اقتصادیبرترینهای کسب و کار

چگونه از طریق سایت علی بابا چین درامد دلاری داشته باشیم؟

کسب درآمد دلاری از علی بابا یا آمازون (مقایسه مزایا و تفاوت ها)

در این مقاله دو وبسایت بزرگ علی بابا و آمازون را بررسی می کنیم و به تعدادی از تفاوت ها و ویژگی های آنها اشاره می کنیم تا کسانی که به دنبال اطلاعات در این زمینه هستند با این دو پلتفرم بزرگ و جهانی برای خرید و فروش کالا به صورت آنلاین، آشنا شوند.

آمازون و علی بابا – برنده کیست؟

سایت علی بابا چین و آمازون دو غول بزرگ صنعت تجارت الکترونیکی برای بدست آوردن تاج رهبری بازار تجارت الکترونیک جهانی با یکدیگر رقابت می کنند.

آمازون سنگ بنای اصلی خود را در سال ۱۹۹۵ به عنوان یک کتابفروشی آنلاین قرار داد در حالی که علی بابا فعالیت خود را در سال ۱۹۹۹، تقریباً پنج سال پس از تأسیس آمازون، آغاز کرد.

اکنون که هر دو شرکت حضور پررنگی در مناطق محلی خود دارند، رقابت سختی بین این دو غول فناوری وجود دارد؛ زیرا آنها به دنبال بازارهای جدید برای گسترش کار خود هستند.

با جمع آوریIPO به ارزش 21.8 میلیارد دلار در پایان سال 2014، علی بابا به قدری رشد داشته تا به یکی از بزرگترین و با ارزش ترین شرکت های تجارت الکترونیک در جهان تبدیل شود. در حقیقت، در اولین روز معاملات، علی بابا بر آمازون و نیز eBay سایه افکند.

هر دو این خدایان تجارت الکترونیکی، دارای ویژگی های مشترک بسیاری هستند. بخش عمده ای از درآمد آمازون از طریق محصولات الکترونیکی و کالاها و محتوای رسانه های دیجیتال (از جمله آمازون پرایم، اشتراک سالانه مبتنی بر هزینه که محتوای ویدیویی و سایر خدمات دیجیتال پرطرفدار را پخش می کند) تأمین می شود.

از طرف دیگر، علی بابا در تعدادی از سایت های تجارت الکترونیکی فعالیت می کند که هدف آنها فروشندگان مختلف است. یکی از سودآورترین بازارهای گروه علی بابا، تائوبائو است که بیش از ۸۰٪ فروش علی بابا را به عهده دارد. اگرچه نحوه عملکرد هر دو شرکت در نگاه اول شبیه به هم است، اما کاملاً متفاوت هستند.

علی بابا در فروش مستقیم دخالتی نداشته و بر خلاف آمازون، هیچ انباری در اختیار ندارد. آنها به سادگی به مشاغل کوچک و تولیدکنندگان صاحب برند کمک می کنند تا با مصرف کنندگان ارتباط داشته باشند.

آمازون بر روی یک پلتفرم آنلاین مدیریت شده کار می کند که شبیه فروشگاه سنتی بوده اما آنلاین است. این امر تجربه مشتری را تحت کنترل دارد.

علی بابا سودآور به نظر می رسد، اما این شرکت با موانع زیادی در یافتن مشتری های جدید و سازگاری با اقتصادهای نوین مواجه است.

آمازون قبلاً به این واقعیت پی برده است که برای رقابت با علی بابا در چین، نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی برای افزایش فروش دارند و توجه اصلی را از چین برداشته و روی سایر مناطق مهم تمرکز می کنند.

علی بابا چیست ؟ – تاریخچه ای  مختصر

سال 1999 را به یاد می آورید، در آن زمان، گروهی متشکل از 18 دوست و دانشجو، به رهبری جک ما، گزافه پردازی ها را نادیده گرفتند و در عوضAlibaba.com  را تأسیس کردند.

ابتدا به عنوان یک بازار B2B مستقر در چین آغاز به کار کرد که به کسب و کار های کوچک و بزرگ صادر کننده محصولات چینی در سطح جهانی خدمات رسانی می کرد؛ و تنها 3 سال پس از تاسیس به سودآوری رسید.

از آن زمان، علی بابا به طور مداوم و گسترده ای رشد کرده است. اگرچه جک ما از سمت ریاست استعفا داد، اما او بنیان بسیار محکمی ایجاد کرده بود؛ ارزش بازار علی بابا در حال حاضر بیش از یک چهارم تریلیون دلار است.

گروه علی بابا یکی از بزرگترین فروشگاه های عمده فروشی آنلاین در جهان است به طور کل یک ابرشرکت چندملیتی تجارت الکترونیک چینی که جک ما ، تاجر، بازرگان، سرمایه‌گذار اهل چین هم‌بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق گروه علی‌بابا بود است . دلیل نام گذاری این شرکت به علی بابا الهام گرفته شده از شخصیتی افسانه ای به نام علی‌ بابا در افسانه هزار و یک شب میباشد .

 برند های زیادی در سرتاسر جهان انبارها یا فروشگاه های آنلاین خود را با محصولاتی از این وبسایت پر می کنند. دسترسی این شرکت به بازار های جهانی که اولویت اصلی مدیران علی بابا بوده باعث شده نیمی از درآمد کل این شرکت از این بازار ها تامین شود و علی بابا به یک ابر شرکت جهانی تبدیل گردد .

زمینه های فعالیت علی بابا، فروشگاه اینترنتی، سیستم خرده‌فروشی و رایانش ابری میباشد و امروزه دارای مجموعه مختلفی از شرکت‌های تجاری در سراسر جهان است.

شرکت علی بابا از زمان تأسیس تاکنون در حوزه های مختلفی فعالیت کرده مثل تجارت الکترونیک، سیستم‌های پرداخت، خدمات ابری، هوش مصنوعی و … . این شرکت از زمان ورود به بازار سرمایه گذاری هند در سال 2014، حدود 7/1 میلیارد دلار در استارت آپ های هند سرمایه گذاری کرد که از جمله این استارت آپ ها می‌توان به Bigbasket و Zomato تا Paytm، XpressBees اشاره کرد.

اما این فروشگاه نیز بدون مشکل نیست. برخی از محصولات به گونه ای به دستتان می رسند که هیچ گونه شباهتی با عکس شان نداشته و همه ی تامین کنندگان نیز اعتبار یکسانی ندارند. پس چگونه می توان در میان تعداد بی شماری از صفحات راه خود را بیابیم؟

alibaba فروشگاهی عمده است که می توانید محصولات مورد نظرتان را در ابعاد بزرگ تهیه کنید و شاید بزرگترین وبسایت فروش اینترنتی در سراسر جهان است!

در این وبسایت می توانید در صورت مذاکره با فروشنده و جلب رضایت وی، محصول مورد نظرتان را تهیه کنید. با این حال، مزیت اصلی این وبسایت، امکان تعامل مستقیم با تولید کنندگان است. شما قادر خواهید بود که از تخفیف های زیادی بهره مند شده و با طراحی خودتان، محصولات مورد نظرتان را تهیه کنید.

علی بابا راه را برای فروشندگان در پلتفرم های دیگر باز کرد و الان باعث رشد کسب و کار های اینترنتی و همچنین فروش محصولات در آمازون و پلتفرم های دیگر گردیده است .

با وجود رشد بسیار زیاد کسب و کار های اینترنتی امروز حتی بسیاری از اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی با توجه به قدرت اکانت و میزان دنبال کننده ای که کسب کرده اند محصولاتی را به صورت عمده از علی بابا تهیه و در بستر های شبکه های اجتماعی به فروش میرسانند و این یعنی یک کسب و کار اینترنتی واقعی با سود بسیار بالا .

آمازون و تاریخچه ای مختصر

خواه به جف بزوس به عنوان یک مغز متفکر یا فردی شرور نگاه کنید، نمی توانید انکار کنید که وی یکی از بزرگترین و موفق ترین بازارهای تجارت الکترونیک را در کل جهان ایجاد کرده است.

گرچه آمازون در ابتدا به عنوان یک کتابفروشی آنلاین آغاز به کار کرد، اما به سرعت گسترش یافت و تقریباً هر دسته بندی قابل تصوری را در خود جای داد. اما بزوس در همین جا متوقف نشد و Twitch ، Whole Foods  و بیش از 40 شرکت تابعه دیگر را نیز خریداری کرد که در مجموع ارزش آنها بیش از 500 میلیارد دلار بود.

شباهت های آمازون و علی بابا

در ظاهر به نظر می رسد که این دو کاملاً یکسان هستند. آنها دو غول تجارت الکترونیکی هستند که از تجمل بسیار کم رقبا لذت می برند. در حالی که سهم بازار آنها ممکن است درصدهای مختلفی باشد (آمازون ۳۹٪ از کل فروش تجارت الکترونیکی ایالات متحده را در اختیار دارد، در حالی که علی بابا ۵۸.۲% از کل سهام تجارت الکترونیک خرده فروشی در چین را در اختیار دارد)، آنها هر یک بر کشورهای مربوط به خود که کارشان را در آنجا آغاز کرده اند تسلط دارند.

هر دو سیستم پرداخت اختصاصی دارند: آمازون Amazon Pay را دارد که به کاربران این امکان را می دهد تا با حساب های آمازون خود آیتم هایی را از سایت های غیر از آمازون خریداری کنند.

علی بابا با  Alipay و با بیش از 700 میلیون کاربر فعال سالانه که از سیستم پرداخت تلفن همراه و آنلاین آن استفاده می کنند، همین کار را انجام داده است.

با این حال، این تقریباً جایی است که شباهت ها به پایان می رسد. آمازون و علی بابا مدل های تجاری بسیار متفاوتی از یکدیگر دارند.

تفاوت های علی بابا و آمازون

این دو پلتفرم، بزرگترین وبسایت های فروش کالای الکترونیکی در جهان هستند. از نقطه نظر کار آفرینی به تفاوت های عمده میان این دو اشاره می کنیم.

علی بابا در اصل یک بستر برای فروش عمده محصولات در دسته بندی های مختلف می باشد و آمازون فروشگاه آنلاینی برای کسب و کار های اینترنتی است تا محصولاتشان را به فروش برسانند.

آمازون یک وبسایت فروشگاهی و پلتفرم فروش محصولات به صورت آنلاین هست که فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آفلاین کتاب آغاز کرده و سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود.

جف بیزس بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی این شرکت میباشد .

به طور کل خرید عمده محصولات با بررسی بازار و همچنین نحوه بازاریابی و فروش آن از علی بابا با قیمت مناسب و ساخت اکانت فروشنده و فروش به صورت خرده فروشی همان محصول با حاشیه سود مناسب در آمازون . این یک بیزنس کاملا آزاد از زمان و مکان است.

در کلام ساده تر از علی بابا محصول رو ارزان به تعداد زیاد خریداری کن و در آمازون بفروش

در ادامه قصد داریم این تفاوت ها را جزئی تر بررسی کنیم :

·         مخاطب هدف

احتمالاً بزرگترین تفاوت آمازون و علی بابا در مورد کسانی است که هر یک از بازارهای آنلاین هدف قرار می دهند. آمازون کالاهای جدید و کالاهای دست دوم را مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشد، در حالی که علی بابا واسطه میان خریداران و فروشندگان است.

این بدان معنا نیست که علی بابا پیشنهادی به سبک آمازون ندارد، زیرا آنها هم علی اکسپرس و هم تائوبائو را دارند.

دومی، به ویژه بزرگترین و سودآورترین سایت آنها است با تقریباً هفت میلیون فروشنده فعال که در بازار بدون هزینه، کالاهای ذخیره شده دارند (نه خریداران و نه فروشندگان مجبور به پرداخت هزینه نیستند) که بیش از سه چهارم فروش علی بابا را تأمین می کند. اما مدل تجاری آنها در درجه اول B2B است، در حالی که مدل تجاری آمازون، B2C  است.

·         هزینه ها

این یک قسمت کلیدی دیگر است که در آن تفاوت عمده بین دو بازار را مشاهده خواهید کرد. کاملاً مشهور است که آمازون در ازای اینکه می توانند محصولات را لیست کند، خواه از طریق برنامه فروشنده ماهانه (حرفه ای)، هزینه های فروشنده آمازون، عضویت در پرایم یا بسیاری از راه های دیگر، از فروشندگان هزینه های مختلفی می گیرد.

از طرف دیگر، علی بابا محدودیت زیادی در هزینه های اضافی ندارد، و این در سایت بدون هزینه و رایگان آنها، یعنی تائوبائو اثبات می شود.

هرچند این یک تجربه کاملاً رایگان نیست، زیرا آنها از فروشنده هایی که برای بالاتر دیده شدن در موتور جستجوی داخلی این سایت هزینه می کنند، کسب درآمد می کنند. آمازون با سئو و معیارهایی برای بهتر دیده شدن فروشندگان در نتایج جستجو، هزینه ای برای این کار دریافت نمی کند.

·         منابع درآمد

سرانجام، ما به سومین تفاوت عمده این دو بازار می رسیم. منابعی که هر شرکت درآمد خود را از آنجا به دست می آورد. آمازون ترکیبی از فروشگاه های آنلاین و آفلاین (نگاه کنید به: Whole Foods)، با منابع درآمد حاصل از برند های معروف، فروشندگان فردی، خدمات اشتراک و تبلیغات دارد.

علی بابا با بدست آوردن درآمد حاصل از تجارت اصلی، رسانه های دیجیتال، سرگرمی و نوآوری های مالی، جایگاه خاص خود را ایجاد کرده است.

اگرچه آنها نیز مانند آمازون در حال جابجایی در دنیای پخش آنلاین هستند، اما هنوز زیربنای به قدر کافی محکمی برای ایجاد سود کلان ایجاد نکرده اند. اما برای انجام این کار تنها زمان لازم است.

فروش در علی بابا

علی بابا ( Alibaba.com ) یک بازار تجارت آنلاین B2B (در این گونه ارتباطات تجاری ، یک کسب و کار محصول خود را به یک کسب و کار دیگر می‌فروشد و نه به مشتریان به صورت مستقیم ) است که 50 میلیون کاربر در بیش از 240 کشور جهان دارد. این سایت به واردکنندگان و صادرکنندگان از سراسر جهان اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با استفاده از پروفایل های شرکت و لیست محصولات و همچنین نرم افزار مدیریت یکپارچه کسب و کار ، بفروشند یا مبادله کنند.

در این مقاله یاد میگیریم که محصولاتمان را چگونه در علی بابا بفروشیم و همچنین چگونگی کسب درآمد از سایت علی بابا را فرا می گیریم. در ادامه از مقاله صادرات آنلاین ، سایت ixport دیدن فرمایید.

اموزش ثبت محصول در علی بابا

  • برای شروع کار یک اکانت علی بابا بسازید.
  • با کلیک بر روی دکمه ” Join Now ” ، به صورت رایگان عضو شوید.
  • محل سکونت خود را وارد کنید، اطلاعات تماس ، آدرس ایمیل
  • بر روی دکمه Creat My Account کلیک کنید.
  • یک نام برای کالا یا محصول خود وارد کنید و همچنین کلمه یا کلمات کلیدی برای آن انتخاب کنید.
  • یک دسته بندی کالا برای محصول خود انتخاب کنید تا علی بابا بتواند محصول شما را دسته بندی کند. به این ترتیب مشتریان بالقوه راحت تر می توانند محصول شما را پیدا کنند.
  • توضیح مختصر و شفافی در مورد محصولتان بنویسید تا به کاربران کمک کند که بدانند محصولتان دقیقا چیست. این مورد به عنوان توضیح کوتاهی در لیستی که کاربران هنگام گشت و گذار در بین محصولات آن را مشاهده می‌کنند به نمایش در می‌آید.
  • روی دکمه Next کلیک کنید.
  • با انتخاب گزینه های مرتبط در کنار Product Status، Application و Type ، جزئیات محصول را به آن اضافه کنید.
  • در صورت وجود نام برند محصول خود، شماره مدل و محل ساخت آن را به مشخصات اضافه کنید.
  • با انتخاب گزینه browse می توانید یک عکس از اطلاعات موجود در کامپیوترتان انتخاب کرده و به عنوان عکس محصول آپلود کنید. همچنین می توانید با انتخاب گزینه Select from Photo Bank ، یکی از تصاویر از پیش آپلود شده در علی بابا را برای این کار انتخاب کنید.
  • یک توضیحات محصول کامل و با جزئیات کافی تهیه و به صفحه محصول اضافه کنید تا مشتریان بالقوه که به خرید محصول شما فکر می‌کنند، از تمام اطلاعات و جزئیات مرتبط با محصولتان آگاه شوند.
  • شرایط پرداخت و ارسالی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازهای شما منطبق باشد. اینجا جاییست که شما انتخاب می‌کنید مشتریانتان چگونه هزینه محصولی که می‌خرند را پرداخت کنند. همینطور حداقل تعداد سفارشات و قیمت هر محصول. در ادامه از مقاله استراتژی قیمت گذاری کالا های صادراتی ، در سایت ixport دیدن فرمایید.
  • ظرفیت تولید ، الزامات تخمین زمان ارسال و جزئیات بسته بندی را تعیین کنید. این موضوع به خریداران کمک می‌کند تا یک ذهنیت کلی در مورد سرویس ارسال و اینکه آیا شما پاسخگوی نیازهای آنان هستید یا خیر می‌دهد. در ادامه ، برای اطلاع بیشتر در خصوص بسته بندی های کالا ها به بخش ” بسته بندی کالا صادراتی ” در سایت ixport مراجعه نمایید.
  • بر روی دکمه Submit کلیک کنید.
  • با وارد کردن نام و آدرس شرکت یا کمپانی ، یک پروفایل کمپانی بسازید.
  • یکی از انواع کسب و کار را در منوی کشویی Business Type انتخاب کرده ، و بنویسید چه نوع محصول یا سرویسی را می‌خواهید بفروش برسانید.
  • با انتخاب جنسیت و آدرس برای تماس ، یک پروفایل عضویت بسازید.
  • با کلیک روی گزینه Submit ، محصولتان به پروسه تایید علی بابا تحویل می‌گردد.

کمی بیشتر درباره علی بابا بدانید

علی بابا در سال 1999 و به عنوان یک شرکت متوسط B2B شروع به کار کرد، اما امروزه ، شهرت این شرکت صادرات و بازرگانی بین المللی شامل یک IPO آمریکایی است که حتی از مجوع شرکت های بزرگ گوگل، فیس بوک و توییتر نیز فراتر رفته است روی هم رفته در سال 2016 بیش از 7.6 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

Alibaba می تواند کانال قدرتمندی برای حضور شما در عرصه صادرات کالا و حضور در بازارهای بین المللی باشد. شروع کار در این وبسایت بسیار آسان است، اما برای بهره مندی بهتر و هرچه بیشتر از امکانات Alibaba و برخورداری از امتیاز بالا در این پلتفرم ، مواردی وجود دارد که باید هنگام ثبت نام، تنظیم و حفظ حساب کاربری خود به خاطر داشته باشید.

اگر علاقه مند به فروش و صادرات از طریق سایت علی بابا هستید ، در اینجا یک مرور کلی از آنچه برای شروع باید انجام دهید خواهیم داشت.

مرور کلی از آنچه برای شروع باید انجام دهید

·         حساب کاربری خود را ثبت کنید

ابتدا باید در وبسایت علی بابا برای ایجاد یک حساب کاربری ثبت نام کنید. ثبت نام برای یک حساب کاربری در سایت علی بابا فارسی ، کار بسیار ساده‌ای است و تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک آدرس ایمیل معتبر، نام خودتان و نام و موقعیت مکانی و شماره تلفن شرکتتان است. در این زمان، شما همچنین می توانید نوع حساب مورد نظرتان را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید: یک حساب فروشنده، یک حساب خریدار یا ترکیبی از هر دو.

·         ساخت یک حساب برای شرکتتان

پس از تأیید حساب کاربری خود از طریق ایمیل، باید پروفایل شرکت خود را که صفحه شرکتتان نیز محسوب می‌شود، تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که این صفحه حاوی اطلاعاتی است که خریداران بالقوه ( یا فروشندگان ، اگر علاقه مند به خرید نیز هستید ) آن را مشاهده می کنند، بنابراین لازم است تا حد امکان کامل و جامع باشد.

در یک جمع بندی کلی، لازم است این صفحه حاوی اطلاعات زیر باشد:

  • نوع کسب و کارتان
  • موقعیت مکانی
  • محصولاتی که می‌خواهید به فروش برسانید
  • ابعاد و اندازه شرکتتان
  • بازار هدف ( چنانچه بخواهید محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانید )

یک پروفایل کامل باعث ایجاد اعتماد به نفس در شرکای بالقوه خواهد شد. پس با صرف زمان لازم برای تهیه اطلاعات دقیق هنگام تنظیم پروفایل ، می‌توانید گامی بلند در راستای تأمین امنیت شغلی خود در آینده بردارید.

آیا می‌خواهید اعتماد خریداران به خود را افزایش دهید؟ شاید اضافه کردن نتایج آزمایش محصولاتتان یا گواهی ها و تاییدیه ها نیز فکر بدی نباشد. این گواهی ها مخصوصا اگر از جانب استانداردهای اتحادیه اروپا باشد، که معمولاً دقیق و سفت و سخت هستند، می‌تواند منجر به تمایز محصولات شما از رقیبانتان شود، به ویژه هنگامی که استانداردهای ایمنی نیز بخشی از پروسه تصمیم خرید باشد.

·         لیست کردن محصولاتتان

بدیهی است که برای فروش محصولات خود در علی بابا، باید آنها را لیست کنید، و مانند ارائه اطلاعات کامل در مورد تجارت، همچنین بهتر است توضیحات و تصاویر مفصلی از کالاهایی را که برای فهرست انتخاب کرده اید تهیه کنید. با ارائه توضیحات دقیق و کامل، می‌توانید دسترسی به محصول را افزایش داده و توجه خریداران بالقوه را به خود جلب کنید.

در حالی که لیست محصولات به خودی خود مهم است، تعداد کالاهایی که در لیست شما قرار دارد نیز می‌تواند نقش مهمی در موفقیت شما به عنوان یک فروشنده یا صادر کننده در علی بابا ایفا کند. اگر صفحه محصول شما فقط شامل 5 تا-10 محصول باشد، صفحه شما خالی یا ناقص به نظر می‌رسد. علاوه بر این، هر چه تعداد محصولات بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی محصول خواهید داشت، که این موضوع نیز خود باعث می‌شود بیشتر در معرض دیده شدن قرار بگیرید و شانستان را برای جذب شرکا افزایش می‌دهد.

·         برای فروش در علی بابا ، بر روی کیفیت مانور دهید

اگر تا کنون به آن توجه نکرده‌اید، باید بدانید که احساس و ادراک، از بسیاری جهات کلید موفقیت هستند. ایجاد حس یکپارچگی و اعتماد به نفس نسبت به برندتان برای به حداکثر رساندن هرگونه همکاری در علی بابا امری ضروری است. اگرچه یک صفحه شرکت بی نقص و فوق العاده و توضیحات دقیق محصول می‌توانند گامی بلند در مسیر موفقیت باشند، اما همواره به انجام یک معامله منجر نمی‌شوند. در ادامه جهت آشنایی با برند سازی بین المللی ، به مقاله برند سازی بین المللی سایت مراجعه نمایید.

به عنوان یک فروشنده یا صادر کننده در یک فضای بین المللی، بسیار مهم است که به سوالات خریداران بالقوه و موجود پاسخ دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید، و روابط سالمی را که بتواند تجارت شما را توسعه دهد، حفظ کنید. برای کمک به شما در انجام این کار، وبسایت علی بابا یک مرکز پیام برای مدیریت ارتباطات ارائه می دهد. همچنین می توانید TradeManager را نصب کنید، این همان پلتفرم چت علی بابا است که به شما امکان می‌دهد در هر لحظه با سایر کاربران فعال در علی بابا تعامل کنید.

·         شاید ارتقا به عضویت طلایی فکر بدی نباشد

پیوستن به پلتفرم علی بابا رایگان است، اما برای کسانی که علاقه مند هستند واقعاً از تمام امکاناتی که این پلتفرم ارائه می‌دهد استفاده کنند، به خصوص پایگاه مشتری ( customer base ) و عملکرد سایت ( site functionality )، ممکن است عضویت طلایی ارزشش را داشته باشد.

در حال حاضر، سه سطح عضویت طلای مختلف در علی بابا وجود دارد:

  • پایه ( Basic )
  • استاندارد ( Standard )
  • ویژه ( Premium )

هر یک از این سطوح، صفحه وب شخصی خود را به اعضا ارائه می دهند.  اولویت بندی در نتایج جستجوی آنها ارسال محصولات نامحدود (در عضویت رایگان سقف 50 عدد برای این مورد در نظر گرفته شده است) و امکان استعلام درخواستهای خرید. علاوه بر این، هر سطح به ویترین محصولات دسترسی دارد که طبق گفته علی بابا می تواند بازدید محصول را تا 100 برابر افزایش دهد.

همانطور که انتظار آن نیز می‌رود، افراد دارای عضویت ویژه مزایای خاصی دریافت می کنند. برای مثال جایگاه های محصولات درجه یک، 28 ویترین محصول (این عدد برای اعضای استاندارد و پایه به ترتیب برابر با 12 و 5 می‌باشد) و حتی خدمات مشتری شخصی سازی شده توسط خود.

از امکانات و منابع موجود در علی بابا به نفع خود بهره ببرید

علی بابا مجموعه ای از منابع آموزشی و تمرینی دارد که می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا از ابزارها و عملگرهایی که در اختیار دارند استفاده کنند. از اصول تجارت خارجی و صادرات و تجزیه و تحلیل صنعتی گرفته تا تجارت الکترونیکی و اصول اولیه فعالیت در علی بابا، کاربرانی که به مرکز یادگیری سر می‌زنند، بدون شک می‌توانند اطلاعاتی را پیدا کنند که به افزایش سودشان کمک کند.

اگر شما نیز علاقه مند به گسترش کسب و کار خود هستید یا می‌خواهید از فرصت های فروش بین المللی و صادرات کالا استفاده کنید، فروش در علی بابا می تواند به شرکت شما فرصتی دهد که دقیقاً همین کار را انجام دهید. در صورتی که می خواهید بیشترین بهره را به عنوان یک فروشنده در علی بابا ببرید، حتما برای راه اندازی حساب کاربری درست و استفاده از ابزارها و منابع در دسترس، زمان کافی بگذارید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا