برترینهای کسب و کارعمومی

تنظیم یخچال اسنوا

یخچال اسنوا جزو باکیفیت‌ترین یخچال‌های موجود در بازار است که امروزه طرف‌داران بسیار زیادی دارد. درصورتی‌که قصد دارید طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا کند و همچنین مواد غذایی که درون آن نگهداری می‌کنید ماندگاری بیشتری داشته باشند، توصیه می‌کنیم که به تنظیم یخچال اسنوا توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در صفحه نمایشگری که برای یخچال اسنوا در نظر گرفته شده است، انواع کلید تنظیم وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید تا از بروز مشکل و نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا پیشگیری شود. درصورتی‌که قصد دارید با نحوه تنظیم این یخچال به طور کامل آشنایی داشته باشید، توصیه می‌شود تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

 آموزش تنظیم یخچال اسنوا

 درصورتی‌که شما نیز در منزل خود از یخچال اسنوا استفاده می‌کنید، باید تنظیمات آن را به‌صورت درست و دقیق انجام دهید تا بتوانید کارایی مناسب را در یخچال خود مشاهده کنید.

بر روی صفحه نمایشگر LCD یخچال اسنوا ۶ عدد دکمه وجود دارد که هر یک کار خاصی را در این یخچال بر عهده دارند؛ به همین دلیل شما ابتدا باید با هر یک از این کلیدها و تنظیمات آن‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید یخچال خود را به‌درستی تنظیم کنید و مانع نیاز به تعمیر یخچال اسنوا شوید. انواع دکمه و تنظیمات مربوط به آن در یخچال اسنوا عبارت است از:

  • TEMP/CLK: کلید مربوط به تنظیمات دما و ساعت
  • FRZ: کلید فریزر
  • SUP/MUT: سرمایش سریع و آرام
  • POWER: خاموش و روشن کردن یخچال
  • REF: کلید یخچال
  • ECO/VAC: مصرف بهینه

 نحوه خاموش و روشن کردن یخچال اسنوا

در یخچال اسنوا قابلیت بسیار مهمی وجود دارد و آن هم این است که شما می‌توانید به‌صورت جداگانه یخچال یا فریزر را خاموش کنید؛ بدون اینکه لازم باشد هر دو یخچال با یکدیگر خاموش شوند. درصورتی‌که قصد دارید یخچال اسنوا را خاموش کنید، باید کلید REF را فشار دهید و آن را نگه دارید تا آیکون روی نمایشگر به حالت روشن درآید و شروع به چشمک‌زدن کند. در این حالت شما باید کلید POWER را فشار دهید که در نهایت باعث می‌شود فن یخچال خاموش شود.

 همچنین برای خاموش کردن فریزر، باید کلید FRZ را فشار دهید و آن را نگه دارید تا صفحه نمایشگر روشن شود و چشمک بزند. در مرحله بعد دوباره باید دکمه POWER را فشار دهید. در نهایت در اثر این اقدامات، قسمت فریزر یخچال شما به طور کامل خاموش می‌شود.

تنظیم یخچال اسنوا

تنظیمات قفل یخچال اسنوا

درصورتی‌که برای تنظیم یخچال اسنوا قصد دارید یخچال خود را از حالت قفل خارج کنید، باید دو کلید مربوط به FRZ و REF را به مدت‌زمان ۵ ثانیه فشار دهید. در نهایت پس از انجام این اقدامات، آیکون قفل روی صفحه نمایشگر LCD یخچال اسنوا خاموش می‌شود.

همچنین درصورتی‌که قصد دارید به طور مجدد حالت قفل را روشن کنید، باید به مدت‌زمان ۳۰ ثانیه روی کلید LOCK فشار وارد کنید. با انجام این اقدامات آیکون قفل روی صفحه نمایشگر روشن می‌شود.

تنظیمات مربوط به هشدار در یخچال اسنوا

زمانی که درب یخچال شما باز باشد و به مدت‌زمان ۳ دقیقه آن را نبندید، علامت هشدار روی یخچال روشن می‌شود. در این حالت شما روی صفحه نمایشگر یخچال اسنوا خود آیکون ALARM را مشاهده می‌کنید؛ همچنین همراه با آن می‌توانید صدای هشدار را هم از یخچال خود بشنوید.

درصورتی‌که قصد دارید ALARM را در یخچال اسنوا خاموش کنید، باید کلید SUP/MUT را فشار دهید تا بتوانید علامت هشدار روی نمایشگر را خاموش کنید. توجه داشته باشید تا زمانی که درب‌ها به طور کامل بسته نشوند، این ALARM روشن می‌ماند و شروع به چشمک‌زدن می‌کند.

تنظیمات عیب‌یابی یخچال اسنوا

درصورتی‌که در تنظیم یخچال اسنوا اختلال و مشکلی ایجاد شود، بر اساس وجود سیستم تشخیص عیب‌یابی در این دستگاه، مشکل تشخیص داده می‌شود. در این حالت روی صفحه نمایشگر یخچال اسنوا آیکون آچار قابل‌مشاهده است. گاهی اوقات ممکن است سنسور یا یکی از تجهیزات دیفراست دچار اختلال شده باشد یا گاز دستگاه کاهش پیدا کند. در این حالت علامت SERVICE را روی نمایشگر مشاهده می‌کنید.

در این شرایط شما باید با تعمیرکاران حرفه‌ای در ارتباط باشید تا بتوانند مشکل موجود در یخچال اسنوا را شناسایی کنند و درصورتی‌که به تعمیر یخچال اسنوا نیاز باشد، باید اقدامات لازم دراسرع‌وقت صورت بگیرد.

تنظیمات ساعت یخچال اسنوا

شما برای تنظیم ساعت در یخچال اسنوا باید به مدت‌زمان ۵ ثانیه کلید TEMP را در صفحه نمایشگر فشار دهید تا علامت ساعت برای صفحه نمایشگر به‌صورت چشمک‌زن ظاهر شود. در این صورت شما می‌توانید برای تنظیم ساعت در یخچال خود اقدام کنید.

همچنین اگر قصد دارید دقیقه را در یخچال خود تنظیم کنید، باید دکمه‌های REF و FRZ را فشار دهید تا بتوانید دقیقه را هم به طور کامل تنظیم کنید. در پایان برای اینکه تنظیمات ساعت شما به طور کامل روی یخچال ثبت شود، به مدت‌زمان ۵ ثانیه هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید.

تنظیم ساعت در یخچال اسنوا

تنظیمات دما در یخچال اسنوا

یکی از مهم‌ترین تنظیمات در بخش تنظیم یخچال اسنوا، مربوط به دمای آن است. توجه داشته باشید که تنظیمات دما در این یخچال به‌راحتی صورت می‌گیرد و شما می‌توانید به‌سادگی این کار را انجام دهید. توصیه می‌کنیم که دمای یخچال خود را روی ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. اما فریزر آن باید دمای سردتری داشته باشد و توصیه می‌کنیم که دمای آن روی -18 تا -19 درجه سانتی‌گراد قرار داشته باشد.

برای تنظیمات این دما در یخچال اسنوا باید کلید REF را به مدت ۳ ثانیه فشار ۳ ثانیه فشار دهید. در این صورت شما می‌توانید روی صفحه نمایشگر یخچال خود، دمای یخچال را بین ۱ تا ۷ درجه سانتیگراد تغییر دهید. همچنین برای تغییر دما در یخچال‌فریزر خود، باید کلید FRZ را به مدت‌زمان ۳ ثانیه فشار دهید. در این زمینه می‌توانید دمای یخچال‌فریزر خود را هم به‌راحتی تغییر دهید. توجه داشته باشید که دمای یخچال‌فریزر باید بین منفی ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد قرار داشته باشد.

 سخن پایانی

نحوه تنظیم یخچال اسنوا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در مورد یخچال خود با هم آشنایی داشته باشید؛ زیرا درصورتی‌که تنظیمات آن را به‌صورت درست و اصولی انجام ندهید، ممکن است که در نهایت مجبور به تعمیر یخچال اسنوا شوید. پس توصیه می‌کنیم با تمامی دکمه‌ها و تنظیمات مربوط به آن در یخچال اسنوا آشنایی داشته باشید تا بتوانید به طور کامل تنظیمات یخچال خود را انجام دهید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا