برترینهای کسب و کارسلامت

ماساژ شکم با روغن زیتون برای لاغری

آیا از اینکه شکم بزرگی دارید و نمی‌توانید آن را لاغر کنید ناراحت هستید؟ برای اینکه از شر شکم بزرگ خود خلاص شوید راه‌های زیادی را امتحان کرده‌اید؟ اولین چیزی که در لاغری شکم و موفقیت رژیم لاغری تأثیرگذار است، مراعات کردن وعده‌های غذایی و فشار آوردن به چربی‌ها جهت شکسته شدن بافت‌های چربی است. شکم از یک بافت که دارای سلول‌های چربی است، تشکیل شده است و با چاق شدن شما، این سلول‌های چربی بزرگ و بزرگ‌تر شده و شکم شما برآمده دیده می‌شود. برای از بین بردن این چربی‌ها نیاز دارید تا به آن‌ها فشار وارد کنید. روغن زیتون مالشی، می‌تواند به ماساژ شما بهبود دهد و علاوه بر آن خواصی که دارد باعث سالم ماندن ارگآن‌های بدنتان می‌شود.

خواص ماساژ شکم

گاهی اوقات ممکن است یبوست شدید شما را اذیت کند؛ باید بگویم که بهترین راهکار برای از بین بردن درد و حرکت روده‌ها، باید شکم را ماساژ دهید. ماساژ شکم کمک می‌کند تا حرکت در روده بهبود پیدا کند و فشار وارد شده باعث می‌شود تا از حالت یبوست دربیایید. برای ماساژ این قسمت تنها کافیست که ۴ انگشت پایین‌تر ناف را هدف قرار دهید و به صورت دورانی ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود تا نفخ و یبوست شما از بین برود. همچنین از دیگر مزایای ماساژ شکم به بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند. به این صورت که هر روز می‌توانید روزی شکم خود را ماساژ داده تا غذا بهتر در معده هضم شود.

روغن زیتون چه فوایدی برای سلامت بدن دارد؟

روغن زیتون خاصیت‌های شگفت آوری برای تندرستی و سلامت دارد. اگر به دنبال داشتن پوست زیبا هستید، حتماً از روغن زیتون داخل غذا و ماساژ صورتتان استفاده کنید. این روغن با داشتن آنتی اکسیدان‌هایی مثل توکوفرول، باعث می‌شود تا پوستتان خودش را ترمیم کند. همچنین با داشتن امگا ۳ و امگا ۶ حافظه شما را تقویت می‌کند و حافظ قلب و مغز شماست. اگر از دردهای التهابی رنج می‌برید، می‌توانید مقداری از روغن زیتون را بر روی محل درد مالیده و سپس به آرامی ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود تا دردهای داخلی شما بهبود پیدا کنند. از دیگر برای سلامتی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ماساژ شکم با روغن زیتون چگونه باعث لاغری می‌شود؟

روغن ، ۱۰۰% طبیعی و حاوی غلظت بالاتری از ویتامین‌ها و مواد معدنی طبیعی موجود در زیتون و دارای اسید اولئیک است که می‌تواند تمام آنتی اکسیدان‌ها را در خود حفظ کند. در واقع زمانی ‌که شکم خود را با روغن زیتون خالص ماساژ می‌دهید، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و غذا بهتر هضم می‌شود. همچنین روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیراشباع است و هنگامی که در ناحیه شکم قرار می‌گیرد و به سلامت قلب شما کمک و قند خون را تنظیم می‌کند که منجر به کاهش وزن شما خواهد شد.

فواید ریختن روغن زیتون در ناف برای لاغری

ناف با داشتن چندین پایانه عصبی به اندام‌هایی مانند مثانه و کبد متصل است و به ‌عنوان مجرای دفع سموم، تغذیه اندام‌ها و پمپاژ مواد مغذی در بدن عمل می‌نماید. برای رهایی سریع از بیماری‌های مختلف مانند مشکلات کبدی، عارضه‌های پوستی، مشکلات گوارشی و دردهای شکمی و لاغری، ریختن چند قطره روغن زیتون داخل ناف به شما توصیه می‌شود. این روش به طور مؤثر باعث می‌شود تا از این طریق خون بهتر پمپاژ کند و کارکرد قلب بهبود یابد. این کار باعث می‌شود تا سوخت و ساز بالا رفته و چربی سوزی کنید. پس می‌توانید با و ریختن آن در ناف از مزایای زیاد آن مثل لاغری بهره‌مند شوید.

نحوه صحیح ماساژ شکم برای لاغری

برای ماساژ شکم جهت لاغری ابتدا باید روغن را کمی گرم نمایید. توجه کنید که این گرما باید اندازه حرارت بدن شما باشد. نه خیلی داغ و نه خیلی سرد! هم دما با بدن.

تفاوت روغن زیتون خوراکی و مالشی

هر دو روغن تقریباً یکی است اما در یکسری چیزها ممکن است کمی تفاوت داشته باشند. مالشی با خوراکی کمی تفاوت دارد. از دیگر تفاوت‌های آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که روغن زیتون خوراکی، تصفیه شده است اما روغن مالشی این گونه نیست. در اینجا می‌توان عنوان نمود که برخی از مهم‌ترین انواع تفاوت روغن زیتون خوراکی و ارقام تولیدی مالشی موارد زیر را شامل می‌گردند:

به طور کلی تفاوت‌های عمده این دو محصول باعث شده است که مردم نسبت به کاربردی که از این روغن می‌خواهند، خرید خود را انجام دهند؛ زیرا قیمت روغن زیتون خوراکی به مراتب به دلیل کیفیت بالای آن متفاوت است. پس هنگام خرید روغن زیتون، توجه کنید که این محصول را برای خوردن می‌خواهید یا صرفاً جهت درمان لازم دارید.

برای لاغری فواید زیادی داشته و می‌تواند به بهبود سیستم گوارشی افزایش متابولیسم به کاهش چربی‌های شکمی کمک کند؛ اما در هر صورت باید بدانید که با ماساژ شکم هیچ معجزه‌ای اتفاق نمی‌افتند. این ماساژ می‌تواند در کنار یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی هفتگی به شما کمک کند تا بدنی سالم‌تر داشته باشید و سریع‌تر لاغر شوید. پس در کنار ماساژ شکم یک رژیم غذایی عالی که در آن حتماً از روغن زیتون استفاده شود، به کار ببرید تا در زمان کوتاهی شکم خود را لاغر کنید. اگر می‌خواهید یک روغن زیتون مالشی یا خوراکی اصل و با کیفیت تهیه کنید، به ما سر بزنید.

محققان طب سنتی بر این باوراند که با اضافه کردن چند قطره اسانس نعنا (Mint essential oil) به روغن زیتون مالشی و ماساژ با این ترکیب می‌توان به نتیجه سریع‌تر و بهتری رسید. پیشنهاد می‌شود به صورت سبک، ورزش شکم با حلقه را در طول دوره لاغری انجام دهید. یکی از قدیمی ترین راهکارها برای بدن محسوب می‌شود. از زمان های قدیم از این روش به منظور کاهش استرس، افزایش جریان خون و همچنین پاکسازی روده ها استفاده می ‌شد. امروزه تجربه ها نشان می دهد که می تواند به لاغر شدن این ناحیه از بدن نیز کمک زیادی کند. اما این موضوع تا چه اندازه حقیقت دارد؟ در این مقاله از می ‌توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد  بدانید آشنا شوید.

اهمیت ماساژ شکم برای لاغری و سلامت جسم

معده و سیستم گوارش ما در ناحیه شکم قرار دارد. معده در واقع یک سوزاننده قوی است که تمام غذاهایی که می خوریم در این بخش از بدن تجزیه می ‌شود. ماساژ شکم می تواند به عملکرد بهتر معده کمک کند و از بروز مشکلات گوارشی جلوگیری نماید. معده سالم نشان دهنده سبک زندگی سالم است و ماساژ شکم می تواند به سلامت معده کمک زیادی کند.

زمانی که شکم را ماساژ می دهید حرکات روده سریع تر انجام می شود. ماساژ شکم از ایجاد اسپاسم‌ های عضلانی در این ناحیه جلوگیری می‌ کند. اثر بخشی ماساژ شکم بر لاغری و سلامت به دلیل وجود اعضای حیاتی بدن در شکم ایجاد می شود. از همین رو معمولاً بین روغن زیتون و لاغری صورت هیچ رابطه معناداری وجود ندارد. هر چند که برخی مطالعات نشان می دهد که ماساژ شکم به کاهش درصد چربی زیر پوست شکم ناحیه لگن کمک زیادی می‌ کنند. اما به هر حال برای تأیید کاهش چربی زیر پوست از طریق ماساژ با روغن زیتون باید مطالعات بیشتری انجام شود.

فواید ماساژ شکم با روغن زیتون

در این بخش می توانید با مهم ترین فواید ماساژ شکم با روغن زیتون برای لاغری آشنا شوید.

ماساژ شکم با روغن زیتون به رفع نفخ معده کمک می کند

نفخ معده و وجود گاز در ناحیه شکم علاوه بر ایجاد ناراحتی موجب بزرگ شدن شکم می شود. در بسیاری از افراد از بین رفتن نفخ می ‌تواند روش مؤثری بر کوچک شدن شکم باشد. از طرف دیگر نفخ شکم می تواند منجر به ایجاد یبوست و سوء هاضمه شود. ماساژ شکم با روغن زیتون یک راهکار فوق العاده برای رفع مشکل نفخ معده است. برای این امر بهتر است به صورت هفتگی از این ماساژ موثر استفاده کنید.

فواید ماساژ شکم با روغن زیتون برای چربی سوزی

ماساژ شکم یک روش شگفت انگیز برای درمان بیماری‌های معده و گوارشی محسوب می شود و از این راه به سلامت کلی بدن کمک می کند. یکی از مهم ترین فواید ماساژ شکم با روغن زیتون کمک به سوزاندن چربی اضافه بدن است. زمانی که با استفاده از روغن زیتون روی شکم ماساژ می دهید متابولیسم افزایش پیدا می‌کند و فرایند هضم بهتر انجام می شود. از طرف دیگر مواد اضافی نیز به راحتی از طریق روده ها دفع می گردند و تمامی این فرآیندها موجب می شود تا فرد راحت ‌تر وزن خود را کاهش دهند.

ماساژ شکم با روغن زیتون استرس را کاهش می دهد

ماساژ دادن شکم با روغن زیتون می ‌تواند استرس را از بدن و ماهیچه ها دور کند و با بهبود گردش خون موجب ایجاد آرامش در بدن شود. همان طور که می دانید استرس در بسیاری از افراد موجب ایجاد پرخوری و اضافه وزن می شود. برطرف کردن این مشکل می تواند در این افراد به کاهش وزن نیز کمک زیادی کند.

ماساژ شکم با روغن زیتون موجب بهبود هضم غذا می شود

روغن زیتون نه تنها به صورت خوراکی، بلکه به صورت موضعی نیز فواید بی ‌شماری برای هضم غذا دارد. این ماساژ موجب تحریک کیسه صفرا و همچنین افزایش سرعت هضم غذا می شود. زمانی که دستگاه گوارش ما بهتر عمل کند، غذا بهتر هضم می شود. در نتیجه فرد انرژی بیشتری دارد و کمتر دچار نفخ و اضافه وزن می گردد.

منبع:

chp.gov.hk

youtube.com

دکتر رضا غیاثوند

تدریس بیش از 300 واحد تغذیه در 10 سال گذشته برای دانشجویان رشته های تغذیه، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی و پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و استاد راهنما 35 دانشجوی کارشناسی ارشد و 10 دانشجو دکتری تغذیه.
دکمه بازگشت به بالا