اقتصادیبرترینهای کسب و کار

قیمت هر متر مربع آجر نما

قیمت آجر در هر متر مربع و هر عدد

آجر، یکی از اصلی‌ترین مصالح در صنعت ساخت‌وساز است. از دیوارچینی گرفته تا نمای ساختمان از این محصول استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر، قیمت اجر نما با نوسانات زیادی همراه بوده است که دلایل متعددی را می‌توان برای آن برشمرد. به‌غیراز قیمت به دلیل کاربرد فراوان این محصول و تاثیر زیادی که بر کیفیت نهایی پروژه دارد باید فاکتورهای دیگری را نیز هنگام خرید آجر در نظر داشت.

در صفحه قیمت آجر نما 7 سانتی علاوه‌بر ارائه لیست قیمت خرید آجر، عوامل متعدد موثر بر قیمت آجر را نیز بررسی خواهیم کرد. با در نظر داشتن این عوامل احتمالا خواهید توانست پیش‌بینی بهتری از قیمت در آینده‌ي نزدیک داشته و خریدی به‌موقع برای پروژه خود انجام دهید. در ادامه نیز معیارهایی را که باید هنگام خرید آجر در نظر داشته باشید، مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید و با زیروبم بازار یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمان‌سازی آشنا شوید.

ارزان‌ترین قیمت آجر به صورت عددی متعلق به آجر رسی پلاک است که از 1,020 تومان تا 4,152 تومان است متوسط قیمت آجر رسی معادل 1,728 تومان الی 3,168 است و اما گران‌ترین آجر در لیست قیمت آجرهای امیران نما، آجر شاموتی است که قیمت کف آن معادل 5,184 تومان الی 16,560 تومان است که متوسط قیمت خرید آجر شاموتی نما معادل 7,416 تومان الی 9,792 تومان است.

از این رو قیمت آجرهای انگلیسی نما هم برای هر عدد از مبلغ 3,196 تومان آغاز و در 8,352 تومان خاتمه میابد که قیمت متوسط آن نیز معادل 6,060 تومان است؛ همچنین قیمت اجرهای مشکی رنگ برای هر عدد با برند امیران نما در رنج 11,376 تومان است.از این رو قیمت هر عدد آجر پلاک قزاقی از 2,880 تومان الی 5,616 تومان است که رنج متوسط قیمتی آن نیز معادل 3,543 تومان الی 3,960 تومان است؛ همچنین قیمت هر عدد آجر لفتون یا آجر سوراخ دار (10 سوراخ) هم از 1,860 تومان شروع و نهایتا به 3,840 تومان می‌رسد

قیمت هر عدد آجر در مرکز خرید آجر

ارزان‌ترین قیمت آجر به صورت عددی متعلق به آجر رسی پلاک است که از 1,020 تومان تا 5,100 تومان است متوسط قیمت اجر رسی معادل 1,728 تومان الی 3,168 است و اما گران‌ترین آجر در لیست قیمت آجرهای امیران نما، آجر شاموتی است که قیمت کف آن معادل 5,184 تومان الی 16,560 تومان است که متوسط قیمت خرید اجر شاموتی نما معادل 7,416 تومان الی 9,792 تومان است. از این رو قیمت آجرهای انگلیسی نما هم برای هر عدد از مبلغ 3,196 تومان آغاز و در 8,352 تومان خاتمه میابد که قیمت متوسط آن نیز معادل 6,060 تومان است؛ همچنین قیمت آجرهای مشکی رنگ برای هر عدد با برند امیران نما در رنج 11,376 تومان است.

از این رو قیمت هر عدد آجر پلاک قزاقی از 2,880 تومان الی 5,616 تومان است که رنج متوسط قیمتی آن نیز معادل 3,543 تومان الی 3,960 تومان است؛ همچنین قیمت هر عدد اجر لفتون یا اجر سوراخ دار (10 سوراخ) هم از 1,860 تومان شروع و نهایتا به 3,500 تومان می‌رسد. لازم به ذکر است که قیمت هر عدد آجر دکوراتیو (آجر آنتیک) نیز از رنج 6,663 تومان الی 9,900 تومان موجود است و متوسط قیمت هر عدد آجر هلندی نیز بین 4,703 تومان الی 8,064 تومان است.

قیمت هر متر مربع آجر در مرکز خرید آجر

حال که با قیمت کلی آجر به همراه قیمت هر عدد آجر در مرکز خرید آجر تهران آشنا شدید، بهتر است بدانید که هر کدام از آجرها در یک متر مربع چه مقدار قرار می‌گیرند و از طرفی هم قیمت آجر هر متر مربع را نیز دانسته و نسبت به متراژ کل بنای ساختمان خود اقدام به خرید نمایید.بهتر است جهت مشاهده بهتر قیمت هر متر مربع آجر در انواع مختلف آن لیست تهیه شده را نگاهی بیندازید.

در غیر این صورت؛ قیمت هر متر مربع آجر رسی پلاک از 102,000 تومان الی 318,720 تومان است که قیمت متوسط هر متر مربع آجر پلاک رسی نیز بین 117,936 تومان تا 237,485 تومان است؛ قیمت آجر شاموتی نیز در هر متر مربع از 310,800 تومان تا 712,080 هزار تومان در شرکت آجر گستر امیران موجود است که قیمت متوسط و معمول آجر شاموت در رنج 281,808 تومان تا 384,384 تومان است؛

قیمت هر متر مربع اجر انگلیسی (آجر سمیرم یا نما انگلیسی) نیز بین اعداد 191,808 تومان تا 359,136 تومان موجود است که متوسط قیمت هر یک متر مربع این نوع اجر معادل 230,280 هزار تومان است. نوع دیگری از آجرها، آجر مشکی است که قیمت مشخصی در هر 1 متر مربع دارد و آن نیز معادل 387,600 هزار تومان است.همچنین آجر قزاقی نیز که در بالاتر قیمت هر عدد آن را برای شما بازگو کردیم، جهت سهولت در خرید شما بهتر است قیمت هر متر مربع آجر قزاقی را نیز کامل و شفاف بدانید

؛ از این رو قیمت هر یک متر مربع آجر قزاقی از رنج قیمت 230,400 شروع و نهایتا با قیمت 308,736 تومان به پایان می‌رسد و متوسط قیمت هر متر مربع آجر سنتی (آجر قزاقی) نیز معادل 247,680 تومان الی 264,960 تومان است؛ همچنین قیمت هر 1 متر اجر بهمنی (لفتون یا سوراخ دار) نیز بین 133,920 تومان تا 281,160 هزار تومان است که در شرکت امیران نما به فروش می‌رسد؛

مورد دیگری از انواع آجرهای موجود در شرکت آجر گستر امیران، آجر دکوراتیو است که علاوه بر قیمت مناسب، از ضمانت نامه 15 ساله برخوردار است، از این رو قیمت هر متر مربع آجر دکوراتیو نیز بین 245,400 تا 494,220 هزار تومان است که قیمت متوسط آن نیز در هر یک متر مربع آجر آنتیک بین 354,720 تومان الی 420,480 هزار تومان قرار دارد.

عوامل موثر در تعیین قیمت آجر

قیمت، یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در خرید آجر است. فاکتورهای متعددی بر این شاخص اثرگذار هستند که در این بخش آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نوع آجر

یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر قیمت اجر، نوع آن است. درواقع، انواع مختلف آجر ازنظر دشواری فرآیند پخت، مواد اولیه و ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر ضربه، فشار، رطوبت، حرارت، عایق صوتی و دمایی درجه‌بندی دارند و بر این اساس، قیمتشان نیز با یکدیگر متفاوت است.به‌طورمعمول، اجرهای رسی معمولی که از آن‌ها برای آجرچینی استفاده می‌شود، ارزان‌ترین آجرها هستند. آجرهای نما از نوع نسوز یا غیرنسوز نیز از گران‌ترین آجرها محسوب می‌شوند. این محصولات خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در بین آن‌ها آجر نمای مشکی، گران‌ترین و اجرهای انگلیسی، لفتون و قزاقی از بقیه ارزان‌تر هستند. آجرهای شاموتی، سفید و تایل نیز قیمت متوسطی دارند.

لازم به ذکر است که برخی از آجرها نیز برای نما مناسب هستند اما نسوز محسوب نمی‌شوند. قیمت این آجرها نسبت به آجرهای نسوز نما، پایین‌تر است. به‌طورکلی، قیمت اجرنسوز به دلیل فرآيند پخت پیچیده و استفاده از مواد اولیه مخصوص، نسبت به بقیه‌ي آجرها گران‌تر است.واضح است که هرچه سایز آجر بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. در میان انواع آجر ساختمانی نیز آجرهای ماشینی سوراخ‌دار و سفالی، نسبت به آجرهای مدرن‌تر ارزان‌تر هستند.

طرح و رنگ

گاهی انواع آجر خود در طرح‌های مختلفی ارائه می‌شوند. هرچه آجر ازنظر طرح و مدل پیچیده‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، آجرهای نمای طرح چوب، سنگ، چرم، رستیک و موارد این‌چنینی، نسبت به آجرهای نمای ساده، گران‌تر هستند. معمولا آجرهایی که به رنگ‌های معمول هستند، قیمت پایین‌تری دارند؛ اما اگر رنگی سفارشی یا کمیاب مدنظر شما باشد، قیمت اجر افزایش خواهد یافت؛ چراکه مراحل تولید و رنگ‌آمیزی این آجرها پیچیده‌تر است.

به‌طورکلی، قیمت مصالح ساختمانی به قیمت وضعیت مسکن بستگی زیادی دارد. زمانی که بازار ساخت‌وساز پررونق است معمولا قیمت آجر افزایش می‌یابد؛ اما در زمان رکود می‌توانید با قیمت بهتری خرید کنید. همچنین، وضعیت دیگر بازارهایی که از مواد اولیه‌ي آجر نما استفاده می‌کنند نیز بر قیمت این محصول اثرگذار است. از طرفی، کشور ما جزء صادرکننده‌های آجر به کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای همسایه محسوب می‌شود، وضعیت روابط سیاسی با این کشورها و نیز بازارهای داخلی آن‌ها نیز بر قیمت آجر در داخل کشور اثرگذار است.

قیمت نفت، گاز و سوخت

صنعت آجر از چند جهت، تحت تاثیر قیمت‌های داخلی و جهانی نفت، گاز و سوخت است. به‌طورکلی، قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی؛ چه به‌طور واقعی و چه ازنظر روانی بر قیمت بسیاری از محصولات صنعتی و عمرانی ازجمله آجر، موثر است. علاوه بر این، کوره‌ها و دستگاه‌های کارخانه‌های تولید آجر، به‌طور مستقیم با گاز کار می‌کنند. در صورت افزایش قیمت گاز، قیمت این محصول نیز افزایش پیدا خواهد کرد.مسئله دیگر، حمل‌ونقل است. چه حمل مواد اولیه به کارخانه و چه حمل محصولات تولیدشده تا محل پروژه، همگی نیازمند سوخت‌های فسیلی به‌خصوص بنزین و گازوئیل است. بنابراین در صورت تصمیم به افزایش قیمت این حامل‌های انرژی از سوی دولت، قیمت آجر نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت مواد اولیه

مواد اولیه‌ي تولید آجر عمدتا شامل خاک رس، خاک چینی یا کائولن، مواد معدنی مانند سیلیس و آلومینا، ماسه، سیمان، آهک و اکسیدهای فلزات است. افزایش قیمت هریک از این‌ها به‌طور مستقیم بر قیمت آجر نیز اثرگذار است. این مواد عمدتا از معادن استخراج می‌شوند. بنابراین، وضعیت معادن نیز در تعیین قیمت آن‌ها دخیل است؛ به‌طوری‌که استخراج بیشتر یا کشف معادن جدید می‌تواند سبب کاهش قیمت نیز بشود.علاوه بر این، کیفیت مواد اولیه نیز مهم است.

به همین دلیل است که گاهی شاهد تفاوت قیمت دو آجری هستیم که تولیدکننده‌هایشان مدعی هستند از مواد اولیه مشابهی استفاده کرده‌اند. مسئله‌ي ناخالصی در مواد اولیه‌ي تولید آجر، بسیار جدی است؛ به‌طوری‌که ممکن است یک تولیدکننده از خاک رسی با ناخالصی بیشتر استفاده کرده و بتواند قیمت خود را به قیمت کاهش کیفیت، پایین بیاورد.

برند آجر

به‌طورکلی، هرچه برندی که آجر خود را از آن تهیه می‌کنید معتبرتر باشد، به‌احتمال‌زیاد باید هزینه‌ي بیشتری هم بپردازید. البته این قانون، همیشه هم صدق نمی‌کند و به‌طورکلی باید قیمت را در کنار کیفیت در نظر بگیرید. این تولیدکننده‌ها معمولا در ازای قیمت بیشتر، علاوه بر کیفیت، خدمات بهتری نیز ارائه می‌دهند که مهم‌ترین آن‌ها ضمانت بیشتر است.

نکات مهم قبل از خرید بریک و آجر در ایران

کیفیت آجر

ممکن است دو تولیدکننده، یک نوع آجر را با قیمتی مشابه به شما ارائه کنند. در اینجا باید بتوانید با استفاده از تکنیک‌هایی، کیفیت آجرها را تشخیص دهید. مهم‌ترین این تکنیک‌ها را در اینجا معرفی می‌کنیم.

تست جذب آب و شوره

آجر را به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار داده و با کسر وزن آن از آجر خشک و تقسیم عدد به‌دست‌آمده به وزن آجر خشک، درصد جذب آب را به دست بیاورید. این عدد نباید از ۲۰ درصد بیشتر باشد. همچنین، میزان شوره‌ي تشکیل‌شده روی آجر، پس از خارج‌شدن از آب، نباید بیشتر از ۱۰ درصد کل مساحت سطح آن باشد.

ظاهر بی مشکل

آجرها باید هنگام خرید، بدون حفره و ترک، با هندسه‌ای تا جای ممکن دقیق و با گوشه‌های تیز، بدون آهک و آلوئک باشند. اگر آجرنسوز می‌خرید، سطح آن باید نه زیاد صیقلی و نه ناهموار باشد. همچنین، مگر در مورد آجر نمای نامنظم، باید همگی آجرهای یک جعبه یکدست، یک‌اندازه و همرنگ باشند.

بافت آجر

بافت تمامی آجرها با ویژه آجرهای نسوز باید یکدست، متراکم و بدون حفره باشد. برای ملاحظه‌ی ‌بافت آجر، می‌توانید یکی از آن‌ها را بشکنید. شدت رنگ داخل آجر نیز نباید با بیرون آن متفاوت باشد. همچنین، هنگام خرید آجرنسوز، ناخن خود را روی آن بکشید. با این کار نباید اثری از ناخن شما روی آجر باقی بماند.

صدای آجر

یکی از تکنیک‌های متداول هنگام خرید آجر توجه به صدای آن‌ است. برای انجام این تست باید کمی تجربه داشته باشید یا از یک فرد باتجربه کمک بگیرید. با برخورد دو آجر با یکدیگر باید صدایی تیز و با دوام چند ثانیه بشنوید. صدای بم و خفه به‌ویژه برای آجرهای نسوز، نشانه‌ي کیفیت پخت نامناسب است.

دکمه بازگشت به بالا