برترینهای کسب و کارجامعه

چگونه از پیامک تبلیغاتی جلوگیری کنیم؟ 3 روش همیشگی

آموزش قطع پیامک های تبلیغاتی

برخی از پیامک های تبلیغاتی که در ساعات پایانی شبانه روز به گوشی ها ارسال می شوند اغلب حاوی مطالبی غیر واقعی و با محتوای جعلی می باشند و بیشتر مزاحمت ایجاد می کنند تا اطلاع رسانی و تبلیغات. برخی از این پیامک ها نیز با ارائه اطلاعات نادرست و کلامات کلیدی جذاب و توخالی ما را ترغیب می کنند که در مسابقات پیامکی شرکت کنیم که اینگونه پیامک ها می توانند سرقت اطلاعات مالی و شخصی ما را به هر دلیلی، نیز به همراه داشته باشند. با این حال ما قصد داریم در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی آموت پیامک شما را با آسان ترین روش های ممکن برای قطع کردن پیامک های تبلیغاتی سامانه پیامکی آشنا سازیم. همراه ما باشید.

جدیدترین روش برای قطع پیامکهای تبلیغاتی

برای قطع کردن پیامک های تبلیغاتی و تنظیمات پیام در گوشی سامسونگ، تمامی اپراتورها یک کد مشترک را پشتیبانی می کنند که با استفاده از این کد شما می توانید تمام پیامکهای تبلیغاتی و پیامک های مبتنی بر محتوی را لغو کرده و از دریافت آنها جلوگیری می کند. بنابراین شما می توانید با استفاده از مراحل ذیل، اقدام به قطع کردن پیامک های تبلیغاتی کنید؛

  1. 1. ابتدا #800* (ستاره 800 مربع) را در گوشی خود شماره کرده و دکمه Call را بزنید.
  2. 2. در پاسخ منویی دریافت خواهید کرد که شامل 3 گزینه زیر می باشد؛
  • مشاهده سرویس های فعال : برای شما سرویسهایی که مبتنی بر محتوی هستند را نمایش میدهند این همان سرویس هایی است که به ازای دریافت پیامک از شارژ شما کم میشود.
  • قطع خدمات مبتنی بر محتوا : برای غیر فعال کردن سرویسهای فعالی که در بالا گفتیم میباشد. یعنی شما می توانید با استفاده از گزینه (گزینه 2) اقدام به قطع کردن سرویس هایی که می توانند از شما شارژ کم کنند، نمائید.
  • قطع پیامک تبلیغاتی : برای قطع پیامکهای تبلیغاتی که اکثر از مرکز پیامها مانند (100012346 و 2000012345) و از این قبیل شماره ها؛ بوده و دیگر پیامکی از این شماره ها دریافت نخواهید کرد.

توجه : طبق اعلام اپراتورها نباید این عمل خللی در دریافت پیامکهای بانکی داشته باشد.

روش قطع پیامک تبلیغاتی همراه اول

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد که مشترکان تلفن همراه درصورت عدم تمایل به دریافت پیامک های تبلیغاتی می توانند لغو ارسال آن را تقاضا کنند. از این رو اگر شما از مشترکان همراه اول هستید و مایل به دریافت پیامک های تبلیغاتی نیستید، می توانید عدد 1 را به شماره 8999 ارسال کنید و یا با شماره گیری دستوری #8999* دریافت تبلیغات را لغو کنید. همچنین می توانید با مرکز اطلاع رسانی 9991تماس گرفته و درخواست غیر فعال سازی تبلیغات پیامکی سیم کارت همراه اول و ارسال پیام‌ به لیست سیاه خود کنید.

قطع پیامک تبلیغاتی همراه اول با همراه من

اپلیکیشن همراه من، برنامه ای کاربردی برای عموم مشتریان اپراتور همراه اول است که با استفاده از این برنامه می توانید سیم کارت خود را از هر بعدی، مدیریت کنید. از این رو یکی از قابلیت های اصلی برنامه همراه من همراه اول این است که شما با استفاده از آن می توانید خیلی ساده اقدام به غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی کنید که به شکل ذیل می باشد؛

  • از منو کاربری وارد برنامه همراه من همراه اول شوید.
  • اینک از قسمت پایین گزینه خدمات را انتخاب کنید.
  • کمی به سمت پایین اسکرول کنید تا از بخش خدمات پیامک، به گزینه پیامک انبوه برسید. سپس آنرا انتخاب کنید.
  • در این مرحله برای قطع پیامک های تبلیغاتی باید تیک گزینه مربوطه را از حالت فعال به غیر فعال تغییر دهید.
  • سپس چند دقیقه باید صبر کنید تا پیامکی از طرف اپراتور همراه اول مبنی به پذیرش غیر فعال کردن پیامک تبلیغاتی دریافت کنید.
  • هم اکنون پیامک های تبلیغاتی همراه اول شما برای همیشه قطع شده است.

روش قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل

اپراتور ایرانسل یکی دیگر از اپراتور معروف و البته مهم در کشورمان است که همانند سایر اپراتورها، مخاطبان متعددی دارد. از این رو اگر شما از مشتریان اپراتور ایرانسل هستید و روزانه چندین پیامک تبلیغاتی دریافت می کنید، می توانید خیلی ساده و البته سریع اقدام به غیرفعال کردن پیامک های تبلیغاتی ایرانسل خود کنید. با این وجود باید عدد 2 را به شماره 5005ارسال کنید تا این سرویس برای همیشه از سیم کارت شما لغو شود.

هزینه ارسال پیامک به این شماره رایگان است و بنابراین بابت هزینه نگران نباشید. همچنین می توانند از طریق خط ایرانسل خود با شماره 700تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود را مبنی بر عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی ابراز نمایند. توجه کنید که اگر می خواهید با سیم کارت اپراتور دیگری با 700 تماس بگیرید، موفق نخواهید شد به همین دلیل باید با شماره 09377000000 تماس بگیرید.

قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل با ایرانسل من

برنامه ایرانسل من، برنامه اختصاصی مجموعه ایرانسل برای عموم مشتریان آن است که با استفاده از این برنامه می توانید سیم کارت خود را به بهترین شیوه ممکن مدیریت کنید. با این وجود یکی دیگر از قابلیت هایی که این برنامه دارد این است که شما خیلی ساده از طریق آن می توانید اقدام به غیر فعال کردن پیامک های مزاحم تبلیغاتی کنید که به شکل ذیل می باشد؛

  • اگر برنامه ایرانسل من را بصورت نصبی ندارید، ابتدا آنرا از فروشگاه های مربوطه اقدام به دانلود کنید و سپس وارد آن شوید.
  • بعد از آنکه وارد برنامه شدید، از قسمت پایین سمت چپ، گزینه سایر را انتخاب کنید.
  • سپس از میان گزینه های نمایش داده شده، گزینه پرونده را انتخاب کنید.
  • در این مرحله می بایست گزینه مدیریت پیامک های تبلیغاتی را انتخاب نمایید.
  • در انتها اگر سرویس پیامک های تبلیغاتی شما فعال است، آنرا غیر فعال کنید.

هم اکنون شما موفق شدید تا پیامک تبلیغاتی اپراتور ایرانسل خود را غیر فعال کنید.

غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی رایتل

بعد از اینکه با نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول آشنا شدید، وقت آن است که بدانید چگونه می‌توان پیامک‌های تبلیغاتی رایتل را غیرفعال کرد. اگر سیم‌کارت رایتل دارید، باید بدانید که روش‌های متنوعی پیش روی شماست تا بتواند پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، شما می‌توانید یک پیامک خالی به سرشماره 800 و یا 195 ارسال کنید. بدین ترتیب، پیامک‌های تبلیغاتی گوشی شما به‌راحتی غیرفعال خواهند شد. علاوه‌براین، شما می‌توانید کد دستوری #800* و یا #195* را شماره‌گیری کنید. علاوه بر موارد ذکرشده، شما این امکان را دارید که با استفاده از برنامه «رایتل من»، پیامک‌های تبلیغاتی سیم‌کارت رایتل خود را غیرفعال کنید.

انواع پیامک‌های تبلیغاتی

بعد از اینکه نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه را یاد گرفتید، خوب است با نحوه عملکرد آنها نیز آشنا شوید. باید بدانید که انواع مختلفی برای پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارند. در ادامه، برخی از این پیامک‌ها را مشاهده می‌کنید.

پیامک‌های تبلیغاتی

پیامک‌های تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین انواع پیامک هستند که کسب‌وکار مخصوصی را تبلیغ می‌کنند. در این‌گونه پیامک‌ها، احتمالاً از روش‌های متنوعی مانند ارسال کد تخفیف، اطلاع‌رسانی و یا پیشنهادهای ویژه استفاده می‌کنند. البته باید بدانید که دریافت این‌گونه پیامک‌ها، هیچ هزینه‌ای برای کاربران ندارد و از شما هزینه‌ای کسر نمی‌شود. این بدان معنی است که پیام‌های تبلیغاتی فقط برای فرستنده هزینه دارد و هزینه‌ای برای دریافت‌کننده نخواهد داشت.

در بسیاری موارد، شما به رستوران و یا مغازه‌ای می‌روید که از شما شماره تلفن می‌گیرند و از شماره تلفن شما برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می‌کنند. اگر نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول را بدانید و آن را برای پیامک‌های تبلیغاتی غیرفعال کنید، دیگر پیام‌های مربوط به رستوران یا مغازه موردنظر خود را نیز نخواهید دید. پس در نتیجه، تا زمانی که خودتان نخواهید، هیچ‌گونه پیام تبلیغاتی از مغازه محبوب خود مشاهده نخواهید کرد.

پیامک‌های خدماتی

یکی دیگر از انواع پیامک که برای اغلب مردم ارسال می‌شود، پیامک‌های خدماتی هستند. این‌گونه پیامک‌ها غالباً از طرف آژانس‌های مسافرتی و یا بانک‌ها برای کاربران ارسال می‌شوند و به هیچ عنوان نمی‌توانید آن را غیرفعال کنید. این پیامک‌ها بیشتر برای اطلاع‌رسانی برای شما ارسال می‌شوند و اصلاً امکان غیرفعال کردن آن را نخواهید داشت.

پیامک‌های ارزش افزوده

یکی از رایج‌ترین و در عین حال، آزارهنده‌ترین پیامک‌هایی که برای بسیاری از افراد فرستاده می‌شود، پیامک‌های ارزش افزوده هستند. برخی از افراد، به این‌گونه پیامک‌ها، پیام‌های خدمات مبتنی بر محتوا نیز می‌گویند. این بدان معنی است که طرف مقابل نوعی خدمات به کاربران ارائه می‌دهند و به‌ازای آن، از آن‌ها هزینه دریافت می‌کنند. این هزینه به‌عنوان شارژ از کاربران کسر می‌شود.

شاید برخی از افراد گمان کنند که محتوای ارائه شده این برنامه‌ها و سرویس‌ها بسیار ارزشمند است و ارزشش را دارد. درحالی‌که در بسیاری مواقع، برخی از شرکت‌ها و یا افراد سودجو با ارئه وعده‌های توخالی، در تلاش هستند که مردم را در سرویس‌های پولی خود عضو کنند. بعد از اینکه آن‌ها در این‌گونه سرویس‌ها عضو شدند، شرایط را برای آن‌ها روزبه‌روز سخت‌تر می‌کنند. به همین دلیل این پیامک‌ها می‌توانند از نظر اقتصادی آسیب‌های زیادی به شما بزند و باید نحوه غیر فعالسازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول بشناسید تا بتوانید از این‌گونه هزینه‌ها پیشگیری کنید.

البته توجه داشته باشید که برخی از این‌گونه پیامک‌ها می‌توانند تا حدی هم مفید باشند. برای مثال، برخی از زنان باردار پیامک‌های ارزش افزوده‌ای دریافت می‌کنند که توصیه‌های مهم و ضروری را در بر دارند. این‌گونه سرویس‌ها می‌توانند تأثیر زیادی در افزایش سلامت مادران باردار داشته باشد. به همین دلیل هم باید بدانید که کدام سرویس پیامکی برای شما نامناسب است و می‌خواهید کدام سرویس را نگه دارید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا