برترینهای کسب و کارعمومی

تمام بازی‌هایی که ناباورانه فیلتر شدند!

اگه می‌خواین بازی‌های آنلاین رو با سرعت بالا و تأخیر کم تجربه کنین، باید یه اینترنت پرسرعت و پایدار داشته باشین. در کنار اون، فیلترشکن هم می‌تونه نقش مهمی در کاهش پینگ بازی داشته باشه. فیلترشکن‌ها، سرورهای مختلفی رو برای ما فراهم می‌کنن که اتصال به نزدیک‌ترین و پرسرعت‌ترین سرور، می‌تونه پینگ بازی رو به صورت قابل‌توجهی کاهش بده.

فیلترینگ بازی های آنلاین پرطرفدار

به گزارش کاربران از سراسر کشور، فیلترینگ بازی‌های یارانه‌ای با بازی محبوب کلش آف کلنز شروع شد و پس از مدت کوتاهی بازی پرطرفدار کال آو دیوتی نسخه‌ی موبایل نیز از دسترس کاربران ایرانی خود خارج گردید. طبق گزارش‌های منتشر شده از سمت کاربران، چند بازی محبوب دیگر نیز دچار اختلال در دسترسی به نسخه موبایل شده‌اند. اما کاربران چاره ای نداشتن جز اینکه با خرید وی پی ان برای ایفون مشکل خود را حل کنند.

دور زدن محدودیت‌ها

علاوه بر اون، ما ایرانی‌ها با مشکلات محدودیت‌های اینترنت هم مواجه هستیم و این مشکلات روز به روز بیشتر می‌شن. یعنی ممکنه دسترسی به سرورهای خارجی از سمت ایران قطع بشه و یا این که با تحریم از سمت کشورهای خارجی مواجه بشیم. استفاده از یک فیلترشکن قوی، می‌تونه خیال مارو بابت دور زدن محدودیت‌ها راحت کنه.

دسترسی به محتوای اضافی عرضه شده در یک منطقه خاص

همونطوری که می‌دونین، روند بازی‌های آنلاین به این صورته که با پیش‌روی توی بازی، یه سری از اقلام در دسترس‌مون قرار می‌گیرن که می‌تونیم ازشون تو بازی استفاده کنیم. این اقلام، شامل اسلحه،‌ لباس، مراحل جدید و… است.

حالا دسترسی به این اقلام ممکنه توی کشورهای مختلف، به صورت متفاوتی انجام بشه. یعنی مثلاً ممکنه که شما به یه مرحله یا اسلحه خاص توی یک کشور دسترسی داشته باشین و توی یه کشور دیگه، نه!

در این صورت، با استفاده از فیلترشکن می‌تونین ابتدا به سرور کشور موردنظرتون وصل بشین تا اتصال به سرورهای بازی از طریق اون کشور انجام بشه و بتونین به محتوای اضافی موردنظرتون دسترسی پیدا کنین.

بهترین فیلترشکن‌ها برای انجام بازی آنلاین روی سیستم عامل اندروید

اما چه فیلترشکنی، بهترین فیلتر شکن برای بازی اندروید انلاین محسوب می‌شه؟ هر فیلترشکنی که مشخصات زیر رو داشته باشه، می‌تونه گزینه خوبی برای انجام بازی آنلاین روی اندروید محسوب بشه:

امکان اتصال از طریق سرور کشورهای مختلف

وجود سرورهای با ظرفیت بالا

رمزنگاری کردن اتصالات

امکان برقراری چندین اتصال به صورت هم‌زمان از دستگاه‌های مختلف

امکان برقراری اتصال با استفاده از آی‌پی اختصاصی

عدم وجود تبلیغات آزاردهنده

حتماً دقت کنین که فیلترشکنی که انتخاب می‌کنین، ویژگی‌های بالا رو داشته باشه.

بهترین فیلترشکن‌ ها برای انجام بازی آنلاین روی اندروید

بهترین فیلترشکن برای بازی های اندروید رو در این قسمت براتون معرفی کردیم.

۱. فیلترشکن ExpressVPN

بهترین vpn برای بازی آنلاین اندروید از نظر سرعت، فیلترشکن ExpressVPN است. مزایای دیگه این فیلترشکن عبارت‌اند از:

وجود سرور در ۹۴ کشور

به‌روزرسانی منظم آدرس‌های آی‌پی

بالا بودن سرعت و کاهش پینگ بازی

تعویض منظم آی‌پی در این فیلترشکن، باعث می‌شه تا اگه سرور بازی، یکی از آی‌پی‌های شما رو بلاک کرد، بتونید با آی‌پی جدید به بازی ادامه بدین. البته فیلترشکن اکسپرس از گران‌ترین گزینه‌های پیش روی شماست.

۲. فیلترشکن NordVPN

این فیلترشکن یکی از سریع‌ترین فیلترشکن‌هاییه که می‌تونین موقع انجام بازی آنلاین ازش استفاده کنین. در کنار سرعت بالا، این فیلترشکن می‌تونه ارتباط شما با سرور رو به صورت رمزنگاری شده برقرار کنه. این فیلترشکن بیش از ۵۴۰۰ سرور داره که سرعت دانلود و آپلود بالایی رو در اختیار شما قرار می‌ده.

لیست بازی های فیلتر شده در ایران

۱. بازی های فیلتر شده: فورتنایت

۲. لیست بازی های فیلتر شده: CS GO

۳. DOTA 2

۴. بازی های فیلتر شده: Destiny 2

۵. لیست بازی های فیلتر شده: Apex Legends و Apex Legends Mobile

۶. rainbow six siege

۷. بازی های فیلتر شده: فیفا ۲۳

۸. لیست بازی های فیلتر شده: Overwatch                                                                                                                                                                                                                                       

انواع روش‌های اعمال فیلترینگ در ایران

 

در ابتدا فیلترینگ به این صورت بود که شرکت‌های اینترنتی موظف بودند که تجهیزات ساده فیلترینگ را در شبکه خود نصب کرده و به‌صورت دستی مصادیق فیلترینگ را که به شرکت‌های اینترنتی اعلام می‌شد در تجهیزات اعمال و به‌روزرسانی کنند. به این ترتیب بود که اگر درخواستی به سمت سایتی که فیلتر شده ارسال می‌شد، کاربر به صفحه پیوند‌ها می‌رسید.

روش‌های محدودسازی و ایجاد اختلال در شبکه اینترنت یا فیلترینگ امروز، اما متنوع‌تر است. درواقع پیشرفت ما نه در دسترسی به اینترنت، بلکه در محدودسازی آن اتفاق افتاده است. به واسطه روش‌های جدیدتر دور زدن فیلترینگ، وقتی سایتی مجرمانه تلقی شود، بدون اینکه کاربر متوجه شود درخواست دسترسی به آن قطع می‌شود.

به این ترتیب کاربر با تجربه اختلال، پیام Timed out را دریافت می‌کند. یکی دیگر از این روش‌ها تغییر دامنه سایت فیلترشده در زمان ارسال درخواست کاربر است. به این ترتیب که دستور حاوی درخواست کاربر در قالب یک بسته ارسال می‌شود و اگر دامنه مورد نظر جزو مصادیق مجرمانه باشد، درخواست دسترسی ایجاد نمی‌شود.

کارشناسان اصطلاحاً به این روش، مداخله در SNI یا نشانگر نام دامنه می‌گویند. در این روش کاربر نام دامنه‌ای رمزگذاری شده را می‌نویسد مثلا از مرورگر کروم می‌خواهد که او را به یوتیوب برساند. هرچند نام این درخواست رمزگذاری شده، اما مسیرش برای مجریان فیلترینگ قابل مشاهده است، آن‌ها با دیدن نام دامنه‌ای که کاربر قصد دسترسی به آن را دارد (در اینجا یوتیوب) در مسیر دسترسی اختلال ایجاد می‌کنند و اجازه دسترسی را به کاربر نمی‌دهند.

این روش در کشور‌های دیگر از جمله چین هم کاربرد دارد. البته هرچند مسیر ترافیک ارسالی از سمت کاربران قابل مشاهده و بررسی توسط تجهیزات فیلترینگ است، اما سیاست محدودسازی بر ترافیک دریافتی اعمال نمی‌شود. به همین دلیل است که حتی در زمانی که VPN روشن نیست، کاربران می‌توانند متوجه پیام‌های دریافتی در اپلیکیشن‌هایی مثل تلگرام یا اینستاگرام شوند، اما نمی‌توانند آن پیغام‌ها را مشاهده کنند.

روش دیگری که در ایجاد اختلال برای دسترسی کاربران به کار می‌رود، کاهش پهنای باند است. به بیان دیگر مجریان فیلترینگ همیشه به‌دنبال فیلتر کردن یک سایت نیستند بلکه گاهی پهنای باند را کاهش داده و آن‌قدر آن را کند می‌کنند که کاربر کلافه شود و قید ورود به سایت را بزند. در این مواقع است که عموماً می‌گویند فیلترینگ رخ نداده و با همین فرمان عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در اسفندماه سال گذشته به ایرنا گفته بود: «قطعی در اینترنت نداشتیم، افت ترافیک بود که در حال حل شدن است.» و با فرار از مسئولیت‌پذیری درباره سرعت اینترنت اضافه کرده بود: «آنچه که مردم نسبت به آن شاکی هستند به دلیل محدودیت‌هایی که وضع شده بود یک عده از فیلترشکن استفاده می‌کنند که طبیعتاً سرعت را به مراتب کاهش می‌دهد.»

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا