اقتصادیبرترینهای کسب و کار

هزینه اجرای پارتیشن چقدر است؟

قیمت طراحی و اجرای پارتیشن چقدر است؟

استفاده از پارتیشن ها در ابتدا به دلیل جداسازی فضا انجام می­ شد. اما امروزه پارتیشن ها در انواع طرح ها اجرا می­ شوند و نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می ­کنند. تعیین قیمت پارتیشن اداری به چند فاکتور اصلی وابسته است. در ادامه قصد داریم تا عوامل موثر بر هزینه ساخت و نصب پارتیشن را توضیح دهیم.

تاثیر جنس پارتیشن بر هزینه آن

شیشه

از اصلی ترین عوامل موثر بر هزینه ساخت و نصب پارتیشن، جنس مصالح است. انواع پارتیشن فلزی، چوبی، شیشه­ای یا یو پی وی سی در بازار موجود هستند. به صورت کلی قیمت پارتیشن شیشه ای از دیگر جنس ها بیشتر است. اما شیشه به دلیل قابلیت تعیین میزان شفافیت و همچنین عبور دادن نور، برای ساخت پارتیشن بسیار محبوب است. بیشترین طیف استفاده از شیشه برای پارتیشن آرایشگاه ها و منازل مسکونی است.

در تعیین قیمت پارتیشن شیشه ای مورد دیگر دوجداره یا تک جداره بودن شیشه است. قیمت پارتیشن شیشه ای دوجداره نسبت به نوع تک جداره بیشتر است اما برای استفاده در حمام به دلیل حفظ گرمای محیط و همچنین سازگاری با رطوبت بسیار مناسب است. تعیین قیمت پارتیشن شیشه­ای برای حمام علاوه بر دو جداره یا تک جداره بودن شیشه، ابعاد و میزان شفافیت آن نیز موثر است.

یو پی وی سی (UPVC)

در بسیاری از محیط های اداری از پارتیشن های یو پی وی سی، یا ترکیب یو پی وی سی و شیشه استفاده می­ شود. چرا که پارتیشن های یو پی وی سی نسبت به سر و صدا تا حد خوبی عایق هستند و همچنین در ترکیب با شیشه، قابلیت تنظیم میزان دید را نیز دارند. علاوه بر آن پارتیشن یو پی وی سی قیمت مناسب تری نسبت به سایر پارتیشن ها دارد اما در ترکیب با شیشه، معمولا از شیشه های شفاف و تک جداره برای محیط های اداری و از شیشه های دو جداره، به جهت کاهش صدای محیط، در فضاهای کار اشتراکی استفاده می ­شود. قیمت پارتیشن شیشه ای تک جداره و شفاف نسبت به نوع مات یا دو جداره­ی آن کمتر است.

چوب

استفاده از پارتیشن های چوبی برای طراحی فضای منازل، ادارت یا هتل ها کاربرد بسیاری دارد. اصلی ترین ویژگی پارتیشن چوبی این است که جلوی انتقال صدا را می­ گیرد و همچنین دید را به طور کامل محدود می­ کند. پارتیشن چوبی به طور معمول به صورت جای کتاب، گلدان و دکور طراحی می­ گردد. ترکیب شیشه یا فلز با پارتیشن چوبی نیز بسیار جذاب است. ترکیب چوب و فلز معمولا به شکل کتابخانه یا استند گیاه اجرا می­ شود. اما در ترکیب چوب و شیشه فضاهای پنجره­ای و مشبک جذابی، طراحی و اجرا می ­شوند.

هزینه اجرای این طرح ها و علاوه بر جنس چوب به هزینه فلز و شیشه نیز بستگی دارد. برای مثال قیمت پارتیشن شیشه ­ای تک جداره نه فقط به دلیل قیمت شیشه که به لحاظ هزینه اجرای طرح نیز از پارتیشن های ساده و تک جنسی بیشتر است. البته پارتیشن های متحرک پاراوان نیز با قیمت بسیار مناسب در انواع طرح ها در بازار موجود هستند. پاراوان ها فقط قابلیت تفکیک فضا را دارند و در آرایشگاه یا منازل بسیار استفاده می ­شوند. قیمت پارتیشن آرایشگاه از نوع پاراوان بسیار به صرفه خواهد بود.

فلز

پارتیشن فلزی به دلیل انعطاف بالای فلز و قابلیت اجرای طرح های پیچیده طرفداران خودش را دارد. البته دلیل دیگر محبوبیت فلز این است که در ترکیب با چوب یا شیشه و آینه نیز بسیار جذاب می­ شود. هزینه پارتیشن فلزی علاوه بر قیمت فلز به نوع طرح بستگی دارد و به طور معمول فلز نسبت به سایر مصالح هزینه کمتری دارد. برای نمونه قیمت پارتیشن آرایشگاه از جنس فلز نسبت به سایر مصالح ارزان­تر تمام می ­شود.

تاثیر طرح انتخابی بر هزینه­ ساخت و نصب پارتیشن

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه ساخت و نصب پارتیشن طرح آن است. پارتیشن های متحرک و معلق به دلیل جزئیات بیشتر از پارتیشن ­های ثابت گران­تر هستند. همچنین قیمت پارتیشن های شیشه ای نیز به دلیل حساسیت های اجرایی در ترکیب با مصالح دیگر یا پانچ­ شدن و شکل آن، نسبت به سایر پارتیشن ها گران­تر است.

تاثیر ابعاد فضا بر قیمت پارتیشن

ابعاد فضای موردنظر کارفرما برای نصب پارتیشن از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه ساخت و نصب پارتیشن است. نرخ دستمزد نصاب پارتیشن بر حسب متر محاسبه می ­شود. همچنین قیمت مصالح نیز بر حسب متر تعیین می ­شود. برای صرفه جویی در هزینه­ی نصب و ساخت پارتیشن سعی کنید از پارتیشن های قابل جا به جایی استفاده کنید.

در تصمیم گیری برای اجرا و نصب پارتیشن با در نظر داشتن عوامل موثر بر هزینه ساخت و نصب پارتیشن حتما با متخصصین و فعالان این حوزه مشورت کنید تا بهترین انتخاب متناسب با فضای خود را داشته باشید. برای مثال در قیمت پارتیشن شیشه ای برای حمام هزینه شیشه دوجداره بیشتر است ولی با حفظ دمای محیط جهت صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار موثر است و علاوه بر آن با محیط مرطوب سازگار است و هزینه تعمیرات به حداقل می ­رسد. پس شاید قیمت پارتیشن شیشه ای تک جداره ارزان­تر تمام شود، اما کارایی لازم را نداشته باشد.

نگهداری و دمونتاژ پارتیشن‌ها:

برخی از شرکت‌ها در طول کار حرفه‌ای خود، پس از مدتی تصمیم به تغییر مکان شرکت و جابه‌جایی می‌گیرند و یا در محل‌های استیجاری ساکن هستند و نیاز به جابه‌جایی دارند؛ در این موارد نیاز است که پارتیشن‌ها را دمونتاژ و با خود به محل جدید حمل کنند. پارتیشن‌های اداری نوژن به دلیل اینکه به صورت بلوکی طراحی و تولید می‌شوند، به راحتی قابل تفکیک و جابه‌جایی هستند. برای نگهداری پارتیشن‌ها، حتما به دستورالعمل کارخانه سازنده دقت کنید. برای مثال برخی از انواع پارتیشن‌ها در برابر رطوبت مقاوم نیستند و در محیط‌های مرطوب دچار آسیب‌ دیدگی می‌شوند و یا برخی پارتیشن‌ها محدودیت‌های دمایی دارند و در برابر تغییرات دمایی زیاد، واکنش نشان می‌دهند.

 تمیز کردن پارتیشن‌های اداری:

نکته‌ای که باید هنگام تمیز کردن پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای مد نظر داشت، اینست که این پارتیشن‌ها ممکن است خش دار و یا لک شوند. برای تمیز کردن پارتیشن‌های شیشه ای لمینت، بهتر است از یک دستمال مرطوب یا شیشه شورهای ضعیف استفاده کنید.

تعمیر پارتیشن‌های اداری:

بعضی از پارتیشن‌ها ممکن است در طول زمان و یا به دلیل استفاده نامناسب، دچار آسیب شوند؛ در این زمان تعمیر به موقع پارتیشن‌ها بسیار اهمیت دارد. مثلا اگر بدنه پارتیشن‌های چوبی ترک بردارد باید تعمیر ترک به سرعت انجام شود تا کل پارتیشن آسیب نبیند. در مورد پارتیشن‌های شیشه‌ای، به دلیل ساختار بلوکی پارتیشن‌های نوژن، در صورت هرنوع آسیب دیدگی احتمالی و یا شکستن ناخواسته بخشی از پارتیشن، به راحتی قابل تعویض هستند.

اجازه دهید به شما کمک کنیم تا بهترین پارتیشن‌بندی را برای فضای اداری خود داشته باشید:

انواع مختلفی از پارتیشن اداری در بازار وجود دارد که با نیاز شما متناسب باشد اما این‌که کدام یک برای شما بهترین گزینه است، بستگی به توقع شما از فضای اداری دارد. اگر برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب پارتیشن مناسب به راهنمایی نیاز دارید، تیم حرفه ای نوژن همواره برای ارائه مشاوره رایگان به شما آمادگی دارند، تا بتوانید متناسب با نیازهای اختصاصی شرکت خودتان، به کاربردی ترین، بهینه ترین نسبت کیفیت به قیمت، و نیز جذابترین طرح برای محیط کاری خود دست پیدا کنید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا