اقتصادیبرترینهای کسب و کار

بهترین سنگ مرمریت

سنگ های مرمریت را می توان از لحاظ جنس و نوع کاربری با دیگر سنگ های ساختمانی همچون تراورتن ها متمایز دانست. این سنگ ها فاقد تخلخل هستند و معمولا تراکم های بالایی را در آن ها شاهد هستیم. در کشور ایران معادن بسیاری از سنگ های مرمریت وجود دارد که تناژهای بالای در سال از آن ها استخراج شده و توسط کارخانه های سنگبری برش داده شده و فرآوری می شوند.

سنگ های مرمریت را می توان به دو دسته ی مرمریت روشن و تیره بخش بنده کرد و هر یک از این رنگ ها می توانند سنگ و معادن متفاوتی داشته باشند. از معروف ترین سنگ های مرمریت که دارای زمینه ی رنگی روشن هستند می توان به سنگ مرمریت صلصالی، دهبید، آباده و اداوی اشاره داشت. در بین مرمریت های نام برده شده می توانیم سنگ مرمریت صلصالی را یکی از بهترین و قدیمی ترین نوع آن ها بدانیم. معدن مرمریت صلصالی در شهرستان خور و بیابانک اصفهان قرار دارد و به همین دلیل سنگ برش داده شده در استان اصفهان قیمت بسیار پایین تری را نسبت به دیگر سنگبری ها در دیگر استان های کشور خواهد داشت.

مرمریت های مشکی و تیره را می توان در سه معدن لاشتر، مشکی نجف اباد و مهکام نام برد. البته سورت دهبید مشکی که با نام مشکی اسپایدر نیز در بازار وجود دارد را می توان در این دسته بندی قرار داد. در بین مرمریت های مشکی می توان سنگ مرمریت لاشتر را یکی از بهترین و پر مصرف ترین مرمریت ها دانست. تراکم و استحکام فوق العاده بالای سنگ و همچنین جذب آب پایین را می توان دلیل اصلی این امر دانست. در کالاساخت سنگ های مرمریتی که در بالا به آن اشاره هایی داشتیم موجود و قابل عرضه می باشد و برای تمامی نماهای داخلی ساختمان ها، محوطه سازی ها و همچنان انواع کاربری های کف و بدنه مورد استفاده و اجرا قرار می گیرند.

مطلب مفید: تفاوت سنگ لاشتر و مشکی چیست؟

معرفی سنگ های مرمریت

معدن سنگ مرمریت لاشتر در استان اصفهان و در فاصله ی حدود 35 کیلومتری جنوب و جاده ی شیراز قرار دارد. و دارای سینه کار های بسیار زیاد و گسترده ای می باشد. سنگ مرمریت لاشتر با رنگ زمینه ی مشکی و خاکستری شهرت جهانی داشته و یکی از بهترین و زیبا ترین مرمریت ها به حساب می آید. رنگ سنگ لاشتر را می توان در قیاس با سنگ مشکی نجف اباد طوسی و روشن تر دانست و همین موضوضع باعث شده است تا در سطح جهانی نیز خواهان بسیاری داشته باشد.

رگه های زیاد و کم سفید رنگ در سطح سنگ زیبایی آن را دو چندان کرده و می تواند سورت بندی دسته ها را نیز مشخص سازد. در کالاساخت سنگ لاشتر در ابعاد و اندازه های گوناگون فرآوری شده و به بازار مصرف بدون هیچ واسطه ای عرضه خواهد شد. ضخامت های برش در سنگ لاشتر معمولا 2 سانتی متر تمام بوده اما گاها می توان دسته ها و سورت هایی از پلاک های آن را در ضخامت های 1.7 سانتی متر نیز موجود دانست. کالاساخت سنگ پلاک لاشتر را در عرض 40 سانتی متر و طول آزاد و همچنین ابعاد 30*30 تا 60*60 برای کاربری های کف در بین سنگ های ساختمانی خود موجود دارد.

قیمت گذاری سنگ لاشتر را می توان به دو دلیل اظهار داشت . 1- سورت بندی سنگ از لحاظ کیفیت سنگ، کیفیت ساب و همچنین درصد کم و زیاد سوختگی و رگه های موجود در سطح سنگ 2- طول هر پلاک سنگ. به این صورت که هر چقدر طول پلاک های دسته بلند تر و به اصطلاح شمش باشد، دسته قیمت بالاتری را دارا خواهد بود.

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یکی از مشکی ترین سنگ های مرمریت در جهان به حساب می آید و این سنگ با رنگ زمینه ی کاملاً مشکی و رگه های سفید در بین تمامی مرمریت ها خاص و زبان زد تلقی می شود. معدن سنگ مشکی نجف آباد در قسمت جنوب همین شهرستان و واقع در استان اصفهان قرار دارد و کوپ های سنگ از معدن استحصال شده و در سنگبری های شهر نجف آباد برش کاری  وفرآوری می شوند.

طبیعی ست که سنگ مشکی نجف آباد را در این منطقه ی صنعتی می توان به قیمت بسیار پایین تر از بازار تهیه کرد و بازار رقابتی بسیار گرمی را در بین سنگبری های نجف آباد از آن خود کرده است. سنگ مشکی نجف آباد یکی از مشکی ترین و پر تراکم ترین سنگ های مرمریت می باشد که علی رقم استحکام فوق العاده بالا پس از اجرا و طول عمر ابال می توانیم ترد بودن سنگ را از ویژگی های منحصر به فرد آن تلقی کنیم. در کالاساخت مرمریت مشکی نجف آباد به صورت سنگ های پلاک، سنگ های کف فرش و همچنین پله موجود می باشد.

از دیگر مرمریت های موجود در بازار ایران می توان به سنگ های پرطاووسی، صلصالی، دهبید، اداوی و اباده و … اشاره داشت که کالاساخت در تلاش است تا تمامی مرمریت های نام برده را در بخش سنگ های مرمریت ساختمانی موجود سازد تا دست خریدار برای انتخاب هر مدل سنگ کاملا باز باشد. سنگ مرمریت پرطاووسی دارای زمینه ی رنگی کرم و روشن است و دارای گل هایی منحصر به فرد و زیبا می باشد که نسبت به سورت بندی سنگ می توانند زیاد و کم باشند. سنگ مرمریت صلصالی یکی از بهترین و قدیمی ترین نوع سنگ ها به حساب می آید و دارای زمینه های رنگی کرم، سفید و یاسی می باشد.

رگه های قرمز رنگ موجود در سنگ صلصالی آن را از هر سنگ مرمریت دیگری متمایز کرده است. سنگ مرمریت اداوی را در دسته بندی سنگ های مرمریت ارزان قیمت جای می دهیم. این سنگ مرمریت دوام بسیاری بالایی در محیط بیرون نداشته و می توانیم از آن صرفا در کاربری های داخل ساخت بهره ببریم. رنگ سنگ اداوی کرم و رو به قهوه ای می باشد. سنگ مرمریت هرسین یکی از سفید ترین نوع مرمریت هاست. این سنگ دارای زمینه ی رنگی سفید شیری و سفید کرم رنگ است و معمولا در آن سورت های یکدست و یکنواختی را شاهد خواهیم بود. مرمریت هرسین در قیاس با دیگر مرمریت ها قیمت بالاتری را دارد.

سنگ مرمریت آباده یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع مرمریت ها به شمار می رود. این سنگ مرمریت از معدن آباده استخراج شده و در کاربری های گوناگونی مورد استفاده و اجرا قرار می گیرد. رنگ سنگ آباده کرم یکست و کرم نقش دار می باشد.

برای مشاهده لیست قیمت سنگ های مرمریت اینجا کلیک کنید.

کالاساخت،در تمامی مراحل ساخت و ساز کنارتان هستیم.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا