برترینهای کسب و کارعمومی

چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

پس از خرید مبل جهیزیه؛ نوبت به نوع چیدمان آن می رسد. در ادامه با این مقاله با ما همراه شوید تا با هم بهترین مدل، رنگ و چیدمان مبلمان برای خانه‌های کوچک و نقلی را بیشتر بشناسیم. طبیعتا زندگی در خانه‌های کوچک و نقلی چالشهای گوناگونی دارد كه یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که عموما در این خانه‌ها با نشیمن‌های كمجا دیده  می‌شود نحوه انتخاب و چیدمان مبلمان به عنوان اصلی‌ترین اثاثیه است، به نحوی که فضا تنگ نشود و مشکلی در رفت وآمد به وجود نیاید. باید بدانید كه چنین مبلمانی بهتر است 3 ویژگی زیر را داشته باشد:

-مبلمان باید کمترین فضا را اشغال کند و از فضاهای مرده کنج‌ها نهایت استفاده را ببرد.

– مبلمان از لحاظ بصری سبک باشد یعنی این تصور را به وجود بیاورد که فضای کمی را اشغال کرده است.

– در صورت امکان مبلمان مورد نظر چند عملکرد داشته باشد تا بیشترین استفاده از حداقل فضا شود.

در ادامه با این مقاله با ما همراه شوید تا با هم بهترین مدل، رنگ و چیدمان مبلمان برای خانه‌های کوچک و نقلی را بیشتر بشناسیم.

مبل جمع و جور برای خانه های كوچك

مبلی را انتخاب کنید که کت و کلفت و پهن نباشد و به اصطلاح جمع و جور باشد و فضای کمتری اشغال‎ کند. شما می ‎توانید مبل‌هایی را انتخاب کنید که همانند تصویر پایین  دارای کمترین انحنا در دسته‌ها هستند و عمق آن‌ها کم و پشتی‌‌های آن‌ها کوتاه است. زیرا داشتن پشتی کوتاه به دلیل اینکه دید را بازتر می‌کند تا حدودی از شلوغی فضای نشیمن می‌کاهد.

مبل ال برای خانه های کوچک

قطعا یکی از ایده‌آل‌ترین انتخاب‌ها برای خانه‌های کوچک و زاویه‌دار مبل ال است. مبل ال به دلیل فرم خاصی که دارد علاوه بر اینکه فضای کمتری نسبت به ست کاناپه اشغال می‌کند می‌تواند در کنج قرار گرفته و هیچ فضای پرتی باقی نگذارد. پس اگر می‌خواهید در نشیمن کوچک‌تان یک چیدمان شیک و خاص داشته باشید، از طرح‌های متنوع مبل ال استفاده کنید.

مبل چند منظوره برای خانه های کوچک

برای تهیه مبل مناسب خانه های کوچک، به مبل‌های چند منظوره نیز فکرکنید. طبیعتا مبلمان تخت خواب شو می‌تواند بسیار کاربردی باشد چون علاوه بر اینکه در نشیمن فضایی برای نشستن دارد هنگام استراحت تخت خواب گرم و نرمی است که موجب استفاده بهینه از فضا شده است. پس اگر فضای نشیمن خانه شما محدود است، خرید این مبل را فراموش نکنید. نمونه مبل باکس‌دار نیز با محفطه حجیم و کاربردی که دارد فضایی مناسب برای نگهداری برخی از وسایل شما را فراهم می‌کند و یک انتخاب خوب برای خانه‌های کوچک است.

نیم ست مبلمان برای خانه های کوچک

اگر تعداد افراد خانه شما کم است، استفاده از یک مبلمان نیم ست، دست شما را تا حد زیادی برای خریداری انواع مختلف مبلمان باز می‌گذارد. انواع مبلمان زمانی که به صورت نیم ست استفاده شوند، علاوه بر این که فضای زیادی نمی‌گیرند، بسیار شیک و زیبا دیده می‌شوند.

مبل استیل برای خانه های کوچک

عموما مبلمان استیل و کلاسیک حجیم و جاگیر هستند که برای خانه‌های کوچک پیشنهاد نمی‌شوند. اما اگر به این سبک مبلمان علاقه دارید و دوست دارید با وجود ابعاد کم منزلتان باز هم از مبل استیل در چیدمان بهره ببرید می‌توانید بسته به ابعاد فضایی که دارید نمونه‌هایی که کم حجم‌تر هستند را یا به صورت نیم ست خریداری کنید و یا اگر ست کاملی را انتخاب می‌کنید از برخی از قطعات آن در قسمت‌های مختلف خانه مثل اتاق‌ها و راهروها استفاده کنید.

بهترین چیدمان مبل برای خانه های کوچک

 اما اگر انتخاب شما هیچ یك از مبلمان‌های ال، چندمنظوره و یا نیم ست نبود اصلا نگران نباشید شما می‌توانید كاناپه تک را از طرح مورد علاقه خود تهیه کنید و با اضافه کردن چند پاف ،صندلی یا مبل تک خاص، که می‎‌تواند لزوما از مدل کاناپه هم نباشد، به سلیقه خودتان یک نیم ست درست کنید. مطمئن باشید که اگر این کارها را با سلیقه و دقت انجام دهید خانه کوچک شما زیبا خواهد شد. همچنین می‌توانید از برخی از نمونه‌های دیگر مبلمان که دسته کوچکی دارند و می‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا کمترین جای ممکن را اشغال کنند برای خانه کوچک خود کمک بگیرید.

چیدمان مبل سه قطعه ای در فضای کوچک مستطیلی

در صورتی که فضای پذیرایی یا نشیمن مستطیلی کوچک است، بهتر است، کاناپه های ۲ یا ۳ نفره روبه روی هم قرار داده شوند. در سمت راست آنها دو صندلی تک نفره و در سمت چپ نیز مبل بک نفره قرار داده شود. این نحوه چیدمان با قرینه سازی به جذابیت فضا می افزاید. در قسمت مرکز مبل ها از مبل های مستطیل و باریک استفاده می شود که فضای کمتری اشغال کند. کنار مبل های دو نفره نیز می توان از میز عسلی کوچک استفاده کرد. از انواع مبل چستر گروه مبلمان ویترا دیدن فرمایید.

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

بدون شک یکی از مهم‌ترین المان‌های زیبایی و تناسب دکوراسیون خانه، طرح و رنگ مبلمان است. در خانه‌های کوچک، به دلیل کمبود فضا، استفاده از طرح‌های شلوغ باعث نامرتب دیده شده خانه شما خواهد شد. بنابراین مبل‌هایی با طرح‌های شلوغ و پر از رنگ و طرح، مانند طرح‌های گل‌دار با طرح‌های درشت، مناسب خانه‌های کوچک نیست.

همچنین باید دقت داشته باشید که رنگ‌های تیره یک دست، فضای شما را از آنچه که هست، کوچکتر نشان می‌دهد. پس مبلمان با زمینه‌‌های یک دست سیاه، قهوه‌ای پررنگ، نوک مدادی و غیره  نمی‌تواند مناسب خانه‌های کوچک باشد. رنگ روشن موجب بازتر و بزرگتر به نظر رسیدن فضا می‌شود. همچنین، ساده بودن رنگ‌‌بندی و طرح‌‌بندی مبل‌‌ها، مانع از خفه‌‌تر شدن فضای یک خانه کوچک می‌شود. بنابراین به دنبال مبلمان به رنگ روشن برای خانه‌های كوچك خود باشید.

نکات مهم در چیدمان مبل در فضای کوچک

اگر فضای منزل شما به صورت مستطیلی شکل و کوچک است، می توانید میز تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید و دیوار مقابل آن را به یک مبل راحتی بزرگ اختصاص دهید و در صورت کافی بودن فضا یک یا دو مبل تک نفره به شکل زاویه دار بگذارید تا تمامی افراد خانواده بتوانند از این فضا استفاده کنند و به تلویزیون مسلط باشند.

برای یافتن بهترین حالت مبلمان برای فضای کوچک سعی کنید که چندین چیدمان مختلف را امتحان نمایید و ببینید که کدام سبک چیدمان جلوه خاص تری به فضای کوچک منزلتان می بخشد. چیدمان مبل در فضای کوچک  انتخابی باید به نحوی باشد که در آن احساس راحتی داشته باشید. برای این منظور می توانید یکی از وسایل منزل مانند تلویزیون یا شومینه را به عنوان نقطه کانونی و مرکزی انتخاب کنید و سپس مبل ها را به سبک های متفاوت در اطراف آن بچینید.

از دیگر موارد مهمی که برای چیدمان مبل برای فضای کوچک باید به آن توجه کنید تعادل در فضا است. در واقع باید مبلمان و سایر وسایل دکوراسیون داخلی خود را به نحوی انتخاب نمایید که ابعاد آن ها متناسب با فضا باشد. رعایت این نکته موجب بزرگ تر جلوه دادن فضای کوچک منزل می شود. جهت خرید جهیزیه عروس کلیک کنید.

سخن آخر

در واقع بهترین و مناسب‌ترین مدل مبل برای خانه‌های کوچک وجود ندارد و طیف گسترده‌ای از مبلمان در صورتی که درست انتخاب شوند می‌تواند برای خانه‌های کوچک انتخاب درستی باشند. در این مقاله در رابطه با چندین نمونه از مبلمانی که می‌تواند در خانه‌های کوچک مورد استفاده قرار بگیرد تا فضا دلبازتر و بزرگتر به نظر برسد و همچنین دسترسی‌ها محدود نشود  صحبت کردیم که شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود و ویژگی‌های فضای خانه‌تان هر یک از این مبل‌ها را انتخاب کنید. پیش از انتخاب طرح مورد نظر ابعاد خانه‌تان را با دقت مورد بررسی قرار دهید و طیف رنگی مورد علاقه خود را نیز انتخاب کنید سپس از میان نمونه‌های متنوعی که در سایت یا فروشگاه‌های خواهید دید مناسب‌ترین مبلمان را برای خانه کوچک خود خریداری کنید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا