برترینهای کسب و کارعمومی

نحوه تنظیم دمای یخچال اسنوا در تابستان

پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که شرکت اسنوا و سایر برندهای تولید کننده لوازم خانگی، یخچال هایی با عملکرد عالی و کیفیت مطلوب تولید کنند. اما چه عاملی باعث می شود که یخچال شما بعد از مدتی استفاده عملکرد مناسب خود را از دست بدهد؟ این اتفاق زمانی رخ می دهد که نگهداری و مراقبت از یخچال به شکل صحیحی انجام نشود.

تنظیم کردن دمای یخچال متناسب با فصول سال از کارهایی است که کمتر کسی به آن توجه می کند. بی توجهی به این مسئله نه تنها باعث عملکرد نامناسب یخچال، بلکه موجب فاسد شدن موادغذایی می شود. در همین راستا ما برآن شدیم تا در ادامه نحوه تنظیم دمای یخچال اسنوا در تابستان را به کاربران عزیز آموزش دهیم. اگر با چگونگی تنظیم دمای یخچال برند اسنوا در فصل تابستان آشنا نیستید؛ راهنمای زیر را تا انتها مطالعه کنید.

چرا باید دمای یخچال اسنوا را در تابستان تنظیم کرد؟

تنظیم کردن دمای یخچال در فصل تابستان تنها مختص یخچال اسنوا نیست؛ بلکه همه مردم از هر برند یخچالی که برای نگهداری موادغذایی استفاده می کنند، باید با تغییرات فصل دمای یخچال خود را تغییر دهند. اما علت اینکار چیست؟

یخچال دستگاهی است که به صورت مداوم و در هر ساعتی از شبانه روز توسط اعضای منزل استفاده می شود. بعد از هر بار باز و بسته کردن درب، دمای داخل یخچال تغییر می کند؛ چراکه در با تماس با دمای محیط بیرون قرار گرفته است. در فصل تابستان که هوا بسیار گرم می شود و با هر بار باز و بسته کردن درب مقدار زیادی گرما وارد یخچال می شود. با ورود گرما، کابین یخچال سرمای خود را از دست می دهد.

زمانی که داخل یخچال به اندازه کافی خنک نشود، ترموستات عملیات قطع موتور کمپرسور را انجام نمی دهد. در نتیجه کمپرسور باید به طور مداوم کار کند تا داخل یخچال خنک شود. این وضعیت مشکلات زیادی را برای یخچال اسنوا به بار می آورد. در ادامه به چند مورد از مشکلاتی که ممکن است در صورت عدم تنظیم دمای یخچال اسنوا در تابستان اتفاق بیفتد، اشاره شده است.

مشکلات تنظیم نبودن دمای یخچال اسنوا در تابستان

موارد زیر از جمله مشکلات و نشانه های تنظیم نبودن دمای یخچال اسنوا در تابستان هستند؛ که بهتر است در صورت مشاهده آن ها فوراً به تنظیمات آن بپردازید.

  1. میوه و سبزیجات درون یخچال در مدت زمان کوتاهی فاسد می شوند.
  2. یخساز یخ های سفت و تمیز نمی سازد.
  3. آب گرفته شده از آبسردکن یخچال خنک نیست.
  4. یخساز به علت نبود سرما توانایی تشکیل یخ ندارد.
  5. موتور یخچال بی وقفه کار می کند و به همین دلیل دچار سوختگی می شود.
  6. تعرفه قبض برق به دلیل روشن بودن مداوم یخچال به شدت افزایش پیدا می کند.

چگونگی تنظیم دمای یخچال الکتریکی اسنوا در تابستان

چند سالی است که شرکت اسنوا تمام یخچال های خود را به صورت الکتریکی یا دیجیتالی تولید می کند. این یخچال ها معمولاً دارای صفحه نمایش لمسی کوچکی هستند، که از طریق آن می توانید تنظیمات دما را با چند اشاره کوچک انجام دهید. برای تنظیم دمای یخچال اسنوا در تابستان ابتدا در قسمت نمایشگر دکمه REF را فشار دهید. در ادامه با کمک گرفتن از دکمه TEMP دمای یخچال را روی 4 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. میانگین دمای یخچال اسنوا در تابستان، باید بین 3 تا 4 درجه سانتی گراد باشد.

چگونگی تنظیم دمای یخچال مکانیکی اسنوا در تابستان

برای تنظیم دمای یخچال مکانیکی اسنوا در تابستان طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. برای تنظیمات دمای یخچال های مکانیکی یا ترموستاتی باید به صورت دستی اقدام کنید.
  2. درب یخچال را باز کرده و در میان طبقات ولوم تنظیم دما را پیدا کنید.
  3. می توانید با چرخش این ولوم به سمت MIN دمای یخچال را کم و با چرخش به سمت MAX دمای یخچال را زیاد کنید.
  4. اگر ولوم یخچال با عدد علامت گذاری شده باشد، با نزدیک کردن اهرم به عدد 1 می توانید سرمای یخچال را کم کنید. همچنین با نزدیک کردن ولوم به عدد 9 می توانید سرمای یخچال را تا حد زیادی افزایش دهید.
  5. برای تنظیم دمای یخچال مکانیکی اسنوا در تابستان ولوم دما را مقابل عدد 5 قرار دهید.

برای عملکرد بهتر یخچال در فصل تابستان انجام چه کارهایی ضروری است؟

در کنار تنظیم دمای یخچال در فصل تابستان، رعایت چند نکته کمک می کند تا این دستگاه بهینه کار کند و عملکرد بهتری داشته باشد. این نکات عبارتند از:

  1. یخچال را از کنار اجاق گاز، سماور و پنجره به فضاهای خنک تر انتقال دهید.
  2. یخچال را از دیوار، کابینت و فریزر فاصله دهید.
  3. از ظروف سبک و نازک برای نگهداری مواد داخل یخچال استفاده کنید.
  4. برای گرفتن آب و یخ از آبسردکن و یخساز استفاده کنید.
  5. درب یخچال را برای مدت طولانی باز نگذارید.
  6. از قرار دادن مقدار زیادی موادغذایی در داخل یخچال پرهیز کنید.
  7. ظروف را با فاصله و به صورت منظم داخل یخچال بچینید.
  8. در صورت خراب بودن واشر دور درب آن را تعویض کنید.
  9. غذای باقی مانده از وعده های روزانه تان را پس از خنک شدن داخل یخچال قرار دهید.

یخچال فریزرهای اسنوا تنظیمات دیگری دارند که بسته به نیاز می‌توان آن را روی دستگاه اعمال کرد. در مطلب تنظیم یخچال اسنوا این تنظیمات برای کاربران یخچال‌های اسنوا شرح داده شده است.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا