برترینهای کسب و کارجامعه

راهنمای خرید گوسفند زنده

نحوه انتخاب و خرید گوسفند سالم

گوسفند سالم و بهداشتی از مطالبی است که در این قسمت به بررسی و تحلیلش خواهیم پرداخت، تا شما در عیدها و ایام محرم که به دنبال خرید دام بهداشتی می باشید به راحتی بتواندی اطلاعات لازم را داشته باشید و بهترین گوسفند سالم را خریداری نمایید. امروزه به دلیل گرمای هوا و شیوع پیدا کردن انواع بیماری های مختلف، تهیه نمودن دام سالم و بهداشتی دارای اهمیت فراونی می باشد. به همین دلیل خرید از مراکز عرضه گوسفند زنده بهداشتی ار ارزش بالایی برخورددار می باشد.

آموزش انتخاب و خرید گوسفند سالم

برای آنکه بتوانید به راحتی گوسفندی را خریداری نمایید باید قبل از هر چیزی تشخیص دهید که گوسفند مورد نظر شما از نظر بهداشتی کاملا سالم می ابشد یا خیر  و اینکه هیچ بیماری نیز نداشته باشد. گوسفند مورد انتخاب شما باید از نظر ظاهری  فربه باشد و گوشت او فقط چربی نباشد تا بتوانید با قربانی کردن آن به گوشت بیشتری برسید و آن را میان افراد تقسیم نمایید. در هنگام خریدباید به وزن گوسفند زنده و سالم بودن آن توجه فراوانی داشت و شرط اولیه انتخاب گوسفند برای خود در هنگام خرید بدانید و بعد با در نظر گرفتن قیمت گوسفند می توانید خرید خود را انجام دهید، در این صورت می باشد که شما می توانید گوسفندی را از میان سایرین برای قربانی انتخاب نمایید و با پرداخت مبلغ آن بتوانید گوسفند مد نظر خود را برای قربانی مهیا نمایید.

بهترین زمان خرید گوسفند زنده

در واقع برای سود بیشتر، زمان خوب برای  خرید  دام یا گوسفند زنده وابسته به خواسته ی دامدار است. یعنی هدف هرکس از خرید دام چیه؟ دلیل این وابستگی مربوط به این میشه که در فصل های مختلف گوسفند در موقعیت متفاوتی است. در ادامه به بررسی بعضی از مواردی که معمولا سوال دامداران است پرداخته ایم.

مراکز مناسب خرید گوسفند زنده برای پرواربندی

مکان های عرضه دام در روستاها و مراکز مناسب فروش بره ها و گوسفندان که مورد تایید دامپزشکی می باشند بهترین محل ها برای خرید دام بسیار است؛ زیرا در این مکان ها به دلیل وجود تعداد زیاد بره و گوسفند از نژادهای مختلف، انتخاب دام مناسب به تعداد زیاد کار آسانی می باشد. دامداران پاک یکی از معترترین مراکز عرضه دام و گوسفند زنده  از نژادهای مختلف ایرانی است که اقدام به فروش دام های مورد تایید دامپزشکی با هر تعدادی می نماید. گوسفندانی که توسط مرکز فروش گوسفند زنده عرضه می شود همگی در مناطق ییلاقی پرواربندی شده و با مناسب ترین قیمت ها به فروش می رسند.

اگر قصد پرواربندی نژادهای مختلف گوسفند  و پرورش آن را دارید باید بدانید خرید بره های سالم نیمی از هزینه های پرواربندی می باشد. مرکز فروش گوسفند زنده در هر ساعت شبانه روز و در هر کجای تهران آماده فروش بره های سالم از هر نژادی و مورد تایید شهرداری به شما می باشد.

بهترین زمان خرید گوسفند زنده برای پرواری

دامدارهایی که برای تولید گوشت قصد خرید  دارند بهترین زمان خرید بره شیری از نژاد گوشتی در فصل تابستان است چرا که:

  1.  با خرید بره های یک ساله در این فصل دو دوره پرواربندی رو پشت سر میگذارند.
  2. قیمت بره به علت ازدیاد بره ها در تابستان پایین است.
  3. تا آخر پرواربندی استخوان بندیشون کامل میشه

نکات مهم در خرید دام زنده

  • سلامت دامیکی از نکات مهم در هنگام خرید دام زنده که باید در نظر داشته باشید سلامت گوسفند زنده می باشد که از مهمترین خوراکی های مصرفی است.گوشت گوسفند زنده سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که در خوراکی های گیاهی وجود ندارد. برخی از مریضی های حیانات همانند تب مالت، امکان انتقال به انسان را دارند؛ پس اگر گوسفند زنده ای را خریداری کرده اید که دچار چنین مریضی هایی است از مصرف گوشت آن جدا خودداری نمایید زیرا برای سلامت انسان بسیار مضر است.
  • وزن گوسفندموضوع بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوسفندی بخرید که وزن واقعی خود را داشته باشد. متاسفانه در برخی مراکز نامعتبر، از طریق راه‌هایی همچون خوراندن آب نمک به گوسفند باعث میشوند گوسفند تشنه شده و آب بیشتری بخورد و از این طریق وزن کاذب آن بالا خواهد رفت.

در این شرایط که بیماری کرونا در جهان شیوع پیدا کرده است افراد زیادی فکر میکنند  که ، برای رفع این ابهام مطلبی را نوشته ایم برای مطالعه بر روی لینک کلیک نمایید. اگر شما هم به دنبال خرید گوسفند زنده تهران وانواع مختلف مانند بره ، گاو ، گوسفند زنده … در تهران هستید  و به دنبال یک مرکز معتبر که بتوانید با اطمینان خاطر بیشتر سفارش مورد نظر خود را تهیه کنید هستید می توانید از مرکز عرضه انواع دام دامداران پاک  که به عنوان بهترین مجموعه در تهران است، اقدام به خرید گوسفند زنده و دام مورد نیاز خود بکنید.

این مرکز کاملاً بهداشتی و تحت نظارت مرکز دامپزشکی و در راستای سالم نگه داشتن دامها از انواع واکسن های ضد بیماری و قرص های ضد انگل استفاده می کند تا بتواند بهترین دامها را به خریداران عرضه نماید. در کنار موارد فوق این مرکز خرید گوسفند زنده دارای خدماتی چون ارائه قصاب ماهر در صورت نیاز مشتری،  ارسال باسکول جهت وزن در حضور مشتری، ارسال رایگان با بهترین قیمت برخوردار است و شما می توانید سفارش مورد نیاز خود را بدون هیچ گونه دغدغه به صورت تکی و یا عمده خرید نمایید.

زمان مناسب جهت پرواربندی

پرواربندی به افزایش وزن گوسفند جوان و یا بره در مدت محدود میگویند. پرورش گوسفند زنده یکی از راه‌های کسب درآمد پر بازده است، یکی از شغل‌های کم ریسک و پرسود از قدیم پروروش گوسفند و دامپروری میباشد. اگر قصد دارید دام زنده را به هدف پرواربندی بخرید توجه به زمان خرید آن موضوع مهمی می باشد که باید در نظر بگیرید. طبق تحیقیقات انجام شده اوایل پاییز بهترین زمان برای خرید دام و شروع پرواربندی است.

بهترین زمان خرید گوسفند زنده برای تولید پشم

دامدارانی که برای تولید پوست قصد خرید دام دارندبهترین زمان خرید بره شیری از نژاد پوستی در فصل زایمان آن هاست چرا که:

  1. برای تولید پوست باید بره از مراکز همین نژاد خریداری بشه
  2. بعد از یک هفتگی باشد و از نژاد پر پشم باشه

بهترین زمان برای خرید گوسفند نر یا قوچ، دو ماه پیش از فصل جفتگیری است

مرکز فروش گوسفند زنده کجاست؟

بر اساس بررسی هایی که صورت گرفته است سعی کرده ایم تا به تمامی سوالاتی که شما دارید پاسخ دهیم. اولین سوال این است که مرکز خرید و فروش گوسفند زنده کجا می باشد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که در همه شهرهای ایران  و کشورهای دیگر در سطح هر شهری مراکزی مخصوص کشتار روز و یا به عبارت دیگر کشتارگاه وجود دارد ، همچنین در کنار این کشتارگاه ها و میادین شهرداری مراکز دیگری نیز وجود دارند که به صورت تخصصی در بخش خصوصی در زمینه خرید و فروش مشغول فعالیت هستند.

گوشت گوسفند بخریم یا دام زنده؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که تفاوت خرید گوشت قرمز با دام زنده در چیست؟ چنانچه هدف از خرید، مصرف گوشت قرمز باشد به این نتیجه میرسیم که تفاوت آنچنانی میان این دو وجود ندارد و در صورتی که هدف از خرید قربانی نمودن، نذری، کشتار در مراسمات و … باشد در این صورت باید نوع دام مشخص باشد. به صورت کلی چنانچه بخواهیم بگوییم گوشت گوسفند را مستقیم از قصابی خریداری نمایید یا اقدام به خرید گوسفند زنده کنید و خودتان آن را ذبح کنید هر یک دارای مزایایی است برای مثال مزایای خرید دام زنده شامل موارد زیر است

  • قیمت آن نسبت به خرید مستقیم گوشت از قصابی در بازار به صرفه تر است.
  • گوشت تازه ای را مصرف مینمایید.
  • از ذبح و کشتار به صورت صحیح اطمینان خواهید داشت.
  • مطمعن هستید که گوسفندی که خریداری نموده اید سالم است.

گوسفند زنده از کجا بخریم؟

سوالی که افراد زیادی ممکن است بپرسند این است که گوسفند زنده از کجا بخرم؟ با توجه به توضیحاتی که داده شد اکنون شما می توانید به راحتی مراکز مختلف عرضه گوسفند را پیدا کنید و خرید خود را تکمیل نمایید. برای خرید دام زنده باید به مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران و کرج وحتی محدوده های مختلف از غرب، جنوب، شرق و شمال مراجعه نمایید. و پیشنهاد دیگر این است که چنانچه محل زندگی شما به کشتارگاه نزدیک است برای خرید به صورت حضوری تشریف ببرید و یا می توانید به راحتی به صورت اینترنتی اقدام به دریافت قیمت گوسفند و سپس سفارش خود را ثبت نمایید.

خرید گوسفند زنده در تهران

چنانچه شما به دنبال خرید گوسفند زنده هستید و یا به دنبال مراکز معتبر اینترنتی هستید تا به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای دام را تهیه نمایید به راحتی می‌توانید از طریق مرکز دامداران پاک سفارش خود را ثبت نمایید و دام را در کمتربن زمان تحویل بگیرید.

نحوه تشخیص گوسفند سالم از روی خصوصیات ظاهری

  1. کم اشتهایی گوسفند ممکن است نشانه بیماری گوسفند و به موجب آن ابتلا به بیماری زخم دهان و حتی مشکلات دندان گوسفند باشد.
  2. دام سالم باید به خوبی نشخوار کند و گله ای سالم است که نصف آن در حال نشخوار کردن باشند.
  3. عقب نیفتادن گوسفند از گله و به موجب آن تحرک خوب و داشتن هوشیاری خوب در برابر سر و صدا نشانه سلامت گوسفند است.
  4. در صورتی که با کشیدن پشم گوسفند به راحتی کنده شود نشانه ای از بیماری گوسفند و نارسایی کبد گوسفند می باشد.
  5. گوسفندانی که پشم صاف و یکدست دارند کاملا سالم هستند.
  6. وجود آبریزش و ترشحات بینی گوسفند حاکی از بیماری نارسایی ریه گوسفند است.
  7. برای تشخیص درصد چاقی و لاغری گوسفند کافیست به مهره های پشت گوسفند دست بزنید.
  8. در صورت ذبح گوسفند چنانچه جگر گوسفند صاف باشد و با برش جگر رنگ جگری داشته باشد گوسفندی که سر بریده شده است سالم بوده است.

امروزه با توجه به حجم زیاد دست فروشان و دلالان در معابر و خیابان های تهران در جهت فروش گوسفند زنده اقدام به جذب مشتری می نمایند  و با قیمت بالاتر از اتحادیه، دام غیر بهداشتی یا شکم پر به فروش می رسانند. به همین علت ما هیچ گونه مسئولیتی در قبال چنین دلالان و خرید های شما نداریم. شما مشتریان عزیز می توانید با دریافت قیمت روز گوسفند زنده و … از طریق شماره های تماس ما اقدام به  سفارش دام و گوسفند زنده مورد نظر کنید تا ما در سریع ترین زمان دام سالم و با نازلترین نرخ و واقعی گوسفند زنده را رایگان ارسال و در درب منزل تحویل شما عزیزان دهیم.

قیمت  روز گوسفند زنده بر اساس وزن

مطمئناً همه می دانند که قیمت گوسفند بر اساس وزن محاسبه می‌شود و هر چقدر وزن بیشتر باشد مطمئنا هزینه بیشتری دارد. برای مثال اگر یک دام با وزن ۵۴ کیلو خریداری کنید می بایست هزینه ۵۴ کیلو را پرداخت کنید اما اگر وزن ۴۰ کیلو گرم باشد شما هزینه کمتری و بر اساس ۴۰ کیلوگرم پرداخت خواهید کرد. اما لازم است که این را بدانید در برخی موارد هزینه گوسفند با وزن بالا نسبت به یکی دیگر با وزن پایین کمتر می شود و هزینه کمتری را برای شما خواهد داشت که در ادامه جهت درک بهتر مثالی را برای شما خواهیم داشت با ما همراه باشید.

این که اگر شما برای خرید گوسفندی با وزن بالا نسبت به وزن پایین هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد این است که معمولا چنین دام با وزن پایین بره خواهد بود و قیمت بره بیشتر از گوسفند می باشد. اگر یک کوسفند با وزن پایین (بره ) با قیمت ۴۲ هزار تومان خریداری کنید که ۳۵ کیلو باشد باشد ۱,۴۷۰,۰۰۰ توامان پرداخت کنید اما اگر یک گوسفند با ون ۵۰ کیلو که قیمت کمتری نسبت به بره دارد هزینه کمتری را نسبت به وزن را دارید.

پرورش دام زنده در مناطق مختلف و ۱۰۰ درصد ارگانیک

در این قسمت می خواهیم در رابطه با مناطق مختلفی که دام های ما در آنجا پرورش داده می شوند توضیحاتی خدمت شما عزیزان ارائه بدهیم. در ابتدا شایان به ذکر است که ما هرگونه نژاد گوسفندی که بخواهید را داریم و به پرورش آن مشغول می باشیم. همکاران و آشنایان ما در شهرستان ها و روستاها مشغول پرورش و نگهداری بهترین گوسفندان می باشند که بعد از پرواربندی در طی چندین ماه و سال، بعد از آماده شدن کامل، برای فروش به تهران و کرج ارسال خواهند شد.

منبع :

 https://bazargosfand.com/قیمت-گوسفند-زنده/

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا