عمومیبرترینهای کسب و کار

معرفی فونت های زیبای فارسی

عناوین این صفحه محو کردن
6 بهترین فونت های فارسی برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

20 فونت فارسی برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

پیدا کردن و دانلود فونت زیبای فارسی برای اغلب تولید کنندگان محتوا همیشه دغدغه به شمار می آمده است. و و یا نیز برای کسب و کارها یک ضرورت به شمار می آمده است. اگر شما هم نیاز به طراحی کاور اینستاگرام دارید و یا میخواهید برای خود فونتی زیبا داشته باشید، باید به دنبال فونتی زیبا باشید که هم خواندن برای کاربران را راحت کند و هم پیج و سایت شما را زیباتر کند. در ادامه شما را با ۲۰ فونت زیبا که از آن می توانید در طراحی پست های خود استفاده کنید، آشنا می کنیم.

چرا شناخت بهترین فونت ها برای طراحان یکی از واجبات است؟

به عنوان یک طراح گرافیک حرفه ای یا تولید کننده محتوا باید برای طراحی و چاپ کارت ویزیت، چاپ بروشور، چاپ کاتالوگ و چاپ جعبه و طراحی سایت و طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام، به سایز طرح های بصری کاملا مسلط باشد، بهتر است که با ابزارهای لازم کار خود آشنا باشید. یکی از ابزار ضروری، تاثیرگذار و مهم برای امور طراحی انتخاب فونت است. یک طراح حرفه ای باید بتواند فونت مناسب و تاثیر گذار برای طرح خود انتخاب نماید تا علاوه بر افزایش تاثیر طرح بر زیبایی آن هم بیفزاید.

بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا کدام است؟

در این مقاله سعی داریم تا پر استفاده ترین فونت های فارسی توسط طراحان محبوب و مشهور را معرفی نمائیم. قبلا فونت های زیادی در دسترس طراحان پروژه آماده افتر افکت نبود و فونت های محدودی استفاده می شده است. اما امروزه فونت های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سبک خود را به وجود آورید. اگر تازه کار هستید می توانید با استفاده از این فونت های معرفی شده طرح های زیبا و خلاقانه ایجاد کنید و نیاز به جستجو های متعدد نداشته باشید.

فونت یکان پلاس

فونت یکان ظاهری رسمی و جدی دارد. برای جذب خواننده و این که برای خواندن نوشته های طولانی اذیت نشود بهترین انتخاب است. از این فونت برای نوشتن متن کتاب و یا متن های طولانی استفاده می شود. تا مدت های طولانی این فونت جزو پر کاربردترین فونت های فارسی بوده است.

فونت ایران سنس

این فونت در حال حاضر محبوب ترین و از بهترین فونت های فارسی برای و به نوعی جایگزین فونت های دیگری همچون نازنین، یکان و تیتر شده است. برای متون طولانی، ها، سایت ها و دیگر موارد از این فونت استفاده می شود. ساده و زیباست و حتی در استفاده طولانی هیچ مشکلی برای چشم بیننده ایجاد نخواهد کرد.

در انواع مختلف بولد و لایت وجود دارد و طراح با توجه به موضوع مورد استفاده می تواند راجع به نوع فونت تصمیم گیری کند. برای موضوعات : آموزشی، تبلیغاتی، فروشگاهی و خدمات انتخاب مناسبی است.

فونت لاله زار

این فونت توپر، ضخیم و درشت است. به خوبی خوانده می شود و حس نوستالژی مانند روزنامه ها و مجله های قدیمی را دارد. از این فونت برای ساخت پست و استوری اینستاگرام هم به وفور استفاده می شود. چون جذاب است و مخاطبین را به خوبی با محتوا درگیر می کند. این فونت بسیار سرزنده و با نشاط است. برای موضوعات ورزشی، آموزشی و فروشگاهی انتخابی عالی محسوب می شود. البته از این فونت برای نوشته های عناوین و تیتر استفاده می شود و ممکن است در نوشته های طولانی انتخاب مناسبی نباشد.

فونت فارسی مناسب وب لاله زار

از بهترین فونت های فارسی اندروید مناسب گوشی برای استفاده در اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام، اینشات و … می توان به این موارد اشاره کرد:

  • فونت فناوری
  • فونت سینما
  • فونت گرافیک عربی
  • فونت یکان بوم
  • فونت سرباز
  • فونت تکست
  • فونت ثریا
  • فونت یکان
  • فونت فارسی ساحل
  • فونت فارسی پرستو
  • فونت اردیبهشت

این فونت هم مانند فونت لاله زار درشت و خوانا است. برای نوشتن عناوین و تیتر ها بسیار استفاده می شود. این فونت هم حس نوستالژی و حماسی زمان انقلاب را دارد و خواننده این حس را به خوبی دریافت خواهد کرد. نوشته ثبت شده با این فونت زیبا و چشم نواز است و گویی آن نوشته را با شابلون بر روی طرح ایجاد کرده اید. این فونت هنری و نوستالژی محسوب می شود و برای طرح های هنری و عکس نوشته بسیار عالی است. بهتر است فقط برای تیتر و عناوین استفاده شود چون در نوشته های طولانی چشم بیننده را خواهد آزرد.

فونت چمران

این فونت حس قوی بودن و اتکا را به بیننده منتقل می کند. توپر است و حسی جدی و محکم دارد. برای نوشتن عنوان در سایت های خبری و تیتر بروشور و کاتالوگ بسیار مناسب است. جهت دانلود قالب پاورپوینت با فونت چمران می توانید به سایت جی اف ایکس دانلود مراجعه نمایید.

فونت هندسی مربع

به جرات می توان گفت که این فونت جزو بهترین فونت های فارسی برای فتوشاپ در سال اخیر بوده است. این فونت جذاب ظاهری خاص و منحصر به فرد دارد. برای نوشتن عناوین و تیتر ها بسیار مناسب و شیک است. از این فونت برای طراحی لوگو نام برند های مختلف و خاص ایرانی به وفور استفاده شده است و محبوبین بسیار ویژه ای در بین طراحان ماهر گرافیکی دارد.

فونت کلمه

فونت محبوب و معروف دیگر فونت کلمه است. این فونت برای کار های تبلیغاتی، استوری اینستاگرام، بنر ها و تراکت های اعلان بسیار زیاد استفاده می شود. برای تیتر و متن های کوتاه جزو بهترین فونت های فارسی برای ورد به شمار می رود. فونتی بسیار شیک و مدرن است. در موضوعات فروشگاهی، استارتاپ، تبلیغات و گرافیک مناسب ترین فونت می باشد.

فونت سینما

این فونت بسیار جذاب و مینیمال محسوب می شود. برای موضوعاتی مانند معرفی فیلم، معرفی کتاب، دانستنی ها و ورزشی بسیار مناسب است. برای تیتر و متن های کوتاه معمولا مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت های مختلفی از این قفونت در دسترس است که طراح باید با سلیقه و خلاقیت خود مناسب ترین سایز را برای طراحی انتخاب کند تا بهترین نتیجه ممکن از طرح برداشت شود.

فونت انجمن

این فونت ظاهری خوانا، ساده و شیک دارد. در چند وزن مختلف قابل دسترسی و استفاده است. هم برای متن های طولانی و هم برای استفاده در تیتر مناسب است.

فونت کودک

این متن در استفاده برای متن های طولانی بسیار کاربردی است. اگر متن طولانی دارید و فونتی می خواهید که به راحتی خوانا بوده و چشم خواننده را هم اذیت نکند فونت کودک را انتخاب کنید. این فونت خوانایی بسیار بالایی دارد و حروف در آن با فاصله مناسب از هم قرار می گیرند.

معرفی فونت فارسی کودک

فونت های رایگان برای تولید محتوا را به شما معرفی کردیم. این نکته را در نظر داشته باشید که مهارت اصلی در خلاقیت و مهارت طراح است. این مهارت و خلاقیت شماست که باعث می شود تا طرح نهای طراحی شده جلوه و زیبایی مورد نظر را داشته باشد. اگر بهترین فونت ها را در اختیار افراد مبتدی و ناآگاه قرار دهید هم نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.

فونت های معرفی شده همگی رایگان بوده و به راحتی قابل دانلود هستند. بهتر است کتابخانه ای جامع از فونت های مناسب داشته باشید تا در صورت لزوم با امتحان کردن فونت های مختلف بهترین فونت را برای طرح خود بیابید. الزاما اولین انتخاب بهترین انتخاب نیست و تنها با تجربه کردن و استفاده مکرر می توانید به نتیجه دلخواه برسید.

بهترین فونت فارسی برای کاور اینستاگرام کدام است؟

بهترین فونت برای پست و کاور اینستاگرام میتواند از بین فونت های ایران سنس، کلمه، شبنم و یکان بلخ باشد.

بهترین طراح کاور و پست اینستاگرام کیست ؟

بهترین طراحان پست و کاور اینستاگرام کسانی هستند که قبلا تجربه کارهای گرافیکی و هنری را داشته اند . برای مشاوره و طراحی پست های اینستاگرام با شماره در تماس باشید .

بهترین فونت های فارسی برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

۱. فونت وزیر برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

فونت وزیر از سری فونت های سنس سریف است و به همین دلیل فونتی است برای استفاده در صفحات وب، رابط کاربری برنامه‌ها و در کل هر کجا که نیاز باشد نوشته ها در صفحه نمایش به تصویر در آیند . فونت فارسی وزیر باز طراحی فونت DejaVu می باشد و خیلی از ویژگیهای بصری را از این فونت به ارث برده است . نکته قایل توجه در مورد فونت وزیر کیفیت بالای آن به همراه طیف گسترده اوزان این فونت میباشد ،این فونت در وزن های خیلی نازک ، نازک ، معمولی ، کمی ضخیم و ضخیم در دسترس است که با دانلود این فونت میتوانید به کلیه وزن های نام برده شده دسترسی داشته باشید . آخرین نسخه از این فونت ورژن ۱۶ می باشد. فونت های دیگری که بر پایه این فونت طراحی شده اند میتوان به فونت صمیم ، فونت دیروز و فونت شبنم نام برد .

۲. فونت نورا برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

امروزه حجم بالايي از اطلاعات از طريق رسانه هاي ديجيتال انتقال مي يابد و هر زباني تلاش دارد مهم ترين آثارش را از طريق وب، نشر دهد. بنابراين نياز امروز طراحي حروف، پاسخگويي به خوانش مناسب در فضاي مجازي است. از اين رو طراحي قلم نورا با در نظر گرفتن اين نياز و هدف کاربرد در متون بلند در فضاي وب طراحي و اجرا گرديد.

نورا لازم بود خوانايي خود را در برابر چيدمان پيکسل هاي صفحات نمايشگر حفظ کند و براي اين منظور نياز به نسبت متعادلي از سطح و دور داشت. از سوی دیگر براي سازگاري مناسب تر اين قلم با فضاي بکارگيري اش لازم بود تا در برخي تباسبات حروف تغييراتي اعمال شود که از جمله آن ها: بلند شدن طول دندانه، اغراق و محدوديت در زاويه قلم ( زواياي نزديک به ۰، ۴۵، ۹۰، ۱۳۵ درجه)، اغراق در نوشتار حلقه ها، محدود کردن ضخامت قلم (به منظور وضوح بالاتر)، محدود کردن کرسي ها است.

در نهايت مي توان ويژگي اصلي اين فونت را پايبندي آن به اصول خوشنويسي فارسي در کنار نوآوري و اهداي روحيه تازه به نوشتار دانست تا جايي که در نهايت اعتدال و خوانايي پاسخگوي نياز بصري مخاطبانش باشد. این بسته شامل ۶ وزن است که سه وزن (Light, Regular, Bold) این فونت زیر نظر استاد صداقت جباری به عنوان بخش عملی پایان نامه کارشناسی ارشد، در دانشگاه تهران، طراحی و ارائه شده است.

۳. فونت شبنم برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

فونت شبنم بر مبنای فونت وزیر ساخته شده که خود باز طراحی فونت DejaVu می‌باشد. در طراحی فونت شبنم از فونت یکان الهام گرفته شده است. نسخه‌های شامل حروف لاتین Roboto، بدون حروف لاتین و تمام ارقام فارسی در بسته فونت موجود می‌باشد. توسعه فونت شبنم توسط طراح فونت متوقف شده است.

فونت شبنم؛ با وزن های: نازک، سبک، معمولی، متوسط و ضخیم این فونت بر مبنای قلم‌ وزیر ساخته شده که خود باز طراحی فونت DejaVu 2.35 می‌باشد. توضیحات مربوط به فونت اصلی و مجوز آن را می‌توانید در تارنمای پروژه فونت DejaVu مشاهده نمایید. در طراحی این قلم از فونت یکان الهام گرفته شده است.

 چند سالیست فونت‌های رسمی فارسی خیلی تکراری شده و همه جا دو یا سه فونت فارسی بیشتر دیده نمی‌شود. این یک نسخه اولیه از قلم شبنم می باشد که توسط صابر راستی کردار طراح جوان فونت فارسی طراحی و پیاده سازی شده است. به امید آنکه به عنوان یک فونت رسمی مورد استفاده قرار گیرد.

راستی کردار برای طراحی این فونت زیبا از FontForge استفاده نموده است. وی در توضیح این فونت عنوان کرده است: این فونت بر مبنای قلم‌ وزیر ساخته شده که خود باز طراحی فونت DejaVu 2.35 می‌باشد. توضیحات مربوط به فونت اصلی و مجوز آن را می‌توانید در تارنمای پروژه فونت DejaVu مشاهده نمایید. در طراحی این قلم از فونت یکان نیز الهام گرفته شده است. فونت فارسی شبنم تحت مجوز SIL Open Font License 1.1 منتشر شده است.

برای دانلود فونت فارسی شبنم میتوانید وارد سایت شوید. این فونت مراحل توسعه پیش از انتشار اصلی را می گذراند. هم اکنون می توانید از آن استفاده نمایید. این فونت در دو وزن ضخیم و معمولی منتشر شده است.

۴. فونت دانا برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

فونت دانا تلاشی است برای خلق یک تایپ‌فیس هندسی و نزدیک به خط نسخ.
هندسی بودن باعث می‌شود فونت دانا مدرن و معاصر به نظر برسد و وفاداری به شیوه نسخ باعث می‌شود در اندازه ریز و نوشته‌های طولانی خوانایی آن حفظ شود.

فونت دانا نخستین بار در خرداد ۱۳۹۸ منتشر شد و همواره در میان طراحان محصول محبوب بوده است.
بسیاری از برند‌ها و کسب و کارهای جدید برای دستیابی به طراحی مدرن و معاصر از فونت دانا استفاده کرده‌اند.

۵. فونت ایران سنس برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

سال ۱۳۹۳ زمانی بود که اکوسیستم کسب و کارهای استارتاپیِ ایران در حال بالندگی و رشد بود. فونت‌ ایران‌سنس نخستین بار در همان سال (۱۳۹۳) منتشر شد.
طراحانی که در این شرکت‌های استارت‌آپی مشغول به کار بودند به نسبت دیگر طراحان نگاهی کاربردی به فونت فارسی داشتند و جسارت بیشتر در استفاده از فونت‌های جدید داشتند. بنابراین فونت‌ایران سنس در آغاز بیشتر از همه در طراحی وبسایت‌ها و نرم افزارهای شرکت‌های استارت‌آپی مانند دیجی‌کالا، کافه‌بازار، صبا‌ایده (آپارات)، اسنپ و … مورد استفاده قرار گرفت و تبدیل به نشانه‌ای از جامعه کسب و کارهای استارت‌آپی در ایران شد.

۶. فونت تیتر برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

فونت تیتر مهمترین و بهترین فونت نمایشی و عناوین روزنامه ها و مجلات توسط حمید نوروزی و به سفارش روزنامه کیهان طراحی و پیاده سازی شد و برای استفاده در نوشته های بزرگ و رسمی بسیار پرکاربرد و محبوب است. فونت تیتر همچون سایر فونتهای فارسی برپایه خط نسخ است و کاملا بر اساس سلیقه ایرانی طراحی گردیده است.

۷. فونت پلاک برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

فونت پلاک از نوع سنس است. با تنوع ضخامت حداقل، منحنی‌های بسیار، دندانه‌ها و چشم‌های بزرگ و فشردگی در ارتفاع سطر‌ها. همهٔ این ویژگی‌ها باعث می‌شود پلاک یک فونت مدرن، روان و سیال، دارای حس انسانی و در عین حال دارای حروف واضح و خوانا در اندازه ریز باشد.
هدف از طراحی فونت پلاک، رسیدن به خاکستری مناسب و قابل استفاده در محیط وب و اپلیکیشن های فارسی بوده است اما به طراحی جداگانه ی حروف نیز اهمیت زیادی داده شده است تا در کنار کاربرد زیبایی قابل توجهی را به کاربر ارائه دهد.
طراحی وزن های فونت پلاک به گونه ای صورت گرفته است تا فرم حروف با سنگین تر شدن وزنشان، نمایشی تر شوند. از این رو وزن های بالای این فونت در استفاده ی گرافیکی و تبلیغاتی، علی الخصوص عبارت های کوتاهی نظیر شعار های تبلیغاتی کارآمد خواهد بود.

۸. فونت یکان بخ برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

یکان بخ قلمی است ویژه‌ی فضای پیکسلی. فرآیند بازطراحی و بهینه‌سازی این قلم برای وب و رابط کاربری بر پایه‌ی قلم یکان برای تمام گلیف‌ها انجام شد. هدف از طراحی دوباره‌ی این قلم، دستیابی به نوشتاری یک‌دست، منظم و چشم‌نواز برای فضای وب بود. به همین منظور تغییرات زیادی در ساختار، ضخامت، فرم‌ها و فاصله‌گذاری‌ها ایجاد شد.
در این قلم وزن کلی حروف کاهش یافته و ضخامت خطوط عمودی و افقی (با در نظر داشتن خطای باصره) برابر است. بازطراحی فرم‌ها با مبنا قرار دادن شبکه‌ای شطرنجی انجام شد. مجموعه‌ی این کارها باعث افزایش انطباق قلم با فضای پیکسلی و شفافیت آن شد.
قلم یکان توسط مسعود سپهر طراحی و اجرا شده است. فرآیند بازطراحی این قلم توسط رضا بختیاری فرد در سال ۱۳۹۴ انجام شده و خانواده‌ی این قلم در ۸ وزن، در سال ۹۵ تکمیل شد. هم‌چنین در سال ۹۶، حروف کوردی به این قلم اضافه شد.

۹. فونت کلمه برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

فونت کلمه، ساختاری هندسی و منظم دارد. استخوان‌بندیِ اندامِ این قلم به شما فضایی شسته و رفته ارائه می‌دهد. پویایی و انرژیِ فونت کلمه ، برای استفاده در اکثر آثار تبلیغاتی به‌ویژه برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای خلاق و نوین بسیار مناسب است. فونت کلمه، قدرتمند و خودنماست؛ در متن‌هایی که تلاش دارند ویژگی‌ها و توانایی‌های خاصی را برجسته کنند و نکاتِ طلاییِ موضوع را شاخص نمایند، “کلمه” این قدرت را به آن‌ها می‌دهد.

تایپ‌فیس “کلمه” برای زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است و از زبان‌های اردو و کردی نیز پشتیبانی می‌کند. نسخه چهارم خانواده فونت کلمه، با اصلاحاتی نسبت به نسخه‌های پیشین و اضافه کردن حالت‌های جایگزین حروف و پشتیبانی از زبان‌های جدید ارایه شده است.

۱۰. فونت جوان برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

فونت جوان یک فونت دست نویس از نوع نمایشی است. مناسب عنوان‌هایی که می‌خواهید پر تحرک، پر نشاط و سرشار از شور جوانی باشد. قاسم نجاری طراح فونت جوان متخصص ساخت چنین فونت‌هایی است. وی پیش از این فونت‌ آوینی و فونت کتیبه را در وبسایت فونت‌ایران منتشر کرده بود که هر دو فونت از فونت‌های بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند.

ویژگی اصلی فونت جوان که آن را از دو فونت آوینی و کتیبه متمایز می‌کند قلم ماژیکی استفاده شده است. فونت‌ جوان از دست‌خط‌‌های نوشته شده با ماژیک در بعضی آثار گرافیکی و امضاهای گرافیتی الهام گرفته شده است. فونت جوان دارای تعداد بسیار زیادی حروف و ترکیبات جایگزین است که به کمک راهنمای آن می‌توانید آن‌ها را تایپ کنید و به تایپوگرافی دلخواه خودتان دست پیدا کنید. استفاده مناسب از این حروف و ترکیبات جایگزین و ایجاد ترکیب بندی با حروف تا حد زیادی می‌تواند کار شما را شخصی کند.

۱۱. ایران یکان برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

ایران‌یکان iranyekan پس از ایران سنس پر استفاده ترین فونت فارسی در طراحی وب و اپلیکیشن است (۱) بسیاری از برندها و شرکت‌های بزرگ مانند دیجی‌کالا، شیپور، روبیکا و … وبسایت‌ یا اپلیکیشن خود را با این فونت طراحی کرده‌اند. پر استفاده شدن این فونت پس از گذشت ۲سال از انتشار اولین نسخه، ما را ترغیب کرد تا نسخه سوم ایران‌یکان را کامل تر و کم نقص تر از نسخه های پیشین طراحی کنیم. برای طراحی ایران‌یکان۳ به درخواست‌ و سلیقه طراحانی، که از این فونت در پروژه‌های حرفه‌ای استفاده کرده‌اند توجه شده است تا محصول نهایی بتواند به بهترین شکل نیاز‌ها را برطرف کند.

۱۲. فونت پیدا برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

فونت پیدا ساختاری هندسی دارد اما بعضی از ویژگی‌های خطوط سنتی همچون نسخ نیز در آن دیده می‌شود. ناصر خادم پیش از این فونت کلمه را طراحی کرده است. فونت کلمه در مدت زمان کوتاهی پس از انتشار به قلمی پر طرفدار در گرافیک تجاری و تولید محتوای دیجیتال تبدیل شد و اکنون فونت پیدا نیز از همان ویژگی‌های جذاب فونت کلمه یعنی ساختار هندسی، کنتراست ضخامت حداقل و شکل حروف نوآورانه بهره‌ مند است. اما فونت پیدا به نسبتِ کلمه دارای خانواده کامل‌تر، خوانایی بیشتر و در نتیجه برای متن مناسب‌تر است.

13. فونت آریا برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

فونت آریا یک خانواده فونت کامل به سبک نسخ معاصر است که دارای ترکیبات، حروف جایگزین و امکانات متعدد اپن‌تایپ و فونت متغیر است. اگر بخواهیم بدون جانبداری و تعریف‌های رایج صحبت کنیم بایستی بگوییم که همکاری، زیباترین نتیجه‌ی این تایپ‌فیس است. اینکه دو طراح از دو نسل متفاوت در زمان قرنطینه بدون اینکه حتی یک‌بار با هم ملاقات داشته باشند، بتوانند با هم کار کنند و به زبان مشترک در دیزاین یک تایپ‌فیس دست پیدا کنند.

فرم حروف و اسکلت کار برگرفته از خط نسخ است. اما در مورد کاربرد، تلاش ما بر این بود که در هر دو رسانه (وب و پرینت) نتیجه‌ی قابل قبولی داشته باشد و از تمام زبان‌های خط (script) عربی پشتیبانی کند. هرکدام از وزن‌ها را با توجه به استفاده و کاربرد همان وزن بازسازی کرده و حروف مرکب و جایگزین کاملی را طراحی کردیم. در کنار همه‌ی این‌ها «آریا» وریبل‌فونت هم دارد تا دست کاربر در استفاده از آن کاملاً باز باشد و هیچ کمبودی احساس نکند.

سعی ما بر این بود که روش‌های استاندارد طراحی و ساخت فونت را با هم داشته باشیم تا مخاطب از این به بعد، به کمتر از این استانداردها عادت نکند. فونت آریا از زمستان ۱۳۹۹ شروع و در پاییز ۱۴۰۰ به پایان رسید. این فونت، پروژه مشترک امید امامیان و کامیاب جعفری است.

۱4. فونت انجمن برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

خانواده حروف انجمن به صورت اختصاصی با حمایت «انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران» تولید شده است که برای خرید و استفاده‌ی عموم توسط «فونت ایران» عرضه می‌شود. «نسخه‌ ۲ انجمن» با امکانات گسترده‌ و جدیدی ارائه می‌شود. وریبل فونت، وزن‌ها و سبک‌های جدید، حالت‌های جایگزین ترکیبات حروف، پشتیبانی از زبان‌های جدید و بازطراحی کلیه فرم‌ها بخشی از این تغییرات است.

۱5. فونت ایران برای طراحی کاور و پست و استوری اینستاگرام

قلم ایران تلاش می کند ترکیبی باشد از طراحی حروف معاصر، همراه با حال و هوای فونت های رایج ایرانی مانند زر ، نازنین ، میترا و …
اگر شما ناشر و یا سردبیر یکی از مطبوعات ایرانی هستید و در استفاده از فونت‌های فارسی جدید تردید دارید یا تمایل ندارید خطر استفاده از یک فونت متفاوت را بپذیرید فونت ایران می تواند انتخاب مناسبی باشد.

قلم ایران به دلیل شباهت‌هایی که با فونت‌های پرطرفدار ایرانی دارد در شروع توسط خوانندگان قابل تشخیص به عنوان یک فونت جدید نیست در حالی که شما از مزایای استفاده از این فونت آگاه هستید. قلم ایران به نسبت فونت های رایج (مانند زر ، نازنین ، میترا و …) داری خوانایی بیشتر، طراحی زیباتر و سطر و ستون بندی منظم تر و منسجم تر است.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا