اقتصادیبرترینهای کسب و کار

سرمایه گذاری در ایران با پول کم

سرمایه گذاری به معنای استفاده از سرمایه در دارایی هایی است که می تواند در طول زمان ارزش آن افزایش یابد. دارایی هایی مانند بازار سهام، مستغلات، طلا و ارز اولین گزینه هایی هستند که وقتی به سرمایه گذاری فکر می کنید به ذهن می رسد. به همین دلیل می توانید تصور کنید که برای سرمایه گذاری به مقدار زیادی پول نیاز دارید. اما این موضوع در همه زمینه های سرمایه گذاری صدق نمی کند و می توان با سرمایه های کم سرمایه گذاری کرد. اما چگونه آیا می توان با مبالغ کم سرمایه گذاری در ایران کرد و درآمد بالایی داشت؟

پاسخ این سوال به صراحت منفی است، زیرا نباید انتظار داشته باشید که از سرمایه گذاری اندک سود زیادی کسب کنید. با این حساب سرمایه گذاری کمتر بی فایده است. درست است که شما نمی توانید درآمد ماهانه خود را در بازارهایی مانند زمین و مسکن (که نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارد) سرمایه گذاری کنید، اما واقعیت این است که حتی با کمتر از یک میلیون تما نیز می توانید به همان میزان سرمایه گذاری کنید. سود خوبی هم گرفت

به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری فرآیندی زمان بر است. انتظار سود در یک دوره زمانی کوتاه ممکن است منطقی نباشد. البته نباید از پول های کم انتظار سودهای کلان داشته باشید، اما با رعایت برخی اصول اولیه و مشورت با یک متخصص می توانید سرمایه گذاری مناسبی داشته باشید.

برخی از ارکان مهم سرمایه گذاری

هر فردی نسبت به دیگران دلایل متفاوتی برای سرمایه گذاری دارد. فرقی نمی کند مبلغ زیادی را برای آن کنار گذاشته باشد یا بخواهد مقدار کمی سرمایه گذاری کند. در قدم اول باید وضعیت سرمایه گذاری و اهداف خود را بسنجید تا بتوانید در مسیر درست حرکت کنید. بیایید با هم به برخی از این اصطلاحات نگاه کنیم:

تحمل ریسک: نرخ بازده سرمایه گذاری با ریسک آن مرتبط است. شما باید خطر تصاحب اموال خود را در نظر بگیرید. بر این اساس می توانید بخش سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

هدف سرمایه گذاری: هدف سرمایه گذاری بسیار مهم است. به عنوان مثال، یک فرد 30 ساله ممکن است بخواهد از یک سرمایه گذاری درآمد بیشتری کسب کند، اما یک فرد 60 ساله ممکن است این کار را با هدف حفظ ارزش دارایی و ایجاد آرامش بیشتر در دوران بازنشستگی انجام دهد. ممکن است فرد برای تأمین آینده خود روی فرزندان خود سرمایه گذاری کند.

عوامل مالی: قبل از سرمایه گذاری باید عوامل زیادی از جمله میزان درآمد، هزینه های روزانه، بدهی های مالی و غیره را در نظر گرفت. اگر کل دارایی خود را بدون در نظر گرفتن موارد فوق سرمایه گذاری کنید، ممکن است در تامین هزینه های روزانه خود دچار مشکل شوید.

نقدینگی: نقدینگی به این اشاره دارد که سرمایه شما با چه سرعتی و با چه هزینه ای به پول نقد تبدیل می شود. نقدینگی در بخشی که در آن سرمایه گذاری می کنید بسیار مهم است. زیرا ممکن است به دلایل مختلف مانند بیماری، تصادف و غیره به پول نقد فوری نیاز داشته باشید.

مراقب باشید این اشتباهات را مرتکب نشوید

سعی کنید بازار را به طور دقیق پیش بینی کنید: سرمایه گذاران حرفه ای معتقدند که زمان بندی بازار مهم تر از زمان بندی بازار است. هر چقدر هم که خرید یک دارایی با حداقل قیمت وسوسه انگیز باشد، باید به خاطر داشته باشید که هیچکس نمی تواند رفتار بازار را با دقت کامل پیش بینی کند.

مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های مشکوک: هر چقدر که وعده بازدهی بالا با ریسک کم جذاب باشد، باید مراقب باشید که پول خود را در چه کسی سرمایه‌گذاری می‌کنید. بهتر است قبل از سرمایه گذاری در مورد تاریخچه این شخص یا موسسه به طور کامل تحقیق کنید.

انواع صندوق سرمایه گذاری خود را متنوع کنید: تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری بسیار مهم است. به این ترتیب، اگر بخشی از سرمایه گذاری تغییر کند، کل بودجه شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

وحشت بعد از اولین بار: باید بدانید که فراز و نشیب بخشی از بازار سرمایه است. هنگامی که بازار تغییر می کند، صبور باشید و از تصمیم گیری های احساسی خودداری کنید.


فرصت های سرمایه گذاری مختلف با پول کم

هنگامی که ویژگی های شخصیتی و اهداف مناسب را به دست آوردید، می توانید روی یکی یا ترکیبی از موارد زیر سرمایه گذاری کنید. در زیر برخی از گزینه های سرمایه گذاری را ارائه می دهیم.

سرمایه گذاری در بانک

سپرده گذاری در بانک ها ریسک کمی دارد. در واقع، شما می توانید از امنیت فیزیکی پول خود مطمئن باشید، اما این ریسک کم دارای معایبی است. امروزه میزان سود پرداختی بانک ها به دلیل شرایط تورمی و افزایش مداوم قیمت ها می تواند سود ناچیزی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد. بسته به وضعیت تورم، گاهی اوقات نمی تواند ارزش پول شما را حفظ کند. به عنوان مثال، اگر بانکی سالانه 20 درصد سود پرداخت کند، اما نرخ تورم سالانه 25 درصد باشد، ارزش پول و در واقع قدرت خرید شما 5 درصد در سال کاهش می یابد.

فعالیت مستقیم در بورس

یکی از مهمترین مزیت های بورس  این است که می توانید به مقدار کم وارد آن شوید. (با سرمایه حداقل 500 هزار تومانی می توان یکی از سیگنال های مختلف بازار را خریداری کرد). در سال های اخیر، بازار سهام به شفاف ترین و پربازده ترین بازار در بین سایر بازارهای مالی تبدیل شده است. اما برای رسیدن به نقطه بازدهی معقول در بورس باید زمان صرف کرد و مفاهیم و دانش تحلیل بازار و مدیریت ریسک را در emrouze.com  آموخت.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا