برترینهای کسب و کارجامعه

نحوه ساب زنی اصولی

ساب زدن سنگ ها جهت نماشویی

اگر بخواهیم برای ساب زدن سنگ ها به صورت عامیانه یک تعریف داشته باشیم و از نحوه فعالیت ساب زدن آشنا شویم می توان گفت که یک لایه روبی بسیار نازک از سنگ می باشد که توسط دستگاه ساب زنی برای نماشویی انجام می گیرد. زمانی که شما برای سنگ های خود که همطراز نیستند و پستی و بلندی دارند، اقدام برای برطرف کردن این نوع ایرادات در سنگ هستید می توانید با یک ساب زنی اصولی سنگ این پستی و بلندی ها و همچنین عیب و ایراد های سنگ را برطرف کنید. زمانی که سنگ های شما رسوبات و جرم هایی را به خود گرفته است برای از بین بردن این رسوبات و جرم ها که مدت ها برروی سنگ وجود دارد و برای از بین بردن رسوبات و جرم ها می توان از عمل ساب زدن استفاده کرد که سبب می شود که سنگ ها حالت اولیه و درخشان خود را به دست بیاورند.

برای ساب زدن سنگ از چه دستگاهی باید کمک بگیریم ؟

برای ساب زدن از دستگاه های ساب ایتالیایی و آلمانی استفاده می کنیم و البته که دستگاه ساب های ایرانی هم وجود دارند که می توان از آنها برای ساب زدن کمک گرفت. بر روی این دستگاه ها لقمه ساب هایی نصب می گردد که می توان با استفاده از این لقمه ساب ها کار ساب زدن سنگ را انجام داد.  بستگی به نوع سنگ و جنس سنگ استفاده شده در کف می تواند لقمه ساب های مختلف استفاده شود و حتما باید فرد سنگساب کار با تجربه باشد تا بتواند کار ساب زدن را انجام بدهد تا باعث شود که سنگ به بهترین حالت ممکن تبدیل شود.

ساب زدن دستی سنگ

خدمات ساب زدن دستی برای قسمت های از ساختمان ها و آپارتمان ها صورت می گیرد که نمی توان با دستگاه های بزرگ این کار را انجام داد به عنوان مثال برای پله ها و راه پله ها از دستگاه ساب زدن دستی کمک می گیریم و این امر سبب می شود که پله ها و راه پله ها هم ساب بخورد. برای سنگ های میز غذاخوری ، سنگ کانتر ، سنگ جزیره ، سنگ کابینت ، سنگ شومینه و … که نمی توان از دستگاه های سابزنی بزرگ استفاده کرد می توان از ساب زدن دستی سنگ استفاده کنیم که سبب می شود که سطح مورد نظر صیقل داده شود.

چرا سنگ را ساب می زنند ؟

در مواقعی که سنگ های شما مدت ها استفاده شده است و باعث شده است بر سنگ رسوب و جرم و چسب و … وجود دارد و برای از بین بردن این اجسام از سنگ باید از ساب زدن سنگ استفاده کنیم. در برخی مواقع می توان این موضوع را یاد آورد شد که سنگ ها هنگام نصب دارای پستی و بلندی می باشند که برای از بین بردن این پستی و بلندی باید از ساب زدن سنگ کمک بگیرم .

مزایای ساب زدن سنگ

زمانی که ساب زدن سنگ انجام می شود سبب می شود که تمامی اصول زیرکاری سنگ انجام شود و سنگ به صورت کاملا اصولی بهینه و بیمه گردد و همین امر در طول عمر سنگ ها تاثیر گذار است و سبب می شود که مدت زمان استفاده از سنگ ها افزایش یابد. زمانی که سنگ های شما آسیب وارد شده باشد و این آسیب طوری باشد که متقاعد شوید که سنگ ها را باید عوض کنید می توان به کمک یک ساب زن کار ساب زدن سنگ ها را انجام دهید تا سبب شود که هزینه ی تعویض سنگ ندهید و در این امر صرفه جویی شود.

از روش های هم سطح کردن سنگ ها می توان به یکی دیگر از مزایای ساب زدن سنگ ها اشاره کرد.

ترمیم سنگ های آسیب دیده در هر قسمت از ساختمان از قبیل کف ساختمان ، کف پارکینگ ، کف سالن لابی ، کف آشپزخانه ، کف بالکن و … اشاره کرد.

هنگامی که خدمات ساب زدن سنگ ها انجام می شود سبب می گردد که سنگ ها به حالت درخشندگی و شفافی اولیه خود برگردند که می توان یکی دیگر از مزایای ساب زدن سنگ ها دانست.

مهمترین ویژگی ساب زدن سنگ :

از مهمترین ویژگی ساب زدن سنگ می توان به براق شدن و شفاف شدن سنگ ها بعد از فرآیند ساب زنی پرداخت. همانطور که می دانید نمی توان با استفاده از شستشن سنگ ها شفافیت و براقیت را به دست اورد چرا که اگر این فرآیند توسط دستگاه انجام نشود و سنگ ساب نخورد نمی توان شفافیت و براقیت را نتیجه دانست.

ما در برای انجام کلیه خدمات ساب زدن ، سنگسابی ، کفسابی و .. به کمک دستگاه های خارجی و ایرانی آماده می باشیم تا بتوانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم و کار انجام شده با دستگاه را ضمانت می کنیم

 بعد از تعیین موارد فوق الذکر، باید سطح زمین از هر گونه کثیفی پاک شود . بهتر است قبل از شروع کفسابی ، آشغال های حجیم ، گرد و خاک ، بقایای ساخت و ساز و غیره از روی سطوح برداشته شود تا هم مانع انجام کار نشود و هم اینکه به افزایش سرعت فعالیت کمک کند . برای اجرای کف سابی کف پارکینگ ، به مدت یک روز تمامی اتومبیل ها باید از پارکینگ خارج شوند و نیز رفت و آمد ساکنین ساختمان از یک منطقه مشخص انجام گیرد تا کمترین مزاحمت برای کارگران انجام شود .

مراحل کف سابی ساختمان :

  • مرحله اول برای اجرای ساختمان ، یک دست نمودن سنگ ها و رفع پستی و بلندی های آن ، استفاده از ساب با لقمه ۴۶ می باشد .
  • مرحله دوم ، جهت پرکردن درز سنگ ها و یا بتونه نمودن آنها ، استفاده از ساب با لقمه ۶۰ است .
  • مرحله سوم ، استفاده از ساب با لقمه ۱۲۰ و متعاقب آن استفاده از لقمه ۲۲۰ به منظور بر طرف کردن خطوط باقی مانده بر روی سنگ است . گفتنی است در این مرحله از کف سابی ، سنگ کاملا مات خواهد شد .
  • مرحله چهارم که آغاز مرحله براق سازی می باشد استفاده از ساب با لقمه لاکی امیر خانی است که این ساب می تواند خطوط ریزی را هم پدید آورد .
  • مرحله پنجم ، استفاده از ساب با لقمه ۶۰۰ است که قادر است خطوط ریز تولید شده توسط ساب با لقمه لاکی را از بین ببرد .
  • مرحله ششم ، اجرای ساب با لقمه ۸۰۰ می باشد .
  • مرحله هفتم ، مربوط به بکارگیری ساب با لقمه سیناکس است .
  • مرحله هشتم ، استفاده از ساب ایتالیایی می باشد . لازم به ذکر است که از این ساب به منظور ایجاد درخشندگی فوق العاده در سنگ ها استفاده می شود .

نکات مهم در کف سابی :

  • نکته اول : به منظور کفسابی « سنگ تراورتن » می توان ساب را از لقمه ۶۰ آغاز نمود .
  • نکته دوم : باید این نکته را در کف سابی ساختمان در نظر داشت که لازم است اثاثیه ساختمان در هنگام اجرای برای مدت کوتاهی به مکان دیگری منتقل گردد زیرا کف سابی موجب کثیف شدن اثاثیه شده و از سویی دیگر وجود اثاثیه مانعی برای اجرای کف سابی محسوب می شود .
  • نکته سوم : در کف سابی پارکینگ ، لازم است ماشین ها و وسایل دیگر از پارکینگ خارج گردند .
  • نکته چهارم : لازم است در صورتی که سنگی دچار لقی می باشد این موضوع حتما به کفساب کار اطلاع داده شود زیرا احتمال شکستن سنگ لق در زیر دستگاه سنگ سابی وجود دارد .
  • نکته پنجم : در هنگام اجرای ، چنانچه بر روی پله ها فرش ، موکت و یا اشیایی همچون گلدان و جا کفشی وجود دارد حتما جمع آوری گردد .
  • نکته ششم : چنانچه در بخشی از پارکینگ ساختمان یا منزل ، اسید یا ماده ای ریخته شده باشد لازم است به میزان یک میلی متر یا حداکثر دو میلی متر از سطح لایه سنگ برداشته شود تا رد آن از بین برود و اثری از آن باقی نماند

ساب زن سنگ : در برخی موارد در ساختمان و ..  اسید یا جوهرنمک یا موادی که حاوی اسید می باشد روی سنگ ریخته میشود که سنگ را لک دار و کدر میکند که برای ازبین بردن لکه گی و درخشش سنگ باید ساب زده شود تا سنگ به صورت براق و یکدست شود.

کفسابی مدرن ساب ،  ساب سنگ همچنین زمانی استفاده می شود که سنگ شما دارای پستی و بلندی باشد و یا ساختمان و یا محلی را تازه ساخته باشید احتمالا سنگ مورد نظر لک دار است که لک می تواند مصالح ساختمانی باشد یا رنگ باشد یا چسب باشد و … که ما همه اینها را با ساب سنگ از بین می بریم.

همچنین اگر سنگ کهنه باشد یا مدت زیادی باشد که ساب نخورده باشد احتمالا کدر و مات شده است که این مشکل نیز با کف سابی قابل رفع است ساب سنگ باعث براقی فوق العاده سنگ می شود و باعث می شو.د سنگتان مثل روز اول شود و چه بسا بهتر زیرا سنگ در اول کار ساختمانی پستی و بلندی دارد و یا اشکالات جزیی دارد که با سنگ سابی رفع می شود

ساب سنگ انواع مختلفی دارد که بهترین آن سنگ سابی ایتالیایی است. در این نوع از ساب زنی محل مورد نظر به قدری براق می شود که محل مثله آینه می شود به همین علت به آن کف سابی شیشه ای یا کف سابی آینه ای می گویند. دل مشغولی اکثر کارفرمایان انجام کار خوب و بدون ایراد با قیمت مناسب است که مدرن ساب به آنها این تضمین و اطمینان را میدهد که را به صورت اصولی(ایتالیایی) با لقمه ایتالیایی انجام دهد.

قیمت ساب سنگ:

قیمت سنگسابی به عوامل مختلفی بستگی دارد از این عوامل می توان به متراژ محیط نام برد هر چه متراژ محیط بالاتر باشد قیمت تمام شده ساب زنی برای ما به صرفه تر و در نتیجه قیمت  ساب زنی  پایین تر است.

نوع سنگ: مهمترین عامل در تعیین قیمت سنگ سابی است سنگها دو دسته اند : سنگ نرم (تراورتن موزاییک ، صلصالی ، دهبید و …)و سنگ سخت (گرانیت)نوع نرم تر سنگ از قیمت پایین تری برخوردار است و نوع سختتر از قیمت بالاتری برخوردار است

از کفسابی های ارزان کفسابی موزاییک و سرامیک است و از کفسابیهای گران سنگ گرانیت را می توان نام برد.

عامل تاثیر گذار نزدیکی یا دوری از شهر است که اگر متراژ بالا باشد این موضوع را پوشش می دهد اما در تهران و کرج و شهرستان های این دو کلانشهر قیمت تفاوت چندانی ندارد در ضمن ما در اکثر شهرهای کشور نماینده فعال داریم و در جای جای کشور کارها را انجام می دهیم.

سابقه ساب خوردن سنگ هم در قیمت آن موثر است زیرا سنگ ساب خورده احتمالا عیبهای آن از بین رفته است و عیب جزئی دارد و کار کمتری می برد

ویژگیهای (ساب زن) خوب:

باتجربه است و می تواند آدرس برای نمونه کار اعلام کند.

کلیه هزینه های کفسابی را قبل از اجرا در میان می گذارد.و دستگاههای پیشرفته را دارد.

ما در مدرن ساب ما با بیش از ده سال سابقه اکثر دستگاههای موجود در بازار را امتحان کردیم و دستگاههای که الان در اختیار داریم از بروزترین دستگاههای موجود در بازار است  این عامل به همراه تجربه بالای ما در کفسابی بهترین کیفیت کفسابی را به ارمغان می آورد.

ویژگیهای کفسابی خوب:

  • سنگ یکدست و یکنواخت است و تفاوتی در شفافیت قسمتهای مختلف سنگ نیست، لقمه های مرغوب در دستگاه کفسابی چنین نتیجه ای خواهند داشت.
  • بندکشی سنگها خالی نیست.
  • کناره های دیوار که در دسترس دستگاه نیست نیز به صورت دستی ساب خورده است.
  • پستی و بلندی سنگها کاملاً از بین رفته است.
  • پس از اتمام کار دیواره ها و گوشه و کنار باید نظافت شود و ، به طور کامل از روی زمین جمع آوری می شود.

مراحل سابزنی سنگ:

سابزنی سنگ در حالت معمول دارای ۸ مرتبه هست یعنی در هر کفسابی ۸ دور سنگ ساب زنی می شود که با لقمه های مختلف صورت می گیرد

لقمه کفسابی چیزی شبیه صابون یا آجر است که در زیر دستگاه سابزنی بسته می شود

سابزنی در مرحله اول با لقمه ۴۶ انجام می شود که برای از بین بردن پستی و بلندی سنگ استفاده می شود

سابزنی در مرحله دوم با لقمه ۶۰ انجام می شود که برای پر کردن درزها از آن استفاده می شود

ساب با لقمه ۱۲۰ و ۶۰۰و ۸۰۰ از دیگر مراحل سابزنی است و در آخر سابزنی با لقمه ایتالیایی انجام می شود که باعث براقی فوق العاده سنگ می شود

ما در مدرن ساب با بیش از ده سال تجربه و مدرنترین دستگاههای کفسابی بهترین نوع ساب زنی را با مناسبترین قیمت انجام می دهیم، کافی است با شماره موجود در زیر و بالای سایت با ما تماس بگیرید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا