عمومی

بهترین پوشاک ورزشی مردانه و زنانه را چگونه انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید انواع لباس ورزشی مردانه و زنانه

لباس ورزشی و لباس هتلی استقلال یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از تمرین باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید. با خرید لباس های ورزشی مردانه و زنانه مناسب و استاندارد، علاوه بر اینکه می توانید تمرینات را با کیفیت بهتری انجام دهید، بدنتان دیرتر خسته می شود و می توانید زمان بیشتری ورزش کنید. برای مثال استفاده از لگ ورزشی انعطاف پذیری را در حین ورزش افزایش می دهد و می تواند انتخاب خوبی برای تمرینات کششی باشد. هنگام خرید پیراهن، تاپ، کفش، شورت و جوراب باید به نکات زیر توجه کنید:

 

  • انتخاب بهترین تاپ ورزشی: تاپ ورزشی یکی از پرکاربردترین لباس ها در حین تمرین است که افراد در آن احساس راحتی بیشتری می کنند. بهترین مدل تاپ نباید پهن یا تنگ باشد و رطوبت بدن را کاملا جذب کرده و سپس از بدنه خارج کنید.
  • انتخاب بهترین شورت ورزشی: یکی دیگر از لباس هایی که هنگام خرید لباس ورزشی مردانه یا زنانه با آن مواجه می شویم، شورت ورزشی است. معمولا شورت های ورزشی استاندارد و با کیفیت دارای ساختاری مشبک هستند و رطوبت را از بین می برند. همچنین کمر این مدل ها باید به طور کامل کشیده شود تا در هنگام ورزش راحت تر باشند.
  • جوراب: جوراب باید تا مچ پا باشد تا از آنها محافظت کند. جوراب ها باید به طور مرتب شسته شوند و بنابراین اگر بی کیفیت باشند، پس از مدتی خراب می شوند. جوراب های ورزشی باکیفیت در برابر شستشو مقاوم بوده و دیرتر خراب می شوند و افرادی که پوست حساسی دارند باید از جوراب کتان استفاده کنند.
  • انتخاب بهترین کفش ورزشی: کفش های اسپرت کیفیت های مختلفی دارند و برای خرید مدل های با کیفیت و استاندارد باید به بهترین فروشگاه های ورزشی مراجعه کنید. در کل با خرید کفش و لباس اسپرت مناسب از فروشگاههای معتبر می توانید از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوید. کفش های کتانی باید متناسب با پای شما باشند و انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.

آشنایی با لباس های ورزشی مردانه یا زنانه برای ورزش های یوگا و ایروبیک

ایروبیک و یوگا تمرینات مخصوص به خود را دارند که برای انجام آن ها باید از لباس های ورزشی زنانه یا مردانه مخصوص این رشته ها استفاده کنید. به طور کلی این ورزش ها حرکات کششی متفاوتی دارند، پس باید از لباس های ورزشی استفاده کنید که مانع از کشش بدن نشود. به عنوان مثال، چوب ورزشی لباسی است که می تواند در یوگا و ایروبیک استفاده شود.

چه نوع لباس هایی برای بدنسازی مناسب است؟

همانطور که گفته شد سایز لباس نباید خیلی تنگ و گشاد باشد و با انتخاب لباس مناسب می توانید کیفیت تمرینات را افزایش دهید. بدنسازی یکی از سنگین ترین ورزش هاست و بدن در حین انجام حرکات ورزشی خود تحت فشار بوده و زیاد عرق می کند. بنابراین لباس ورزشی بدنسازی زنانه یا مردانه باید به گونه ای باشد که عرق بدن را کاملا جذب کند.

بهترین نوع لباس آسیایی استقلال و لباس برای بدنسازی را می توان لباس نخی معرفی کرد که با الیاف پلی استر ترکیب شده است. این نوع لباس ها علاوه بر جذب رطوبت بدن، باعث کاهش دمای بدن و افزایش شادابی و نشاط در هنگام ورزش می شود.

نکاتی در مورد انتخاب لباس ورزشی مناسب

داشتن یک لباس تیم ورزشی منحصر به فرد به شما کمک می کند تا تیم خود را در بین افراد مختلف نشان دهید. لباس تیم حس هم تیمی و زبان را در بین اعضای تیم تقویت می کند. انواع مختلف لباس برای ورزش های مختلف وجود دارد. اگر به دنبال خرید لباس برای تیم ورزشی خود هستید، می توانید سفارش خود را به فروشگاه طراحی لباس ورزشی خود اطلاع دهید.

اگر می خواهید یک لباس منحصر به فرد برای تیم خود طراحی کنید، بهترین راه حل این است که به بهترین طراحان، لباس ورزشی را سفارش دهید. یک فروشگاه پوشاک ورزشی می تواند طرح دلخواه شما را گرفته و روی جلیقه ای که انتخاب می کنید همراه با نام، لوگو، شماره و هر اطلاعات دیگری که می خواهید چاپ کند. نکاتی را باید در هنگام انتخاب لباس ورزشی و طراحی برای تیم خود در نظر بگیرید.

مهمترین اصل هنگام خرید لباس ورزشی با بودجه مشخص این است که فکر نکنید به تجهیزات تخصصی یا برندهای گران قیمت نیاز دارید. چیزهای خاصی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از تمرینات خود لذت بیشتری ببرید، که ممکن است خیلی گران نباشند.

برای کیفیت عالی و طراحی زیبا با این نکات می توانید با جستجو در اینترنت شرکت های مختلف طراحی را پیدا کنید. بسیاری از فروشگاه های معتبر طراحی و دوخت لباس ورزشی به صورت آنلاین این کار را انجام می دهند و سفارش می دهند. شما به سادگی می توانید به یکی از آنها بروید و لباس ورزشی مورد نظر خود یا تیم خود را انتخاب کنید.

شاید از خود بپرسید که آیا نیاز به خرید لباس ورزشی خاص دارید؟ اگرچه ممکن است انجام ندادن این کار راهی خوب برای پس انداز پول به نظر برسد، اما یک ایده اقتصادی نادرست است. به عنوان مثال زمانی که ورزش می کنید زیاد عرق می کنید، یعنی به لباس هایی نیاز دارید که در آن شرایط راحت باشند و با ست اختصاصی لباس تمرینی می توانید به درستی ورزش کنید و ذهنی آرام داشته باشید.

فاکتورهای مهم درخرید لباس ورزشی باکیفیت

نکته اول:

طرحی که برای لباس تیم خود در نظر می گیرید باید با ورزش های انتخابی تیم هماهنگ باشد. رنگ و طرح لباس باید جذاب باشد. همچنین باید بر اساس هدفی که تیم شما برای آن تشکیل شده است طراحی شود. باید جیب هایی در لباس وجود داشته باشد تا بازیکنان وسایل مورد نیاز خود مانند توپ، مچ بند و … را در آن قرار دهند.

نکته دوم:

راحتی در لباس تیم های ورزشی بسیار مهم است. بازیکنان باید بتوانند آزادانه با لباس تیم حرکت کنند. لباس های ورزشی نباید در مفاصل تنگ باشند، مانند زانو و شانه. پارچه باید وزن سبکی داشته باشد که دمای بدن ورزشکاران را در حین بازی پایین نگه دارد و ورزشکاران در آن احساس راحتی کنند.

نکته سوم:

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب لباس ورزشی، انتخاب پارچه مناسب است. به عنوان مثال اگر بعد از ورزش متوجه شدید که جوش یا زخمی در ناحیه زیر بغل ایجاد می شود، ممکن است پارچه ترکیبی باشد که کیفیت خوبی ندارد و می تواند از طریق تعریق به بدن آسیب برساند. در این بین می توانید به سراغ پارچه هایی بروید که مخلوطی از پلی پروپیلن، پلی استر یا اسپندکس یا پشم هستند، اما پنبه مطلوب تر است.

لباس تیم ملی باید از مواد بادوام ساخته شده باشد که تمیز کردن و نگهداری آن آسان باشد. این مهم است، زیرا ورزشکاران باید به طور مرتب لباس های خود را عوض کنند، بنابراین باید به طور مرتب لباس های خود را بشویید. نه تنها پارچه، بلکه چاپ لوگو نیز باید بسیار بادوام باشد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت و دوام پس از چندین بار شستشو از بین نمی رود. اگر مواد بادوام باشد، می تواند در برابر شستشوی مداوم مقاومت کند و اغلب نیازی به تعویض ندارد. مواد با کیفیت خوب ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد، اما بادوام هستند و بنابراین می توانند سرمایه گذاری شما را توجیه کنند.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا