برترینهای کسب و کارسلامت

عمل بینی خوکی یا سربالا از صفر تا صد

جراحی بینی صفر تا 100

برخی از افراد بر این باورند که عمل بینی تنها برای زیبا شدن بینی انجام می گیرد، اما باید این نکته را در نظر بگیرید که این جراحی صرفاً جنبه زیبایی ندارد و افرادی که از مشکلاتی همچون پولیپ بینی، انحراف بینی و غیره رنج می برند نیز می توانند اقدام به انجام این عمل کنند.

بیشترین متقاضی عمل بینی چه کسانی هستند ؟

مراجعه کنندگان جهت جراحی بینی معمولا افرادی می باشند که دارای بینی بزرگ، بیش از حد کوچک، قوزدار، نامتقارن و غیره هستند. همچنین جوانانی که در سن بلوغ هستند به دلیل بزرگ شدن بینی و تمایل به داشتن چهره زیباتر نیز جز کسانی می باشند که تمایل به انجام جراحی رینوپلاستی دارند. در هر فرایند عمل زیبایی، برخی افراد با شرایط ویژه بعنوان کاندیدای مناسب برای بهره مند شدن از نتایج عمل بینی شناخته می شوند. به طور کلی ، افراد دارای شرایط زیر ، بعنوان کاندید ایده آل برای فرایند عمل جراحی بینی در تهران معرفی می شوند:

  • افرادی که بینی آن ها به دلیل وجود مشکلات فانکشنال باید تحت درمان قرار گیرد.
  • کسانی که بینی آن ها به دلیل وارد آمدن ضربه آسیب دیده و گاهاً دچار شکستگی یا انحراف و مشکلاتی در شکل ظاهر و عملکرد بینی شده اند.
  • افرادی که به دلایل ژنتیکی و مادرزادی ، دارای بینی دفرمه هستند.
  • افرادی که از شکل و عملکرد بینی خود ناراضی بوده و خواهان بهبود آن می باشند.

داوطلبین جراحی بینی در تهران باید نگاه منطقی به این فرایند درمان داشته باشند. پزشک با بررسی تاریخچه پزشکی بیمار از سلامت روحی و جسمی مناسب برای قرار گرفتن تحت فرایند عمل بینی وی کسب اطمینان می نماید.

بهترین سن عمل بینی چند سال است؟

بهترین سن جراحی بینی زمانی است که فرد به بلوغ جسمی رسیده باشد و از سن جوانی و دوران شادابی و سلامت پوست نیز فاصله نگرفته باشد، با توجه به اینکه تمایل به زیبایی و زیباتر دیده شدن در همه ما وجود دارد این سوالات ممکن است از سنین خیلی پایین در ذهن همه ما ایجاد شده باشد که بهترین سن برای عمل بینی چند سال است؟

به توصیه بهترین دکتر عمل زیبایی بینی تهران معمولا سن مناسب برای جراحی بینی بین 20 الی 30 سال می باشد، چرا که در این بازه سنی اجزا صورت فرد کامل رشد کرده و او از نظر فکری و جسمی به بلوغ کامل رسیده است. همچنین تصمیمی که در این بازه فرد برای انجام جراحی زیبایی بینی می گیرد از سر احساسات و شرایط دوره بلوغ جوانی نیست و پوست حالت کشسانی و الاستیک خود را حفظ کرده است.

کمترین سن برای انجام جراحی بینی در دختران 16 سالگی و در پسرها 18 سالگی می باشد، البته رسیدن به بلوغ کامل در هر فرد متفاوت است و جراح برای انجام عمل بینی باید تمامی اجزا صورت را جهت رسیدن به بلوغ کامل فرد بررسی نماید. اگر پس از بررسی پزشک این تشخیص را داد که رشد غضروف های بینی متوقف شده است می تواند فرد اقدام به رینوپلاستی کند.

انواع بینی

بینی با توجه به ویژگی ها و مشخصاتی که در هر فرد دارد جهت انجام جراحی بینی به بینی گوشتی ، استخوانی ، غضروفی تقسیم شده است.

  • بینی گوشتی به بینی اطلاق می شود که پوست ضخیم و استخوان ضعیفی داشته باشد، همچنین غدد چربی در دو طرف بینی زیاد باشد به گونه ای که با فشار دادن بینی از آن چربی خارج شود.
  • طبق گفته های بهترین دکتر عمل بینی تهران ، بینی استخوانی به بینی گفته می شود که پوست نازک و استخوان محکمی داشته باشد.
  • دماغ غضروفی ساختمان استخوانی – غضروفی محکمی داشته و پوست نازک و متوسطی دارد.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در چیست ؟

با توضیحات ذکر شده  توسط بهترین دکتر عمل زیبایی بینی تهران مهم ترین تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در ضخامت پوست بینی است. بینی گوشتی علاوه بر پوست ضخیم و اسکلت ضعیفی دارد که جهت عمل بینی این نوع بینی نیاز به تقویت غضروف در قسمت نوک بینی و استحکام بخشیدن به ساختار بینی داریم که در این تکنیک عوارض جراحی بینی گوشتی همچون برگشت پذیری یا افتادگی نوک بینی گوشتی را به صفر می رسانیم.

به این صورت که غضروف اضافی را از تیغه وسط بینی ( سپتوم ) ، غضروف دنده یا گوش برداشته و قسمت نوک بینی قرار می دهیم تا غضروف های ناحیه نوک بینی تقویت شود. در عمل بینی غضروفی بهترین دکتر جراحی بینی تهران به دلیل این که بینی دارای اسکلت غضروفی – استخوانی قوی تری است قدرت مانور بهتری برای ایجاد تغییر خواهد داشت.

مدل های عمل بینی

به طور کلی مدل عمل زیبایی بینی سه نوع است : مدل بینی طبیعی ، فانتزی یا عروسکی و نیمه فانتزی . هر یک از این مدل ها ، بسته به نوع پوست بینی و تناسب چهره بیمار و همچنین نظر پزشک متخصص جراحی بینی در تهران ، انتخاب می شوند.

·         عمل زیبایی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی به منظور مرتفع نمودن اشکالات و عیوب ظاهری بینی در عین حفظ فرم طبیعی بینی انجام می گیرد ، به طوری که نتوان تشخیص داد بینی تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته است. به طور کلی مقصود بهترین دکتر بینی تهران از عمل بینی طبیعی ایجاد تناسب بین بینی و دیگر اعضای صورت همراه با حفظ عملکرد تنفسی بینی می باشد.

·         عمل زیبایی بینی نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی ، خصوصیات بینی طبیعی و فانتزی را با هم دارد به نحوی که دارای قوسی جزئی در نمای نیم رخ می باشد، اما در عین حال سر بالا نبوده و فرمی ایده آل دارد. امروزه ، اکثر متقاضیان جراحی بینی ، خصوصا خانم ها تمایل به داشتن این مدل بینی دارند.

·         عمل زیبایی بینی فانتزی

برخی افراد خواستار جراحی بینی با هدف کوچک نمون بیش از حد بینی می باشند ، در این موارد عمل بینی باید به نحوی انجام گیرد که به دلیل کوچک کردن بینی بیش از اندازه، فرد دچار اختلالات تنفسی نشود. در رینوپلاستی ، باید به این نکته توجه اکید شود که هدف از جراحی کردن بینی صرفا کوچک شدن بینی نمی باشد بلکه باید به رغم رفع ایرادات بینی طی عمل، یک دکتر بینی خوب در تهران عملکرد اصلی بینی و تناسب آن با سایر اجزای صورت را حفظ کند.

در جراحی بینی فانتزی حتما به تخصص و تجربه بالای پزشک دقت کنید، زیرا چنانچه زاویه بینی و لب بالا بیشتر شود منجر به سر بالایی شدن بیش از حد بینی یا اصطلاحا خوکی شدن آن می شود. همچنین کوچک شدن بیش از حد بینی نیز در این مدل عمل دماغ خوکی می تواند مشکلاتی در زمینه تنفس نیز پدید آورد.

تفاوت عمل بینی طبیعی با بینی فانتزی

تفاوت عمده میان مدل بینی طبیعی و بینی فانتزی در زاویه ایجاد شده بین نوک بینی و لب بالا می باشد. در عمل زیبایی بینی طبیعی، این زاویه 90 الی 95 درجه است که حالتی ایده آل و استاندارد می باشد، در حالیکه در جراحی بینی فانتزی زاویه میان نوک بینی و لب بالا حدودا ۱۰۵ درجه بوده و نوک بینی رو به بالا می باشد.

جراحی درمانی بینی چگونه است؟

یک دکتر عمل بینی خوب در تهران به جز اهداف زیبایی ، در راستای درمانی نیز اقداماتی را به انجام می رساند. برخی افراد ممکن به طور مادرزادی به عارضه هایی در بینی خود دچار باشند. یکی از معمول ترین مشکلاتی که اشخاص برای رفع ان به جراحی بینی درمانی روی می آورند ، انحراف بینی است. منحرف بودن تیغه میانی بینی بسته به میزان شدت آن موجب بروز مشکلاتی خواهد شد. در مواردی که تنفس فرد شدیداً تحت تاثیر قرار گرفته باشد ، عمل بینی بهترین راه حل است.

آیا امکان انجام عمل بینی زیبایی و درمانی به صورن همزمان وجود دارد؟

شاید شما هم از ان دسته افرادی باشید که بینی تان هم از لحاظ زیبایی و هم به لحاظ فانکشنال با مشکلاتی مواجه است و این سوال در ذهن تان ایجاد شده که آیا می شود با یک بار جراحی بینی هر دو مشکل را برطرف نمود؟ البته که چنین امری امکان پذیر است. جراحی همزمان زیبایی و درمانی بینی را ، سپتورینوپلاستی هم می نماند؛ به ویژه اگر ایراد فانکشنال دماغ انحراف سپتوم باشد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا