برترینهای کسب و کارعمومی

چگونه بفهمیم در بلک لیست اس ام اس هستیم؟

ارسال پیامک به بلک لیست یا لیست سیاه همواره یکی از چالش های بزرگیست که تمامی کاربران سامانه های پیامکی سطح کشور با آن رو به رو شده و حداقل یکبار آن را تجربه کرده اند.  در کنار شما هستیم تا با ارائه قابلیت های جدید و هوشمند آموت ، این مشکل را برای همیشه حل کنیم!

بلک لیست چیست؟ به چه کسانی بلک لیست میگوییم؟

بلک لیست، لیست سیاه و یا گیرنده مسدود ها در حقیقت کسانی هستند که بنا بردرخواست خود، دریافت پیامک تبلیغاتیشان را مسدود کرده و قابلیت به این افراد وجود ندارد. از آنجایی تعداد این افراد رو به افزایش گذاشته است بنابراین این فرآیند یکی از چالش های بزرگ سامانه های پیامکی و کاربران آنها عبور اس ام اس از بلک لیست می باشد. پس بنابراین گذشتن از این فیلتر و دستیابی به تمامی شماره ها از جمله بلک لیست، میتواند شما را به مزیت رقابتی چشمگیری نسبت به رقبای شما برساند.

3 راه عملی عبور از بلک لیست مخابرات و ارسال پیامک به آن

برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی به گیرنده مسدود ها میتوانید از سه راه زیر عمل کنید. سامانه پیامکی آموت میتواند به طریق مختلفی به افراد گیرنده مسدود پیامک های تبلیغاتی و ارسال کند و کاربران میتوانند با توجه به سلیقه، نیاز و شرایط خود، شیوه ی ارسال پیامک به لیست سیاه را انتخاب کنند.

1- ارسال پیامک صوتی به بلک لیست ؛ بدون نیاز به خرید خط خدماتی !

یکی از راه های پیش رو شما برای دسترسی به افراد بلک لیست، برقراری تماس صوتی با آنهاست. با استفاده از قابلیت کاملا رایگان پیام و یا به افراد موجود در لیست سیاه و یا حتی تلفن های ثابت، محتوای تبلیغاتی خود را در قالب یک آوای صوتی دلنشین انتقال دهید! این آوا میتواند هم توسط خود شما گویندگی شده و یا توسط گوینده مجازی موجود در پنل کاربریتان انجام شود. برای استفاده از این سیستم میتوانید متن پیام خود را توسط خود، یا فردی که از صدای دلنشینی برخوردار است، گویندگی کرده و یا حتی میتوانید از گویندگان مجازی موجود در خود استفاده کنید.

به این صورت که گوینده ی مجازی متن مورد نظرتان را به آوا تبدیل کرده و میتوانید آوای صوتی ایجاد شده را در سطح کشور ارسال کنید. در ارسال پیامک صوتی هیچ محدودیتی در زمینه شماره های دریافتی وجود ندارد و میتوانید علاوه بر شماره های تلفن همراه، به قابلیت هم دسترسی داشته و فاصله ی خود از رقیبانتان را بیشتر و بیشتر کنید.

2- ارسال به بلک لیست با خط خدماتی

خط خدماتی یکی دیگر از قابلیت های شما خواهد بود که قابلیت ارسال به گیرنده مسدود ها را دارد. این خط تنها برای شرکت های دولتی و یا خصوصی احراز هویت میشود که دارای شناسه ملی، شماره ثبت و ایمیل سازمانی هستند و تنها نیازمند ارسال پیامک های اطلاع رسانی هستند. خطوط خدماتی قابلیت ارسال پیامک تبلیغاتی را نداشته و تنها میتوان پیامک های اطلاع رسانی مربوط به مراکز دولتی و خصوصی را ارسال کرد. البته با توجه صف سنگین خدماتی سازی، این پروسه به صورت موقت غیرفعال بوده و تا اطلاع ثانوی امکان خدماتی سازی وجود ندارد

3-ارسال پیامک از طریق پترن

چنانچه از سایت و یا نرم افزار خود برای کاربران خودتان پیامک می فرستید، با استفاد از قابلیت جدید آموت ، یعنی ، قادر هستید تا بدون نیاز به خرید خط خدماتی از طریق به بلک لیست مخابرات نیز پیامک بفرستید.

سرویس پترن به شما این اطمینان را می دهد که پیام شما با سریع ترن خط سامانه ارسال شده و از پیام شما را به دست شماره های گیرنده مسدود نیز برساند. تنها کافی است تا یک قالب جدید اضافه کرده و از طریق الگوی پترن ، پیامک خود را ارسال کنید.

4- ارسال به بلک لیست با خط 9999 سیم کارتی

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید !

متاسفانه خطایی رخ داده ، دوباره امتحان کنید !

ما در آپشن های فراوانی را جهت ارائه به کاربران پنل اس ام اس رایگان فراهم کرده ایم تا با استفاده از آن بتوانند از لیست سیاه مخابرات عبور کرده و آن را بی اثر کنند .

از جمله ی این امکانات عبارت اند از :

بازگشت اعتبار پیامک در صورت ارسال به بلک لیست

همانطور که گفتیم با توجه به اینکه بسیاری از شماره ها بلک لیست مخابرات هستند و دریافت پیامک های تبلیغاتی خودشان را بسته اند ، این قابلیت به شما کمک می کند تا تنها بابت خوانده شدن پیامک های خودتان هزینه پرداخت کنید .

ارسال پیامک به بلک لیست مخابراتی

با توجه به زیاد شدن پیامک های تبلیغاتی ، بسیاری از شماره ها دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند .
با مسدود نمودن پیامک های تبلیغاتی ، پیامک هایی که از طرف شرکت ها و ارگان ها به صورت خدماتی ارسال می شوند نیز به دست است افراد نمی رسد.
به همین دلیل سرویسی را فراهم نموده که شرکت ها و ارگان ها بتوانند به این افراد نیز پیامک غیر تبلیغاتی ارسال کنند.
در ابتدا باید به اینکه توجه داشته باشید که پس از تبدیل خط اختصاصی خود به خط خدماتی ، تنها می توانید از آن خط استفاده غیر تبلیغاتی داشته باشد .
اگر از سامانه خود هم به صورت پیامک تبلیغاتی و هم غیر تبلیغاتی استفاده می کنید باید دو شماره اختصاصی تهیه نمائید و تنها یکی از آنها را خدماتی کنید.
در صورتی که قصد خدماتی سازی خط را دارید می توانید با استفاده از آدرس زیر شرایط و شیوه خدماتی سازی را بررسی نمائید.

چگونه بفهمیم در بلک لیست اس ام اس هستیم؟

جهت استعلام بلک لیست مخابرات می توانید ، شماره مورد نظر را در وارد کنید . در این صورت مشخص می شود که آیا شماره مورد نظر قابلیت دریافت پیامک های تبلیغاتی را دارد یا خیر ؟!

نحوه خارج شدن از لیست سیاه مخابرات

برای خروج از لیست سیاه همراه اول اگر خط تلفن همراه شما از اپراتور همراه اول باشد، میتوانید عدد 2 را 8999 ارسال کنید؛ جهت خروج از لیست سیاه ایرانسل اگر خط تلفن همراه شما از اپراتور ایرانسل باشد، میتوانید با ارسال عدد 1 به 5005 از مسدود بودن و یا فعال بودن خط خود مطلع شوید.

در صورتی که دریافت پیامک تبلیغاتی برای شما فعال باشد، پیامکی با این مضمون دریافت خواهید کرد: مشترک گرامی پیامک تبلیغاتی شما فعال است.

و در صورتی که دریافت پیامک تبلیغاتی شما مسدود باشد، پیامکی با این مضمون دریافت خواهید کرد: مشترک گرامی پیامک تبلیغاتی شما تا ۲۴ ساعت آینده فعال می‌شود.

در حالی که ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌تواند برای کسب و کارها یک راه مؤثر برای ارتباط با مشتریان باشد، اما وجود در بلک لیست اس ام اس می‌تواند این امکان را محدود کند. برای اطمینان از اینکه شما در بلک لیست اس ام اس قرار ندارید، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. در این متن، به بررسی این روش‌ها و نحوه ارسال پیامک به لیست سیاه می‌پردازیم. همراه  باشید.

چگونه می‌توان فهمید آیا در بلک لیست اس ام اس قرار داریم؟

اگر شما پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اید، احتمالاً در بلک لیست قرار دارید. این به معنای این است که شماره تلفن شما در لیست سیاه مخابرات وجود دارد. لیست سیاه اس ام اس قادر است پیامک‌های مرتبط با منابع ناخواسته را مسدود کند، اما ممکن است نتواند از همه پیامک‌های ناخواسته جلوگیری کند، زیرا می‌توان از شماره‌های جدید برای ارسال هرزنامه استفاده کرد. برای تشخیص اینکه آیا شما در بلک لیست هستید یا خیر، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • برای کاربران خطوط همراه اول، عدد 2 را به شماره 8999 ارسال کنید.
  • همچنین برای کاربران خطوط ایرانسل، عدد 1 را به شماره 5005 ارسال کنید.
  • برای کاربران خطوط رایتل، با شماره 200 تماس بگیرید و درخواست لغو را ارسال کنید.

علاوه بر این، برای استعلام بلک لیست مخابرات، می‌توانید شماره مورد نظر را در سامانه استعلام آنلاین وارد کنید. در این صورت، می‌توانید متوجه شوید که آیا شماره تلفن مورد نظر قابلیت دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را دارد یا خیر.

چگونه می‌توان پیامک به لیست سیاه ارسال کرد؟

با توجه به افزایش تعداد شماره‌های موجود در لیست سیاه، ارسال پیامک به این لیست بسیار مهم است. برای ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره‌های موجود در لیست سیاه، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. ارسال پیام صوتی: افرادی که به لیست سیاه اضافه می‌شوند، فقط پیامک دریافت نمی‌کنند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید پیام صوتی تبلیغاتی خود را به شماره تماس آنها ارسال کنید. در نظر داشته باشید که هزینه ارسال پیام صوتی بالاتر از پیام متنی است.
  2. استفاده از خطوط خدماتی: اکثر مشتریان شما در لیست سیاه پیامک قرار دارند، بنابراین برای ارسال پیامک به آنها، باید از خطوط خدمات اختصاصی استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از خطوط 9999 اپراتوری استفاده کنید.
  3. ارسال با سیمکارت: روش ارسال با استفاده از سیمکارت برای ارسال پیامک به لیست سیاه استفاده می‌شود. شما می‌توانید از طریق شماره سیمکارتی که دارید، پیامک را به مشتریان موجود در لیست سیاه ارسال کنید. کل فرآیند می‌تواند به صورت نرم‌افزاری انجام شود.

با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی خود را به شماره‌های موجود در بلک لیست ارسال کنید.

نکات مهم در جلوگیری از قرار گرفتن در بلک لیست اس ام اس:

برای جلوگیری از قرار گرفتن در بلک لیست اس ام اس، می‌توانید به نکات مهم زیر توجه کنید:

تلاش کنید تعداد پیامک‌های ارسالی را محدود کنید و هر شماره را معمولاً به کمتر از 25 پیامک در روز محدود کنید. این کار باعث می‌شود شما در وضعیت خوبی قرار گیرید و جلوی ورود به بلک لیست اس ام اس را بگیرید.

توجه داشته باشید که ارسال بیش از پنج پیامک در یک بازه زمانی 60 ثانیه‌ای، احتمالاً به شرکت مخابراتی هشدار می‌دهد. بنابراین، توصیه می‌شود مدت زمان بین ارسال پیامک‌ها را منظم و مناسب تنظیم کنید.

تنوع در محتوای پیامک‌های ارسالی بسیار مهم است. در هر بار ارسال، از متن‌های متنوع استفاده کنید و از ارسال پیامک‌های تکراری خودداری کنید. حتی با تغییرات جزئی در متن، ارسال پیامک‌های یکسان می‌تواند باعث ورود شما به بلک لیست اس ام اس شود.

توجه داشته باشید که کاربران به محتواهای جذاب و کاربردی استقبال می‌کنند. بنابراین، تلاش کنید محتوای پیامک‌هایتان جذاب و مرتبط با مخاطبان باشد. استفاده از محتواهای نامرتبط می‌تواند باعث قرار گرفتن در بلک لیست اس ام اس شود.

با رعایت این نکات مهم، می‌توانید از قرار گرفتن در بلک لیست اس ام اس جلوگیری کرده و کمپین‌های تبلیغاتی خود را با مؤثریت بالا اجرا کنید و از از دست دادن مشتریان خود جلوگیری کنید.

جمع‌بندی:

در نتیجه، برای فهمیدن اینکه آیا شما در بلک لیست اس ام اس قرار دارید یا خیر، می‌توانید از روش‌های ارسال پیامک به شماره‌های مختلف استفاده کنید. همچنین، برای ارسال پیامک به لیست سیاه، می‌توانید از ارسال پیام صوتی، استفاده از خطوط خدماتی و ارسال با استفاده از سیمکارت استفاده کنید. با رعایت این روش‌ها، می‌توانید به مشتریان موجود در بلک لیست اس ام اس پیامک‌های تبلیغاتی ارسال کرده و از این طریق روابط تجاری خود را بهبود بخشید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا