اقتصادیبرترینهای کسب و کار

تاثیر تبلیغات اینترنتی بر کسب و کار

تاثیر تبلیغات اینترنتی بر موفقیت کسب و کار

تبلیغات اینترنتی یکی از جدیدترین و البته موثرترین روش‌های تبلیغاتی است که بدون هیچ محدودیتی برای هر کسب و کاری می‌توان از آن استفاده کرد. بنابراعلام مدیر وب، تبلیغات معرفی یک برند و محصول به افراد مختلف است به طوری که بتواند آن ها را نسبت به خرید و یا دریافت خدمات قانع کند. برای آنکه تبلیغات شما نتیجه بخش باشد، باید اصول و موارد مهمی را رعایت کنید. برای مثال باید بتوانید جامعه هدف خود را به خوبی شناسایی کرده، از لحن و محتوای مناسب و موثر استفاده کنید و بتوانید محصولات خود را به تعداد قابل توجهی از افراد معرفی کنید.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

به هر تبلیغ و معرفی محصول، برند و یا خدماتی که در دنیای اینترنت از وب سایت تا شبکه های مجازی انجام می شود، تبلیغات اینترنتی می گویند. فراگیری استفاده از اینترنت به اندازه ای است که در تمامی جنبه های زندگی مانند روش های خرید، تحصیل، روابط، کار و غیره تاثیر بسیاری گذاشته است.

آمارها نشان می دهد که ایرانی‌ها به طور میانگین بین ۶ تا ۹ ساعت در هر روز را در صفحات مجازی و دنیای اینترنت می گذرانند.

این رقم نشان می دهد که تبلیغات در فضای اینترنت می تواند برند و محصولات شما را به حجم قابل توجهی از افراد معرفی کند. طبق تحقیقات انجام شده طی ۵ سال گذشته روند تبلیغات اینترنتی با سرعت بالایی افزایش پیدا کرده است، به طوری که در حال حاضر میزان استفاده از این روش تبلیغات در مقایسه با سال ۲۰۱۵ بیش از دو برابر شده است.

مزایای استفاده از تبلیغات در اینترنت

تبلیغات اینترنتی می تواند بسیاری از معایب تبلیغات سنتی مانند چاپ بنر و بروشور، تبلیغ در صدا و سیما و غیره را رفع کند. علاوه بر رفع این معایب، این روش تبلیغات مزایای ویژه ای داشته که شما را با آن ها آشنا می کنیم.

افزایش چشمگیر مخاطبان

تنها کافی است یک بار برند و خدمات خود را در دنیای اینترنت تبلیغ کنید تا از افزایش بی نظیر مشتریانتان شگفت زده شوید. این روزها تقریبا همه افراد ساعت ها از موبایل، تبلت و لپ تاپ خود استفاده کرده و وارد کانال های مجازی و وب سایت های مختلف می شوند.

تبلیغات شما روی یک بیلبورد تنها محدود به افرادی است که از آن منطقه عبور می کنند، اما تبلیغات اینترنتی محدودیت مکانی نداشته و می تواند شما را به تعداد زیادی از افراد معرفی کند.

داشتن تبلیغاتی هوشمند

در تبلیغات آنلاین شما می‌توانید هوشمندانه اقدام کنید. در گام اول شما جامعه هدف خود را پیدا کرده و محصولات و خدمات خود را به آن ها ارائه خواهید کرد. برای مثال اگر شما فروشگاه لوازم آرایشی دارید، تبلیغات در کانال ها و سایت های مربوط به زیبایی و سلامت می تواند برای شما بسیار موثر واقع شود.

از طرف دیگر دنیای اینترنت و موتورهای جست و جو از الگوریتم های هوش مصنوعی برای سنجش رفتار کاربران خود استفاده می کند. نتایج این سنجش باعث می‌شود که تبلیغات شما در بهترین مکان و زمان و به بهترین افراد ارائه شود.

تعامل با مشتری

در روش های سنتی تبلیغات هیچ فضایی برای تعامل مشتری و فروشنده وجود ندارد. کاربران تنها با یک متن تبلیغاتی در روی یک کاغذ، بنر یا تبلیغات تلویزیونی مواجه شده و پاسخی برای سوالات و ابهامات خود پیدا نخواهد کرد. در تبلیغات اینترنتی فضا برای تعامل با مشتری بسیار برای شما فراهم است. کاربران می توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسند.

توجه بیشتر کاربران

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که افراد نسبت به تبلیغات در فضای مجازی به نسبت دیگر روش های بازاریابی توجه بیشتری از خود نشان می دهند. این مساله کاملا مشخص است، برای مثال افرادی که در یک اتوبان در حال رانندگی هستند بدون شک نسبت به بنرها و بیلیوردهای تبلیغاتی توجه زیادی نشان نمی دهند. در حالی که همین افراد معمولا در زمان های فراغت وارد دنیای اینترنت شده و مطالب آن را با دقت بیشتری دنبال می کنند.

انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی با توجه به شکل و فضای مورد استفاده به انواع مختلفی دسته بندی می شود که شامل موارد زیر می باشد:

تبلیغات ویدیویی

در این نوع از تبلیغات اینترنتی شما می توانید از یک کلیپ به صورت ویدیو یا موشن گرافیک برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

بنرهای اینترنتی

بنرهای تبلیغاتی به صورت طراحی تمام صفحه یا بخش کوچکتری از آن به معرفی محصولات و خدمات شما می پردازد. این روش را می توان ساده ترین روش تبلیغات اینترنتی دانست.

ایمیل مارکتینگ

در روش ایمیل مارکتینگ شما تبلیغات خود را در قالب ایمیل برای تعداد قابل توجهی از افراد می فرستید. لینک وب سایت خود را در ایمیل قرار داده تا افراد تنها با یک کلیک وارد آن شوند.

تبلیغ در شبکه ها و نرم افزارهای اجتماعی

این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در یک یا چند شبکه و اپلیکیشن های اجتماعی عضو نباشد. با تبلیغات اینترنتی در این شبکه ها می توانید تعداد مشتریان خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

رپورتاژ آگهی

از دیگر روش های تبلیغات اینترنتی درج رپورتاژ آگهی است. در این روش شما یک متن خبری با معرفی محصولات و خدمات خود را در سایت های معتبر دیگر با تعداد بازدید بالا درج می کنید. خوانندگان آن سایت متن شما را خوانده و در صورت نیاز وارد سایت شما خواهند شد.

تاثیر تبلیغات اینترنتی بر کسب و کار

تبلیغات آنلاین به کلیه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که در جهت ارتقا و فروش سرویس‌ها و محصولات یک مجموعه به کار گرفته می‌شود. در تبلیغات آنلاین روش‌های چون تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تحقیق بازاریابی و ایمیل‌های تبلیغاتی به عنوان روش‌های بازاریابی آنلاین به کار گرفته می‌شوند.

فضای مجازی تاثیر بسیار زیادی بر تفکر افراد دارد؛ از آن‌جایی ک امروزه بسیاری از افراد جامعه به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند این شبکه جامع و جهانی به عنوان یک بستر همیشگی و شبانه‌روزی شناخته می‌شود که می‌توان از آن استفاده‌های مفیدی داشت.

با کمک اینترنت و تبلیغات وابسته به آن در هر زمان و هر مکانی مخاطبین خاص یک سرویس یا محصول مناسب را یافته و در راستای رسیدن به اهدافتان با آن‌ها تعامل داشته باشد. انواع کانون تبلیغاتی مختلف در این زمینه یاری دهنده شما هستند. هزینه تبلیغات اینترنتی به مراتب پایین‌تر از چاپ و تبلیغات محیطی است؛ با این وجود تاثیر و ماندگاری آن‌ها عمیق‌تر است.

حتی اگر منابع مالی محدودی در دسترس دارید به آسانی می‌توانید خدمات خود را در فضای مجازی تبلیغ و مخاطبین بسیاری را جذب کنید. برای اثرگذاری هر چه بیشتر تبلیغات بهتر است از یک کانون تبلیغاتی کمک بگیرید.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

در تعریف تبلیغات اینترنتی آمده است که: مجموعه‌ای از فعالیت‌ها که در جهت نمایش دادن نام‌ها و علائم تجاری و تصاویر و شعارهای تبلیغاتی در پایگاه‌های پربیننده اینترنتی صورت می‌گیرند و هدف آن‌ها جذب مخالف و سایر اهداف تبلیغاتی است.

با افزایش مخاطبین در فضای مجازی و بسترهای مختلف اینترنتی، تبلیغات شکل دیگری به خود گرفت. اولین تبلیغ‌های اینترنتی به کمک ایمیل‌ها انجام می‌شد. با اینکه ارسال ایمیل تبلیغاتی هنوز شیوه‌ای مرسوم است اما روش‌های بسیار دیگری به بازاریابی اینترنتی افزوده شده است. امروزه تبلیغات آنلاین آن‌چنان اهمیت دارند که آژانس‌های تبلیغاتی با تجربه و علمی که دارند وظیفه این کار را برعهده می‌گیرند.

چرا تبلیغات آنلاین مهم است؟

در مقایسه با تبلیغات به شیوه قدیمی و سنتی، تبلیغات آنلاین از مزایای مختلف بسیاری برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • امکان برقراری ارتباط دو طرفه با مخاطبین
  • امکان ایجاد پیوندهای مستقیم مخاطبین به لیست محصولات
  • قابلیت هدف‌گیری پویا و ایستای مخاطبین
  • دسترسی شبانه‌روزی و جهانی
  • ارسال، نگهداری و به روزرسانی آسان
  • توانایی اندازه‌گیری و پیگیری بالا
  • هزینه پایین و مقرون به صرفه بودن

با توجه به همه گیری این نوع تبلیغات، عدم استفاده از آن توسط سازمان‌های مختلف تجاری به معنای جا ماندن آن‌ها از رقابت است. شرکت‌های تجاری با به کارگیری تبلیغات اینترنتی متناسب با فعالیت خود، جایگاه خود را ارتقا خواهند داد. تبلیغات اینترنتی باید متناسب با نوع خدمت رسانی، ویژگی مخاطبین و هدف تبلیغات صورت گیرد.

مدل‌های کسب و کار در تبلیغات اینترنتی

مدل کسب و کار که از آن به عنوان مدل تجاری نیز یاد می‌شود، عبارت است از یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک که نحوه کسب درآمد یک کسب و کار را تعریف می‌کند. برای این‌که تبلیغاتی موثر واقع شود، باید از یک مدل تجاری مناسب برای آن استفاده کرد. رایج‌ترین مدل‌های تجاری تبلیغات اینترنتی در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدل تجاری مبتنی بر محتوا

تولید محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین ترافیک سایت را افزایش می‌دهند. این فرآیند توسط ناشران اینترنتی انجام می‌شود. محتوای ارزشمند، محتوایی جالب است که ترافیک یک سایت را افزایش می‌دهد.

مدل تجاری مبتنی بر ارائه خدمات متنوع اینترنتی

ناشران اینترنتی با ارائه خدماتی جذاب چون پست الکترونیک، اتاق‌های گفتگو یا پیغام رسان‌ها مخاطبین خود را جذب می‌کنند. هر چه کیفیت خدمات ارائه شده بالاتر باشد، مخاطبین سایت، موفقیت سایت و در نتیجه کسب درآمد مجموعه بیشتر خواهد بود.

مدل مبتنی بر ارائه خدمات تبلیغاتی

شرکت‌های مختلفی ایجاد شده‌اند که به افرادی که مایل به تبلیغ اینترنتی هستند خدمت‌رسانی می‌کنند. شرکت تبلیغاتی، طراحی تبلیغ و نحوه اجرا نمودن آن را بر عهده دارد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی از جمله راه‌های ساده و پربازده برای مشاغل کوچک است. این نوع تبلیغات موثر و مقرون به صرفه است. با این حال این روش تبلیغات برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ و موفق نیز نتیجه‌بخش خواهد بود. بنابراین روشی بسیار پرکاربرد در میان تمامی سازمان‌ها است. شبکه‌های مختلف اجتماعی چون فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و … فضای مناسبی برای تبلیغات اینترنتی هستند.

سخن نهایی

گسترده بودن و نفوذ فوق العاده اینترنت آن را به بستری مناسب برای تبلیغات بدل کرده‌است. مشاغل و سازمان‌های مختلف برای تبلیغ فعالیت و سرویس‌های خود از اینترنت به عنوان یک ابزار استراتژیک در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های رقابتی استفاده می‌کنند. برای اثربخشی هر چه بیشتر این تبلیغات بهتر است از یک آژانس تبلیغاتی کمک بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا