عمومیبرترینهای کسب و کار

معرفی دریچه خطی ارزان

دریچه هوای خطی برای هر دو سیستم حرارتی، برودتی و تهویه (Heating , Cooling ,Ventilation) طراحی شده است. علاوه بر این برای سیستم های رفت یا برگشت هوا و تخلیه، (Supply , Return Exhaust)  نیز میتواند استفاده شود. دریچه خطی هوا به دلیل ماهیت ساختاری که دارند میتواند در حالت های قوس دار (Curve) نیز تولید شود. این قوس ها هم می توانند در طول دریچه ها و هم در عرض آنها طبق شعاع قوس مکان ساخته شوند.

 از دریچه های خطی می توان در کنج سقف یا کنج پیشانی دیوار ها، با هر زاویه دلخواه استفاده کرد. این کار به وسیله کنج های مجزا امکان پذیر خواهد بود. دریچه خطی مخصوص هوادهی از سقف تولید می شوند و بیشتر در سقف ساختمان ها قابل استفاده می باشد. این دریچه ها به صورت یک طرفه و دو طرفه و سه طرفه تولید می شوند. طی این مقاله به بررسی دریچه خطی پرداخته شده و جهت آشنایی با دریچه خطی تا انتهای این مطلب با سایت تهویه نظری همراه باشید.

کارآیی های دریچه های خطی

یکی از انواع دریچه های پرکاربرد ، چه در مصارف مسکونی و چه تجاری ، دریچه های خطی است. این نوع دریچه ها اگرچه قالبا” به منظور هوادهی و هوای تازه فن کویل ها و داکت اسپلیت ها کاربرد دارند اما در باقی موارد مانند دریچه کولر و یا هوای تازه نیز کاربرد آن دیده شده است ( حتی در مورد دریچه هوای برگشت) این نوع دریچه هوا معمولا” ظاهر زیبایی داشته و به محل کار یا منزل شما زیبایی خاصی می بخشد.

از قابلیت های دریچه های خطی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افت فشار متوسط
  • قابل استفاده در رفت و برگشت هوا
  • قابلیت نصب انواع دمپر پشت دریچه ای روی آن
  • توزیع هوا به صورت لایه ای از سقف
  • قابلیت ساخت در ابعاد مربعی و مستطیلی
  • قابلیت ساخت در تمامی ابعاد طبق سفارش مشتری
  • توزیع هوا به صورت یک طرفه ، دو طرفه ، دو طرفه کنجی ، سه طرفه و چهار طرفه
  • ساخته شده از آلومینیوم
  • امکان استفاده از انواع دمپر جهت کنترل هوادهی
  • مناسب برای توزیع هوا برای سیستم های هواساز

موارد استفاده دریچه های خطی

دریچه های خطی هوا یکی از انواع دریچه ها است که در سیستم های تهویه و هواساز ها مورد استفاده قرار می گیرد. دریچه هوا در بخش نهایی سیستم های مربوط به انتقال و تهویه هوا مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار و شکل ظاهری و کارایی آن به صورتی است که برای انواع محیط های مسکونی، تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین کاربردی که دریچه هوا خطی دارد، استفاده در فن کویل ها و یا اسپیلت ها می باشد و در واقع برای ایجاد جریان هوای تازه مورد استفاده است ولی به عنوان دریچه هوای کولر نیز به کار می رود.

دریچه های هوای خطی می توانند از نظر خطوط به کار رفته در آن متنوع باشند و دارای خطوط ثایت می باشند. خطوطی که بر روی دریچه وجود دارد ثبات و بدون تغییر ست و توانایی انتقال هوا را به شکل لایه ای دارد. دریچه خطی هوا به صورت مستطیل و یا مربع تولید می گردد. طراحی این دریچه به صورتی است که انواع دمپر پشت آن نصب می گردد. اگر مشتری سفارشی با ابعاد متفاوتی داشته باشد برای آن طراحی و تولید می گردد. دریچه هوا لاینیر برای دیوار هایی با ارتفاع 4 متر استفاده می شود.

این دریچه ها قابلیت نصب در داخل سقف کاذب را نیز دارند. دریچه های خطی هوا در میان انواع دریچه های توزیع کننده هوا بیشترین کاربرد را دارند. پره های دریچه های خطی هوا ثابت می باشند و انتقال هوا بوسیله آن ساده است. جنس این دریچه می تواند از ورق آلومینیوم، استیل ضد زنگ و یا گالوانیزه باشد. ظاهر و شکل این دریچه ها زیبا است و به همین دلیل از نظر رنگ و یا شکل با دکور هماهنگ می شود.

انواع دریچه های خطی هوا

دریچه لاینیر در سه مدل دریچه های خطی زاویه دار، دریچه های خطی کله قندی و طرح اسلوت طراحی و تولید می‌‌‌‌‌‌شود. دریچه هوای خطی که زاویه دار است با زاویه تنظیم شده ای که دارد و دارای یک تا چهار مسیر می باشد هوا را عبور می دهد. ممکن است دریچه از یک سری تیغه تشکیل شده باشد که به صورت موازی در کنار هم قرار گرفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند و بدون هیچ زاویه ای جریان هوا را منتقل می کنند.

نوع اسلو نیز دریچه ای با خطوط ضخیم تر می باشد که زاویه ای ندارد و فاصله بین تیغه ها بیشتر است. دریچه خطی هوا باید توسط فرد با تجربه برای ساختمان و مکانی که نیاز به دریچه دارد انتخاب گردد. مکان نصب نیز باید بررسی گردد تا بهترین جریان هوا در آن صورت گیرد. با توجه به اینکه این بخش از سیستم تهویه بخش نهایی میباشد ولی در نتیجه کار بسیار تاثیر گذار است. نصب این قطعه ساده می باشد و زمان بر نیست.

استعلام قیمت و خرید دریچه خطی از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوای تازه (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه دریچه خطی را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص دریچه خطی پاسخ خواهیم داد.

دریچه خطی رو از کی بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین دریچه خطی جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

چه نوع دریچه هوای خطی برای مناطق مرطوب مناسبه؟

جهت استفاده از دریچه هوای خطی در مناطق مرطوب مثل شمال و جنوب کشور می‌توانید از دریچه هوای ساخته شده با متریال‌های آلومینیوم و پلاستیک بهره ببرید. با انجام این کار شاهد افزایش طول عمر و ماندگاری بالا دریچه هوای خطی مصرفی در ساختمان خود خواهید شد.

ارزان ترین دریچه هوای خطی کدام دریچه است؟

دریچه هوای خطی ساخته شده از فلز آهن به دلیل مقاومت کمتر در برابر رطوبت از قیمت پایین‌تری برخوردار است. در صورتی که محل به‌کارگیری دریچه هوای خطی در شرایط آب و هوایی خشک باشد؛ مشکلی برای این دریچه رخ نداده و حتی قیمت خرید تمام شده را نیز کاهش خواهد داد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا