برترینهای کسب و کارتندرستی

رضایت مردم از مزوتراپی مو

داشتن موهای پرپشت و بلند برای خانم ها بسیار لذت بخش است، زیرا موی بلند تاثیر زیادی در جذابیت و زیبایی دارد تا جایی که فرد را می تواند چند سال جوان تر یا چند سال پیرتر نشان دهد!آیا شما هم به‌دنبال داشتن موهایی براق، پرپشت و درخشان هستید. در این مطلب قصد داریم به بررسی مزوتراپی مو که یکی از روش‌های درمانی ریزش مو، تقویت مو، پرپشت شدن و ضخیم شدن مو است بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا تجربه مزوتراپی مو دوستان را بخوانید و علل رضایت و یا عدم رضایت آن ها را بدانید.

تجربه من از درمان مزوتراپی موی سر

اولین نکته اینه حتما پیش پزشک متخصص پوست مو برید نه اون پزشک عمومی که دوره دیده. من ریزش مو هورمونی داشتم و در کنار مزوتراپی مو که انجام دادم، محلول ترکیبی برام تجویز کرد که اونم موثره در کنار مزو و یه سری ویتامین مکمل ها. خلاصه ریزش مو کمتر میشه ولی مشکلش اینه دایمی نیست و برمیگرده و باید سالی یکبار تمدید بشه. البته ریزش موی من هورمونیه بخاطر همین سالی یکبار بعد از اتمام درمان باید برم تزریق.

درمان آلوپسی آندروژنیک با تجربه مزوتراپی مو

به طور کلی ریزش مو به دسته‌ ی دائمی و موقت تقسیم می‌شود. ریزش مو دائمی به دلیل عوامل ارثی یا بیماری آلوپسی آندروژنیک رخ می‌ دهد که فرد دچار طاسی شده و درمان آن کمی دشوار است و در بسیاری موارد مزوتراپی اثری ندارد. اما ریزش مو موقت به خاطر استرس، تغییر فصل یا کمبود مواد معدنی و مغذی اتفاق می افتد و درمان آن سریعتر و راحتتر است. البته اگر به موقع درمان نشود سبب طاسی و کچلی می شود. در این گونه موارد مزوتراپی مو برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آن بسیار پرکاربرد است.

از مزوتراپی مو توقع چه تاثیراتی را داشته باشیم؟

مزوتراپی مو در واقع بر ریزش موها دو نوع تاثیر دارد: تاثیر شیمیایی دارویی و تاثیر مکانیکی. با تزریق محلول مزوتراپی به پوست سر، فولیکول‌های مو تحریک می‌شوند و ترکیبات فعال موجود در محلول موجب افزایش گردش خون، افزایش اندازه فولیکول‌های مو‌ها و کاهش التهابات پوست می‌شود. همه افرادی که برای درمان ریزش مو به سراغ این روش می‌آیند پس از چند نوبت، کاهش قابل توجهی در ریزش موهای خود می‌بینند.

در بعضی افراد حتی رشد مجدد مو نیز پس از اتمام دوره مزوتراپی اتفاق می‌افتد. به طور کلی، برای اکثر مراجعین، تجربه مزوتراپی بسیار مثبت و نتیجه‌بخش است. گاهی به توصیه پزشک، مزوتراپی با روش‌های درمانی دیگری همراه می‌شود تا نتیجه بهتری به دست آید. ممکن است پزشک متخصص به شما پیشنهاد دهد تا در کنار جلسات مزوتراپی، یا همان پلاسمای غنی از پلاکت انجام دهید. PRP یکی دیگر از روش‌های غیر جراحی درمان ریزش مو است.

چه موادی در محلول مزوتراپی مو به کار می‌رود؟

در محلولی که برای درمان ریزش مو از طریق مزوتراپی به‌کار می‌رود، از آمینواسیدها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و عصاره گیاهان دارویی استفاده می‌شود. مقدار آمینواسید، مواد معدنی، کوانزیم و نوکلئیک اسید بر اساس نیاز و شرایط هر مراجع معین می‌شود.

هر جلسه مزوتراپی مو چند دقیقه طول می‌کشد؟

معمولا هر جلسه مزوتراپی مو بین بیست دقیقه تا حداکثر یک ساعت زمان می‌ببرد. اگر می‌خواهید نتیجه دلخواه خود را بگیرید، احتمالاً پزشک به شما توصیه می‌کند تا ۱۰ جلسه درمان را پشت سر بگذارید. در اغلب موارد فاصله جلسات مزوتراپی دو هفته یک بار است. پس از اتمام دوره اول، گاهی لازم است ماهی یک بار و بعد از آن با تشخیص پزشک هر ۶ ماه برای تکرار درمان به کلینیک مراجعه کنید.

آیا مزوتراپی مو عوارض دارد؟

شاید برای شما عوارض بعد از جلسات مزوتراپی نیز دغدغه باشد. خوشبختانه مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی است که اکثر مراجعین از آن راضی هستند و اغلب عوارض خاصی را تجربه نمی‌کنند.البته مزوتراپی می‌تواند کمی دردناک باشد چرا که در این روش تزریق‌های بسیار ریزی به طور مکرر در پوست سر انجام می‌شود. اما پس از چند ماه که تاثیرات آن را بر روی موهای خود ببینید، از تصمیم خود احساس رضایت می‌کنید.

مزوتراپی برای چه افرادی ممنوع است؟

مزوتراپی می‌تواند برای برخی افراد عوارض و خطراتی را به همراه داشته باشد. افرادی که آلرژی و حساسیت دارویی دارند برای رفع ریزش مو نباید به سراغ مزوتراپی بروند. همچنین افراد مبتلا به بیماری سرطان، دیابت، هموفیلی و همچنین بانوان باردار نباید از این روش درمانی استفاده کنند چرا که احتمال بروز عفونت‌های شدید در این افراد وجود دارد.متخصصین توصیه می‌کنند افراد مبتلا به ناراحتی‌های پوستی نیز از مزوتراپی مو بپرهیزند. توصیه می‌کنیم که در اینگونه مواقع با پزشک خود مشورت کنید.

آیا تأثیرات مزوتراپی دائمی است؟

نکته بسیار مهم در رابطه با روش مزوتراپی این است که نتیجه و اثربخشی این نوع از درمان موقتی است. اگر تمایل داشته باشید تاثیرات آن برای همیشه باقی بماند، لازم هر چند وقت یک بار برای تزریق به کلینیک مراجعه کنید.فاصله جلسات اول مزوتراپی کم است اما پس از چند بار مراجعه و انجام درمان، فاصله جلسات بیشتر می‌شود.

مزایای مزوتراپی مو چیست؟

بیشتر افرادی که تجربه مزوتراپی مو را داشته‌اند از نتیجه‌بخشی و تأثیرات این روش درمانی برای مقابله با مشکل ریزش مو رضایت دارند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش غیرتهاجمی بودن و عدم نیاز به بیهوشی است. به علاوه، این روش درمانی (جز در موارد خاصی که در بالا به آن اشاره شد) خطر و عوارض خاصی ندارد.

 این روش درمانی به طور کلی هیچگونه آلرژی و عوارضی در افراد ایجاد نمی‌کند؛ چرا که ترکیبات دارویی مورد استفاده در مزوتراپی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ساخته می‌شود.علاوه بر این، مزوتراپی یک روش کم‌درد است. پس از اتمام هر جلسه نیازی به استراحت نیست و فرد می‌تواند بعد از اتمام جلسه درمان، به فعالیت‌های روزمره خود رسیدگی کند.

یکی دیگر از مزیت‌های این روش، امکان انتخاب نوع و میزان ترکیبات محلول مورد استفاده با توجه به نوع ریزش مو در هر فرد است. جالب است بدانید که مزوتراپی برای رفع شوره سر نیز بسیار موثر است.به طور کلی مزوتراپی برای افرادی که ریزش مو بسیار شدید ندارند، بهترین روش درمان به شمار می‌رود. تحقیقات نشان داده ‌است که مزوتراپی در برخی افراد حتی تا ۱۵۶ درصد به افزایش رشد مو کمک می‌کند. به طور معمول، پس از ۵ جلسه مزوتراپی اثرات آن را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

مزوتراپی مو چیست؟

یه اصطلاح دیگه ی مزوتراپی “مزوپلاستی” هست.

مهمترین دلیل ریزش و ضعف موها خونرسانی ضعیف یا به عبارتی نرسیدن مواد مغذی، ویتامین ها و پروتئین های کافی به ریشه مو (فولیکول ها) هست.یکی از چیزایی که موها رو ضعیف و شکننده می کنه شامپوی شیمیایی ست. بیشترِ شامپوها و محلول هایی که به اسم طبیعی خرید می کنیم و به پوست بدن و سرمون می زنیم چند تا ترکیب بیچاره کننده یا همون کچلی آور دارن!

این ترکیبات به غیر از مو روی کل پوست و حتی خود بدن اثر منفی دارن: سدیم لوریل سولفات، پارابن، دی اکسان، فرمالدئید، ماده رایحه دار فتالات، متیل ایزوتیازولین و غیره.مزوتراپی مو یه روش رساندن مواد ضروری به فولیکول های مو برای رشد مجدد هست. فرض می کنیم بهترین مواد مغذی ویتامینه، آنزیمی پروتئینی و غیره با یه سرنگ بهداشتی به سر تزریق بشن. برای مثال، بهترین عصاره های گیاهی، داروهای هوموپاتی، مواد زیست فعال در دوزهای پایین و بی خطر

نتیجه ش میشه حیات دوباره ی فولیکول ها یا همون سلول های ریشه مو و در نهایت استحکام، ضخیم شدن و پرپشت شدن تارهای مو.مزو مو از فعالیت هورمون DHT (دی هیدروتستسترون مسبب ریزش مو) کم و به تنظیم هورمونی کمک می کنه. مواد مزوتراپی رو می شه به لایه میانی یا بافت چربی در زیر پوست سر تزریق کرد (در عمق حداکثر 4 میلی متر و نه بیشتر).

تجربه مزوتراپی مو-مزوتراپی مو خوبه؟

من هشت جلسه مزو مو رفتم. قبلش فکر می کردم همون دو سه جلسه اول نتیجه می گیرم ولی از جلسه پنجم به بعد کم کم ریزش موهام متوقف و شروع کردن به بهتر شدن. البته از جلسه پنج به بعد رشدشون خیلی سریع تر و بیشتر شد. صبر و حوصله کنین نتیجه میگیرین. البته اینم بگم دوستم همزمان با من جای دیگه ای انجام داد آلرژی داشت اذیت شده بود. میگفتش به بوتاکسم حساسیت نشون میداده و کلا نباید مزو می کرده؛ عوارض کبودی و خارش و سردرد داشته.

مزو مو کردم خیلی خوب بود موهای جلوی سرم که قبلا خالی شده بود در اومدن. ولی موهای زائد صورتم بیشتر شدن. فکر کنم چون ماینوکسیدیل هم تزریق شده اینطوری شد. موهای زائد صورتمو لیزر کردم دیگه هنوز خیلی نگذشته تا ببینم بعدش چی میشه.

اگه از من بپرسین مزوتراپی مو خوبه؟ میگم برا من خوب نبود چون به بی حسی لیدوکائین حساسم و توی ترکیبات مزو بود و نمیدونستم. خیلی تنگی نفس می گرفتم و بی حسی میزد به مچ پام و شب نمیتونستم بخوابم. چون همون جلسه اول اذیت شدم ادامه ندادم. ولی اگه شما به مواد مزو حساس نباشین ممکنه خیلی هم خوب باشه. اگه از من بپرسین مزوتراپی مو خوبه؟ میگم برا من جواب داده ولی 15 جلسه رفتم و کلی حوصله به خرج دادم.”

عوارض مزوتراپی مو

دوستان، عوارض مزوتراپی زمانی ظاهر میشه که به مواد مزو حساسیت داشته باشین، دکتر یا بهداشت خوب نباشه، مواد مزو مرغوب یا مناسب شما نباشن و یا از همون اول نباید مزو می کردین. عنوان بعدی به موارد ممنوعه مزو اشاره شده.اما عوارض مزوتراپی (اغلب موقتی و در نتیجه ی عدم رعایت) برای برخی افراد به تجربه عبارتند از:

  • قرمزی و کبودی
  • اِدما یا تورم و تاول پوستی
  • درد، سردرد و احساس تهوع
  • خارش و کهیر پوستی در سر
  • کهیر، زخم و در مواردی عفونت
  • لک تیره و نقاط سیاه سیاه روی پوست

7 تا از موارد ممنوعه مزوتراپی مو

مزوتراپی برای چه کسانی ضرر دارد؟من وقتی باردار بودم برا مزو مو مراجعه کردم ولی انجام ندادن و گفتن ممنوعه.”اگه جزو دسته افراد زیر هستین، مزو مو ضرر داره و نباید انجام بدین:

  1. بیماری یا ضایعه پوستی
  2. هموفیلی و کم خونی
  3. در دوران بارداری و شیردهی
  4. بیمار قلبی-عروقی و بیمار کبد-کلیوی
  5. مبتلا به دیابت و فشار خون
  6. مصرف کننده داروهای ضد انعقاد خون
  7. دارای عفونت در محل تزریق مزو

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد؟

بعد از مزوتراپی مو این باید و نباید ها رعایت شن:

  1. به مدت هشت ساعت سرتون رو شستشو ندین
  2. تا دو روز آب خیلی گرم رو سر نریزین
  3. بیشتر از یه ربع سرتونو زیر دوش قرار ندین
  4. تا دو روز ورزش نکنین چون عرق سر مواد تزریق شده رو از منافذ پوستی بیرون میکشونه!
  5. حداقل تا یک هفته آب و مایعات زیادی بنوشین
  6. حداقل تا دو روز بعد از مزوتراپی زیر نور آفتاب نمونین
  7. اگه پوست سر زیاده از حد قرمز شد یا دون دون شد به پزشک مراجعه کنین؛ احتمالا به مواد مزو حساسیت داشتین
  8. برای اینکه پوست سر متورم و کبود نشه، بهتره با کرم یا ژل آرنیکا (یا اونچه پزشک تجویز میکنه) ماساژ بدین.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا