اقتصادیبرترینهای کسب و کار

آموزش کسب درآمد از اسپاتیفای؛ اسپاتیفای چقدر پول میدهد؟

آموزش کسب درآمد از اسپاتیفای، یکی از مهم ‌ترین مقوله ‌هایی است که نوازندگان و خوانندگان باید به‌ دنبال آن باشند؛ چرا که قادر خواهند بود تا از این طریق، درآمد کسب کنند. موسیقی، در طول تاریخ، همواره صنعت بی ثباتی بوده و دستخوش تغییرات بسیاری شده است. از نمونه های اخیر آن می توان به سقوط شرکت های ضبط در نتیجه روی کار آمدن سرویس های استریم مانند Spotify اشاره کرد. امروزه، با روی کار آمدن سرویس هایی نظیر اسپاتیفای و اپل موزیک، کمتر کسی سراغ خرید آلبوم های فیزیکی رفته و ترجیح کاربران این است که هر زمان که خواستند بتوانند به راحتی از طریق یک پلتفرم آنلاین، موسیقی مورد نظر خود را گوش دهند.

هدف از شکل گیری سرویس های استریم، انتقال مستقیم پول به صاحب اثر و حذف واسطه ها بوده است. هر زمان که آهنگ یا محتوای صوتی شما به اندازه کافی در پلتفرم پخش شود، Spotify ملزم است تا بر اساس قراردادهای موجود به شما پول بدهد. در این مقاله، به آموزش کسب درآمد از اسپاتیفای پرداخته و بررسی خواهیم کرد که به ازای پخش موسیقی شما از این پلتفرم، اسپاتیفای چقدر پول می دهد.

کسب درآمد نوازندگان از Spotify

آموزش کسب درآمد از اسپاتیفای برای هنرمندان

نوازندگان می توانند از راه های مختلفی در صنعت موسیقی، درآمد کسب کنند؛ اگرچه، همه این روش ها به اندازه یکدیگر موثر نیستند. رایج ترین شیوه های کسب درآمد توسط هنرمندان را می توان واگذاری حق‌ امتیاز، تبلیغات و برگزاری کنسرت در شهر های مختلف به حساب آورد. با این حال، امروزه، پلتفرم های استریم به محبوب ترین روش کسب درآمد از طریق موسیقی تبدیل شده اند که از بهترین آن ها می توان به Spotify و Apple Music اشاره کرد. این دو، همچنین، پر کاربر ترین سرویس های استریم نیز هستند. اسپاتیفای، در حال حاضر، 188 میلیون مشترک پریمیوم در سراسر جهان دارد!

به ازای هربار پخش، اسپاتیفای چقدر پول می دهد؟

به ازای هربار پخش آهنگ، اسپاتیفای چقدر پول می دهد؟

اسپاتیفای چقدر پول می دهد؟ شاید این نخستین سوالی باشد که برای هر نوازنده و خواننده ای پیش آید. پلتفرم Spotify، برای هر آهنگی که به تعداد پخش معینی برسد، مبلغ مشخصی را می پردازد. این مبلغ به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. اما، به طور کلی، میانگین قیمت بین 0.003 تا 0.0084 دلار به ازای هربار پخش است. فرض کنید موسیقی شما در اسپاتیفای یک میلیون بار پخش شده باشد.

برای بررسی این که به ازای این تعداد پخش، اسپاتیفای چقدر پول می دهد، باید تعداد پخش را ضرب در میانگین قیمتی اشاره شده کرد. در صورتی که موسیقی شما به تعداد دفعات زیادی توسط کاربران شنیده شود، رقم حاصل می تواند بسیار چشمگیر بوده و سود خوبی عاید نوازنده یا خواننده صاحب اثر کند. همه این ها باعث شده است تا این پلتفرم، انتخاب اول هنرمندان برای پخش اثرشان باشد.

کسب درآمد از اسپاتیفای به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

علی رغم موارد گفته شده، فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که بر میزان درآمد از اسپاتیفای موثر هستند. از جمله آن ها می توان به زبان آهنگ و همچنین، بازه زمانی پخش اثر اشاره کرد؛ همچنین، توجه داشته باشید که اسپاتیفای، یک پخش را زمانی کامل می داند که بیش از 30 ثانیه از آهنگ شما توسط کاربر شنیده شده باشد. با توجه به موارد گفته شده، هنرمندان، اگر آهنگ های خود را بدون هیچ گونه بازاریابی و تبلیغاتی در Spotify آپلود کنند، ممکن است درآمد زیادی حاصلشان نشود. با این حال، راه‌ هایی وجود دارد که می تواند به افزایش درآمد از اسپاتیفای کمک کند.

آموزش کسب درآمد از اسپاتیفای از طریق راه های دیگر

محبوب ترین پلتفرم های استریم آهنگ

در ادامه آموزش کسب درآمد از اسپاتیفای به بررسی راه هایی به جز استریم آهنگ و موسیقی خواهیم پرداخت. برای مثال، شما به عنوان یک نوازنده یا خواننده می توانید از ابزار Spotify Analytics نیز استفاده های زیادی کنید؛ به این ترتیب، شما می توانید آهنگ‌هایی را در کنسرت خود اجرا کنید که از محبوبیت بیشتری نزد طرفداران برخوردار هستند. به طور کلی، این ابزار، داده های آماری فراوانی در اختیار شما قرار می دهد که توجه به آن ها می تواند موجب بهبود عملکرد شما در بازار های موسیقی شود. توجه به این نکات، همچنین، به میزان چشمگیری موجب افزایش درآمد شما خواهد شد.

جمع بندی

امیدواریم از مقاله ما در مورد آموزش کسب درآمد از اسپاتیفای، نکات ارزنده و آموزنده ای یاد گرفته باشید. فراموش نکنید که همه چیز به تعداد پخش آهنگ یا موسیقی شما باز می گردد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حداقل 30 ثانیه از آهنگ شما باید توسط کاربر شنیده شود تا یک پخش کامل به حساب آید؛ به این ترتیب، شما می توانید با مورد توجه قرار دادن الگوریتم، استفاده از یک نام تجاری معتبر و بالا نگه داشتن کیفیت موسیقی خود، استریم ها و  به تبع آن، درآمد حاصل از اسپاتیفای را به حداکثر برسانید. اکنون، در پاسخ به این سوال که اسپاتیفای چقدر پول می دهد، می توان گفت که همه چیز به خود شما بستگی دارد؛ بنابراین، فرصت را از دست ندهید و همین امروز، برای خرید اکانت اسپاتیفای به پریمیفای سر بزنید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا