برترینهای کسب و کارجامعه

ساخت کارت پستال برای روز پدر

آموزش تصویری ساخت کارت تبریک روز پدر

کاردستی با کاغذ – برای ساخت کارت تبریک روز پدر (father’s day) به عنوان کادو تولد پدر نیاز به یک الگوی مناسب دارید تا با چند تای ساده در کاغذ کارت تبریک روز پدر شما آماده شود.

روز پدر نزدیک است و قطعا شما هم به دنبال یک هدیه استثنایی و منحصر بفرد برای پدرتان می گردید. ساخت کارت تبریک روز پدر یکی از ایده های پرطرفدار این روزهاست که به راحتی آماده می شود و مسلما پدر شما را خوشحال خواهد کرد. در این مقاله شما را با نمونه ای از کارت تبریک روز پدر که به شکل لباس است آشنا می کنیم که خیلی راحت آماده می شود. شما می توانید از این کارت تبریک برای همسر، پدربزرگ و… هم استفاده کنید و آنرا در کنار کادویی همانند چاپ روی قاب گوشی قرار دهید.

وسایل لازم برای ساخت کارت تبریک روز پدر‌

  • کاغذ A4
  • کاغذ طرح دار برای کروات
  • قیچی
  • چسب

مراحل ساخت کارت تبریک روز پدر

۱- ساخت آستین کارت تبریک روز پدر

یک کاغذ A4 یا A5 بردارید. انتخاب سایز این کاغذ بستگی به خودتان دارد و فقط مهم این است که کاغذ شما حالت مستطیلی داشته باشد.

برای ساخت کارت تبریک باید کاغذ اصلی را به صورت طولی به چهار قسمت مساوی تا بزنید برای این منظور:

کاغذ را به صورت طولی از وسط تا کنید.

کاغذ را به حالت اولین باز کنید تا محل تا مشخص باشد.

سمت راست کاغذ را تا بزنید تا لبه کاغذ روی محل تای اول قرار گیرد.

این تا را هم مجددا باز کنید تا کاغذ به حالت اولیه برگردد.

سمت چپ کاغذ را هم به همین روش تا بزنید.

به این ترتیب کاغذ شما به چهار قسمت مساوی تقسیم شده و سه خط تا بر روی آن دیده می شود.

دو گوشه سمت چپ و راست بالای کاغذ را به شکل مثلثی تا کنید به طوری که نوک کاغذ در هر دو طرف روی اولین تای کاغذ در همان سمت قرار بگیرد. هر یک از این دو تای زده شده باید قرینه و یک شکل باشد. به این ترتیب در دو طرف کاغذ اصلی دو گوشه تا شده دیده می شود.

دو راس مثلث سمت راست را که روی حاشیه کاغذ قرار دارد به هم بچسبانید.

همین کار را با دو راس مثلت سمت چپ انجام دهید.

وقتی که این راس ها را چسباندید کاغذ شما حالت سه بعدی به خود می گیرد.

حالا باید خمیدگی کاغذ را روی کاغذ اصلی به سمت پایین تا بزنید.

دو تا مثلثی که از کناره های کاغذ بیرون زده نقش آستین ها را خواهد داشت.

۲- ساخت یقه کارت تبریک روز پدر

کاغذ را به پشت برگردانید.

یک یا دو سانتیمتر از حاشیه پایینی کاغذ را به بیرون تا بزنید.

کاغذ را مجددا به رو بر گردانید.

این بار باید لبه های پایینی کاغذ را به شکل مثلثی تا کنید با این تفاوت که این بار نوک کاغذ در هر طرف روی فاصله یک یا دو سانتیمتری حاشیه تای وسطی کاغذ قرار بگیرد.

این تا زدگی ها یقه لباس را تشکیل می دهد.

حالا کاغذ را به طور عرضی تا کنید که دو قسمت یقه و آستین به هم برسند و کناره بالایی مربوط به آستین ها زیر دو گوشه یقه چفت شود.

به این ترتیب ساختار کلی کارت تبریک روز پدر شما که ظاهری شبیه لباس دارد آماده است. این کارت تبریک را می توانید به همراه چاپ عکس روی شکلات به پدر عزیزتان تقدیم کنید.

۳- ساخت کراوات کارت تبریک روز پدر

ساختن کروات کاملا سلیقه ای و بسیار ساده است.

مدل کراوات مورد نظرتان را با استفاده از کاغذ رنگی بچینید و آن را به جلوی لباس بچسبانید. (حتی می توانید از پاپیون هم استفاده کنید).

دقت داشته باشید که کراوات را به قسمت جلوی لباس بچسبانید چون اگر آن را به قسمت یقه بچسبانید کارت شما دیگر قابلیت باز شدن نخواهد داشت.

۴- آماده کردن متن تبریک روز پدر

حالا وقت آن رسیده که متن مورد نظرتان را روی یک برگه جداگانه بنویسید و آن را درون کارت تبریک قرار دهید.

مطمئن باشید که پدرتان از دیدن این هدیه شما ذوق زده خواهد شد.

ما سعی کردیم تا جایی که می شود متن مقاله را روان بنویسیم تا شما متوجه همه مراحل بشوید اما باز هم بعضی از قسمت ها مبهم بود. برای همین شما می توانید با تماشای ویدئوی کوتاه زیر که مراحل ساخت کارت تبریک روز پدر را نشان می دهد کاملا متوجه مراحل ساخت این کارت تبریک زیبا بشوید:

امیدوارم که از این مطلب ما راضی بوده باشید. اگر سوال یا نظری دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. سایت کادوساز حامی مشاغل خانگی و هنرهای دستی است و به شما این امکان را می دهد تا بدون صرف هزینه، فروشگاه اختصاصی داشته باشید و محصولاتتان را در نمایشگاهی به وسعت ایران به فروش برسانید.

نکات ساخت کارت تبریک و کارت پستال روز پدر

ساخت کارت پستال روز پدر برای همه ما جالب و قابل توجه است و اغلب سعی می کنیم با استفاده از مقداری کاغذ یا مقوا کارت پستال های زیبایی برای روز پدر یا روز مرد بسازیم. اگر شما نیز چنین قصدی دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید و با الگوبرداری از مدل های ارائه شده، زیباترین کارت پستال ها را برای روز پدر تهیه نمایید.

برای ساخت کارت پستال روز پدر می توانید از وسایل مختلف از جمله مقوا و کاغذ های رنگی استفاده نمایید و با انواع وسایل تزیینی از قبیل: روبان، کاموا، گل های طبیعی خشک شده یا مصنوعی و… برای تزیین کارت پستال استفاده نمایید. انتخاب مدل کارت پستال برای روز پدر کاملا سلیقه ایی است و شما دوستان هنرمند می توانید با ابتکار و خلاقیت خود انواع کارت پستال ها را همانند تابلو سه بعدی تهیه نمایید. در ادامه چند مدل کارت پستال دست ساز روز پدر را مشاهده می فرمایید که می توانید با الگوبرداری از این مدل های زیبا، بهترین کارت پستال ها را بسازید.

تزیین کادو روز پدر مدل لباس مردانه

به جای خرید جعبه کادو های گران قیمت می توانید خودتان در خانه جعبه کادوهای زیبا و جدید برای روز مرد درست کنید. در اینجا روش تزیین کردن هدیه روز مرد، درست کردن کارت پستال روز مرد و تزیین باکس هدیه برای روز پدر یاد داده شده است.

مدل اول:

این مدل تزیین برای روی جعبه کادو می باشد. در این آموزش می خواهیم با کاغذ یک پیراهن مردانه درست کنیم و آن را روی جعبه کادو بچسبانیم. ابتدا یک کاغذ را به شکل مستطیل برش دهید. سپس آن را از وسط تا بزنید. بعد آن را باز کرده و هر نیمه را دوباره از وسط تا بزنید.

 قسمت پایین کاغذ را مثل عکس زیر حالت مثلثی تا بزنید.

حال کاغذ را به پشت برگردانید و حدود ۱ سانتی متر از بالای کاغذ را تا بزنید.

دوباره کاغذ را برگردانید و  گوشه های بالای آن را مثلثی تا بزنید.

حال وسط کاغذ را مشخص کنید. بعد یک سانتی متر پایین تر از آن را تا بزنید و کاغذ را دولا کنید. گوشه های بالای کاغذ را روی لایه دیگر بیاورید تا حالت یقه پیراهن را تشکیل دهد. اکنون می توانید تزیینات دلخواه خود را به پیراهن اضاقه کنید و آن را روی جعبه کادو بچسبانید.

مدل دوم:

برای درست کردن کارت پستال روز پدر مدل پیراهن ابتدا یک کاغذ را به شکل مستطیل در آورید. بعد آن را از وسط تا بزنید. حال دو طرف قسمت تا خورده را مثل تصویر زیر یک برش کوچک بدهید. بعد گوشه ها را به سمت داخل تا بزنید.

به این ترتیب حالت اولیه پیراهن مردانه شکل گرفته است.

با تزیینات دلخواه خود روی کارت را تزیین کنید. می توانید با کاغذ، پاپیون یا کراوات درست کنید و روی کارت بچسبانید.

با رنگ های مختلف پاکت و تزیینات روی آن می توانید پاکت هدیه های زیبا درست کنید.

یک راه ساده‌تر برای تزیین هدیه روز پدر این است که استیکر های مختلف مثل سیبیل، عینک، کروات و پاپیون را به تنهایی روی پاکت بچسبانید.

مدل های متنوع از تزیین هدیه روز مرد

برای تزیین کادو روز پدر ایده های زیادی وجود دارد. با کمی خلاقیت می توانید هدیه های خود را به زیبایی تزیین کنید.

می توانید هدیه را با کاغذ ساده کادو کنید. بعد با یک کاغد رنگی دیگر مدل کروات و پاپیون را درست کنید و روی آن بچسبانید. به همین راحتی می توانید به جای یک کادو ساده، هدیه ای زیبا و خاص درست کنید.

برای روز پدر و روز مرد معمولا اعضای خانواده دور هم جمع می شوند. اگر دوست دارید در این دورهمی های خانوادگی عکس های زیبا و به یادماندنی بگیرید مقاله اصول عکاسی دسته جمعی برای عید و مهمانی را بخوانید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا