جامعهبرترینهای کسب و کار

نماشویی چگونه انجام می شود؟

نماشویی ساختمان و اهمیت آن

چه یک فروشگاه داشته باشید و چه ساختمان اداری و یا انبار ، قطعا در مورد اهمیت نظافت نمای داخلی محل کار خود اطلاع دارید! اما در مورد نمای بیرونی محیط کارتان چه طور ؟! نمای خارجی محل کار شما اولین چیزی است که بازدید کنندگان می بینند ، از این رو بسیار حائز اهمیت است تا هر کاری که می توانید انجام دهید و این قسمت از ساختمان محیط کارتان را همیشه تمیز نگه دارید.

نماشویی ساختمان چیست؟

کفسابی و سنگسابی همانطور که از نامش پیداست به معنای سابیدن سنگ و لایه برداری برای از بین بردن ایرادات سنگ از جمله بالا و پایین درزهای باز و خلل و فرج سنگ می باشد.

برخی از محبوب ترین مصالح مورد استفاده برای نمای ساختمان شامل شیشه ، سنگ و چوب بوده البته برخی برای نمای خارجی از فلزاتی همچون استیل ضد زنگ و یا آلومینیوم استفاده می کنند. نماشویی ساختمان هایی با نمای فلزی به صورت منظم صدماتی را که این عوامل ارگانیک می توانند در آنها ایجاد کنند را به حداقل رسانده و باعث می شود خانه یا ساختمان شما برای مدت زمان طولانی تری بهتر به نظر برسد.

دلایل زیادی وجود دارد که نمای یک ساختمان ممکن است کثیف به نظر برسد. به عنوان مثال ، آلاینده های موجود در هوا یکی از این عوامل محسوب می شود. هر یک از این عوامل باعث می شوند تا رنگ اصلی نمای ساختمان محو شده و بر ظاهر کلی ساختمان تاثیر می گذارند.

 میزان تمیز شدن نمای ساختمان بستگی به جنس مصالح دارد. تجهیزات و راه حل های کاربردی کفسابی ساختمان با توجه نوع مصالح انتخاب می شوند تا اطمینان حاصل شود در طی فرآیند شستشوی نما هیچ گونه آسیبی به وجود نمی آید! عملکرد و مکان قرارگیری ساختمان نیز در میزان شستشوی نمای ساختمان موثر خواهد بود. نما به قسمت جلویی ساختمان اشاره دارد که در آن ورودی تاسیسات شما قرار خواهد گرفت. به بیان ساده تر تمیز کردن نمای ساختمان ، فرآیند تمیز کردن نمای بیرونی ساختمان و عاری از هر گونه آلودگی ، لکه و کثیفی بودن آن است.

 نمای ساختمان به دلایل مختلف ممکن است کثیف باشد. به عنوان مثال اگر طوفان یا بارش باران وجود داشته باشد ، تلفات وارد کرده و نما را کثیف می کند و بر فضای کلی ساختمان تاثیر می گذارد. شستشوی نمای ساختمان به موادی که از آن ساخته شده است بستگی دارد. محلول ها و تجهیزات و مواد شستشوی نمای ساختمان مورد استفاده نیز به نوع مواد بستگی دارد تا اطمینان حاصل شود که در طول فرآیند آسیبی نمی بیند.

انواع نمای ساختمان

همچنین موقعیت ساختمان به تصمیم گیری در مورد چگونگی تمیز کردن نما کمک می کند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع نمای ساختمان بیشتر آشنا کنیم :

  1. نمای فولادی : با ساختمان های زیادی روبرو خواهید شد که با دیوارهای پرکننده فولادی سبک ساخته شده اند. آنها به جای ساختار ورق داخلی بلوک های خاکی در ساختمان های بتنی و اسکلت فلزی استفاده می شوند. آنها ترکیب طیف وسیعی از سیستم های نما برای پر کردن دیوارها را تسهیل کرده و نصب آنها بسیار آسان است. آنها به اندازه کافی قوی هستند که در برابر فشار باد مقاومت کنند و وزنی را که آن را می پوشاند تحمل کنند.
  2. نمای پانل کامپوزیت آلومینیومی : ACP به پانل های مسطحی اطلاق می شود که از یک هسته ترموپلاستیک ثابت بین ورق های آلومینیومی تشکیل شده است. ACP به طور گسترده برای نماهای ساختمان استفاده می شود زیرا آنها سبک وزن ، قوی و بادوام هستند. حتی می توانید ACP را در انواع الگوهای تقلیدی غیر فلزی و فلزی طراحی کنید.
  3. نمای شیشه ای : امروزه معمولا برای ساخت نمای ساختمان های چند طبقه مختلف ، شیشه را با فولاد ترکیب می کنند. ساختار فولادی نه تنها از پانل های شیشه ای پشتیبانی می کند ، بلکه آن را زیبا و شیک می کند.
  4. نمای بتنی از پیش ساخته : به کارگیری پانل های بتنی پیش ساخته در نمای ساختمان ها زمانی بهترین گزینه هستند که برنامه های ساخت و ساز سختی داشته باشید ، زیرا می توان آنها را بسیار سریع راه اندازی کرد. فرآیند تولید آن ها نیز ساده و بادوام است.
  5. نمای آجری : نمای آجری برای ظاهر آنتیک بهترین است و یک تغییر جزئی می تواند آن را زیباتر کند. کل ساختار سبک وزن بوده و فرآیند نصب ساده است. می توانید آجرها را به صورت عمودی ، روبان مانند یا هر شکلی شکل دهید. آجرها در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت می کنند و مواد عالی برای حفاظت حرارتی هستند.

حال این سوال ممکن است برای شما نیز پیش بیاید که چرا برای نماشویی ساختمان باید با متخصصین همکاری کنید :

  1. خدمات با کیفیت = افراد حرفه ای می دانند که چگونه نظافت شیشه نمای ساختمان یا هر نوع تمیز کردن نمای ساختمان را انجام دهند. علاوه بر این ، آنها می دانند که چه کاری انجام می دهند و با به کارگیری فناوری پیشرفته ، می توانند کل روند نماشویی ساختمان را آسان کنند.
  2. قابلیت اطمینان = تمیز کردن نمای ساختمان بستگی به نوع ماده ای دارد که نمای شما از آن ساخته شده است. بنابراین شما باید یک متخصص را استخدام کنید. کارشناسان اطمینان حاصل می کنند که از بهترین متریال استفاده کرده و به نمای ساختمان شما آسیب نمی رسانند.
  3. تجربه و تخصص = قطعا شرکت‌ های نظافت نما همچون هلدینگ ساختمانی آس سال‌ هاست که در این کار هستند و درک بهتری از نیازهای نظافت دارند. بنابراین ، آنها پروژه های زیادی را انجام داده اند تا مطمئن شوند که بهترین ها را به شما ارائه می دهند.

برای بالا بردن عمر سنگ‌های ساختمان‌تان می توانید از بهترین نیروهای متخصص کفسابی در کرج استفاده کنید.

روش های نماشویی ساختمان

سه روش اصلی برای نماشویی ساختمان وجود دارد :

  • آب
  • مواد شیمیایی
  • روش های ساینده

روش های ساینده همچون سنگ زنی ، سنباده زنی و انفجار توصیه نمی شود ، زیرا مواد سطحی را به همراه خاک و رنگ ساختمان از بین می برند. از این رو گزینه های شست و شوی نمای ساختمان با آب و مواد شیمیایی مورد جز بهترین گزینه ها محسوب می شوند که هر دو موثر و بی خطر هستند.

شستشوی نما به وسیله آب :

برای تمیز کردن نما سه نوع روش مبتنی بر آب وجود دارد :

  1. شست و شو با فشار
  2. خیساندن
  3. شست و شوی با بخار / فشار گرم

در مواجه با جرم و کثیفی های معمول ، نماشویی با آب یکی از بهترین و امن ترین شیوه ها محسوب می شود. متداول ترین روش شست و شوی نمای ساختمان ، شست و شو با آب با فشار متوسط ( 100 الی 200 پوند در اینچ مربع ) روی سطح ساختمان اعمال می شود. برای شروع فشار آب معمولا کم بوده و در صورت نیاز افزایش می یابد. برای مناطق سخت می توانید از فرچه های طبیعی و یا مصنوعی با موی زبر استفاده کنید.

گاهی اوقات یک ماده شوینده غیر یونی ( نوعی که در مایعات شستشوی ظرف استفاده می شود و کمتر از مواد شوینده یونی کف می کند و با یون های موجود در آب واکنش نمی دهد ) به آب اضافه می شود تا خاک های روغنی از سطوح پاک شود. از صابون و سایر مواد شوینده خانگی نباید در تمیز کردن مبتنی بر آب استفاده شود ، زیرا لکه های قابل رویتی را به جا می گذارند.

برای از بین بردن دوده و پوسته های ضخیم نواحی که در معرض باران نیز قرار ندارند ، سطح آجر را برای مدت زمانی خیس کنید. سومین روش ، شستشوی با بخار / فشار گرم ، معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرد ، اما می تواند برای از بین بردن رسوبات خاک و گیاهان از جمله پیچک موثر باشد و همچنین گزینه ای برای تمیز کردن سنگ های حساس به اسیدهای موجود در برخی پاک کننده های شیمیایی ، محسوب می شود.

مزایای نماشویی ساختمان در شرکت کفسابی ایران

از طریق سیستم نماشویی ساختمان با آب ، متخصصان ما قادر هستند هرگونه کثیفی را از روی شیشه و یا سایر سطوح نما پاک کنند. میزان مناسب سختی برس را می توان با توجه به نوع سطح انتخاب کرد. برخی از رایج ترین مزایای همکاری با شرکت کفسابی ایران برای نماشویی ساختمان عبارتست از :

  • رسیدگی سریع و موثر فقط در چند مرحله
  • قابلیت دسترسی آسان به نواحی سخت
  • نماشویی تک مرحله ای – در این صورت دیگر نیازی به بیرون کشیدن شیشه ها و پولیش مجدد آن ها نیست
  • مناطق بزرگتر می توانند سریعتر از روش های سنتی تمیز شوند
  • از کف زمین تا بلندترین ارتفاع تمیز می شود
  • راپل نوعی تخصص است که قبلا کوهپیماها و غار نوردها از آن استفاده می کردند و با استفاده از مهارت هایی که آموخته بودند با آویزان شدن از بالاترین نقطه ها خود را به سمت پایین رها و بر دیواره غار و یا کوه حرکت می کردند و در این بین با ابزار های مختلف کار می کردند.
  • راپل کار یا طناب باز های نما نیز از همین متد استفاده می کنند. آنها از بالاترین نقطه ساختمان خود را به سمت پایین رها می کنند و با تجهیزات و امکانات مناسب تمامی مسیر را با مهارت هایی که آموخته اند می شویند.
  • مواد شوینده درجه یک به همراه فشار آب بالا در واتر جت های مخصوص به هر نوع نما باعث می شود که انواع آلاینده ها از عمق دیوار بیرون کشیده شده و نمایی براق و تمیز برای شما باقی بماند.
  • اما این تنها یکی از جنبه های کار است. بعد از شستن نما و به منظور تداوم زیبایی ساختمان کارشناسان ما با استفاده از موارد روغنی مناسب و جلا دهنده ها روی سطوح نما را می پوشانند با این کار نه تنها باعث می شوند که نما زیباتر و براق تر به نظر برسد بلکه وجود این مواد روغنی و جلا دهنده ها باعث خواهد شد تا آلاینده ها تا چندین سال نتوانند وارد بدنه نما شده و زیبایی ماندگار تری را برای شما به ارمغان بیاورد.
  • ضمن اینکه استفاده از این مواد حسن مهم تری هم دارد و آن هم اسن است طول عمر نما به دلیل عدم نفوذ آلاینده ها در دل نمای ساختمان بسیار بیشتر می شود و برای دفعات بعدی شستن نما کاری بسیار ساده تر و راحت تر برای شما خواهد شد.
  • خرابی نمای ساختمان
  • شاید با ادامه دادن این مطلب به این نکته مهم فکر کرده باشید که اگر نما دچار ترک، ریختگی و یا خرابی شده باشد چی؟ اصلا نگران این موضوع نباشید . یکی از مهم ترین تخصص های راپل کار های شرکت راپل نما استفاده از تکنیک های مختلف برای ترمیم و بازسازی نمای شما خواهد بود.
  • استفاده از انواع چسب های سنگ و انواع پیچ و رولپلاک نما یکی از یان روش ها است که البته به عنوان بهترین روش نیز شناخته می شود. حال با ترکیب این دو روش می توان به راحتی نمایی که آسیب دیده را ترمیم و در ضمن این اطمینان را به وجود آورد که به دلیل خرابی و فرسوده شدن نما و ریختن نمای ساختمان احتمال آسیب به عابرین پیاده و یا افراد خانواده را به صفر رسانده اید و در ضمن برای بقای نمای نیز کاری بسیار مهم را انجام داده اید.
  • در نظر داشته باشید که نما تحت تاثیر عوامل طبیعی مانند باد و باران و گرما و سرما و همچنین تحت تاثیر عوامل غیر طبیعی مانند گرد و غبار، آلاینده های شهری و حتی ساخت و ساز استقامت و توان اولیه خود را از دست می دهد و این موضوع می تواند بسیار خطرناک باشد، بخصوص اگر نمای ساختمان شما از نوع سنگی و سنگین وزن باشد.
  • ما این قول را به شما می دهیم که ابتدا در چنین شرایطی اقدام به تعمیر نمای ساختمان شما بکنیم، ترک ها را بگیریم، نما را پیچ و رولپلاک کنیم و نماهای ریخته را جایگزین کنیم و بعدا کار نماشویی ساختمان را انجام دهیم تا شادابی و نمای فوق العاده تری حتی نسبت به زمان اولیه خود ساختمان شما به دست بیاورد.
  • متد های شستشوی نما
  • نماشویی ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع نما، نوع سازه، نوع آب و هوا، جنس نما و … در این فرآیند تعیین کننده است. اما ما به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم که از مواد شوینده شیمیایی برای شستشوی نما استفاده شود. این مواد شاید در وحله اول دید خوبی بر جای بگذارند اما به دو دلیل توصیه نمی شوند:
  • 1-  مواد شیمیایی و بهداشتی خانگی اسیدی هستند و باعث از بین رفتن لایه های حفاظتی نما و تسریع تخریب آن شده و به خیلی زودتر نمای خانه شما را پیر و آسیب دیده می کنند.
  • 2-  مواد شیمیایی به هیچ عنوان قدرت پاک کنندگی و تمیز کردن کافی برای بخصوص آلاینده های نفوذ پیدا کرده در دل نمای ساختمان را ندارند.
  • برای شستشوی نمای های سنگی، نمای آجری و نماهای کامپوزیتی و حتی سایر انواع نماها مانند نمای شیشه ای می توانید از ماده سیلیس به همراه آب در واتر جت های مخصوص استفاده کنید. سیلیس به هیچ عنوان اسیدی نیست اما قدرت تمیز کنندگی بسیار بالایی دارد. اما در شرایط بسیار خاص استفاده از برخی از اسیدهای کنترل شده و بهینه شده برای از بین بردن تنها برخی از آلاینده های مقاوم ساختمان توصیه می شود که باید بلافاصله نیز اقدام به استفاده از مواد محافط بر روی نما برای جبران این مواد بشود.
  • بعد از از بین بردن آلاینده های ساختمان متخصصین ما نمای شما را پولیش خواهند زد و بعد از آن مواد روغنی و براق کننده روی نمای شسته شده برای بقا و طول عمر نما و زیبایی بیشتر آن استفاده خواهند کرد.
  • در نظر داشته باشید که شستشوی نما حتی بعد از اتمام کار نما کاری ساختمان و خشک شدن نما توصیه می شود زیرا مواد ساختمانی و مصالح به کار برده شده برای تکمیل نما و ریختن آنها بر روی بدنه نما اجازه نمی دهد نمای ساختمان خود را به خوبی نشان دهد.
  • ضمنا توصیه می کنیم در همان ابتدا و بعد از نما کاری ساختمان کار پیچ و رولپلاک نما را هم انجام دهید تا بتوانید روی طول عمر و ایمنی ساختمان خود اطمینان بیشتری داشته باشید.
  • بدون نگرانی بابت هزینه های نما شویی نما و یا پیچ و رولپلاک کردن نمای خود تنها کافی است برای برآوردهای اولیه و تعیین میزان هزینه ها و مدت زمان فرآیند شستن نما همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.
  • شما در هر کجای تهران و یا کرج که باشید و ساختمان شما از هر نوع مواد و یا نمایی که ساخته شده باشد تخصص ما بهینه کردن، زیباتر کردن و جوان تر کردن ساختمان شما و بازگرداندن شادابی به نمای خسته و فرسوده ساختمان شما است.
  • همیشه در نظر داشته باشید با صرف هزینه های کم می توانید به راحتی و بدون نگرانی نه تنها نمای ساختمان خود را تمیزتر می کنید بلکه نسبت به ایمنی ساختمان خود نیز و تبعات احتمالی بعدی اطمینان بیشتری داشته باشید.
  • کارشناسان ما در شرکت راپل نما به عنوان برترین کارشناسان راپل کار و طناب باز ایران با تجربه شستشوی بیش از صدها نمای ساختمان آماده پاسخگویی و انجام خدمات مورد نیاز شما در کمترین زمان و بهترین قیمت می باشند.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا