدن به یک سایت امن تر خواهید بود. با پیروی از این نکات ساده، درک بهتری از خطرات و نحوه کاهش آنها خواهید داشت هم چنین توجه داشته باشید که راهکارهای افزایش امنیت وب‌سایت وردپرسی شما به این موارد محدود نمی‌شوند و راهکارهای زیاد دیگری نیز وجود دارند که برخی از آن‌ها ساده و برخی پیچیده‌تر هستند و حتی به کدنویسی نیز احتیاج دارند. بنابراین باید مقالات زیاد دیگری را در این خصوص مطالعه کنید تا با دانش امنیتی خود، اجازه نفوذ هیچ هکری را به وب‌سایت خود ندهید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا